Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Фирма "Комсофт" ООД е с основен предмет на дейност разработване, внедряване и поддръжка на информационни системи, включително специализирани такива, произведени от водещи в областта световни производители. Фирмата е фокусирана върху създаване, интегриране и поддръжка на приложни програмни продукти и информационни технологии по специфични задания на клиента, системна интеграция, обучения и консултации в предметната област на дружеството.
Новите тенденции в областта на ИКТ, недостатъчните възможности за подобряване на моделите на управление и организация, както и не конкурентните позиции на европейските пазари, налагат необходимостта от инвестиции за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието и въвеждане и прилагане на модерни ИКТ базирани системи.
С изпълнение на проектните дейности, посредством:
- въвеждане на интегрирана система за управление, отговаряща на изискванията на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013, ISO 9001:2015 и сертифицирне на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013 и ре-сертифициране по ISO 9001:2015
- въвеждане и ре-сертифициране на система за управление на околната среда ISO 14001:2015
- ре-инженеринг на процесите в "Комсофт" ООД;
- придобиване и въвеждане на ERP система;
- инвестиции в ДМА, допринасящо за въвеждането на ERP система и за въвеждането и спазване на съответствието с изискванията на въведената интегрирана система за управление и системата за упраленине на околната среда ISO 14001:2015.
ще се преодолеят всички управленски и организационни ограничения във фирмата и бариерите за цялостно развитие на компанията. Ще се преодолеят проблеми свързани с липсата на автоматизация на процесите, неоптимално използване на ресурсите, ограничен технологичен капацитет.
С успешната реализация на проекта ще се подобри капацитета на предприятието, за по-успешно присъствие на интензивно конкурентните външни и вътрешни пазари.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез ре-инженеринг на процесите в "Комсофт" ООД: I. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени услуги по ре-инженеринг на процесите в "Комсофт" ООД. КОМСОФТ е софтуерна фирма. При изпълнението на проекта ще бъдат взети предвид специфични за информационните технологии добри практики, препоръки на стандарти и процеси по жизнения цикъл на разработването на софтуера (SDLC, Software Development Lifecycle). На базата на тези процеси ще бъде направен ре-инженеринг, в т.ч. на действащи процеси, или ще бъдат добавени нови процеси. II.Чрез инвестицията в ре-инженеринг ще бъдат подобрени процесите по управление и организация, чрез усъвършенстване на следните дейности и процеси: - Подобряване на процеса на планиране и вземане на решения в КОМСОФТ ООД, чрез: - - Прилагането на принципа „Планиране на база продукти“. Това означава, че първо ще бъде специфициран крайният продукт, ще бъде декомпозиран на отделни елементи, после ще бъдат специфицирани тези елементи. - - Като база за вземане на решение за нови проекти ще бъде използван Бизнес казус на проекта, който обхваща: бизнес цели, продукт на проекта, качество, срокове, бюджет , риск, възвращаемост, толеранси по тези параметри. - - Планирането ще става на база етапи; - - За нови рискови проекти, които предприятието изпълнява, ще бъде прилаган процес за вземане на решения на база концепцията за стегнато (lean) производство. Процесът ще обхване старт с цел производство на продукт с минимална действаща функционалност; тестване как се възприема от клиентите; при негативно приемане – промяна на изискванията; при положителни – продължаване на избраната посока. - Подобряване на процеса на организация на ресурсите в КОМСОФТ ООД, чрез: - - Ясно идентифициране и актуализиране ролите и отговорностите на служителите на фирмата. Ще бъде съгласувана и разработена матрица за разпределяне на ролите и отговорностите. Тя ще послужи като база за актуализиране на длъжностните характеристики. - - Започване управлението на финансовите ресурси на база бюджети по проекти, бизнес процеси, клиенти, и пр; - Подобряване на процеса на организация на процеса на предоставяне на услуги, чрез: - - Настройване на процеса на разработването и внедряването на софтуер към проектна база, чрез подходяща методология за управление