Дейност 1: Провеждане на трансгранични операции.: Трансграничните измерения на престъпните линии, които са в компетенциите на ГДБОП като например киберпрестъпленията, трафикът на наркотични вещества, хора и оръжия, контрабандата на мигранти и други, са значима заплаха за сигурността на национално и международно ниво, а предизвикателствата пред правоохранителните и правоприлагащите институции за справяне с тях са все по-сложни. В тази връзка, акцент в работата на дирекцията е прилагането на добри практики, разширяване и укрепване на международното сътрудничество, тъй като същите представляват ключов елемент при ефективното противодействие на трансграничната организирана престъпност. С оглед идентифицирането и пресичането на незаконната дейност на трансгранични организирани престъпни структури, са необходими съвместни и координирани оперативни действия между компетентните органи в държавите-членки, както и при необходимост с трети за ЕС държави. Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“-МВР (ГДБОП-МВР) участва в международни дейности, свързани с борбата срещу тежката и организираната престъпност: международни споразумения за полицейско сътрудничество, международни разследвания и ad hoc операции в съответствие с оперативната необходимост и др.
В тази връзка, за изпълнението на дейността е предвидено провеждането на 20 броя трансгранични операции (в т.ч. съвместни екипи за разследване; съвместни операции, трансгранично наблюдение, дейности по приоритетите на ЕМПАКТ) и др.), в рамките на съвместни случаи, попадащи в компетенциите на ГДБОП, в които участват две или повече държави-членки и/или трети страни. С цел изпълнение на индикатора, следва да се обменя навременно оперативна информация, както и да се набелязват общи действия при планирането, координирането и провеждането на операциите чрез реализиране на оперативни срещи с партньорските служби, както и да се анализират общите резултати.
Броят на участниците във всяка оперативна среща/операция ще бъде индикативно 5 броя участници и с индикативна продължителност 4 дни , като броят може да бъде повишен по целесъобразност и по искане на някоя от страните. Общият брой служители, участвали в трансграничните операции е минимум 100 към 31.12.2029 г.
В зависимост от конкретния случай, по който ще се работи съвместно, могат да бъдат въвлечени и представители от други компетентни държавни структури, институции, агенции и др.
Дейността предвижда покриването на разходи за пътни, дневни и квартирни пари за участниците, в т.ч. и при нужда участие на членове на екипа за организация и управление на проекта, както и други разходи (наем зала и оборудване, превод и др.), свързани с провеждането на оперативните срещи, касаещи разследвания на трансграничната организирана престъпност и последващото провеждане на операции.
Поради техническата допустимост на ИСУН 2020 да подържа до 4000 символи не е включено цялото описание. Последното ще бъде видимо в пълния му вариант в системата на ИСУН 2020 в раздел 14. Прикачени документи. |
293 370.00
|
3 410.55
|
Дейност 2: Провеждане на съвместни екипи за разследване. : Използването на различни европейски механизми за ефективно международно сътрудничество, улесняващи събирането на доказателства за извършвана престъпна дейност с трансграничен характер са ключови при комплексния отговор на заплахите, пред които са изправени държавите. Такива инструменти са създаването на съвместни екипи за разследване (СЕР) и изпълнение на европейски заповеди за разследване (ЕЗР). СЕР предполага пряко взаимодействие на терен, а не само обмен на информация, поради което се определя като форма на оперативно взаимодействие с най-голям синергичен ефект. Сформирането и провеждането на съвместни екипи за разследвания с чужди служби е изключително важен елемент в борбата с трансграничната организирана престъпност, което води до ефикасно разследване на територията на ЕС, както и трети страни. В екипа се включват представители на прокуратурата, служители на правоохранителните структури, следователи и др. В зависимост от конкретния случаи, по който ще се работи съвместно, могат да бъдат въвлечени и представили от други релевантни държавни институции, агенции и др. Обичайната продължителност на екипите за разследване е до 1 година. С изпълнението на тази дейност, се цели прилагането на комплексен и мултидисциплинарен подход при борбата с тежката и организираната престъпност . В допълнение, в практиката се наблюдава все по-честото приложение на европейската заповед за разследване (EЗР) в трансгранични случаи, което позволява по-бързо събиране на доказателства, както и избягване на тромави процедури, касаещи съдебното преследване. С цел ефективното използване на тези инструменти, от изключителна важност е съвместната работа и тясната координация между правоохранителните и правоприлагащите органи в ДЧ на ЕС и/или трети страни. При използването на тези два инструмента, съществена роля има предварителното планиране и подготовка на общите действия на участващите държави, за което е необходимо да се организират срещи между засегнатите страни.
