Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез ре-инженеринг на процесите в "Комсофт" ООД: I. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени услуги по ре-инженеринг на процесите в "Комсофт" ООД.
КОМСОФТ е софтуерна фирма. При изпълнението на проекта ще бъдат взети предвид специфични за информационните технологии добри практики, препоръки на стандарти и процеси по жизнения цикъл на разработването на софтуера (SDLC, Software Development Lifecycle). На базата на тези процеси ще бъде направен ре-инженеринг, в т.ч. на действащи процеси, или ще бъдат добавени нови процеси.
II.Чрез инвестицията в ре-инженеринг ще бъдат подобрени процесите по управление и организация, чрез усъвършенстване на следните дейности и процеси:
- Подобряване на процеса на планиране и вземане на решения в КОМСОФТ ООД, чрез:
- - Прилагането на принципа „Планиране на база продукти“. Това означава, че първо ще бъде специфициран крайният продукт, ще бъде декомпозиран на отделни елементи, после ще бъдат специфицирани тези елементи.
- - Като база за вземане на решение за нови проекти ще бъде използван Бизнес казус на проекта, който обхваща: бизнес цели, продукт на проекта, качество, срокове, бюджет , риск, възвращаемост, толеранси по тези параметри.
- - Планирането ще става на база етапи;
- - За нови рискови проекти, които предприятието изпълнява, ще бъде прилаган процес за вземане на решения на база концепцията за стегнато (lean) производство. Процесът ще обхване старт с цел производство на продукт с минимална действаща функционалност; тестване как се възприема от клиентите; при негативно приемане – промяна на изискванията; при положителни – продължаване на избраната посока.
- Подобряване на процеса на организация на ресурсите в КОМСОФТ ООД, чрез:
- - Ясно идентифициране и актуализиране ролите и отговорностите на служителите на фирмата. Ще бъде съгласувана и разработена матрица за разпределяне на ролите и отговорностите. Тя ще послужи като база за актуализиране на длъжностните характеристики.
- - Започване управлението на финансовите ресурси на база бюджети по проекти, бизнес процеси, клиенти, и пр;
- Подобряване на процеса на организация на процеса на предоставяне на услуги, чрез:
- - Настройване на процеса на разработването и внедряването на софтуер към проектна база, чрез подходяща методология за управление на проекти.
- - За планирането и управлението на проектите ще бъдат използвани възможностите на ERP/CRM;
- - За процесът по поддръжка ще бъдат настроени процесите по управление на инциденти и заявки за услуги и управление на проблеми;
- Подобряване на процеса на реализация на продуктите и услугите, чрез;
- - Подобряване на договорите за реализация така, че да отразяват стриктно бизнес процесите;
- - Ще бъде подобрен процеса на продажба на ИТ речения чрез внедряване на про-активен процес;
- - Ще бъде подобрен процеса на продажба, чрез създаване на планове за директни продажби;
- Подобряване на процеса на интернационализация на продукта/услугата, чрез:
- - Създаване на процес по организиране на продажбите в чужбина, чрез директни продажби, участие в обществени поръчки и продажби чрез партньори;
- - За клиентите в чужбина ще бъдат добавени средства за унифицирана комуникация и дистанционна поддръжка на действащи системи.
III. НЕОБХОДИМИ СТЪПКИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА:
- Избор на изпълнител за извършване на услугата, съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ;
- Инвентаризация на всички действащи основни бизнес процеси на предприятието;
- Преглед на матрицата на ролите и отговорностите на служителите на КОМСОФТ ООД;
- Извършване на GAP-анализ;
- Идентифициране на нови, необходими основни процеси;
- Изготвяне и представяне на предписания за реинженеринг на ръководството на КОМСОФТ ООДна база на резултатите по т. 1 до т. 4;
- Изготвяне на подробен план за реинженеринга;
- Наблюдение на внедряването на предписанията за ре-инженеринг;
- Одит по отношения на предписанията за реинженеринг и издаване на необходимите документи. |
40 000.00
|
37 200.00
|
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ERP система: I. Като част от дейността ще бъдат извършени инвестиции по закупуване и въвеждане на ERP система в предприятието.
II. Чрез инвестицията по закупуване и внедряване на ERP система, качеството по изпълнение на процесите по планиране и контрола ще бъде подобрено, систематизирано и отговарящо на качеството на предлаганите услуги. Поради обема работа и документи, е необходимо поставянето им в информационна система, която да следи, напътства и алармира при неизпълнение. В този момент наличието на внедрена и добре работеща система може да позволи на фирмата да продължи да расте без сътресения. Въпреки нарасналия брой поръчки, по-големия брой хора, които трябва да се контролират и по-голямото разнообразие на външни фактори, които влияят, ERP системата позволява на фирмата да продължи да изпълнява в срок и качествено поръчките на клиентите. Системата ще позволява лесно да се планира натовареността на ресурсите (стокови, човешки, парични и др.) при голям брой разнообразни дейности и ще даде възможност за постоянен контрол на всичко, което се случва. Внедряването на ERP система ще даде конкурентно предимство на фирма "КОМСОФТ" ООД.
