Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектът има за цел създаването на условия за успешна социална реализация на децата и учениците от етническите малцинства, както и тези в риск от отпадане от образователната система, обучаващи се в ОУ „Св. Климент Охридски” гр. Павликени, чрез подобряване условията за равен достъп до образование и обучение, повишаване качеството на образованието, засилване мотивацията на учениците и родителите за участие в образователния процес, преодоляване на негативни обществени нагласи в местната общност. 
Проектът постига своята цел чрез реализиране на дейности в няколко направления:
1.	Предоставя възможност, чрез провеждане на допълнително обучение по Български език, да се формират умения у децата, чийто майчин език не е български, да общуват пълноценно в училище, да достигнат равнище на владеене на езика, съизмеримо с това на останалите деца. 
2.	Провеждане на допълнителни занимания с ученици, идентифицирани като деца в риск от отпадане и прилагане на нестандартен индивидуален подход за мотивиране, чрез конкретен и научно обоснован психолого – педагогически анализ и планиране на адекватни стъпки за работа с тях.
3.	Съхраняване и развиване културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства и техните връстници, в интеграционна мултикултурна среда, чрез създаване на творческата среда, в която децата от етнически малцинства да осъзнаят своята идентичност, да се почувстват  значими и част от училищния живот
4.	Провеждане на кампании за преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход или културна идентичност, в които ученици с различен етнически произход съвместно осъществяват дейности за разрешаване на проблеми на местната общност.
Очаква се 85% ученици от етнически малцинства, участвали в дейностите по проекта успешно да се интегрира в училище, а в дългосрочен план да завършат основно образование.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Провеждане на допълнителни занимания с ученици, идентифицирани като деца в риск от отпадане. : Идентифицирането ще се направи с помощта на критериите, заложени в Закон за закрила на детето и ще бъде съгласуван със списъка на децата в риск, изготвен в училището. Към изпълнение на дейността ще бъдат привлечени като партньори специалисти от Отдел "Закрила на детето" при Дирекция "Социално подпомагане" град Павликени и Местната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни. В рамките на дейността се предвижда изпълнение на Програма за мотивация с 33 ученици, идентифицирани като деца в риск от отпадане от образователна система. Програмата ще съдържа методически елементи, насърчаващи развитието на мотивацията за учене и развиващи ключови социални умения - целеполагане, комуникация, самопредставяне и емпатия. Програмата ще бъде консултирана с научен специалист от висше учебно заведение или изследователски център, специалист по превенционни дейности. След подробно обследване от страна на психолог - специалист на поне 80 "проблемни" ученици, чрез провеждане на индивидуални срещи и дълбочинни интервюта с методическата подкрепа на научния консултант, а при необходимост - домашни посещения и срещи с родителите, ще бъде формирана група от 33 ученици в риск. След това ще бъде изготвено портфолио с индивидуален подход при подбор на методически инстументариум за повишаване на мотивацията за учене и инициативи за включване в училищния живот. Ще бъде приложена иновативна психолого-педагогическа практика, представена от Н. Неделчев на конференцията „Бъдещето на образованието“, Флоренция 2011. Тя се основава на принципите за индивидуализиране на въздействията, чрез определяне на подход за въздействие върху мотивацията на всяко конкретно дете. Във всяко портфолио ще бъде начертана "пътна карта" за превенция на риска от отпадане, включване в дейности по интереси и адекватна прогноза за ефекта върху мотивацията му за учене. Интердисциплинарен екип в състав от психолог, педагогически съветник, класен ръководител, социален работник от Отдел "Закрила на детето" , при нужда - ресурсен учител, ще участва с предложения за индивидуални мерки за адаптация и превенция на риска от отпадане за всяко отделно дете. Иновативния елемент в тази дейност е конкретизиране на методите за обучение, релевантни на психологическите особености на ученика в риск, който да доведат и до повишаване на мотивацията му за учене. същият екип ще наблюдава развитието на ученика, ще събира материали в личното портфолио и след това ще отчита напредъка по обективни показатели - посещаемост, успеваемост и поведение, на всеки 6 месеца /съвпадащо с края на учебен срок/. На практика ще се индивидуализира психолого-педагогическата подкрепа за 33 ученици в риск. Програмата за мотивация ще позволи реално да се измери ефективността на подхода и да се превърне в моделна практика, която да се мултиплицира по отношение на други "проблемни" ученици, а дори и в други училища. Освен идентификация и "пътна"карта, в портфолиото ще бъдат включени и следните ключови елементи: Оценяване на поведението на учащите: •описание на методи за оценяване поведението на ученика; •критерии и показатели за оценяване на поведението; •бележки на учителите относно поведението на ученика; •стратегии за справяне с критични и конфликтни ситуации. Оценяване на дейността – включва следните материали: •диаграма за прилагането на формирани умения в конкретна учебна дейност; •анкети с ученика относно това как оценяват усвоени умения и как виждат приложението им; •разработки на ученика. Оценяване на ефективността на учебния процес – включва следните материали: •форми (формуляри,анкетни карти) за получаване на обратна връзка за обучението от ученика; •информация относно силните и слабите страни на ученика; •кратък анализ на възможни нововъведения или алтернативни решения за оценяване и подкрепа на цялото обучение и/или отделни занятия/уроци. 2 982.00 2 972.89
