Организация и управление на проекта. Подбор и напасване на потребители и доставчици на социални услуги.: Създаване на организация за управление на проекта и ангажиране на екипа за управление. Успешно реализиране на всички дейности по проекта във времевия график и отчетени съгласно изискванията на ДО. Разработване на вътрешни правила за работа на екипа. Създаване на система за наблюдение и анализ на качественото изпълнение на проекта и управление на процесите. Създаване на мерки за контрол и влияние при неизпълнение. Разработване на документация съгласно ЗОП за предвидените в настоящото предложение процедури, както и за непредвидени към настоящия момент процедури, но възникнали допълнително във връзка с ангажименти на община Ракитово и по други проекти. Съгласуване на процедурите с ДО. Обявяване на процедури и провеждане при максимална коректност и публичност. Разработване на механизми за ясна демаркация на постиженията по проекта. Дейността включва изпълнението на мерки по цялостната организация и управление на проекта, а именно: 1. Определяне на дейностите и задълженията на членовете на екипа. 2. Осъществяване на мониторинг и отчетност на изпълняваните дейности и извършваните разходи. 3. Анализиране напредъка на проекта и постигането на предвидените резултати. 4. Осъществяване на корективни действия при възникване на непредвидени обстоятелства. 5. Съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията и правилата на програмата. Екип за организация и управление на проекта, като типове позиции и брой хора: Ръководител проект; Координатор; Счетоводител.
Провеждане на подбор на подходящи лица, които да предоставят качествени услуги в домашна среда. Подборът и наемането на преки доставчици на социални услуги ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство.
Ще се осигури подкрепа за персонала на Звеното за почасови услуги (Ръководител и Технически сътрудник).
Община Ракитово ще привлече и 1 консултант-подбор на експертна позиция, притежаващ дългогодишен опит в социалната сфера и с конкретни познания към целевата група, който ще има ангажимент да разпише критериите за подбор и за оценка на труда на назначените преки доставчици на социални услуги съвместно с екипа за организация и управление на проекта. Ще участва в подбора по документи и събеседване с кандидатите.
Подборът на кандидат-потребителите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация. В обхвата на настоящия проект ще се включат хора, нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване, в т.ч. хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване.
В дейности по „Напасване на двойките” (в т.ч. и реализиране на срещи между потребителя и определения от екипа на проекта доставчик, в случаите, в които екипът на проекта прецени нужда от допълнителни дейности, необхванати в процеса на подбор на двойките) ще бъде ангажиран и консултантът по подбор на преките доставчици на социални услуги.
Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати отпадналите лица, обслужвани по програми НП „Асистенти за хора с увреждания” и ОПРЧР, както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на проекта. На лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи”, ще бъде дадена възможност за включване в дейностите по проекта. За целта през м. март 2016 г., след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, те ще могат да кандидатстват по проекта и ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите. |
18 855.00
|
18 812.33
|
Предоставяне на почасови социални услуги в общността и в домашна среда. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка, чрез подкрепа на дейността на Звено за почасово предоставяне на услуги.: Създаване на условия за индивидуално аранжирани социални усулуги за хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Целта е да се осигури качествено предоставяне на почасови услуги в общността и в домашна среда на потребителите с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им, съгласно целите на Проекта, удовлетворяване на специфичните потребности на потребителите и превенция на настаняването им в специализирани институции, с цел социално включване.
Назначени поне 38 /18 социални асистента и 20 домашни помощника/ преки доставчици на социални услуги.Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Планът включва дейностите, които са договорени с Община Ракитово, като доставчик на услугата за подобряване качеството на живот на съответния потребител. Индивидуалният план се изготвя с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно с участието на негов законен представител, роднина или близък. Индивидуалният план се изготвя на база оценката на потребностите от социални услуги и оценка на риска. Потребителят (или неговият представител), сам определя времето за ползването на всяка услуга – ежедневно, ежеседмично, веднъж на месец или друго.
Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Всеки индивидуален план се актуализира от екипа за управление на проекта чрез извършване на преглед на поне всеки 6 (шест) месеца от стартирането на услугата за съответния потребител. Преглед на плана може да се направи и по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата при констатирана промяна на обстоятелства или възникване на друга необходимост.