на проекти. - - За планирането и управлението на проектите ще бъдат използвани възможностите на ERP/CRM; - - За процесът по поддръжка ще бъдат настроени процесите по управление на инциденти и заявки за услуги и управление на проблеми; - Подобряване на процеса на реализация на продуктите и услугите, чрез; - - Подобряване на договорите за реализация така, че да отразяват стриктно бизнес процесите; - - Ще бъде подобрен процеса на продажба на ИТ речения чрез внедряване на про-активен процес; - - Ще бъде подобрен процеса на продажба, чрез създаване на планове за директни продажби; - Подобряване на процеса на интернационализация на продукта/услугата, чрез: - - Създаване на процес по организиране на продажбите в чужбина, чрез директни продажби, участие в обществени поръчки и продажби чрез партньори; - - За клиентите в чужбина ще бъдат добавени средства за унифицирана комуникация и дистанционна поддръжка на действащи системи. III. НЕОБХОДИМИ СТЪПКИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: - Избор на изпълнител за извършване на услугата, съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ; - Инвентаризация на всички действащи основни бизнес процеси на предприятието; - Преглед на матрицата на ролите и отговорностите на служителите на КОМСОФТ ООД; - Извършване на GAP-анализ; - Идентифициране на нови, необходими основни процеси; - Изготвяне и представяне на предписания за реинженеринг на ръководството на КОМСОФТ ООДна база на резултатите по т. 1 до т. 4; - Изготвяне на подробен план за реинженеринга; - Наблюдение на внедряването на предписанията за ре-инженеринг; - Одит по отношения на предписанията за реинженеринг и издаване на необходимите документи. 40 000.00 37 200.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ERP система: I. Като част от дейността ще бъдат извършени инвестиции по закупуване и въвеждане на ERP система в предприятието. II. Чрез инвестицията по закупуване и внедряване на ERP система, качеството по изпълнение на процесите по планиране и контрола ще бъде подобрено, систематизирано и отговарящо на качеството на предлаганите услуги. Поради обема работа и документи, е необходимо поставянето им в информационна система, която да следи, напътства и алармира при неизпълнение. В този момент наличието на внедрена и добре работеща система може да позволи на фирмата да продължи да расте без сътресения. Въпреки нарасналия брой поръчки, по-големия брой хора, които трябва да се контролират и по-голямото разнообразие на външни фактори, които влияят, ERP системата позволява на фирмата да продължи да изпълнява в срок и качествено поръчките на клиентите. Системата ще позволява лесно да се планира натовареността на ресурсите (стокови, човешки, парични и др.) при голям брой разнообразни дейности и ще даде възможност за постоянен контрол на всичко, което се случва. Внедряването на ERP система ще даде конкурентно предимство на фирма "КОМСОФТ" ООД. С ре-инженеринга на процесите и промяната им, съобразно най-добри практики, внедряването на интегрирана система за управление, спрямо изискванията на стандартите ISO/IEC 20000, ISO 27001 и ISO 9001 и поддръжката им от ERP системата, фирма "КОМСОФТ" ООД ще премини на нов етап от своето развитие, повишавайки своята конкурентно способност и възможност за растеж. След въвеждането на ERP софтуера в предприятието, фирма "КОМСОФТ" ООД предвижда подобрение в следните процеси от дейността: - Пред продажбени усилия; - Връзките с клиенти; - Дефиниране на персонални задачи; - Работен календар, оферти; - Продажби; - Фактуриране; - Плащане; - Интеграция на софтуера с Интернет телефония; - Вграден mailclient, инструмент спомагащ формиране на Фирмена Ценова Политика; - Маркетингови инструменти; - Залагане Цели; - Специализиран инструмент за конфигуриране на нови продукти, чрез използване на продуктови характеристики; - Поддръжка процесите по управление на складовото стопанство, - Работа с доставчици, - Заскладяване и експедиране на стока, между складови трансфери. - Aдресиране и номерация на складове по складови места, клетки, стелажи. - Входящ и изходящ контрол на стоки в склад, чрез баркод скенери при обработване на складови документи. - Автоматизирано материално планиране на складовите наличности, - Формиране на методи за набавяне и автоматизиране процеса на заявки за закупуване от