Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Чрез осигуряване на добро материално-техническо оборудване ще се постигне оптимизиране на работната и околна среда и ще бъде осигурена съвременна материално-техническа база на служителите от ИА ОП НОИР, които изпълняват функции по управление и изпълнение на ОП НОИР.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставки на техника : През 2014 г. за нуждите на ИА ОП НОИР са закупени 82 работни станции и 82 монитора, с оглед краткия период на амортизация на тази техника /2 години/, както и на факта, че по-голяма част от процесите по договаряне ще се извършват в информационната система ИСУН 2020, се предвижда поетапно да се осъвременява техниката на която работят служителите на УО. Необходимостта от закупуване на нова техника се обосновава и от факта, че ползваната до момента техника е морално остаряла и с оглед постигане на бързина и по-добри резултати, следва да бъде обновена. Освен това, закупуване на нова техника и е необходимо за новопостъпващите служители на дирекцията, предвид приетото увеличение на щата на ИА ОП НОИР.Ежедневната работа на служителите с видеодисплеи, налага осигуряване на висококачествени монитори, а при необходимост, предвид това, че документацията вече ще се разглежда основно в ИСУН, и набавяне на допълнителни монитори за работа на служителите в дирекцията, занимаващи се с верификация и осъществяване на последващ контрол. 521 200.00 51 941.77
Доставка на обзавеждане и оборудване: Оборудване на стаи на ИА ОП НОИР, които се използват в момента от служителите на УО, но са с „морално остаряло“ обзавеждане. Както и за нови такива, след увеличението на щата на дирекцията са предвидени средства за оборудване на 27 стаи с всички необходими неща – работни бюра, заключващи се индивидуални шкафчета, големи шкафове за офис помещения, секции, етажерки, метални каси /при необходимост/, климатици, офис столове, оборудване за конферентна зала "Брюксел", закупуване на огнеупорни и влагоустойчиви шкафове и стелажи и за архивния комплекс на УО, закупуване на оборудване за стаята за отдих на ИА ОП НОИР и др. 216 000.00 3 819.31
Обследване на помещенията на архивния комплекс на УО : Съгласно получени препоръки при осъществена проверка на състоянието на архивния комплекс е установено, че последния не отговаря на нормативите и стандартите за архивни помещения, поради което е необходимо да се установи годността и степента на архива, с цел предприемане на действия по привеждането му във вид, съгласно изискванията. 24 000.00 23 016.00
Текущ ремонт на нови и съществуващи работни помещения на УО на ОП НОИР: Предвижда се да бъде направен ремонт на всички стаи и общи помещения, които се ползват от служителите на ИА. Предвид увеличението на числеността на служителите са предвидени и средства за ремонт на нови помещения в сградата. Ще бъде направен освежителен ремонт на работните помещения и общите части. Предвидени са средства и за възникнали аварийни ремонти и такива, които изискват незабавно отстраняване с оглед поддържане и нормалното функциониране на работния процес. 166 000.00 0.00
Доставка на автомобили : Във връзка с дейностите по техническа и финансова верификация на изпълнението от бенефициентите по грантови схеми, служителите на ИА ОП НОИР извършват месечно 100 командировки в страната. Предвид честотата и необходимостта проверките да бъдат извършени от двама експерта, целесъобразно е да бъдат закупени леки автомобили, с които да се обезпечи качественото и ефективно изпълнение на задълженията им, съгласно ОП НОИР и действащата нормативна уредба. В тази връзка е предвидено закупуване на 3 автомобила и 1 микробус 175 000.00 43 491.41
Доставка на канцеларски материали, тонер, хартия и други материали и консумативи: При осъществяване на функциите на ИА ОП НОИР, в качеството ѝ на УО на ОП НОИР, е необходимо да се обезпечи работата на служителите на дирекцията с материали и консумативи като тонер, копирна хартия, канцеларски материали и др. 45 000.00 11 336.82
Режийни разноски на офисите на УО, СОТ, почистване и други: В страната има офиси на УО, които се помещават в сгради, които са държавна, общинска или частна собственост. Предвидени са средства за обезпечаване на разходите за вода, ток, и др. режийни разноски, които са необходими за изпълнение на функциите на служителите по управление и изпълнение на ОП НОИР. 29 353.19 70 156.49
