Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Описание на проектното предложение
Сградите, предмет на проектното предложение са:
1.	Обществена сграда: Административна сграда „Община Самоков”, състояща се от (1) Сграда на общинската администрация с  РЗП 4 165 м2; (2) Ритуална зала с РЗП 670 м2; (3) Топла връзка и подземен гараж с РЗП 1 546 м2.
2.	Сграда на ОУ „Митрополит Авксентий Велешки” в  град Самоков с РЗП 4 047 м2. 
3.	Сграда на РПУ, гр. Самоков с РЗП 2 762  м2. 

Предвижда се изпълнение на мерки за енергийна ефективност, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност. 

Основния ефект от изпълнението на мерките от проектното предложение на община Самоков е подобряване на  енергийната ефективност на сградите, което пряко ще допринесе за намаляване на крайното потребление на енергия и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове. 
Допълнителният ефект се изразява в:
 	осигуряване на рентабилна експлоатация на обществените сгради, което ще позволи устойчиво да продължи управлението и поддръжката им, с оглед предоставяне на по-добри и допълнителни услуги на населението и по този начин ще допринесат за намаляване на темпа на миграция към по-големите градове;
 	запазване на традиционните функции на града, свързани с предлагане на обществени услуги не само за своето население, но също и за населението на околията;
 	утвърждаване на  добра практика на местно ниво, която да насърчи прилагането на подобни мерки, финансирани както от националния бюджет, така и от други източници.