Доставчик - Финансовата и счетоводна дейност на фирмата. Изготвянето на ДДС дневници, интрастат декларации, завеждане и обработване на дълготрайни активи. - Процесите на „едностъпково“ производство, където за производството на готово изделие има директно влагане на суровини без наличие на субпродукти и „възли“ - Автоматизиране процеса на производство и планиране - Капацитетно планиране на човешки ресурси - Вграден графичен редактор - Работа и обработване на огромни обеми от данни. - Работа със сериализирани стоки, - Абонаментни поддръжки и сервизна и дейност - Нива на обслужване III. Необходими стъпки за изпълнение: 1. Избор на изпълнител за извършване на доставката, съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ; 2. Придобиване на ERP система. 3. Внедряване на ERP система: - Анализ на потребностите - Изпълнение на специфични допълнения към софтуера - Подготовка на първоначалните номенклатури, вкл. импорт от друга система - Подготовка на бизнес модела – трансформирането на документите, ролите на потребителите, шаблони за отчети, модел за защита на данните и т.н. - Първоначални опитни въвеждания на данни съвместно с ръководителя на проекта - Обучение на потребителите - Финален анализ за пълнота, съвместно с ръководителя на проекта и ресорните мениджъри - Пуск на системата 89 928.00 89 200.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване за функциониране на ERP системата и поддържане на ISO системите: I. Като част от дейността се предвижда да бъдат закупени следните Дълготрайни материални активи: - Сървър - 1 брой; - Криптиращ модул - 1 брой; - Оптичен комутатор - 1 брой. II. Инвестицията по закупуване на ДМА, предвидена в настоящата дейност е спомагателна за изпълнение на дейностите по проекта. Закупуването на предвиденото оборудване е изцяло насочено за покриване на нуждите на предприятието възникнали в следствие въвеждането на ERP софтуера и внедряването на ISO стандартите. За покриване на нуждите на предприятието, предвиденото оборудване трябва да притежава следните минимални характеристики: 1. Сървър: - Процесори: 2 броя, всеки с 12 физическиядра и 24 логическинишки, макс. TDP 105W/процесор, честота min. 2.2GHz, 30 MB cache с поддръжкана 2400MHz RAM, 64-битови инструкции, хардуернаподдръжказавиртуализация и криптиране - Памет:256GBDDR4 2400MHzRegistered ECC, с възможност за поставяне на 24 памети и до 768GB от същия вид - Дискове:2 броя 300GB Enterprise SAS 12Gb/s15000 rpm, с възможност за замяна по време на работа (hotplug); с възможност за поставяне на поне 8 диска SFF SATA/SAS/SSD - Дисков контролер:SAS 12Gb/s, с поддръжка на RAID 0,1, 1+0, 5, кеш 2GB - Мрежов контролер:вграден контролер 4 порта Gigabit Ethernet - Host Bus Adapter: поне 2 FibreChannelпорта 8Gb/sна две отделни платки(съвместими с оптичния комутатор позиция 3) - Разширение: 3PCIe 3.0 (oт тях поне дваPCIe x8), с възможност за поставяне на още 3 PCIe 3.0 - Видеоконтролер:Вграденвидеоконтролер с поддържанаразделителнаспособностминимум 1280 х 1024точки - Интерфейси: 5 USB 3.0 (поне един на предния панел) 5 x RJ-45, VGA, вътрешен microSD, 2 SAS 12Gb/s - Захранване: 2 броя, минимум 800W, резервирано, с възможност за замяна по време на работа (hotplug), 94% ефективност - Вентилатори:да са предвидени с резервираност и с възможност за замяна по време на работа (hotplug) - Управление: вграден контролер за out-of-band отдалечено управление със собствен 1 Gbps порт. Активирана функционалност за KVM over IP с възможност за отдалечен достъп до клавиатура, монитор, мишка, медия - Шаси: за вграждане в 19” шкаф с необходимите крепежни елементи височина макс2U, включен водач за кабелите 2. Криптиращ модул: - Производителност:220 RSA 1024-битови операции за секунда - Ниво на сигурност:FIPS 140-2 Level 3 - Форм фактор:PCI Express x4 3. Оптичен комутатор: - Портове: 8 порта FibreChannel, всеки със скорост мин. 8Gb/s, поддръжка на E, F, FL типове свързаност. - Аксесоари:трансивъри и кабели за връзка със сървърa - Управление: през команден ред и уеб браузър, да разполага с USB и LAN порт за управление - Шаси: за вграждане в 19” шкаф с необходимите крепежни елементи височина макс 1U; III. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител за извършване на доставката, съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ; 2. Закупуване на предвиденото оборудване; 3. Доставка на предвиденото оборудване. 