1. Организиране и провеждане на обучения, семинари, съвместни събития и партньорски срещи: Дейността включва:
1.1. Организиране на съвместни срещи на партньорите по проекта (за стартиране на дейностите, за проследяване на изпълнението на проекта и за приключване на проекта). Разходи за зала, кафе паузи, консумативи и хартия (за най-малко десет участника). Всеки от партньорите организира по 3 срещи.
1.2. Организиране и провеждане на по две пресконференции на за над 50 души на територията на всяка МИГ – партньор: първата конференция е за запознаване на местните жители с целите на проекта при неговото стартиране и втората конференция е за представяне на постигнатите резултати.
Всеки от партньорите организира по 2 конференции на своята територия – по една начална и една заключителна.
1.3. Организиране на общо 6 срещи с производителите на традиционни храни на и предлагащите или желаещите да предлагат ястия по традиционни рецепти на територията на „МИГ-Троян, Априлци, Угърчин“ (по 2 срещи на територията на всяка община), желаещи да се включат в проекта (еднодневна среща/семинар - зала, кафе паузи, консумативи и хартия за най-малко 20 участници).
1.4. Организиране на 2 срещи с производителите на традиционни храни на и предлагащите или желаещите да предлагат ястия по традиционни рецепти на територията на МИГ "Бяла Слатина", желаещи да се включат в проекта (еднодневна среща/семинар - зала, кафе паузи, консумативи и хартия за най-малко 20 участници).
1.5. Организиране и провеждане на съвместен семинар с участието на партньорите, производителите и хората, които ще приготвят ястия по традиционни рецепти за над 50 души за обсъждане на изпълнението на дейностите по проекта. Организатор на изпълнението на дейността е водещият партньор „МИГ-Троян, Априлци, Угърчин“.
|
9 000.00
|
14 624.00
|
2. Изследвания и пазарни проучвания, директно свързани със съвместния продукт/услуга: 2. Дейността включва 2.1. изготвянето на проучване и инвентаризация на традиционните храни и рецепти на териториите на „МИГ-Троян, Априлци, Угърчин“ и МИГ "Бяла Слатина". Проучването цели и описване традиционни обичаи, ритуали и действия при изготвяне и консумация на продукти и рецепти, както и културното им значение местната общност. 2.2. Също така ще бъде извършено и проучване на местата на териториите на партньорите, в които се произвеждат традиционните храни, местата, в които се правят ястия по традиционни рецепти и потенциала на териториите на партньорите за разширяване на производството и предлагането на такива храни и рецепти: описание на производители, традиционни процеси на производство, местни заведения и къщи, в които се готви по традиционни рецепти, възможности за споделяне на рецепти и предлагане на домашно приготвени храни и т.н.
2.3. Последната поддейност е извършването на проучване и анализ и изготвянето на препоръки за подобряване на маркетинга на местните традиционни храни и рецепти. Проучването включва описание на местата на териториите на партньорите, където се предлагат традиционни храни и рецепти, традиционните фестивали на местните храни и рецепти, организирането на пазари за традиционни местни храни и др. Анализът следва да използва събраната информация и да представи препоръки за подобряване на представянето и повишаване на реализацията на традиционните местни храни на територията на партньорите по проекта.