В изпълнение на проекта се предвижда да бъдат проведени 4 (четири) съвместни разследвания по приоритетни линии, чрез сформиране на 4 (четири) съвместни екипи за разследване (СЕР) с държави-членки на ЕС и/или трети страни (при необходимост и в зависимост от спецификата на конкретния случай, в СЕР, могат да бъдат включени и повече от една държава-членка), в т.ч изпълнение на ЕЗР . Предвижда се с всяка държава, включена в планирането на използването на тези инструменти да се проведат минимум по 2 срещи в заинтересованите държави. Продължителността на една среща ще бъде съобразена на база нуждите по конкретния случай, но индикативно се очаква да има 4 бр. СЕР, като са предвидени по минимум две срещи към СЕР, в чужбина и в страната, с индикативен брой участници 8 за среден брой 5 дни. Дейността предвижда покриването на разходи за пътни, дневни, квартирни пари за участниците, в т.ч. и при нужда членове на екипа за управление на проекта и други разходи, свързани с провеждането на срещите, свързани с планирането и предварителната координация при реализирането на СЕР и изпълнение на ЕЗР. Ще се организират оперативни и/или координационни срещи при възникнала оперативна необходимост. Тези срещи биха могли да се провеждат във връзка с възникнала нужда от осъществяване на преки контакти между компетентните органи участващи в дадена трансгранична операция, с което ще се подобри трансграничното сътрудничество и ще подпомогне изграждането на доверие и обмена на чувствителна информация между участниците.
Поради техническата допустимост на ИСУН 2020 да подържа до 4000 символи не е включено цялото описание. Последното ще бъде видимо в пълния му вариант в системата на ИСУН 2020 в раздел 14. Прикачени документи. |
195 580.00
|
430.80
|
Дейност 3: Участие в оперативните действия по цикъла на политиката на ЕС/ЕМПАКТ - за новия политически цикъл на ЕС за борба с организираната и тежка международна престъпност (2022 г. – 2025 г.) : България участва във всички приоритети на Европейската мултидисциплинарна платформа за борба с криминални заплахи (EMП AКT) на ЕС за борба с организираната и тежката международна престъпност, като водеща национална структура по 13 от тях е ГДБОП и по 2 - е ГДНП. За първи път от създаването на тази платформа, през 2022 г. България, в частност ГДБОП е лидер на 7 дейности и ко-лидер на 5 дейности в рамките на тези 13 приоритета. Участваме в общо над 160 дейности в рамките на тези 13 ОПД. С цел да се затвърди водещата роля на България в реализирането на дейностите по ЕМПАКТ 2022+, ГДБОП предвижда организиране и провеждане на международен експертен форум по въпросите, свързани с трафика на хероин и оцетен анхидрид по Балканския път в изпълнение на дейност в ОПД по приоритет "Хероин, кокаин и канабис", това се обуславя от ключовото ни географско местоположение на Балканите, както и транзитната ни роля в трафика на наркотични вещества по Балканския път , от съществена важност за утвърждаване на международния ни авторитет в борбата с наркотиците е да домакинстваме събитие, свързано с противодействието на тази трансгранична престъпна дейност. Предвижда се да се обсъждат тенденции, обмяна на опит и знание при идентифициране и разследване на ключови ОПГ, занимаващи се с този вид трафик на НВ. Във форума ще бъдат поканени международни експерти в областта, представители на правоохранителните органи в държави-членки и/или трети страни, както и представители на международни организации и/или европейски агенции.