45 757.00 41 384.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане на интегрирана система за управление, отговаряща на изискванията на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013, ISO 9001:2015 и сертифициране на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013 и ре-сертифициране по ISO 9001:2015: I. Като част от дейността се предвиждат следните поддейности: - Поддейност 1. Въвеждане на интегрирана система за управление, включваща: - - Въвеждане на ISO 20000-1:2011 - - Въвеждане на ISO 27001:2013 - - Въвеждане на ISO 9001:2015 - Поддейност 2. Сертифициране на въведената интегрирана система, включваща: - - Сертифициране на въведеното ISO 20000-1:2011 - - Сертифициране на въведеното ISO 27001:2013 - - Ре-сертифициране на въведеното ISO 9001:2015 II. Чрез инвестицията за въвеждане на интегрирана система за управление, отговаряща на изискванията на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013, ISO 9001:2015 и нейното сертифициране ще се подобри управленския капацитета на предприятието, за по-успешно присъствие на външните и вътрешни пазари. Успешното изпълнение на инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейностите по проекта, чрез: - Внедряване на ISO 20000-1:2011, което ще допринесе за: - - Увеличаване на производителността на фирмата - - Намаляване на разходите за предоставянето на услугите - - Подобряване на бизнес взаимоотношенията - - Адекватно управление на инциденти и проблеми - - Постигане на ниво на непрекъсваемост, зададено от споразуменията за ниво на услугите - - Повишаване на имиджа на организацията - Внедряване на ISO 27001:2013, което ще допринесе за: - - Повишаване на конкурентоспособността на КОМСОФТ" ЕООД - - Получаване на международно признание за компетентност - - Постигане на съответствие на фирмената практика към най-добрите световни - Внедряване на ISO 9001:2015, което ще доведе до: - - Повишаване на продуктивността, в следствие на подобрение на основните процеси във фирмата - - Повишаване качеството на цялостната организация, постигнато чрез по-добра комуникация, фиксирани цели и отговорности - - Повишаване на рентабилността като следствие освен от намаляване на разходите, но и от липса на загуби на материали, оптимизиране на времето на работните цикли - - Повишено качеството на вземаните решения, основани на резултатите от извършените одити и анализ на организацията III. НЕОБХОДИМИ СТЪПКИ: - Стъпки по въвеждане на интегрираната система за управление, включваща ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013 и ISO 9001:2015: - - Избор на изпълнител за извършване на услугата по въвеждане, съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ - - Анализ на текущото състояние - GAP аналлиз - - Формулиране на обхвата на Система за упраление на услугите (СУУ), на Системата за управление на сигурността на информацията (СУСИ) и на Системата за управление на качеството (СУК) - - Дефиниране на Каталог на услугите. - - Създаване на организация и План за разработване и внедряване на СУУ, съгласно изискванията на ISO 20000-1:2011, на СУСИ, съгласно изискванията на ISO 27001:2013; и на СУК, съгласно изискванията на ISO 9001:2015. - - Изготвяне на документацията на СУУ, СУСИ и СУK - - Съгласуване на изготвената документацият - - Изготвяне на опис на информационните активи попадащи в обхвата на СУСИ; - - Изготвяне на анализ на рисковете и препоръки, свързани с управлението на услугите в „КОМСОФТ“ ООД, съгласно методика, съобразена с изискванията на ISO 20000-1:2011 и препоръките на ISO 31000:2011 - - Внедряване на СУУ, съгласно изискванията на ISO 20000-1:2011 - - Внедряване на СУСИ, съгласно изискванията на ISO 27001:2013 - - Внедряванe на СУК, съгласно изискванията на ISO 9001:2015 - - Подготовка за сертифициране на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013 и ре-сертифициране по ISO 9001:2015. - Стъпки по сертифициране: - - Избор на изпълнител за извършване на услугата по сертифициране на внедрените системи съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ; - - Извършване на сертификационен одит относно внедрените системи, състоящи се от ISO 20000-1:2011; ISO 27001:2013 и ISO 9001:2015 - - Сертификация на внедрените системи ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013, ISO 9001:2015. 38 600.00 29 138.94