Дейността ще се реализира от водещия партньор по проекта „МИГ-Троян, Априлци, Угърчин“. |
12 030.00
|
12 030.00
|
3.Дейности по информираност и публичност : Дейността включва 3.1. и 3.5. публикуването на информация за стартирането на проекта и покани за интересуващите се да вземат участие в него. Изпълнението на дейността цели възможно най-голям брой хора да бъдат информирани относно проекта и да вземат участие в неговото изпълнение; 3.2. и 3.3. изготвянето и поддръжката на интернет страница на проекта. На него в течение на изпълнението на проекта ще се публикува подробна информация относно провеждането на различните дейности, покани за участие, анкети, снимков материал, документи, интервюта и др.; 3.4. и 3.6. изготвянето и монтирането от партньорите по проекта на информационни табели за проекта. Табелите ще информират местната общност относно параметри на проекта – наименование, цел, стойност, финансиране от ЕС, национално съ-финансиране, дейности и др. съгласно правилата за публичност на проектите, финансирани от ЕС.; 3.7. изготвяне на информационна брошура за проекта, която ще се разпространява на териториите на партньорите. Брошурата е от 8 страници и ще представя информация относно целите и очакваните резултати по проекта, както и описание на двамата партньори. Ще се разпространява на териториите на двете МИГ партньори, като има за цел максимално да информира местните общности за началото на изпълнението на проекта и да ги подготви за участие в неговото изпълнение.; 3.8. изработване на комплект рекламни материали за популяризиране на проекта. Рекламните материали са предназначени за постигане на по-широка популярност на проекта и ще бъдат раздавани на различни мероприятия, организирани от партньорите. |
13 214.00
|
16 806.00
|
4. Разработване на съвместен продукт/услуга: Дейността включва 4.1. изготвяне на сборник с традиционни местни храни и рецепти и карта на местата на територията на „МИГ-Троян, Априлци, Угърчин“ и МИГ "Бяла Слатина", в които ще се предлагат. Сборникът ще съдържа информация относно традиционните храни и рецепти, производителите и ресторантьорите, местата за производство и приготвяне и предлагане, културни традиции в приготвянето и предлагането на храни и рецепти, маршрутите за посещение, календар на събитията на териториите, свързани с традиционни храни и рецепти.
4.2. Дейността включва и изготвяне на съвместен интегриран туристически продукт, включващ посещения на места, предлагащи традицицонни рецепти, храни, участие във фестивали на традиционните местни храни и рецепти, участия в съвместни инициативи за приготвяне и дегустация на традиционни ястия, участия в дни на традиционната кухня. Чрез него се цели популяризиране на местната кухня и кулинарни традиции, привличане на повече хора от местните общности към тези традиции, привличането на туристи от други територии за запознаване с тези традиции и добиване на популярност на национално ниво. |
15 000.00
|
3 750.00
|
5. Реализиране на промоционални или маркетингови кампании: Дейността включва 5.1. изготвяне на съвместна маркетингова стратегия за популяризиране на традиционните храни и рецепти, повишаване на икономическите ползи от тях за териториите на партньорите по проекта и привличане на туристи от самите територии и извън тях за културен и кулинарен туризъм. Тя ще се основава на изводите и препоръките от изготвените по Дейност 2 анализи и проучвания на двете територии и ще има за цел подобряване на представянето на традиционните местни храни и ястия. По дейността ще се изготви и лого на проекта, което ще бъде отличителен знак при провеждането на всички събития. Логото ще бъде поставено и на местата, в които се произвеждат традиционни храни и в които те могат да бъдат опитани. Заведенията, предлагащи традиционни местни рецепти също ще поставят логото на проекта. То ще се използва и след приключването на дейностите по проекта и ще се превърне в разпознаваем знак на традиционните храни и рецепти от териториите на партньорите, гарантиращ високо качество на продуктите и услугите. 5.3. в изпълнение на дейността ще се изготви и филм за всички дейности по проекта. Филмът ще включва информация относно продуктите и рецептите, интервюта с производители и ресторантьори, ще покаже събитията и фестивалите по проекта, като включи и изказвания на местни хора, представители на МИГ, бизнеса, НПО и публичния сектор. Филмът ще бъде достъпен на интернет сайтовете на двете местни инициативни групи, партньори по проекта, както и ще бъде излъчван по местните телевизии. Ще бъдат предприети действия за неговото разпространение и достигане до възможно най-голяма аудитория.