ГДБОП е ръководител (driver) на приоритет „Престъпления свързани с интелектуална собственост, фалшиви стоки и пари“ по ЕМПАКТ, в рамките на който страната ни е лидер на 5 дейности от последните два ОПД, в една, от които се предвижда да се създаде мрежа от държави от Източните и Западните Балкани, с цел да се улесни борбата срещу фалшивата валута. С цел ефективно изпълнение на поетите ангажименти, предвиждаме организирането и провеждането на 2 (две) регионални конференции в България в изпълнение на ОПД по приоритета през 2024 и 2025 г, с участието на партньорските структури от държавите от Западните
и Източните Балкани и подкрепящи дейността държави-членки на ЕС, както и представители на компетентни международни организации, европейски институции
и агенции. Основен акцент по време на събитията ще бъде обсъждането на криминалните тенденции и заплахи в борбата с фалшифицирането на валута в Балканския регион, обмен на знания и опит в конкретни области на интерес и др.
Индикативният брой на у-те във всяка една от конференциите е около 40. Предвидени са индикативно 40 участника Х 3 форума (2 регионални конференции и един международен експертен форум) в България Х 2 нощувки (24 участника от чужбина). Дейността предвижда покриването на разходи за пътни и квартирни пари, изхранване и/или дневни за участниците, в т.ч. и разходите за участие на членове на екипа за управление на проекта при нужда, като разходите са за всички у-ци за индикативен период от 3 (три) дни (2 нощувки). Предвидени са и други разходи, свързани с провеждане на конференциите, като осигуряване на кафе - паузи и мин. вода, наем на зала, наем на техническо оборудване, наем на дискусионна система, др.съпътстващи дейности - превод и др.
В допълнение, организиране на 4 ad hoc оперативни и/или координационни срещи по ОПД на приоритетните области (индикативно 3 срещи в чужбина и 1 среща в България), в които ГДБОП участва като лидер или ко-лидер, когато оперативните случаи или други международни инициативи (като например Съвместни дни за действия, дни на действия, европейски и международни операции и други) изискват сътрудничество лице в лице. Ще се организират оперативни и/или координационни срещи при възникнала оперативна необходимост.
Поради техническата допустимост на ИСУН 2020 да подържа до 4000 символи не е включено цялото описание. Последното ще бъде видимо в пълния му вариант в системата на ИСУН 2020 в раздел 14. Прикачени документи. |
293 370.00
|
0.00
|
Дейност 4: Транспортни средства, които да се използват за провеждане на действия по разследване, оперативно-издирвателни операции и трансгранични операции, в т.ч. и за нуждите за провеждане на дейности по ЕМПАКТ, съвместни екипи за разследване и проведени реализации.: ЕС е изправен пред редица предизвикателства пред сигурността си, причинени от сложната геополитическа обстановка, регионални и военни конфликти, икономическа дестабилизация, които въздействат върху активността на трансгранична организирана престъпност, международния тероризъм и киберпрестъпност. Геостратегическото местоположение на България играе ключова роля между Близкия изток и Европа, както и като външна граница на ЕС, което привлича организирани престъпни групи, които се фокусират върху трафика на хора, наркотици, незаконни огнестрелни оръжия, стоки и контрабанда на мигранти и др. С цел да се гарантира сигурността на гражданските общества, всички държави, включително и България, прилагат мерки и последователни политики, насочени към справяне с тези заплахи.
ГДБОП е националната специализирана полицейска структура за борба с организираната престъпност, извършена от местни и транснационални престъпни групи. Служителите на дирекцията използват различен оперативен инструментариум за разкриване и неутрализиране на незаконната дейност на престъпни структури, както на територията на страната, така и на регионално, европейско и международно ниво, провеждат действия по разследване и оперативно-издирвателни мероприятия във връзка с планиране и провеждане на трансгранични операции, в .т.ч. и за нуждите за провеждане на дейности по ЕМПАКТ приоритетите, оперативни и координационни срещи, подготовка на съвместни екипи за разследване, изпълнение на ЕЗР и МПП, както и координиране и провеждане на специализирани полицейски операции.