Конкретните  цели са свързани с:
 	повишаване на енергийната ефективност в обществените сгради, предмет на проектното предложение като се постигне най-малко клас на енергопотребление „С“ и се намалят разходите за енергия;
 	подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Със заповед на кмета на общината ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще включва: ръководител на проекта, счетоводител и координатор. На първото заседание на екипа ще се определят персонално отговорностите, функциите и задълженията ще се разпишат в длъжностни характеристики на членовете. Ще се актуализира графика на дейностите, като се определи началото и края на конкретните дейности. Предвижда се провеждане на месечни срещи на експертите от екипа на проекта вкл. с експертите за управление на проекта, които ще бъдат отговорни за неговото управление и изпълнение; провеждане на дискусии във връзка с общите и конкретни отговорности, плана за действие, процедурите и всички необходими дейности за успешното изпълнение на проекта. Тези работни срещи ще включват също: • Запознаване членовете на екипа с целите на проекта, дейностите и резултатите; • Разпределяне на задълженията между експертите, включени в екипа; • Определяне на правила за работа и докладване; • Обсъждане на плана за действие и процедурите за вътрешен мониторинг и за отчетност; • Контрол върху изпълнението на договорите с изпълнители. Ръководителят на проекта има основната отговорност за наблюдение и контрол по изпълнението на всички дейности. Той ще бъде подпомаган в работата си от целия екип на проекта. 68 000.00 33 979.58
Подготовка на тръжна документация и провеждане на процедури за обществени поръчки и избор на изпълнител за инженеринг, одит, оценка на съответствието и строителен надзор, дейности, свързани с публичност и визуализация на проекта.: Изготвяне на документация за тръжни процедури. 10 000.00 10 000.00
Публичност и визуализация: Ще бъдат извършени дейности за осигуряване на публичност по проекта.На сайта на община Самоков се предвижда редовно да бъде качвана информация относно изпълнението на проекта-неговите цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз.Ще бъде изработени постоянна обяснителна табела и билборд с големи размети и по време на изпълнение на проекта, както и постоянна обяснителна табела с големи размери след приключването му.Предвижда се и официална церемония "Първа копка". 33 333.33 37 932.00
Дейности по инженеринг /проектиране, СМР и авторски надзор/: 1. Изработване на инвестиционни проекти във фаза технически проект на административните сгради. 2. Изпълнение на СМР за повишаване на енергийната ефективност на административни сгради /подмяна на дограма, полагане на топлоизолация по фасади, ремонт покрив с полагане на топлоизолационна система и съпътстващи дейности/. За сградите на ОУ "Митрополит Авксентий Велешки", Административна сграда на Община Самоков и РПУ - Самоков: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти, т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки") - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; - изпълнение на всички останали мерки, предписани в техническите обследвания на сградите. За сградата на Физкултурен салон към ОУ "Митрополит Авксентий Велешки": - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на всички мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата /съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти, т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. 3.Авторски надзор по време на строителните дейности. ЗАБЕЛЕЖКА: Сумата 3 179 646,90 лв., предвидена за дейностите по инженеринг е без ДДС и включва, както следва: - 3 166 072,23 лв. без ДДС - БФП; - 13 574,67 лв. без ДДС - СФ за "ведомствено кафе" и "кухненски бокс". 3 179 646.90 3 977 397.49
Изготвяне на Доклади за оценка на съответствие на инвестиционните проекти по чл. 142, ал. 5 от ЗУТ от лицензирана фирма: Оценката за съответствие на инвестиционните проекти по чл.142, ал.5 от ЗУТ обхваща: І. Проверка за съответствие с: 1. Предвижданията на подробния устройствен план; 2. Правилата и нормативите за устройство на територията; 3. Изискванията на нормативните актове и техническите спецификации за: - носимоспособност, устойчивост и дълготрйност на строителните конструкции и на земната основа при експлоатационни и сеизмични натоварвания; - пожарна безопасност на строежа; - опазване на здравето и живота на хората и на тяхното имущество; - безопасно ползване на строежа; - опазване на околната среда по време на строителството и на ползването на строежа, включително защита от шум, опазване на защитените територии и обекти и опазване на недвижимите паметници на културата; - икономия на топлинна енергия и топлосъхранение на обекта; - достъпна среда. 4. Взаимната съгласуваност между частите на Инвестиционните Проекти; 5. Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; 6. Специфичните изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива. II. Изготвяне на: 1. Мотивирано заключение (доклад); 2. Подписване с оценка за съответствието на всички части на Инвестиционните Проекти. 22 166.67 33 700.00
Строителен надзор и въвеждане в експлоатация: Дейност, свързана с качественото и законосъобразно изпълнение на обекта и въвеждането на обектите в експлоатация. Ще се извърши от лицензиран консултант, съгласно чл. 166 от ЗУТ. Дейностите по строителен надзор и въвеждане в експлоатация включват: 1. Законосъобразно започване на строежа – откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво – Протокол, обр.2; 2. Заверка на Заповедна книга за Строежа; 3. Проверка и заверка на коти: изкоп, цокъл, корниз и било /респективно заверка на ниво фундаменти/; 4. Съставяне и проверка на всички актове и протоколи по време на строителството; 5. Изпълнение на Строежа съобразно одобрения проект; 6. Контролиране качеството на строителните материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; 7. Недопускане увреждане на трети лица и имоти, вследствие на строителството; 8. Правилно изпълнение на строително- монтажните работи; 9. Годност на Строежа за въвеждане в експлоатация; 10. Подготвяне на окончателен доклад до Възложителя за установяване годността за ползване на строежа. Забележка: Сумата 92 333,33 лв. включва: - 80 333,33 лв. без ДДС - за дейности по строителен надзор; - 12 000,00 лв. - сума, предвидена за държавни такси за въвеждане в експлоатация на сградите, на които не се начислява ДДС. 92 333.33 78 500.00
Независим финансов одит: Основната цел на одита е одитора да изрази мнение дали финансовите отчети на дружеството са представени вярно и честно във всички съществени аспекти. Одитът е насочен към съществените аспекти на отчетите, а не към всичките им детайли. Одитът не е проверка на всички документи, операции и записи, а само на част от тях. След приключване на всички одиторски процедури и анализ на събраните одиторски доказателства, ако е необходимо може да се направят някой препоръки за корекции и допълнителни оповестявания във финансовия отчет. След като всичко е съгласувано се преминава към изготвяне на одиторския доклад.. 33 333.33 9 144.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.