Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Благоустрояването на площадното пространство в село Тича, общ. Котел, включва пространството и зоната ситуирана в УПИ I - за площад в кв. 16 по плана на с. Тича, с граници - на север УПИ II-191 и УПИ III-192, 193: изток - УПИ III-192, 193 и улица; юг - улица; запад - улица и се намира в непосредствена близост до централната част на селото /читалището и кметството/.
С реализацията на проекта ще се подобри привлекателността на населеното място и качеството на живота, което ще доведе до нови възможности за икономическо и социално развитие, насърчаване на социалното приобщаване, намаляването на бедността и икономическото развитие. 
Поради лошото състояние на настилките, проектът не предвижда оползотворяване на съществуващите такива. В едната част ще бъде обособена зона за социални дейности (беседки от модулна група), непосредствено до тях, на юг ще се обособи площадно пространство с рекреационни функции, намиращо се срещу главния вход на селското читалище. Всички тези отделни елементи ще са свързани с подходящо растеризиране на настилката, така че да бъдат обединени. Предвиждат се настилки от бетонови паважи със средно натоварване, като е предвидено тяхната геометрия да е идентична с тази на характерната за района. Ще бъде монтирана нова паркова мебел – пейки, кошове за отпадъци, ограничители за паркиране и др. За архитектурното оформление на площада ще се изградят два фонтана.
В проекта е залегнала идеята за подобряване на цялостния облик на селото и подчертаване на художествения и исторически момент чрез изчистването на околната среда, осигуряването на пиедестал (подход към паметника) и същевременно постигане на съвременна функционалност, което е гаранция за устойчив, както в естетическо, така и във функционално отношение вторичен център.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
„Благоустрояване на площадно пространство в с. Тича” - дейности по СМР: Извършено е подробно геодезическо заснемане, от където са определени точните местоположения и размери на всички съществуващи настилки, подпорни стени, профил на улици, архитектурни обеми, фасадни елементи, входове, дървесна растителност, шахти, теренни условия за обекта и прилежащата територия и т.н. Изработена е прецизна проектна основа, на която е изготвен проекта по част Архитектурна и както следва съответните части. На място са извършени контролни архитектурни проучвания и тримерни симулации, фотоколажи и др. При обхождането са приложени фотографски способи и е формиран подробен фотографски фонд за подробното описание на съществуващото положение и оценка на всеки архитектурен елемент и присъствието му в средата и композицонни архитектурни отношения, контекст и т.н. При сравнението на кадастъра и подробното геодезическо заснемане не са отчетени съществени разлики. От геодезическото заснемане е формиран подробен фонд за проектното решение. С реализацията на проекта се цели изграждането на съвременна интерпретация на традициите на възрожденския район, отчетени са и са приложени ритъм и цветова гама, пряка функция на съществуващото положение и заобикалящата архитектура. Поради лошото състояние на настилките текущия проект не предвижда оползотворяване на съществуващи такива. Основните направления на уличната мрежа, както и съществуващите сгради са композиционен репер на текущата разработка. Зоната е разделени на две основни функционални групи, подчинени на съществуващата геометрия. В едната част е обособена зона за социални дейности (беседки от модулна група), непосредствено до тях, на юг, е обособено площадно пространство с рекреационни функции, намиращо се срещу главния вход на селското читалище. Всички тези отделни елементи са свързани с подходящо растеризиране на настилката, така че да бъдат обединени. Предвиждат се настилки от бетонови паважи със средно натоварване, като е предвидено тяхната геометрия да е идентична със тази на характерната за района. Предвиждат се паркова мебел – пейки, кошове за отпадъци, ограничители за паркиране и др. Изчистването на околната среда, осигуряването на пиедестал (подход към паметник) и същевременно постигане на съвременна функционалност е гаранция за устойчив, както в естетическо, така и във функционално отношение вторичен център. 217 159.48 183 938.84
Проектиране и осъществяване на авторски и строителен надзор: Изготвянето на инвестиционния проект е осъществено преди подаване на проектното предложение. Разходите за него са допустими съгласно т.14.1 от Условията за кандидатстване. Проектирането и авторският надзор са възложени в съответствие с разпоредбите на ЗОП и общия разход е в размер на 15 000 лв. без ДДС. Консултантът, осъществяващ строителния надзор ще извършва мониторинг на строителните дейности по отношение на линейния график, прави предписания за оптимизиране на изпълнението и изготвя доклади, които се подлагат на съвместни обсъждания между страните в строителния процес. Ще води работните срещи и ще съставя протоколи от тях, които ще се подписват от всички страни, участвали в тях. 19 300.00 17 650.00
Организация, информация, управление и отчетност, АРП: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от служители от Общинска администрация град Котел. Тази дейност касае доброто изпълнение на проекта, финансовото управление и контрол, вътрешния мониторинг. Екипът за организация и управление на проекта ще отговаря за ефективното, точно и правилно изпълнение на проектните дейности, за прозрачното разходване на средствата и постигане на проектните цели. За целите на подаване на проектното предложение е изготвен Анализ за социално икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията, Анализ разходи-ползи (финансов анализ) за да бъде обоснована нуждата от осъществяване на проектното предложение. 2 000.00 2 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.