ГДБОП осигурява разследване чрез служители под прикритие, извършва контролирани доставки и доверителни сделки, скрито наблюдение, организира и извършва обиски на лица и обекти, установяване на лица, проникване и изследване на помещения сгради, съоръжения, транспортни средства и части от местности, оперативно внедряване, оперативни експерименти, събира, обработва и анализира, съхранява и използва информация за извършване на оперативно-издирвателна и аналитична дейност, свързана с осъществяването на трансгранични операции. Дейностите се осъществяват чрез специфични методи и средства, чрез специални разузнавателни средства, както и чрез граждани, приели доброволно сътрудничество с органите на МВР при изпълнение на функциите им.
За осъществяване на изброените дейности ГДБОП използва редица средства и ресурси за противодействие на тежката и организирана престъпност. Служителите на ГДБОП пътуват със служебни автомобили в и извън страната с цел осъществяване на СПО, ОИД, разследване и др. оперативни мероприятия с трансгранично измерение.
Транспортните средства, предвидени да бъдат закупени по проекта, ще бъдат използвани за провеждане на действия по разследване, оперативно-издирвателни мероприятия във връзка с оперативни срещи за провеждане на трансгранични операции (провеждането на трансгранични операции включва множество дейности, в т.ч. и оперативни срещи на участниците във връзка с координирането и осъществяването на трансграничните операции) , в .т.ч. и за провеждане на дейности по ЕМПАКТ приоритетите, за провеждане на операции за борба с трафика на хора и контрабандата на мигранти, оперативни и координационни срещи, подготовка на съвместни екипи за разследване, изпълнение на ЕЗР и МПП, както и планиране, координиране и провеждане на специални полицейски операции с трансгранично измерение. Предвижда се същите да се използват от секторите и отделите на дирекцията, чиито функционални задължения са свързани с разследване и противодействие на организираната престъпност с трансграничен характер и за дейности свързани с трансгранични операции.
Поради техническата допустимост на ИСУН 2020 да подържа до 4000 символи не е включено цялото описание. Последното ще бъде видимо в пълния му вариант в системата на ИСУН 2020 в раздел 14. Прикачени документи. |
2 249 170.00
|
0.00
|
Дейност 5: Експертни срещи /семинари/работни посещения с цел обмяна на опит/съвместни учения и др. : Предвид всички предизвикателства, пред които е изправена сигурността в ЕС и в частност в България, както и предстоящото приемане на България в Шенген и Еврозоната, от друга страна близостта ни до военни и регионални конфликти, които привличат интереса на трансграничната организирана престъпност, е необходимо регулярно провеждане на експертни срещи, семинари, обмяна на опит с партньорски служби от държави членки на ЕС и/или трети страни, както и с компетентни национални структури и институции. Чрез тези мерки ще се надгради трансграничното сътрудничество в противодействието на различни престъпни сфери, както и ще се даде възможност за проактивно планиране и реализиране на набелязаните мерки за борба със заплахите, пред които сме изправени. Дейността предвижда организирането и провеждането на работни посещения, експертни срещи и семинари и обмяна на опит в областта на противодействие на трансграничната организирана и тежка престъпност и киберпрестъпления. Тематичният ще бъде насочен към линиите на работа на ГДБОП, които са нормативно регламентирани. Предвижда се организирането и провеждането на:
- прогнозно 10 работни посещения, в т.ч. индикативно 5 бр. в държави членки от ЕС и/или трети страни или индикативно 5 бр. в България за обмяна на опит,знания и добри практики. Целта на тази мярка е да се обмени опит и знания по конкретни престъпни линии, създаване на директни оперативни контакти с партньорски служби. Индикативен брой на участниците 18 експерта (9 чужденци и 9 БГ). Участие в работните посещения ще вземат експерти от ГДБОП и/или магистрати и/или представители на други компетентни държавни институции.