С ре-инженеринга на процесите и промяната им, съобразно най-добри практики, внедряването на интегрирана система за управление, спрямо изискванията на стандартите ISO/IEC 20000, ISO 27001 и ISO 9001 и поддръжката им от ERP системата, фирма "КОМСОФТ" ООД ще премини на нов етап от своето развитие, повишавайки своята конкурентно способност и възможност за растеж.
След въвеждането на ERP софтуера в предприятието, фирма "КОМСОФТ" ООД предвижда подобрение в следните процеси от дейността:
- Пред продажбени усилия;
- Връзките с клиенти;
- Дефиниране на персонални задачи;
- Работен календар, оферти;
- Продажби;
- Фактуриране;
- Плащане;
- Интеграция на софтуера с Интернет телефония;
- Вграден mailclient, инструмент спомагащ формиране на Фирмена Ценова Политика;
- Маркетингови инструменти;
- Залагане Цели;
- Специализиран инструмент за конфигуриране на нови продукти, чрез използване на продуктови характеристики;
- Поддръжка процесите по управление на складовото стопанство,
- Работа с доставчици,
- Заскладяване и експедиране на стока, между складови трансфери.
- Aдресиране и номерация на складове по складови места, клетки, стелажи.
- Входящ и изходящ контрол на стоки в склад, чрез баркод скенери при обработване на складови документи.
- Автоматизирано материално планиране на складовите наличности,
- Формиране на методи за набавяне и автоматизиране процеса на заявки за закупуване от Доставчик
- Финансовата и счетоводна дейност на фирмата. Изготвянето на ДДС дневници, интрастат декларации, завеждане и обработване на дълготрайни активи.
- Процесите на „едностъпково“ производство, където за производството на готово изделие има директно влагане на суровини без наличие на субпродукти и „възли“
- Автоматизиране процеса на производство и планиране
- Капацитетно планиране на човешки ресурси
- Вграден графичен редактор
- Работа и обработване на огромни обеми от данни.
- Работа със сериализирани стоки,
- Абонаментни поддръжки и сервизна и дейност
- Нива на обслужване
III. Необходими стъпки за изпълнение:
1. Избор на изпълнител за извършване на доставката, съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ;
2. Придобиване на ERP система.
3. Внедряване на ERP система:
- Анализ на потребностите
- Изпълнение на специфични допълнения към софтуера
- Подготовка на първоначалните номенклатури, вкл. импорт от друга система
- Подготовка на бизнес модела – трансформирането на документите, ролите на потребителите, шаблони за отчети, модел за защита на данните и т.н.
- Първоначални опитни въвеждания на данни съвместно с ръководителя на проекта
- Обучение на потребителите
- Финален анализ за пълнота, съвместно с ръководителя на проекта и ресорните мениджъри
- Пуск на системата |
89 928.00
|
89 200.00
|
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване за функциониране на ERP системата и поддържане на ISO системите: I. Като част от дейността се предвижда да бъдат закупени следните Дълготрайни материални активи:
- Сървър - 1 брой;
- Криптиращ модул - 1 брой;
- Оптичен комутатор - 1 брой.
II. Инвестицията по закупуване на ДМА, предвидена в настоящата дейност е спомагателна за изпълнение на дейностите по проекта. Закупуването на предвиденото оборудване е изцяло насочено за покриване на нуждите на предприятието възникнали в следствие въвеждането на ERP софтуера и внедряването на ISO стандартите.
