Планиране и проектиране: Дейността има за цел да осигури разработването на работени проекти за изпълнението на строителството, съгласно заложените изисквания в тръжната документация и разработеният идеен проект обхващаш следните раздели и части :
1. Раздел ”Инженерна геология”
- Геоложки и хидрогеоложки проучвания
2. Раздел „Архитектурно-строителен”
- Трасе, профил и геодезия
- Архитектура и Конструкции
- Релсов път
- Контактна мрежа
- Водоснабдяване и канализация, помпени станции
- Отопление, вентилация и климатизация
3. Раздел ”Елекрически системи и инсталации”
- Външни захранващи кабели от градски подстанции
- Тягово понизителни станции/ТПС и ПС/
- Ел.инсталациии и осветление
- Контактна мрежа и ел.захранване
4. Раздел ”Системи телекомуникации и контрол”
- Телекомуникации/Слаботокови системи/
- Система за контрол на достъпа и таксуване на пътниците
5. Раздел ” Реконструкция на инфраструктурата”
- Водоснабдяване и канализация
- Топлоснабдяване
- Електроснабдяване
- Телефонизация
- Улично осветление
- Контактна мрежа
6. Раздел ”Организация на строителството”
- План за безопасност и здраве и пожарна безопасност |
13 860 384.21
|
18 582 976.16
|
Закупуване на земя: Очуждаване на 7 бр. имоти, извършвано от специализирано звено на СО. |
977 915.00
|
0.00
|
Строително-монтажни работи: Настоящата дейност включва изграждането на Етап I от Проекта за разширение на метрото в София - Линия 3 с начало на трасето от МС 5 разположена под кръстовището на бул.Владимир Вазов с ул.Панайот Хитов (км.4+300) по бул."Вл.Вазов", ул."Професор Милко Бичев", бул."Евлоги и Христо Георгиеви", "Орлов мост", бул."В.Левски", бул."Патриарх Евтимий", бул."Прага", ул.Георги Софийски", Медицинска академия/Медицински комплекс - университетски комплекс, кръстовището на бул."България" и бул.Иван Гешов", ул."Кюстендил", кв. Красно село - ул."Житница" до МС 14, разположена под кръстовището между ул.Житница с бул.Цар Борис ІІІ (км.11+966), изграждането на депо в района на МС 14 и изграждане на връзка с националната ЖП мрежа. Ще бъде изграден участъкът е с обща дължина от 7.8 км и 8 метростанции.
Строителството е разделено на пет, обособени позиции:
• Обособена позиция : Участък от км 11+966,34 (стартова шахта на ТПМ) до км. 8+996,69 (край на МС 11) с 2 бр. метростанции
• Обособена позиция : Участък от км 8+996,69 (край на МС 11) до км.6+561,05 (край на МС 8) с 3 бр. метростанции
• Обособена позиция : Участък от км 6+561,05 (край на МС 8) до км.4+950 с 2 бр. метростанции и тунелен участък
• Обособена позиция : Тунелен участък изпълняван с тунелно-пробивна машина (ТПМ) от км 11+966,34 (стартова шахта) до км 5+248,57 (изходна шахта).
• Обособена позиция : Участък от км 4+300 (началото на МС 5) до км.4+950 с 1 бр. метростанция и връзка с жп мрежата
• Обособена позиция : Изграждане на депо |
285 587 637.77
|
351 992 622.65
|
Съоръжения, машини и оборудване:
Настоящата дейност обхваща изпълнението на eлектроподстанции, разпределителни уредби, ел. захранване и кабелни линии, слаботокови и комуникационни системи, обща и местни вентилации, ескалатори и асансиори, пожароизвестяване, релсови пътища, видеонаблюдение, предпазни преградни врати между пероните и влаковете и други за изграждания участък на проекта с дължина 7.8 км метролиния и 8 метростанции.
Дейността обхваща още осигуряването на необходимият подвижен състав за Етап I на Линия 3 на метрото в София и включва доставката на 20 броя метровлака с дължина на влака 60м±2м и проектиране, доставка, монтаж и функционални изпитания на следните системи, свързани с управлението на метровлаковете :
• Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС) по метролинията и депото - ниво на безопасност SIL4 (Safety Integrity Level), съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и ниво на автоматизация GoA 3 (Grades of Automation) , съгласно стандарт IEC 62290 (или еквивалентен);
• Транспортно-комуникационна система - ниво на безопасност SIL3 съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и стандарт EN 50159:2010 (или еквивалентен) за системи за съобщения, сигнализация и обработка на данни и съобщения, свързани със сигурността в предавателни системи;
• Интегрирана радио-комуникационна система;
• SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване - ниво на безопасност SIL2, съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен);
• Система за автоматични перонни преградни врати (САППВ);
• Обучение и съдействие при първоначална експлоатация и гаранционна поддръжка. Окомплектовка, специални инструменти и тестово оборудване за подвижен състав и системи за управление.