- прогнозно 10 експертни срещи в България (в т.ч.симулативни),при необходимост с международно участие, и/или в държави-членки на ЕС и/или трети страни,насочени към повишаване на капацитета на служителите на ГДБОП. Където е необходимо, в експертните срещи ще бъдат поканени представители на други държавни институции, и/или международни организации, и/или европейски институции и агенции и партньорски служби от други държави-членки на ЕС и/или трети страни. Тематичният обхват е насочен към обмяна на опит, ноу-хау и добри практики при прилагане както на националното, така и на европейското законодателство; практическо прилагане на съществуващите европейски и международни механизми за международно сътрудничество; обсъждане на новопоявяващите се предизвикателства по различните линии на работа и търсене на възможни решения и предлагане на конкретни мерки и други.
Предвижда се индикативно 45 експерта да участват с продължителност минимум 2 дни (индикативно 4 дни) във всяка една експертна среща.
- провеждане на прогнозно 15 семинари с практическа насоченост с представители на държавни институции и контролни органи, при необходимост смеждународно участие с цел засилване на взаимодействието на национално ниво и подобряване на координацията с компетентните държавни структури с оглед ефективно противодействие на трансграничната организирана престъпност и киберпрестъпленията. Предвижда се индикативно 45 експерта да участват с продължителност минимум 2 дни (индикативно 4 дни) за всеки един семинар.
- Провеждане на учебна ролева игра – контролирана доставка с участието на служители под прикритие на територията на няколко държави;
Поради техническата допустимост на ИСУН 2020 цялото описание ще бъде видимо в системата на ИСУН 2020 в раздел 14. Прикачени документи |
1 911 794.50
|
64 583.30
|
Дейност 6: Специализирано оборудване - необходимо при провеждане на действия по разследване, оперативно -издирвателни мероприятия за служителите на ГДБОП: Оборудването и техническото обезпечаване с цел лична защита е необходима предпоставка за повишаване ефективността и сигурността на служителите от ГДБОП.
В тази връзка се предвижда се закупуването на индикативно 600 бр. тактически жилетки , с оглед осигуряването на подходяща и ефикасна защита на служителите при работата на терен, в различни оперативни мероприятия, включително при съвместните операции между компетентните органи във връзка с организираната престъпност с трансгранично измерение и др. специализирани полицейски операции. Чрез осигуряването на това специализирано полицейско оборудване, ще се осигури по-високо ниво на протекция при провеждането на високо рискови действия на служителите на ГДБОП, както и ще имат максимален обем от движения за адекватна реакция и бърз и лесен достъп до специализираното тактическо оборудване на полицейските служители. Това от своя страна ще улесни и подобри участието в трансгранични операции, попадащи в обхвата на Дейност 1, в т. ч. съвместни екипи за разследване по Дейност 2 и оперативните действия по цикъла на политиката на ЕС/ЕМПАКТ по Дейност 3.
Също така дейността предвижда закупуването на индикативно10 бр. TETRA ( TErrestrial Trunked Radio) радио комуникация. Това комуникационно устройство е съвременен стандарт за цифрови мобилни радио комуникации, предлагащ много предимства като гъвкавост, сигурност, лесна експлоатация , в т.ч. кратко време за установяване на разговори. TETRA позволява директна комуникация в ситуации, в които няма покритие на мрежата, защита срещу подслушване. С този метод се използва много по-ниска честота, която осигурява по-голям обхват, което от своя страна позволява много високо ниво на географско покритие с по-малък брой предаватели, което ще подпомогне процеса по установяване, идентифициране и подпомагане на служителите на ГДБОП за ефективното предотвратяване и разкриване на лица които осъществяват престъпна дейност с трансгранично измерение
Предимствата на тактическата жилетка са с оглед различните функционалности, тъй като дават възможност за бърз и лесен достъп до специално полицейско оборудване (тактически фенери, радиостанции, белезници и други), което води до осигуряване на по-навременна реакция от служителите при рискови операции, както и защита здравето и сигурността на гражданите, така и тяхната. Следва да се отбележи, че ГДБОП е националната структура за борба с организираната престъпност на местни и трансгранични ОПГ, което предполага да се вземат адекватни мерки за оборудването и защитата на служителите.