За покриване на нуждите на предприятието, предвиденото оборудване трябва да притежава следните минимални характеристики:
1. Сървър:
- Процесори: 2 броя, всеки с 12 физическиядра и 24 логическинишки, макс. TDP 105W/процесор, честота min. 2.2GHz, 30 MB cache с поддръжкана 2400MHz RAM, 64-битови инструкции, хардуернаподдръжказавиртуализация и криптиране
- Памет:256GBDDR4 2400MHzRegistered ECC, с възможност за поставяне на 24 памети и до 768GB от същия вид
- Дискове:2 броя 300GB Enterprise SAS 12Gb/s15000 rpm, с възможност за замяна по време на работа (hotplug); с възможност за поставяне на поне 8 диска SFF SATA/SAS/SSD
- Дисков контролер:SAS 12Gb/s, с поддръжка на RAID 0,1, 1+0, 5, кеш 2GB
- Мрежов контролер:вграден контролер 4 порта Gigabit Ethernet
- Host Bus Adapter: поне 2 FibreChannelпорта 8Gb/sна две отделни платки(съвместими с оптичния комутатор позиция 3)
- Разширение: 3PCIe 3.0 (oт тях поне дваPCIe x8), с възможност за поставяне на още 3 PCIe 3.0
- Видеоконтролер:Вграденвидеоконтролер с поддържанаразделителнаспособностминимум 1280 х 1024точки
- Интерфейси: 5 USB 3.0 (поне един на предния панел) 5 x RJ-45, VGA, вътрешен microSD, 2 SAS 12Gb/s
- Захранване: 2 броя, минимум 800W, резервирано, с възможност за замяна по време на работа (hotplug), 94% ефективност
- Вентилатори:да са предвидени с резервираност и с възможност за замяна по време на работа (hotplug)
- Управление: вграден контролер за out-of-band отдалечено управление със собствен 1 Gbps порт. Активирана функционалност за KVM over IP с възможност за отдалечен достъп до клавиатура, монитор, мишка, медия
- Шаси: за вграждане в 19” шкаф с необходимите крепежни елементи височина макс2U, включен водач за кабелите
2. Криптиращ модул:
- Производителност:220 RSA 1024-битови операции за секунда
- Ниво на сигурност:FIPS 140-2 Level 3
- Форм фактор:PCI Express x4
3. Оптичен комутатор:
- Портове: 8 порта FibreChannel, всеки със скорост мин. 8Gb/s, поддръжка на E, F, FL типове свързаност.
- Аксесоари:трансивъри и кабели за връзка със сървърa
- Управление: през команден ред и уеб браузър, да разполага с USB и LAN порт за управление
- Шаси: за вграждане в 19” шкаф с необходимите крепежни елементи височина макс 1U;
III. Необходими стъпки за изпълнение на дейността:
1. Избор на изпълнител за извършване на доставката, съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ;
2. Закупуване на предвиденото оборудване;
3. Доставка на предвиденото оборудване. |
45 757.00
|
41 384.00
|
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане на интегрирана система за управление, отговаряща на изискванията на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013, ISO 9001:2015 и сертифициране на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013 и ре-сертифициране по ISO 9001:2015: I. Като част от дейността се предвиждат следните поддейности:
- Поддейност 1. Въвеждане на интегрирана система за управление, включваща:
- - Въвеждане на ISO 20000-1:2011
- - Въвеждане на ISO 27001:2013
- - Въвеждане на ISO 9001:2015
- Поддейност 2. Сертифициране на въведената интегрирана система, включваща:
- - Сертифициране на въведеното ISO 20000-1:2011
- - Сертифициране на въведеното ISO 27001:2013
- - Ре-сертифициране на въведеното ISO 9001:2015
II. Чрез инвестицията за въвеждане на интегрирана система за управление, отговаряща на изискванията на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013, ISO 9001:2015 и нейното сертифициране ще се подобри управленския капацитета на предприятието, за по-успешно присъствие на външните и вътрешни пазари.
Успешното изпълнение на инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейностите по проекта, чрез:
- Внедряване на ISO 20000-1:2011, което ще допринесе за:
- - Увеличаване на производителността на фирмата
- - Намаляване на разходите за предоставянето на услугите
- - Подобряване на бизнес взаимоотношенията
- - Адекватно управление на инциденти и проблеми
- - Постигане на ниво на непрекъсваемост, зададено от споразуменията за ниво на услугите
- - Повишаване на имиджа на организацията
- Внедряване на ISO 27001:2013, което ще допринесе за:
- - Повишаване на конкурентоспособността на КОМСОФТ" ЕООД
- - Получаване на международно признание за компетентност
- - Постигане на съответствие на фирмената практика към най-добрите световни
- Внедряване на ISO 9001:2015, което ще доведе до:
- - Повишаване на продуктивността, в следствие на подобрение на основните процеси във фирмата
- - Повишаване качеството на цялостната организация, постигнато чрез по-добра комуникация, фиксирани цели и отговорности
- - Повишаване на рентабилността като следствие освен от намаляване на разходите, но и от липса на загуби на материали, оптимизиране на времето на работните цикли
- - Повишено качеството на вземаните решения, основани на резултатите от извършените одити и анализ на организацията
III. НЕОБХОДИМИ СТЪПКИ:
- Стъпки по въвеждане на интегрираната система за управление, включваща ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013 и ISO 9001:2015:
- - Избор на изпълнител за извършване на услугата по въвеждане, съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ
- - Анализ на текущото състояние - GAP аналлиз
- - Формулиране на обхвата на Система за упраление на услугите (СУУ), на Системата за управление на сигурността на информацията (СУСИ) и на Системата за управление на качеството (СУК)
- - Дефиниране на Каталог на услугите.