Предоставянето на социалната услуга по проекта за всеки потребител стартира от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Община Ракитово и потребителя и/или негов законен представител. Услугата ще се предоставя съгласно Методиките за предоставяне на социалните услуги в общността.
Кметът на Общината ще утвърди Правилник за вътрешния ред, процедура за вътрешен контрол по предоставяне на социалните услуги и процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали.Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания. Оценката на риска за потребителите се извършва преди изготвянето на индивидуалния план и преди да започне предоставянето на социалната услуга. На база направената оценка в индивидуалния план се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете. Екипът на общината ще извършва и текуща оценка на динамиката на развитие на рисковите фактори в процеса на предоставяне на услугата.
Ръководителят на проекта организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на персонала на звеното при предоставяне на услугата. Инструктажът се регистрира в Книга за инструктаж, съгласно Наредба за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услугите в домашна среда за всеки потребител ще се води Дневник на потребителя. Дневникът се съхранява на сигурно място в дома на потребителя, което е посочено от него или негов законен представител, близки или роднини, като в него домашният санитар регистрира посещението и описва дейностите, които е извършил. След преустановяване ползването на услугите на звеното Дневникът на потребителя се архивира в личното му досие.
Всички дейности по предоставяне на социалните услуги от преките доставчици се извършват при спазване на задълженията и отговорностите, разписани в длъжностната им характеристика и в индивидуалния план на потребителя. |
447 432.93
|
414 424.68
|
Обучение на персонала за предоставяне на услугите - дейността е изцяло изпълнена преди влизане в сила на Допълнително споразумение № 1, с което се прекратява участието на партньора в изпълнението на проектните дейности.: Целта на дейността е избраните преки доставчици да придобият умения и знания, необходими за удовлетворяване на индивидуалните нужди на потребителите. Създаване и повишаване професионален капацитет и обмен на практически опит на преки доставчици на социални услуги.
Всички одобрени при подбора преки доставчици на социални услуги, както и екипът за управление на Звеното за почасово предоставяне на услуги, ще преминат въвеждащо, поддържащо и надграждащо обучения, аранжирани в малки групи. Провеждането на специализирано мероприятие с лектори, имащи съответния опит, ще допринесе за повишаване капацитета на доставчиците и за разширяване на контактите им с колеги, работещи в същата сфера; за придобиване на професионални умения и навици. По този начин в Звеното за почасово предоставяне на услуги ще се внедрят по-лесно добри практики и опит.
Предвижда се всяко от обученията да бъде организирано в малки групи по направления (група на социалните асистенти, група на домашните помощници); във всяка група задължително се включва персонала на Звеното. Всяко предвидено обучение на група е с продължителност от 3 стандартни обучителни дни. Обученията следва да бъдат интерактивни, с мотивиращо и въвличащо влияние върху участниците; подкрепени с надлежни материали и допълнения за ефективно протичане на процеса.
За качественото изпълнение на дейността Община Ракитово ще разчита на партниращата организация СОНИК СТАРТ, доставчик на социални услуги, с набор от експерти, работещи в социалната сфера и притежаващи опит в работата по проекти по ОПРЧР, както и организирали и провеждали обучения на преки доставчици на социални услуги.
|
4 104.00
|
3 242.79
|
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Повишаване и балансиране на психо-емоционалния статус на прекия доставчик на услугите; укрепване на работата в екип и фина настройка на екипния пулс.
Супервизията ще предложи на преките доставчици на социални услуги място за привилегировано слушане. В рамките на супервизионния процес, прекият доставчик ще има възможност да говори, да бъде изслушан, да разсъждава в обстановка на конфиденциалност. Тази подкрепа, писмена или говорима, позволява на преките доставчици, благодарение на рефлексията да погледнат от страни своите емоции и афекти и да започнат да анализират поведенията и тяхнотото значение.
Супервизията съчетава елементи и от специализираното консултиране и от психотерапията, тъй като тълкуването на проблемите се извършва на тези две равнища. Така се създават условия за осъзнаване на собственото поведение в професията и свързаните с него чувства, както и за предприемането на конкретни действия за позитивна промяна. Супервизията използва и двата начина на тълкуване, като ги модифицира според основната си цел: да се подобри работната ситуация.