Чрез закупуването на горепосоченото специализирано полицейско оборудване (тактически жилетки и TETRA радио комуникация)ще се осигури добро обезпечаване при усилията ни за противодействие на трансграничната организирана престъпност, като същото ще се използва единствено и само от служители, участващи в провеждане на разследвания и оперативно-издирвателни дейности и трансгранични операции за борба с различни форми на организирана престъпност, включително трафик на хора и контрабанда на мигранти.
Изпълнението на дейността ще допринесе изцяло и единствено за постигане на общата цел на ФВС съгласно чл. 3, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/1149, специфична цел 2 от ФВС съгласно чл. 3, т. 2, буква б) от Регламент (ЕС) 2021/1149 и мярката за изпълнение съгласно Приложение II, т. 2, буква а) от Регламента за ФВС, а именно подобряване на трансграничното сътрудничество, включително на съвместните операции между компетентните органи във връзка с организираната престъпност с трансгранично измерение.
|
195 580.00
|
0.00
|
Дейност 7: Закупуване на ИТ оборудване : Дейността предвижда обезпечаване на необходимостта от снабдяване със съвременно ИТ оборудване за нуждите на оперативните отдели на ГДБОП, които са пряко ангажирани с изпълнението отговорностите на дирекцията по закон с оглед постигане на максимално високи резултати за ефективно противодействие и неутрализиране на организирани трансгранични престъпни структури. В допълнение, трансграничните организирани престъпни групи все повече използват дигиталните услуги и комуникационни устройства за извършване на незаконна дейност, както и поддържане на връзки между членовете на престъпните групи и при провеждане на различни оперативно-издирвателни мероприятия и действия при разследването се налага да се съхраняват голям обем от данни, което изисква голям технически ресурс, с който не разполага дирекцията.
С оглед на сложността и интензитета на ангажиментите, които се изпълняват от служителите на ГДБОП, чрез закупуване на предвиденото оборудване ще се осигури повишаване на ефикасността при изпълнение на дейностите, които попадат в компетенциите на ГДБОП. Също така ще се подобрят възможностите за създаване на различни графики и схеми, чрез които се онагледяват на голямо количество данни. Предвиденото за закупуване ИТ оборудване не представлява инвестиция от чисто национално значение. Оптимизацията на процесите по регистриране, съхраняване и анализи на голям обем от данни, с които служителите на ГДБОП работят, директно ще допринесе за подобряване на трансграничното сътрудничество и ще допринесе за бързото структуриране, систематизиране и визуализиране на информацията с цел ефективно противодействие на трансграничната организирана престъпност. Това от своя страна ще улесни и подобри участието в трансгранични операции, в т.ч. и трансграничните операциите, попадащи в обхвата на Дейност 1, в т. ч. съвместни екипи за разследване по Дейност 2 и оперативните действия по цикъла на политиката на ЕС/ЕМПАКТ по Дейност 3.
Предвижда се доставката на ИТ оборудване, както следва:
1. Преносими компютри - 100 бр.;
2. Мултифункционални устройства - 15 бр.;
3. Стационарни принтери - 100 бр.;
4. Външни хард дискове - 249 бр.;
5. Настолни компютри - 12 бр.;
6. Монитори - 24 бр.;
7. Компютърни конфигурации - 100 бр.
