Подмяна на стар челен товарач с нов колесен челен товарач, с по-висока производителност и по-нисък разход на гориво (Мярка 1): Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нов колесен челен товарач (Мярка 1).
Предвижда се интегриране в производственият процес на ново поколение челен колесен товарач, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица обработена баластра.
Стария товарач, който бенефициентът използва към момента, е с мощност 92 kW, производителността му е 12 т./ч., а средният разход на гориво - 15 л./ч.
Колесният товарач, предвиден за закупуване по проекта, е оборудван с 6 - цилиндров двигател с обем 6,7 литра, електронно управление и номинална мощност 143 kW/192 к.с. Производителността на новото оборудване е 364 т./ч. с обем на кофата 3,75 куб.м.
Както се вижда, средната производителност на новият челен товарач, в сравнение със старото технологично оборудване е значително по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция.
Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 424 509 kWh/г.
Спестените емисии СО2 са в размер на 113,34 т/год.
Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 382 952лв. Оперативните разходи са изчислени на база на експертна оценка за новото оборудване.
Годишните разходи за експлоатация и поддръжка възлизат на 5 980 лв. на година. Разходите за заплати са средно в размер на 5 000лв./годишно и разходи за ремонт и консумативи в размер на 980 лв./годишно.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец
2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец
3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на колесен челен товарач: 6-ти - 18-ти месец.
|
382 952.00
|
382 900.00
|
Подмяна на стари класификатор и стационарно сито, с нови класификатор и мобилно сито, по-висока производителност и по-ниско енергопотребление (Мярка 2): Дейността предвижда закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нови класификатор и мобилно сито (Мярка 2).
Средната производителност на старото оборудване, което "България Еко 2009" ООД използва към момента (класификатор и сито), е 10 т./ч. Общата инсталирана мощност е 107 kW.
Предвижда се интегриране в производственият процес на предприятието на ново поколение класификатор с хидравлично задвижване и максимална производителност 70 куб.м. или 105 т/ч (в зависимост от материала). Оборудването се отличава със следните предимства:
- По-голям капацитет за възстановяване в зависимост от вида и размера на материала;
- Икономично обслужване;
- Може да произвежда един или два крайни продукта;
- Висок процент на възстановяване на фината част;
- Конфигурация с кутии от отпадъчен материал, създадени за специална обработка за намаляване на входната турбуленция;
- Система за заустване;
- Голям обхват на скоростта на класификатора;
- Кутии със смес от вода и фини частици, специално проектирани да намалят турбуленцията на входа на класификатора.
Като част от дейността е предвидена и подмяна на старото стационарно сито с ново поколение мобилно сито, което е снабдено с електромотор с мощност 37 kW за задействане на съставните електрохидравлични части. Обемът на бункера е 8 куб.м, а капацитетът на ситото е 150 т/ч. Една от функциите на ситото е да пресява и промива негоден за ползване инертен материал до крайна фракция, годна за направата на бетон, бетонови смеси, варови разтвори и други нужди за строителството. Друга основна функция е използването му за пресяване и сортиране на рециклиран от трошачните инсталации материал.
Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 1 801 138,0 kWh/г.
Спестените емисии СО2 са в размер на 1475,13 т/год.
Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 491 402 лв. Оперативните разходи са изчислени на база на експертна оценка за новото оборудване.
Годишните разходи за експлоатация и поддръжка възлизат на 5 680лв. на година. Разходите за заплати са средно в размер на 5 000 лв. /годишно и разходи за ремонт и консумативи в размер на 680 лв./годишно.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец
2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец
3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на класификатор и мобилно сито: 6-ти - 18-ти месец. |
491 402.00
|
491 400.00
|
Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Мерки 1 и 2 на доклада препоръчват закупуването на високо енергийно ефективно оборудване, с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата.
Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие.
Дейността е извършена за 2 месеца.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Събиране на 3 оферти и избор на изпълнител: 1-ви месец
2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец |
19 900.00
|
19 900.00
|
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси:
- Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта;
- Изготвяне на разработена документация на системата за управление;
- Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение;
- Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила);
- Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит;
- Съдействие при провеждане на преглед от ръководството.
Резултатите от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати:
- намаляване на разходите за енергийни ресурси;
- ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда;
- измерване и анализиране на енергийната резултатност;
- подобряване на постоянното енергийно управление;
- подобряване на рентабилността на фирмата;
- повишаване на конкурентоспособността.
Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец;
2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец;
3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец |
1 000.00
|
1 000.00
|
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи:
- провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011;
- провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011;
- вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат.
Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др.
ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това.
Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове.
Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец;
2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец;
3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец |
14 000.00
|
13 850.00
|
Осигуряване на публичност и визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "България Еко 2009" ООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на:
- емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз;
- упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие;
- общото лого за програмен период 2014 - 2020 г.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец;
2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец;
3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец |
3 000.00
|
2 780.00
|