Съхраняване и развиване културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства и техните връстници, в интеграционна мултикултурна среда: Целта на дейността е създаване на условия за работа и провеждане на занимания в интеграционна мултикултурна среда. Дейността предвижда организирането на три ателиета по изкуства (фотография, изобразително, приложно изкуство) и театрално-оперетен състав, който да разучи и постави на сцена оперетата „Мъдрият Тъкач” на Жул Леви. Творческата среда ще създаде предпоставки те да осъзнаят своята идентичност, да се почувстват значими и че са част от училищния живот. Този етап в голяма степен ще допринесе за пълното разбиране на въпросите за уважението, толерантността във взаимоотношенията и приемането на другите, независимо от техния етнос, религия и култура. Реализирането на дейността ще премине през няколко етапа: 1. Подготвителен етап 1.1. Подготовка на регламент и информиране учениците за стартиране на съответната дейност и възможността за участват. 1.2. Извършване на подбор на специалисти: музикален педагог, преподавател театрално изкуство, корепетитор, фотограф, учител по изобразително изкуство и учител по приложно изкуство. След осъществен подбор съвместно ще изготвят план, програмата и графикът, по които ще се провеждат заниманията с учениците. Задължение на екипа специалисти е да подготви учениците всеки в своята област, а на музикалния педагог и да извърши подбор на ученици за всяка роля от оперетата. 1.3. Сформиране на групите. Формирането ще се извърши според желанията на учениците, подкрепено от декларация за съгласие на родителите. Критериите за подбор на участниците ще включват: желанието и спазването на изискването за най-малко 20 % да бъдат представители на етнически малцинствени групи. С цел изпълнение на хоризонталните принципи на оперативната програма при наличие на повече от необходимия брой желаещи за театрално-оперетния състав ще се проведе кастинг за отделните роли. Числеността на всяко ателие по изкуства ще е от 10 до 15 ученика. Театрално-оперетния състав, съобразно либретото ще наброява 30 ученика. 2. Етап на изпълнение С всяка от трите групи от ателиетата по изкуства ще се проведат 70 занятия, използвайки различни техники на работа. Учениците ще бъдат поставени в творческа обстановка и ще работят в екип. Творбите ще бъдат поставяни в специални изложбени кътове. С учениците от театрално-оперетния състав ще бъде провеждани занятия за разучаване на отделните партии на оперетата под ръководството на музикален педагог и акомпаниране от корепетитор. За да овладеят общи умения за сценично поведение и изпълнение на практическа задача - поставянето на сцена оперетата, с учениците ще работи и преподавател театрално изкуство. За реализиране на дейността по подготовка и поставяне на сцена ще бъдат ангажирани, както следва: музикален педагог 140 часа, преподавател театрално изкуство 70 часа, корепетитор 70 часа. За успешната социализация и подобряване на съвместната работа на учениците ще бъде организиран и проведен тридневен лагер. С учениците от ателиета ще се проведат 5 еднодневни пътувания, с цел опознаване красиви местности и природни забележителности в България и пресъздаването им в индивидуални или групови творби. 3. Представяне на дейността Премиерата на оперетата ще бъде на сцената на НЧ ”Братство–1884”, гр.Павликени. Предвижда се театрално-оперетния състав да гостува с оперетата „Мъдрият Тъкач” на Жул Леви в още 3 населени места в България. Изпълнението ще бъде записано с видеокамера, собственост на ОУ "Св.Кл.Охридски", за да бъде съхранено като дидактичен материал. Предвиждаме да се предостави на електронен носител на останалите училища в общината - СОУ "Бачо Киро", ПГАТ "Ц. Церковски", ОУ "Бачо Киро" гр. Бяла черква, училищата в с. Батак, с. Върбовка, с. Недан и с. Карайсен. Учениците от ателиетата ще направят свои изложби. Дейността им ще подпомогне провеждане на кампаниите на екипите по дейност 3 от настоящето проектно предложение, като по този начин се стимулира работата в екип и се гарантират по-добри резултати, в следствие използване потенциала на повече ученици. 31 816.50 30 909.16