Основната цел на супервизията ще бъде подобряване на работната ситуация, което включва: подобряване организацията на работа; подобряване на работната атмосфера; нарастване на специфичната за съответното поле компетентност; психохигиена - превенция и развиване на способност за справяне с вътрешни "замърсявания" в живота на помагащия (самообвинения, самонаранявания, напрежение от живот в общност); развиване на способността за съвместна работа.
Основни теми, които ще се обсъждат по време на супервизия: несправяне със ситуацията при клиенти, чиито проблеми не се разрешават; претоварване с роли; полето на взаимодействие с клиенти със социални проблеми е многозначно и неспецифично; поради натрупване на проблеми от различно естество често възниква нужда от рефлексия; трудноизмеримият успех в професията води до конфликт между специалиста с помагаща професия и управлението (между контрол и помощ); проблеми, свързани с позицията на власт в отношенията с клиента и на безсилие към причинителите на проблемната ситуация.
За целите на предлаганата дейност, Община Ракитово ще разчита на партниращата организация СОНИК СТАРТ до влизане в сила на Допълнително споразумение № 1, с което се прекратява участието на партньора в изпълнението на проектните дейности. Предвиждат се по 17 групови супервизии (отделно за СА и ДП) и по 5 индивидуални супервизии за всеки доставчик на социални услуги, които ще се проведат в рамките от 3-ти до 19 проектен месец, включително. Проектът предвижда отделно и провеждането на общо 5 професионални супервзии на персонала на Звеното.
За качественото изпълнение на дейността Община Ракитово ще разчита на набор от експерти, притежаващи опит в социалната сфера, услугите за лица в неравностойно положение, работата по проекти по ОПРЧР, както и организирали и провеждали супервизии. |
16 920.00
|
10 394.77
|
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Подкрепата за потребителите ще се осъществява чрез:
1. Психологическа подкрепа, чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите. Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията на потребителя. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване.
2. Социални консултации - Консултативна работа е свързана с предоставяне на информация в областта на социалната закрила за възможностите за подкрепа; изисквания, срокове и насочване към съответните институции, от които може да бъде получена подкрепата.
3. Специализирани консултации – Специализираната консултативна работа е предоставяне на практически указания и насоки на потребителите и техните семейства с цел осигуряване на система от продължаващи действия в домашни условия.
Всичко това ще подпомогне по-успешното удовлетворяване на потребността от социални контакти и ще намали риска от поява на самота, което увеличава шансовете за по целенасоченото и активно включване в обществения, културния и икономически живот на хората с увреждания и грижещите се за тях близки и хората над 65 г. като една достойна категория от хора в обществото с ценен опит и принос за развитието на следващите поколения, култура и цивилизация.
За качественото изпълнение на дейността Община Ракитово ще разчита на СОНИК СТАРТ до влизане в сила на Допълнително споразумение № 1, с което се прекратява участието на партньора в изпълнението на проектните дейности. След това организацията, отговорна за изпълението на дейността е община Ракитово. |
3 300.00
|
2 322.06
|
Информация и публичност.: Информиране на широката общественост, популяризиране приноса на ЕСФ и ОПРЧР. Повишаване чувствителността на местната общност към хората в неравностойно положение.
Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им.
Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му.
Комуникациите с външни публики за информиране и публичност използват утвърдени методи за организация на работни срещи, издаване на листовки и брошури, редовни прессъобщения, подготвяне на публикации за печата; същевременно настоящият проект залага на специфично визуализирани обучителни и информационни материали, с които да се постигне различен и значително по-ефективен контакт с целевата група.
Община Ракитово ще надгради постигнатите добри отношения с медийните среди, за да гарантира ефективност на информационния поток както към целевата група, така и към заинтересованите страни освен на местно, и на регионално и национално ниво.
Методите, информиращи чрез електронните издания ще адресират информацията до по-нестандартен кръг от адресати и ще дадат възможност за максимализиране на информационния поток с включване на линкове и блогове в чужди уеб-страници, в т.ч. на английски език.
Всички предвидени обучения са базирани на интерактивен подход и провеждане в групи при специално аранжирана обстановка, което освен, че надгражда опита и допълнително въвежда иновация в процеса. Ще бъдат издадени материали, визуализирани по изискванията на Оперативната програма за публичност. |
3 840.00
|
3 834.00
|