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане и сертифициране на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015: I. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: - Поддейност 1: Въвеждане на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015; - Поддейност 2: Сертифициране на ISO 14001:2015. II. Инвестицията за въвеждане и сертифициране на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015, фирма "КОМСОФТ" ООД ще допринесе за постигане на целите на дейностите по проекта, чрез: - Въвеждане на организационни иновации, чрез системата за управление на околната среда; - Осъзнаване на потенциални икономии и намаляване на потреблението на енергия и суровини в предприятието; - Намаляване на вредното въздействие върху околната среда; - Подобряване управлението на организацията (планиране, определяне на цели и цели и програми); - Повишавне на доверието на партньори и външни заинтересовани страни на фирмата; - Повишаване на екологичното съзнание на служителите, промяна в мисленето и навиците им и пренасяне на добрите "зелени" практики извън организацията; - Подобряване на контрола на потреблението на ресурсите, което води и до намаляване на разходите за организацията; - Идентификация на всички приложими за организацията изисквания, улесняване получаването на разрешителни и спазване на техните условия; III. НЕОБХОДИМИ СТЪПКИ: - Стъпки по въвеждане на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015: - - Анализ на текущото състояние - GAP аналлиз; - - Формулиране на обхвата на Системата за управление на околната среда; - - Създаване на организация и План за разработване и внедряване на Системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015; - - Идентифициране на контекста (външни и вътрешни обстоятелства, имащи отношение към управлението на ОС), като се отчитат насоките на ISO 31000:2011. - - Изготвяне на документацията за Системата за управление на околната среда; - - Съгласуване на изготвената документацията от „КОМСОФТ“ ООД; - - Изготвяне на анализ на рисковете и препоръки, свързани с управлението на околната среда в „КОМСОФТ“ ООД, съгласно методика, съобразена с изискванията на ISO 14001:2015 - - Внедряване на Системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015; - - Подготовка за сертифициране на ISO 14001:2008. - Стъпки по сертифициране на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015: - - Извършване на сертификационен одит относно внедрените система, отговаряща на изискванията на ISO 14001:2015; - - Сертификация на внедрената система, отговаряща на изискванията на ISO 14001:2015; 8 200.00 4 749.06
Дейности за визуализация на проекта: I. Като част от дейностите по визуализация на проекта, следва да бъдат извършени следните дейности: - Упоменаване финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. - Оповестяване във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. - Включване на интернет страницата кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепа, включително на неговите цели и резултати, и посочване на финансовата подкрепа от ЕС; - Поставяне на плакат с информация за проекта, размер А3, в който е спомената финансовата подкрепа от ЕС, на видно място; - Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: - Емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - Наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - Наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - Наименованието на проекта; - Общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - Начална и крайна дата на изпълнение на проекта. ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: - Повишаване обществената осведоменост и прозрачност по отношение на съфинансирането на проекта по OПИК - Информиране широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; - - - --------- Гарантиране на прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; - Информиране за източника на европейско съфинансиране. СЪЩНОСТ НА ДЕЙНОСТТА: Дейността ще се състои в изпълнение на всички задължителни дейности и мерки, от страна на бенефициента, за осигуряване на публичност по проекта. Изпълнението на дейността ще отговаря напълно на условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. 2 000.00 110.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.