Провеждане на кампании за преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход или културна идентичност: Целта на настоящата дейността е преодоляване на негативните обществени нагласи по отношение на етнически произход и културна идентичност и успешна социализация на ученици от етническите малцинства, чрез съвместни обществено полезни дейности в полза на местната общност. В рамките на дейността се предвижда провеждане на 10 кампании. Акцентът на кампаниите ще бъде насочен към съвместната дейност на ученици от различен етнически произход и желанието им да работят заедно за осъществяване на дейности за разрешаване на проблеми на местната общност, например: опазване на околната среда, опазване паметниците в града, спазване правилата за движение по пътищата, здравословно хранене, тютюнопушене, употреба на алкохол, употреба на наркотици, дискриминация, социалната изолация на старите хора и деца със специални образователни потребности. Чрез реализирането на дейността ще се предостави възможност на ученици с лидерски качества да сформират екипи и да привлекат допълнителни човешки ресурси. Ще бъдат подкрепени общо 10 кампании, който ще трябва да допринасят за: развитието на общността, подобряване на взаимоотношенията сред младите хора от различни етнически групи, преодоляване на стереотипи сред местната общност по отношение неучастието на представителите на етническите малцинства в обществено полезни дейности. Изпълнението на така изброените условия е задължително за всяка от кампаниите. Етапи на реализиране: 1. Подготвителен етап 1.4. Подготовка на регламент и информиране учениците за стартиране на съответната дейност и възможност за участие. 1.2. Сформиране на екипите от ученици за организиране и провеждане на кампаниите. Всеки екип ще се състои от минимум 10 ученика. Критериите за подбор на участниците ще включват: желанието и спазването на изискването за най-малко 20 % да бъдат представители на етнически малцинствени групи. С цел изпълнение на хоризонталните принципи на оперативната програма ще се даде възможност при по-голям интерес от страна на учениците и сформиране на повече от 10 екипа да се извърши подбор на най-добрите планове за осъществяване на кампании. 1.3. Извършване на подбор на учители консултанти Всеки екип в работата по организиране и провеждане на кампанията ще бъде подкрепен от учител наставник. Учителите, които ще консултират учениците ще бъдат избрани след провеждане на процедура по подбор по разработени от екипа за управление критерии. Задължение на учителя наставник е да подпомогне екипа при разпределяне задачите между членовете, в привличане доброволци и рискови ученици, както и подкрепа за осъществяване на дейностите, както и редактиране на информационните материали, разработвани от децата. 1.4. Обучение на екипите за организиране и провеждане на кампании Предвиждаме провеждане на обучение за планиране и осъществяване на кампании, на което учениците от екипите да получат практически насоки за попълване на плановете си за организация и изпълнение на кампания. 2. Изпълнение 2.1. Изготвяне планове за провеждане на кампаниите. Всеки екип ще разработи план, като попълни предварително одобрен от екипа за управление формуляр. Всеки екип ще разполага с определен период, в който да разработи своя план и да го предаде за оценка. 2.2. Оценка и класиране на плановете на екипите. Комисията за подбор ще включва представители на училищното настоятелство, Общинска администрация и НПО. 10 плана, получили най-висока оценка ще бъдат включени в график за провеждане на кампаниите. 3. Оценка на изпълнение След реализирането на кампаниите комисия, включваща представители на УН, Общинска администрация и НПО, ще оцени изпълнението. Трите екипа, които получат най-висока оценка ще участват в обменна визита, в училище избрано от ЦМЕДТ "Амалипе". 4. Представяне на добра практика Работата при организиране и провеждане на кампаниите си учениците ще представят пред гости от мрежата на ЦМЕДТ "Амалипе", на ученическа конференция „Павликени`2017” за обмяна на добри практики. 47 202.50 45 722.01
Провеждане на допълнително обучение по български език с ученици, за които българския език не е майчин : Настоящата дейност има за цел да се достигнат нива на практическо овладяване на българския език от учениците, да се създаде основа за по-нататъшно учене и се осуетят рисковете от отпадане от училище В рамките на дейността се предвижда да бъдат сформирани 6 групи за допълнително обучение по Български език за ученици от І и ІІ клас, чийто майчин език е различен от българския. Чрез създаването на условия и провеждането на занятията ще допринесе за формиране на умения у децата билингви да общуват пълноценно в училище, да достигнат равнище на владеене на езика, съизмеримо с това на останалите деца. Важно е децата да получават адекватна помощ още от самото начало на обучението си, когато не са натрупани пропуски в знанията, за да се справят с учебното съдържание. Етапи на реализиране: 1. Подготвителен етап 1.1. Извършване на подбор на учители Учителите, които ще провеждат допълнителното обучение на учениците ще бъдат избрани след провеждане на процедура по подбор по разработени от екипа за управление критерии. Задължение на учителите е провеждане на диагностика на учениците, изготвяне на индивидуални програми на учениците и провеждане на обучението. 1.2. Сформиране на групи за обучение. Обучението ще се провежда в малки групи от 3 до 5 ученици. Критериите за подбор на участниците ще включват: говоримия език в семейството е различен от български, ученикът е постъпил в училище без да е посещавал подготвителна група, образователни трудности и спазването на изискването за най-малко 20 % да бъдат представители на етнически малцинствени групи. 1. Изпълнение Обучението с учениците от всяка от шестте групи ще е в рамките на 65 учебни часа. Занятията ще се провеждат през учебната година, паралелно с часовете от задължителна подготовка. Обучението на учениците ще се осъществява по индивидуална програма, която учителят ще разработи след провеждане на диагностика. 7 652.08 7 643.30
