Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 170 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към осигуряването на подкрепа за най-уязвимите групи на населението ч/з предоставянето на продоволствена помощ под формата на топъл обяд като социална услуга в общността.Ч/з реализирането на проекта ще се обхванат 2 700 лица от 01.01.2021 г. до 30.09.2021 г. и 2200 лица от 01.10.2021г. до 30.06.2022г. и 1 800 лица от 01.07.2022 до 30.09.2022г. на територията на град Пловдив от допустимите целеви групи, които, поради различни социално-икономически причини, се намират в риск (лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение, поради влошената иконом. обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности) в условията на обявената епидемиелогична  ситуация в Р България, произтичаща от необходимостта от ограничаване на разпространението на COVID-19. Проектното предложение ще се осъществи ч/з възлагане на услугата по предоставяне на топлия обяд за потребителите на доставчик. Същият ще бъде избран при стриктното спазване разпоредбите на ЗОП. Изпълнителят ще отговаря за цялостната реализация на соц. услуга, вкл. закупуване, приготвяне и предоставяне на хран. продукти под формата на топъл обяд за лицата от целевите групи.Услугата ще се предлага на потребители в 6 административни района на гр.Пловдив. Предоставянето на продоволствената помощ, под формата на хранителен порцион за нуждаещи се лица, ще бъде извършвано за период от 21 м. (от 01.01.2021 до 30.09.2022). Общата стойност за изпълнение на предвидените дейности е 2 379 276,13  лв. По проекта ще се изпълняват мерки по информираност и публичност, гарантиращи максималната прозрачност и надлежната осведоменост на целевите групи и заинтересованите страни.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на потребители от целевите групи: Дейността по определяне на потребите от целевите групи по проекта цели в условията на извънредна ситуация да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите, като идентифицирането на крайните ползватели на услугата по предоставяне на топъл обяд ще обхване 2700 граждани в периода 01.01.2021г. - 30.09.2021г., 2 200 лица в периода 01.10.2021г. до 30.06.2022 г. и 1 800 лица от 01.07.2022 до 30.09.2022 г. на Община Пловдив от следните целеви групи : лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. За идентифициране на потенциални ползватели на услугата топъл обяд, Община Пловдив ще използва всякакви източници - сигнали на граждани, информация от Общински кризисен щаб, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Броя на представителите на целевите групи е определен чрез анализ от страна служители в районните администрации на подпомаганите лица, попадащи в целевите групи на проекта, базиран на критерии като – липса на доходи, с ниски доходи, хора получаващи социални помощи, безработни родители на деца с /без увреждания, самотноживеещи възрасти хора. За организацията на процеса, Общината се базира на натрупания опит в предоставянето на услугите - Домашен социален патронаж, Социалната услуга „Обществена трапезария на територията на Община Пловдив“, реализирана по Операция тип 3 „Осигуряване на топъл обяд“, Целева програма „Топъл обяд у дома в условията извънредна ситуация – 2020“ и други, при съобразяване с изискванията на Оперативната програма в условията на COVID-19, както и ще съблюдава прилагането на Регламент на ЕС 2016/679 относно съхранението на лични данни и др. Идентифицирането на лицата от целевите групи се извършва чрез разработен за целта механизъм за подбор на нуждаещите се лица, които отговарят на поставените критерии за получаване на топъл обяд. Механизмът за идентифициране на най-нуждаещите се разработва от Дирекция „Социални дейности“ и утвърждава от представител на Бенефициента Община Пловдив. За да бъдат обхванати най-нуждаещите се от всички потенциални потребители са приложени критерии за подбор степенуващи лицата с доказана липса на доходи или с ниски доходи под линията на бедност, хора получаващи социални помощи, безработни родители на деца с /без увреждания, самотноживеещи възрасти хора. Принадлежността на лицата към допустимите целеви групи ще се потвърждава от ДСП - гр. Пловдив. При запълване на капацитета от 2200 потребителите желаещите, които отговарят на условията и са потвърдени от ДСП ще бъдат класирани в резервен списък и те ще получават приготвен, но неполучен топъл обяд за съответния ден. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Предоставянето на услугата ще бъде осъществено от 2 доставчици,избрани съгласно ЗОП и съответно със сключени договори.6 административни района ще бъдат групирани в два лъча-р.Централен, р.Северен, р.Източен-1; р. Западен, р.Тракия, р.Южен-2.Избраните изпълнители ще осигурят закупуването,приготвянето и предоставянето,в регламентираните за това помещения,съотв.на изискванията на ЗХ,на хранителните продукти,под формата на топъл обяд.Изпълнителите на социалната услуга по проекта ще спазват изискванията за качество на хранителните продукти с установен произход и съответствието им с нормативно установените изисквания за качество и безопасност при употреба от крайните потребители.Седмичните менюта ще се съгласуват предварително с представител на Общината и ще отговорят на изискванията за здравословна, качествена и разнообразна храна,чрез използването на безопасни работни практики при спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, ЗХ и поднормативната им уредба, както и на приложимото евр. законодателство в областта на храненето.Количеството храна ще осигури ежедневните нужди от хр. вещества на потребителите, за да се гарантира предоставяне на разнообразно,здравословно и качествено седмично меню.Всеки порцион ще включва:супа,осн. ястие,хляб и веднъж седмично-десерт.За качественото приготвяне на храната ще се използва оборудване,съотв. на санитарно-хигиенните изисквания.Рецептите за приготвяне на ястията,ще бъдат съотносими към посочените в Сборник рецепти за заведения за обществено хранене(издателство Техника 2010).За осъществяване на своята дейност, „Таксидо Ентъртеймънт” ЕООД с Уд.№ 16070051, стопанисва нает обект със следния адрес: гр. Пловдив,ЖП Гара Филипово,местност „Хармани и Айгъри”,съгласно договор за наем с „Рой-Антъни 2011” ЕООД с ЕИК 203981222 от 01.05.2020 г.Материална база: подготвителна,помещение за разливане и опаковане на готовата храна,оборудвано с работни маси от неръждаема стомана/инокс /;място за съхранение на опаковките;отдени помещения–плюсови хладилни камери-3,за съхранение на входящите продукти и за охлаждане на готовата продукция преди пакетиране,сух склад,помещение за топла кухня,оборудвано следователно с:парен казан 250л;конвектомат за 40 тави; газов котлон–4;индукционен котлон–5;проф.скара;фризер 350л;проф.аспирация;7 мивки;проф.зеленчукорезачка;проф.картофобелачка; дребна кухненска посуда;помещение за студена кухня, оборудвано с проф. работни плотове и маси,колички за гастро норми за 15 тави-3;термо боксове за транспортиране на готовата продукция,контролни везни.Персонал:готвачи-2; пом. готвачи–2; работник кухня–6;шофьори; консултант хранене-1;хигиенист–1бр.Фирмата разполага с 2 автомобила, отговарящи на изискванията на БАБХ за разнос на храна: Пежо Експерт с рег.№РВ4552ТX,с Уд. №4801/02.11.2020г.Дачия Логан с рег.№РВ9502МX,с Уд.№1139/22.05.2014г. Дружеството ДЗЗД"За хората в нужда-гр.Пловдив" започна да предоставя топъл обяд на потребителите от Район Централен, район Северен и Район Източен от 01.08.2021г, съгласно сключен договор №21 ДГ-741/30.07.2021г . Дружеството разполага с кухня -майка за приготвяне на храната като за целта има сключен договор за наем на ученически стол със СОУ “Димитър Матевски“с адрес: гр.Пловдив, ул.Съединение 61 . Притежава Удостоверение за регистрация №14719/12.08.2015г и е регистриран под № 162500233.Транспортни средства : Товарен автомобил Ивеко 35 C с рег № СВ 0152ММ, удостоверение № 461/25.07.2019г и Форд Транзит с рег. №РВ1930МС,с удостоверение № 490/12.08.2015г 2 157 474.10 2 157 474.10
Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топлия обяд до потребителите на услугата ще се осъществява от избрания, съгласно разпоредбите на ЗОП, изпълнител и ще бъде осъществявано в помещения, осигурени от доставчика на услугата и съответстващи на изискванията на ЗХ, разположени в шестте административни района на територията на Община Пловдив, а именно: район Централен- ул. Мортагон 6 и ул. Опълченска 19; район Северен-ул. Средец №65; район Източен - ул. Зорница 7 и ул. Ландос 24; район Западен - ул. Елин Пелин 25 и ул. Русе 24; район Тракия - бл.190 и ул. Оазис 5, район Южен - ул Михалаки Георгиев 14 и ул. Братя Шкорпил 15. Предоставянето на услугата се предвижда да бъде осъществено от двама доставчици, избрани съгласно разпоредбите на ЗОП и съответно със сключени договори. Шестте административни района ще бъдат групирани в два лъча- район Централен, район Северен, район Източен в един; район Западен, район Тракия, район Южен в друг. Изброените помещения, осигурени от доставчиците на социалната услуга ще служат за пунктове за раздаване на храната, предназначена за целевите групи по проекта, приготвена и обработена в съответстващата на законовите изисквания, кухни-майки на избраните от Община Пловдив изпълнители. Всички 11 пункта за раздаване на топъл обяд притежават Удостоверения за регистрация в БАБХ като заведения за обществено хранене. Храната ще бъде предоставяна в индивидуални опаковки, всяка порция включваща супа и основно ястие. Храната ще бъде предоставяна чрез разливане в собствени съдове на потребителите, като считано от 13.04.2022г. Във всеки един пункт присъства служител на доставчиците, който раздава порциите топъл обяд при спазване на всички противоепидемични мерки (дистанция, предпазни средства – маски, ръкавици, дезинфектанти и др.). При обслужването на потребителите – от приготвянето на храната до нейното опаковане и раздаването (транспортирането й на) до същите, ще се съблюдават всички нормативи и изисквания във връзка с разпространението на Ковид - 19 на МЗ, РЗИ и др. Служителите притежават съответно необходимата правоспособност, съгласно изискванията на РЗИ. При необходимост и наличие на потребители със затруднена подвижност или поставени под карантина, топлият обяд ще бъде доставян до дома на съответните лица чрез осигурените от доставчика специализирани превозни средства, които отговарят на санитарно-хигиенните условия и нормативните изисквания за съхранение и разнос на храна: „Лалев Комерс-08“ ООД- Фолкваген транспортер с рег.№ РВ1146МВ, с удостверение № 3959/28.03.2017г.; Мерцедес Спринтер 311 ЦДИ с рег. № РВ2789КМ, с удостоверение № 3956/28.03.2017г.; Ивеко дейли 35 С12 с рег. № РВ6856МХ, с удостоверение № 2541/07.08.2012г. „Таксидо Ентъртеймънт” ЕООД - Пежо Експерт с рег. №РВ4552ТX, с удостоверение № 4801/02.11.2020г.; Дачия Логан с рег. №РВ9502МX, с удостоверение № 1139/22.05.2014г. При установен случай на заболяване на потребител от COVID-19, храната ще бъде доставяна в дома на боледуващия при спазване на всички указания и мерки за безопасност с необходимите за целта предпазни облекла. 107 873.70 107 873.73
Реализиране на съпътстващи дейности: При реализирането на съпътстващи мерки, Община Пловдив в качеството си на Бенефициент по проекта ще спазва всички необходими противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19, съобразени със специфичните нужди на потребителите в тези условия. Дейностите по предоставяне на съпътстващи мерки ще се извършват от служители, назначени по извънтрудови правоотношения – 6 сътрудници организационни дейности и 8 сътрудници съпътстващи дейности. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител, като ще се предоставят индивидуално, предвид пандемията от COVID 19. Предоставянето на съпътстващи мерки по настоящото проектно предложение ще се извършва под формата на консултиране и информация за възможностите за подпомагане чрез представяне на различни пакети от социални услуги, разнообразните начини за предоставяне на подкрепа за нуждаещите се уязвими групи от населението, ще спомогне за повишаване информираността на лицата от целевата група относно възможностите за подкрепа, предлагани на местно ниво чрез различните социални услуги, предоставяни в общността. Реализирането на съпътстващи мерки ще спомогне за намаляване на социалните различия и изолация в епидемичната обстановка, породена от COVID-19, и приобщаване на лицата от уязвимите групи чрез повишаването на информираността им. Провеждането на консултации и създаването на възможност за насочване на лица от тези групи към други социални услуги, предоставяни от Община Пловдив. Съпътстващите мерки ще се състоят в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Пловдив, включително и такива, финансирани от ЕСФ; ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др.; други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. 107 873.71 107 873.73

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.