- - Създаване на организация и План за разработване и внедряване на СУУ, съгласно изискванията на ISO 20000-1:2011, на СУСИ, съгласно изискванията на ISO 27001:2013; и на СУК, съгласно изискванията на ISO 9001:2015.
- - Изготвяне на документацията на СУУ, СУСИ и СУK
- - Съгласуване на изготвената документацият
- - Изготвяне на опис на информационните активи
попадащи в обхвата на СУСИ;
- - Изготвяне на анализ на рисковете и препоръки, свързани с управлението на услугите в „КОМСОФТ“ ООД, съгласно методика, съобразена с изискванията на ISO 20000-1:2011 и препоръките на ISO 31000:2011
- - Внедряване на СУУ, съгласно изискванията на ISO 20000-1:2011
- - Внедряване на СУСИ, съгласно изискванията на ISO 27001:2013
- - Внедряванe на СУК, съгласно изискванията на ISO 9001:2015
- - Подготовка за сертифициране на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013 и ре-сертифициране по ISO 9001:2015.
- Стъпки по сертифициране:
- - Избор на изпълнител за извършване на услугата по сертифициране на внедрените системи съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ;
- - Извършване на сертификационен одит относно внедрените системи, състоящи се от ISO 20000-1:2011; ISO 27001:2013 и ISO 9001:2015
- - Сертификация на внедрените системи ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013, ISO 9001:2015. |
38 600.00
|
29 138.94
|
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане и сертифициране на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015: I. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности:
- Поддейност 1: Въвеждане на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015;
- Поддейност 2: Сертифициране на ISO 14001:2015.
II. Инвестицията за въвеждане и сертифициране на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015, фирма "КОМСОФТ" ООД ще допринесе за постигане на целите на дейностите по проекта, чрез:
- Въвеждане на организационни иновации, чрез системата за управление на околната среда;
- Осъзнаване на потенциални икономии и намаляване на потреблението на енергия и суровини в предприятието;
- Намаляване на вредното въздействие върху околната среда;
- Подобряване управлението на организацията (планиране, определяне на цели и цели и програми);
- Повишавне на доверието на партньори и външни заинтересовани страни на фирмата;
- Повишаване на екологичното съзнание на служителите, промяна в мисленето и навиците им и пренасяне на добрите "зелени" практики извън организацията;
- Подобряване на контрола на потреблението на ресурсите, което води и до намаляване на разходите за организацията;
- Идентификация на всички приложими за организацията изисквания, улесняване получаването на разрешителни и спазване на техните условия;
III. НЕОБХОДИМИ СТЪПКИ:
- Стъпки по въвеждане на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015:
- - Анализ на текущото състояние - GAP аналлиз;
- - Формулиране на обхвата на Системата за управление на околната среда;
- - Създаване на организация и План за разработване и внедряване на Системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015;
- - Идентифициране на контекста (външни и вътрешни обстоятелства, имащи отношение към управлението на ОС), като се отчитат насоките на ISO 31000:2011.
- - Изготвяне на документацията за Системата за управление на околната среда;
- - Съгласуване на изготвената документацията от „КОМСОФТ“ ООД;
- - Изготвяне на анализ на рисковете и препоръки, свързани с управлението на околната среда в „КОМСОФТ“ ООД, съгласно методика, съобразена с изискванията на ISO 14001:2015
- - Внедряване на Системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015;
- - Подготовка за сертифициране на ISO 14001:2008.
- Стъпки по сертифициране на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015:
- - Извършване на сертификационен одит относно внедрените система, отговаряща на изискванията на ISO 14001:2015;
- - Сертификация на внедрената система, отговаряща на изискванията на ISO 14001:2015; |
8 200.00
|
4 749.06
|
Дейности за визуализация на проекта: I. Като част от дейностите по визуализация на проекта, следва да бъдат извършени следните дейности:
- Упоменаване финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта.
- Оповестяване във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК.
- Включване на интернет страницата кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепа, включително на неговите цели и резултати, и посочване на финансовата подкрепа от ЕС;
- Поставяне на плакат с информация за проекта, размер А3, в който е спомената финансовата подкрепа от ЕС, на видно място;
- Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК.
Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация:
- Емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“;
- Наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие;
- Общото лого за програмен период 2014-2020 г.;
- Наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020;
- Наименованието на проекта;
- Общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;
- Начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА:
- Повишаване обществената осведоменост и прозрачност по отношение на съфинансирането на проекта по OПИК
- Информиране широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; - - - --------- Гарантиране на прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти;
- Информиране за източника на европейско съфинансиране.
СЪЩНОСТ НА ДЕЙНОСТТА: Дейността ще се състои в изпълнение на всички задължителни дейности и мерки, от страна на бенефициента, за осигуряване на публичност по проекта. Изпълнението на дейността ще отговаря напълно на условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. |
2 000.00
|
110.00
|