Разходите по дейността включват 181 566 356,62 лв. БФП за закупуването на подвижен състав. |
323 857 736.67
|
343 730 250.82
|
Подвижен състав: Стойността на БФП по настоящата дейност в раздел 5 "Бюджет" на настоящия ФК по ИСУН е намалена на 150 160 126.30 лв. в сравнение с допустимата БФП във ФК за "голям проект" 185 803 850.00 лв. в следствие на ограничение на бюджета на процедурата.
Настоящата дейност има за да цел да осигури необходимият подвижен състав за Етап I на Линия 3 на метрото в София и включва доставката на 20 броя метровлака с дължина на влака 60м±2м и проектиране, доставка, монтаж и функционални изпитания на следните системи, свързани с управлението на метровлаковете : • Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС) по метролинията и депото - ниво на безопасност SIL4 (Safety Integrity Level), съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и ниво на автоматизация GoA 3 (Grades of Automation) , съгласно стандарт IEC 62290 (или еквивалентен). • Транспортно-комуникационна система - ниво на безопасност SIL3 съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и стандарт EN 50159:2010 (или еквивалентен) за системи за съобщения, сигнализация и обработка на данни и съобщения, свързани със сигурността в предавателни системи. • Интегрирана радио-комуникационна система • SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване - ниво на безопасност SIL2, съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен). • Система за автоматични перонни преградни врати (САППВ) • Обучение и съдействие при първоначална експлоатация и гаранционна поддръжка. Окомплектовка, специални инструменти и тестово оборудване за подвижен състав и системи за управление. - Доставката на 20 метровлака и изброените системи, които трябва да се изпълнят са за първия етап от Проекта за разширение на метрото в София, трета метролиния с трасе което обхваща подземния участък от км.4+300 до км.11+966,34. По трасето се предвиждат за изграждане 8 бр. метростанции. |
185 803 850.00
|
72 308 819.11
|
Непредвидени разходи : Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни и непредвидени строителни работи, които е било невъзможно да бъдат заложени в идейните проекти и са възникнали при изпълнението на строителството. |
15 874 020.69
|
22 853 051.36
|
Публичност: Дейността има за цел да осигури публичност за предоставената безвъзмездна финансова помощта от Общността чрез Европейски фонд за регионално развитие и ще бъде реализирана с редица мерки за информиране на обществото описани в следващото поле. |
146 654.75
|
2 500.00
|
Изпълнение на инженер-консултантски услуги : Изпълнението на дейността включва контрол над проектирането, строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно следят за изпълнението на разработените проекти, за качеството както на използваните материали, така и на самата работа. Те изискват протоколи, гарантиращи безопасността на изпълнените инсталации и съставят необходимите актовете в съответствие с действащите нормативи. Инженер консултантът гарантира качествено изпълнение на строително-монтажните работи и спомага за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор е свързан както с проектирането на даден обект, така и със съгласуването на необходимата документация, с издаване на разрешения за строеж и съблюдаване на нормите (правилата) за безопасност на труда. Той включва откриване на строителна площадка; заверка на заповедна книга; съставяне на актове по време на строителството (образци 5,6,7 и12); съставяне на акт 14 за изпълнената конструкция (груб строеж); издаване на технически паспорт на обекта, който се представя пред Агенцията по Кадастър и органа, издал разрешението за строеж; изготвяне на констативен акт 15 по чл. 176 от ЗУТ (след завършването на строежа); изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК), Районна дирекция за национален строителен контрол (РДНСК) или съответната община по чл. 177 ЗУТ; издаване на необходимите становища от общински или държавни органи и институции за въвеждане на обекта в експлоатация – Столична регионална здравна инспекция(СРЗИ), РИОКОЗ, ВиК, електроразпределителните дружества; подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Инженер-консултанта осигурива законосъобразното започване, изпълнение и приключване на строителството; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; правилно изпълнение на строително – монтажните работи. |
4 417 145.79
|
4 988 600.70
|
Техническа помощ: Управление на проекта, експерти, становища и други. |
790 316.46
|
0.00
|