Организиране и осъществяване на информационни дейности: Настоящата дейност има за цел информиране на общността за изпълнение на проекта. За популяризиране на целите и дейностите по проекта ще бъдат: - проведени 2 информационни срещи при стартиране и финализиране на дейностите в началото и края на проекта, на които ще бъдат поканени заинтересованите страни за информиране за стартирането на проектните дейностите както и представяне на резултатите във финалния етап. - представени резултатите от дейността в местния периодичен печат – 2 публикации. - изработена табела с емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз” наименованието на фонда, общото лого на за програмен период 2014-2020г., със наименованието на Оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж”, наименованието на проекта и стойността на проекта, който да бъде поставен на фасадата на сградата на бенефициента. - изработен банер с емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз” наименованието на фонда, общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., със наименованието на Оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж”, наименованието на проекта и стойността на проекта, който да бъде поставен на всички мероприятието по проекта. - изработени и поставени рекламни пана със снимков материал във фоайето на училището с емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз” наименованието на фонда, общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., със наименованието на Оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж”, наименованието на проекта и стойността на проекта. – 2 броя табла. - изработени и разпространени диплянки, популяризиращи целите, резултатите и дейностите с емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз” наименованието на фонда, общото лого на за програмен период 2014 - 2020 г., със наименованието на Оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж”, наименованието на адрес на Единния информационен портал – 400 броя. - Изработени промоционални материали за учениците от екипите за изпълнение на кампании с логото на емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз” наименованието на фонда, общото лого на за програмен период 2014-2020г., със наименованието на Оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж” – 100 тениски, 100 шапки. - представена информация за проекта на сайта на училището и партньорите, както и снимков материал от основните моменти при изпълнението му – периодично през цялата година, но първата не по-късно от два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ 1 998.00 1 998.00
Организация и управление на проекта: Настоящата дейност има за цел ефективно и ефикасно изпълнение на проекта и постигане на очакваните резултати. Управлението на проекта ще се осъществява от екипът в състав: Ръководител проект, координатор и счетоводител. С цел по-добрата координация и управление, членовете на екипа ще изпълняват ясно определени функции, описани в длъжностни характеристики: 1. Ръководител проект, със следните отговорности и задължения: - Ръководи цялостния процес и носи отговорност за изпълнение дейностите по проекта; - Разпределя задачите между екипа и изпълнителите; - Официален представител на водещата организация и като такъв участва в информационната кампания; - Извършва контрол и мониторинг върху: изпълнението на дейностите, спазването на графика, работата на екипа и изпълнителите по проекта; - Осъществява и поддържа връзки с Управляващия орган на Оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж” - Отговаря за финансовото и техническото отчитане на проекта пред финансиращия орган; - Одобрява и подписва всички важни документи. - Организира, отговоря за кореспонденцията по време на проекта; - Води и съхранява документацията по проекта; 2. Координатор, със следните отговорности и задължения: - Подпомага ръководителя при управление на проекта; - Изготвя протоколи на проведените работни срещи; - Участва в координирането на проектните дейности с партньорите; - Координира изпълнението на задачите; - Следи за обратната връзка и техническата документация; - Извършва техническа обработка на информацията по изпълнението на дейностите; - Подпомага членовете на екипа при изготвянето на междинни доклади; - Подпомага публичните дейности по проекта; - Организира, провежда и участва в анализирането на резултатите работата по проекта; - Упражнява контрол върху изпълнението на плана, спазването на графика; - Участва в мониторинга на дейностите по проекта; - Осъществява техническото отчитане на проект. - Осъществява и поддържа връзки с обществеността; 3. Счетоводител, със следните отговорности и задължения - Извършва счетоводните дейности, съобразно законодателството; - Организира финансовото отчитане на средствата, изготвя междинен и финален финансов отчет; - Следи за правилното разходване на средствата. - Контролира изпълнението на дейностите по проекта. 9 138.90 8 604.67

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.