Основна дейност 5.4. по проекта е организирането на 4 съвместни събития (фестивали) на местните храни и рецепти, които ще се проведат във всяка една от общините от териториите на партньорите. В тях участие ще вземат всички, включени в проекта МИГ и жители от териториите им. На събитията ще бъдат поканени туристически агенции, медии, известни кулинарни експерти, местни лидери и др. За участниците и посетителите се предвижда демонстрация на традиционната кухня с местни храни и рецепти: готвене, дегустация, конкурси за традиционни храни и рецепти, най-вкусна гозба и най-качествен традиционен хранителен продукт. Ще се проведат и представяния на ползата от традиционните местни продукти, ще бъдат показани филми и информация от подобни събития в България и чужбина. Събитието включва и безплатна дегустация за хранителни продукти и ястия, приготвени по традиционни местни рецепти. Всяко събитие ще включва провеждането на професионален кулинарен клас за приготвяне на традиционни местни рецепти, представен от известни готвачи и местни лидери. За събитието ще бъдат поставени закупени по проекта шатри, павилиони в които ще се съхраняват, приготвят и дегустират местните храни и ясния. Прожектор, преносим екран и публичен дисплей ще бъдат използвани за прожектиране различни кадри от подготовката и изпълнението на проекта, от приготвянето на различни ястия, интервюта с местни жители, участващи с рецепти за приготвяне на традиционни ястия и др.
По дейността 5.5. ще бъде разпечатан в тираж 1000 бр. изготвеният по Дейност 4 сборник. Сборникът ще се разпространява на териториите на партньорите по проекта, както и на събития, на които техни представители участват. |
48 750.00
|
36 182.00
|
6. Преводи (писмени и симултантни), комуникация, канцеларски материали, такси за издаване на документи и други оперативни разходи, свързани с изпълнението на проекта.: Дейността включва извършване на писмен превод на английски език на сборника с местни храни и рецепти, както и превод със субтитри на английски език на филма по Дейност 5 на проекта. Целта е сборникът и филмът да достигнат до по-широка аудитория извън страната. По този начин се увеличават възможностите за популяризиране на местните културни и кулинарни традиции и обичаи и за привличане на туристи на териториите на партньорите по проекта. |
2 700.00
|
930.00
|
7. Възнаграждения, свързани с координацията по проекта: Дейността включва извършване на разходи за координация на проекта от страна на всички включени в неговото изпълнение партньори. По проекта ще има двама координатора – по един от всеки партньор. Те ще отговарят пряко за изпълнението на всички дейности по проекта (ще ги извършват или ще ги възлагат на външни изпълнители – след съгласуване с УС на съответната МИГ), като ще докладват на Управителните съвети на двете МИГ в зависимост от вида на дейността и мястото на нейното изпълнение. |
15 100.00
|
13 109.95
|
8. Командировки на служителите на МИГ, експерти по проекта, включително преводачи, членове на колективния управителен орган и членове на колективния върховен орган на МИГ съгласно Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. (ДВ, бр. 11 от 1987 г.): Дейността включва извършване на командировки на териториите на двамата партньора, до УО на ПРСР и ДФЗ – РА, както и по необходимост в страната, които са свързани с изпълнението на дейностите по проекта. |
4 000.00
|
1 249.95
|
9. Разходи за придобиване на материални активи - офис техника : Дейността включва закупуване на 10 шатри, 4 сглобяеми дървени павилиони/къщички, 2 преносими екрана, прожектор и един публичен дисплей с размер 48". Материалните активи ще бъдат използвани при провеждането на фестивалите за традиционни местни храни и рецепти, както и през цялата продължителност на проекта. След неговото приключване те ще се използват за подобни дейности, свързани с постигнатите по проекта цели и резултати и в полза на местните общности на териториите на партньорите. |
31 500.00
|
24 786.20
|
10. Застраховка на придобитите материални активи по проекта: Дейността включва застраховане на придобитите материални активи по проекта |
2 500.00
|
1 448.47
|