- Предвидените за закупуване ИТ оборудване ще се използват единствено и само от служители, участващи в провеждане на разследвания и оперативно-издирвателни дейности и трансгранични операции за борба с различни форми на организирана престъпност, включително трафик на хора и контрабанда на мигранти, както и изцяло и единствено за постигане на общата цел на ФВС съгласно чл. 3, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/1149, специфична цел 2 от ФВС съгласно чл. 3, т. 2, буква б) от Регламент (ЕС) 2021/1149 и мярката за изпълнение съгласно Приложение II, т. 2, буква а) от Регламента за ФВС. |
684 530.00
|
0.00
|
Дейност: 8 Поддръжка на транспортни средства: Моторни превозни средства се използват при почти всяко действие на служителите в работата им по противодействие, разкриване и документиране на престъпна дейност извършвана от трансгранични и организирани престъпни групи. Основно средство при провеждането на всяка една специализирана полицейска операция от страна на ГДБОП е моторното превозно средство. От него зависи броя посетени адреси, проверени лица, броя транспортирани иззети веществени доказателства, както и възможността за всеобхватни действия, извършвани едновременно, което от своя страна определя ефективността и качеството на разследванията и противодействието на трансграничната, тежката и организирана престъпност. Също така автомобилите са необходими ежедневно, тъй като служителите провеждат основно оперативно-издирвателни мероприятия, които са свързани с командировки в страната и чужбина. Те са средство използвано при почти всяко действие на служителите в работата им по противодействие, разкриване и документиране на престъпна дейност извършвана от трансгранични и организирани престъпни групи.
За осъществяване на изброените дейности ГДБОП използва редица действия, средства и ресурси за противодействие на тежката и организирана престъпност, в т.ч. технически поддържаната транспортна техника е ключов фактор. Близо 47% от автопарка на ГДБОП се състои от МПС-та, закупени преди повече от 10 години. 34% са МПС са с възраст между 5 и 10 години. 22% от МПС-та са в гаранция, като срока за гаранция изтича в рамките на 5 години. Всичко това обуславя нуждата от надеждна сервизна поддръжка на съществуващият автопарк на ГДБОП.
Разходът е за оперативна подкрепа, съгласно чл.16 и приложение VII на Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 07 юли 2021 година за създаване на фонд „Вътрешна сигурност“.
Сервизното обслужване се състои в следгаранционното сервизно обслужване на автомобилите, което се предвижда да включва:
• Техническо обслужване на МПС - извършва се след изминаване на определен Пробег или определен период от време
• Текущ/основен ремонт на МПС - извършва се при установена авария (повреда) или в резултат на техническото обслужване или на периодичен технически преглед при необходимост;
• Доставка и влагане на резервни части, материали и консумативи, заплащане на труд свързани с изброените дейности.
• Сезонно техническо обслужване свързано с демонтаж, баланс и монтаж на гуми, проверка на нивото на течностите и доливане при необходимост.
• Репатриране на МПС до сервиз на Изпълнителя (при необходимост) Индикативен брой на автомобили, за които се предвижда поддръжка – 100.
Транспортните средства, за които се предвижда поддръжка ще се използват единствено от звената в ГДБОП, които работят в областта на предотвратяването, разкриването и разследването на тежка и организирана престъпност с трансгранично измерение.
Поддръжката на транспортни средства ще бъде предоставена като оперативна подкрепа за ГДБОП-МВР във връзка с изпълнявани задачи и услуги, които представляват обществена услуга за ЕС: главната дирекция е националната специализирана полицейска структура за борба с организираната престъпност, извършвана от местни и транснационални престъпни групи; участва в ЕМРАСТ, включително в изпълнението на Оперативни планове за действие; изпълнява функциите на специализиран център за борба с киберпрестъпността на национално равнище и др. |
1 173 480.00
|
0.00
|
Дейност 9: Управление и изпълнение на проекта: Поддейност 9.1. Екип за Управление:
1. Ръководител на проекта: Старши комисар Калин Литов, ВПД зам.- директор на ГДБОП - отговаря за цялостната реализация, координация и контрол на проекта в съответствие с изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ;
2. Финансов ръководител по проекта: главен счетоводител г-жа Наталия Вучева - отговаря за правилното разходване на средствата по проекта;- организира, контролира и отговаря за цялостната финансово- счетоводна отчетност по проекта;
3. Координатори по проекта: г-жа Мила Лалова и г-жа Мария Димитрова - Координират цялостната дейност по проекта и подпомага работата на ръководителя на проекта при организацията на дейностите;
4. Счетоводител по проекта: г-жа Христина Христова – Костова -отговаря за правилното разходване на средствата по проекта; организира, контролира и отговаря за цялостната финансово- счетоводна отчетност по проекта;
5. Технически сътрудник по проекта: г-жа Мила Ценева - Осигурява организационна и административна подкрепа и изпълнява технически задачи, свързани с изпълнението на проекта; Оказва съдействие на ръководителя на проекта, координаторите и другите членове на екипа във всички етапи по изпълнение на проекта;
Поддейност 9.2. Екип за изпълнение:
В екипа за изпълнение на проекта са включени общо 14 експерти, в т.ч.