Електронни подписи и мобилни услуги: Предвидени са средства за издаване и поддържане на квалифицирани електронни подписи на служителите на ИА ОП НОИР, на които са необходими такива, с цел бързо и качествено извършване на верификацията и законосъобразно съхранение на електронната документация, както и мобилни услуги за улесняване на работата извън офиса и в случай на командировка в страната. 52 500.00 36 214.94
Закупуване на телефонни апарати на служители от УО с представителни и ръководни функции : С оглед на представителните функции на част от служителите на дирекцията, са предвидени средства за закупуване на телефонни апарати. 10 000.00 9 554.81
Осигуряване на възможности за спорт за служителите на УО : Съгласно „Национална стратегия за развитие на физическото възпитание и спорта в Република България 2012 – 2022“, Заниманията с физически упражнения, спорт и туризъм в свободното време са приоритетно направление от държавната политика за повишаване на физическата годност на хората, снемане на психическото напрежение и утвърждаване на здравословен начин на живот. За насърчаване и повишаване ефективността на тази дейност ръководителите на учреждения следва да създават подходящи условия за спортуване и активен отдих на работниците и служителите. Хората с висока физическа активност са по-бодри, с по-добро самочувствие и страдат по-рядко от депресивни състояния. Една от основните причини за социално значимите заболявания е намалената физическа активност на съвременния човек. Положителни ефекти на системната физическа активност върху човешкото тяло: Заниманията със спорт повишават с 30% производителността на труда; Πoвишaвa се eфeктивносттa и paбoтоспособността нa cлyжитeлитe; Намаляване броя на болничните листове; Πoвишaвaсе нивoтo нa издpъжливост, устoйчивост към cтрес и oбщaтa активност нa cлyжитeлитe; Πoдoбpявa се процесът нa взeмaнe нa решeния; Haмaлявa се броя нa извъpшeнитe грешки; Πoдoбpявa се oтнoшeниeтo нa cлyжитeлитe към cлyжeбнитe cи зaдължeниe; Πoдoбpявa се психологическият климат в колектива, което драстично нaмaлявa броя нa конфликтите; Спомага за повишаване на паметта и мисловната дейност, което има отношение към превенцията на заболявания като алцхаймер; Подобряват се възприятията, мисленето, паметта и вниманието; Подобрява се умствената работоспособност, самочувствието и настроението. Също така физическата активност е много важен фактор в борбата с болките в гърба и заболяванията на гръбначния стълб, които са сериозен проблем при хората с ниска двигателна активност, които работят на бюро; Умерената физическа активност може да намали риска от рак на дебелото черво с до 50%, а този от рак на гърдата с до 30%. С цел мотивация на служителите да спортуват в свободното си време е предвидена възможност месечно да им се възстановява сума, изразходвана за участие в спортни занимания. 59 400.00 0.00
Инсталиране, внедряване и поддръжка на софтуерни продукти необходими за дейността на Управляващия орган: Да се усвоят и прилагат модерни и иновативни системи на управление, мониторинг, контрол и оценка на ОП НОИР. Инвестирането в такива активи, които придобиват все по-голямо значение в съвременното общество, основано на знанието, ще допринесе за повишаване на качеството на програмирането и изпълнението на схемите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. 27 400.00 30 546.00
Абонаментна поддръжка на архивираща програма: В тази поддейност са заложени средства за абонаментна поддръжка на ползваната в ИА ОП НОИР архивираща програма. Необходимостта от ползването на такава и поддръжката ѝ е породена от ангажиментите на Управляващия орган по управление и контрол да разработи процедури, с които да се осигури нужната одитна следа и система за архивиране, съгласно Регламент 1303 (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година. 10 000.00 0.00
Абонаментна поддръжка на уеб сайт: ИА ОП НОИР има разработен и функциониращ уеб сайт http://sf.mon.bg/, като с настоящата бюджетна линия се предвижда финансиране само на поддръжката му. Необходимостта от създаването и поддръжката на уеб сайт е във връзка с ангажиментите на Управляващия орган за създаване и поддръжка на уебсайта на оперативната програма, който е достъпен през портала на единния уебсайт, съгласно Регламент 1303 (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година. 15 000.00 9 180.00
Средства за пощенски и куриерски услуги за нуждите на УО: При осъществяване на функциите на ИА ОПНОИР, произтичащи от Устройствения правилник на агенцията, се извършват разходи за пощенски и куриерски услуги, за които е предвидено финансиране в рамките на тази поддейност.   21 500.00 4 221.47

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.