- 1 бр. експерт-юрист, който оказва правно съдействие и консултации на екипа за управление и изпълнение на проекта във всички етапи и дейности;
- 2 бр. експерти по ЗОП - Участват в подготовката и провеждането на дейностите по обществените поръчки (1 бр. по Дейност №7 и №8 и 1бр. по Дейност №4, №6);
- 5 бр. експерти по изготвяне на технически спецификации, които участват в предвидените процедури по ЗОП за доставка, тестването и приемането на доставеното оборудване (3бр. по Дейност №4 и №8, 1 бр. по дейност №4, №7 и №8, 1бр. 1 бр. по Дейност №6);
- 5 бр. експерти за участие в организацията и провеждането на обучения/семинари/работни посещения и др. събития, както и трансгранични операции, които ще се реализират в рамките на проекта (1 бр. по Дейност №1, №3 и №5, 1бр. по Дейност №1 и №2, №3 и №5, 1бр. по Дейност №1, №3 и №5, 1бр. по Дейност №1;, №2, №5, 1бр. по Дейност №1, №2, №3, №5), от които 1 бр. национален ЕМПАКТ експерт и 1 бр. ръководител на приоритет по ЕМПАКТ.
- 1 бр. МОЛ на ГДБОП, който пряко отговаря за завеждане на закупеното по проекта оборудване и МПС по Дейности №4, №6, №7, №8. |
337 375.50
|
28 335.86
|
Дейност 10: Информация и публичност: Дейността включва предприемане на действия, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и осигуряване на публичност на безвъзмездната финансова помощ в рамките на Фонд "Вътрешна сигурност" 2021-2027.
Предвижда се провеждане на минимум 3 информационни събития - в началото на проекта, по време на изпълнение и в края на проекта. Във всяко от тези мероприятия е предвидено участието на около 25 човека - общо около 75 за 3-те събития. За да се гарантира ефективността и прозрачността на изпълнението на проекта, ГДБОП- МВР ще използва информационни и публични дейности, насочени към включване на широк кръг от заинтересовани страни. Тези дейности могат да включват интернет, медийни презентации, брошури/печатни материали и др. С цел осигуряване на информираност и публичност при изпълнението на проекта , ГДБОП ще възложи на вече избрани изпълнители по вече сключени договори да разработи рекламни и информационни материали, включващи информационни банери (2 бр.), 35 информационни табели, брошури, папка, тефтер и химикал и/или други, които ще носят логото на Програмата и инструмента, както и името на проекта. използва информационни и публични дейности, насочени към включване на широк кръг от заинтересовани страни. Материалите ще бъда раздавни на всички участници в събития, организирани в рамките на проекта. По време на провеждане на обученията, работни посещения, семинари и други дейности, свързани с изпълнението на проекта ще бъде използван и информационен банер. ГДБОП - МВР поема ангажимента да гарантира, че мерките за информация и публичност се изпълняват в съответствие в съответствие с с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване фонд „Вътрешна сигурност“ и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал: https://www.eufunds.bg/. Действията, свързани с осигуряване на визуализация и публичност на проекта ще бъдат съобразени със Съвместна комуникационна стратегия в рамките на EMPACT (EMPACT Joint Communication Strategy).
|
97 790.00
|
31 047.60
|