Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Настоящото проектно предложение касае изпълнение на мерки, свързани с рехабилитацията и модернизацията на системи за външно изкуствено осветление в община Дряново и по-конкретно - в четири населени места на територията на общината, в т.ч. в град Дряново, с. Царева ливада, с. Гостилица, с. Ганчовец. Предвидените мерки са на база извършено обследване за енергийна ефективност на системите за външно изкуствено осветление в посочените селища и са препоръчани от енергийния одитор. Насочени са в четири основни направления, осигуряващи възможност за енергийни спестявания - подмяна на съществуващите осветителни тела с по-ефективни LED осветители и димируем драйвер за по-мощните от тях; въвеждане на ефективно автоматично управление и контрол на системите за улично осветление; въвеждане на енергиен мониторинг на енергоконсумацията от системите за улично осветление и въвеждане на възобновяеми енергийни източници за електрозахранване на системите. В проектното предложение са включени и разходите за трима души - екип за управление на проекта. Екипът ще се състои от ръководител, технически експерт и финансов експерт. Предвидени са и разходи за авторски надзор, строителен надзор, изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, както и за дейности по информация, комуникация и публичност. Проектът ще доведе до икономия на електроенергия, до спестяване на финансов ресурс и до намаляване на емисиите на въглероден диоксид. От тези резултати ще се възползват всички жители на четирите населени места - това са общо 8133 души население, по данни на Националния статистически институт към 15.12.2022 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел:  Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели;  Оптимизиране на използването на проектните ресурси;  Постигане на ефективна координация и комуникация с подизпълнители;  Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта;  Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на партньорство, добро управление, отчетност и прозрачност. Екип за реализация на проекта: Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще функционира през целия проектен период. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. В екипа ще бъдат включени следните позиции: ръководител, технически експерт (координатор) и финансов експерт. Екипът по проекта ще провежда работни срещи на всеки месец, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях. Той ще определи отговорник за изпълнението на всяка от заложените в проекта дейности. Мониторингът ще се осъществява от счетоводителя, определен за работа по проекта – вътрешен финансов мониторинг и координатора – вътрешен технически мониторинг. Екипът по проекта ще изготвя и предоставя на Управляващия орган по програмата междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение. За целите на изпълнението на проекта и провеждането на срещите на екипа ще бъдат използвани помещения в Община Дряново. 15 964.78 0.00
Дейности за информация, комуникация и публичност: Дейността има за цел да информира широката общественост за проекта, финансираните дейности и резултатите от него. Екипът за управление на проекта ще бъде отговорен за популяризиране източниците на финансиране във всички публикации и дейности, за които се използва финансиране по Програмата. За осигуряване на публичност сред широката общественост, за проекта е предвидено: 1. Изработване и поставяне на 4 бр. информационни табели, съдържащи реквизити, в съответствие с указанията за информация, комуникация и публичност; 2. Изработване на информационни плакати за проекта (минимален размер А3), в които ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видни за обществеността места; 3. Провеждане на две информационни събития за представяне на напредъка, постиженията и резултатите на финансирания проект; Всички документи и рекламни материали ще са изготвени в съответствие с изискванията за визуализация, съобразно указанията за информация, комуникация и публичност. 1 675.32 0.00
Демонтаж на съществуващи осветители, проводници и кабели : В рамките на тази дейност се предвижда да бъдат демонтирани конзоли за осветители уличен тип към стълб, както следва: 1364 броя в гр. Дряново, 204 броя в с. Гостилица, 142 броя в с. Ганчовец и 289 броя в с. Царева ливада. Всички стари осветители, които ще се демонтират по проекта, са различни по вид и номинална мощност - осветители уличен тип с КЛЛ 36 W, натриеви лампи високо налягане (НЛВН) с инсталирани ел.мощности съответно 50,70 и 100 W, осветител парков тип с КЛЛ 2х18 W. 41 207.56 0.00
Доставка и монтаж на нови осветители, проводници и кабели: В рамките на тази дейност се предвижда да бъдат доставени нови осветители в четирите населени места по проекта, както следва: В гр. Дряново - 77 броя осветителни тела LED 55W, 37 броя LED 20W, 1112 броя LED 18W, 138 броя LED 30W OT Паркови осветителни тела и съответно доставка на 1226 броя конзоли (рогатка) с дължина 0,3 m за осветителните тела /без парковите/. В с. Гостилица - 40 броя LED 28W осветителни тела, 164 броя LED 18W и доставка и монтаж на 204 броя конзоли. В с. Ганчовец - 101 броя LED 28W осветителни тела, 41 броя LED 18W и съответно доставка и монтаж на 142 броя конзоли. В с. Царева ливада - 40 броя LED 28W осветителни тела, 249 броя LED 18W и доставка и монтаж на 289 броя конзоли за осветителните тела. В дейността са предвидени и доставка и монтаж на табла улично осветление с комплект за мониторинг и управление, включващи: електрообзавеждане, средство за измерване, прекъсвач врата, контролер за управление, предпазна апаратура, конфигуриране и пуск на системата за управление, както следва - 32 броя в гр. Дряново, 5 броя в с. Гостилица, 2 броя в с. Ганчовец и 3 броя в с. Царева ливада. За уличните осветителни системи, обект на модернизация и в четирите населени места е предвидена доставка на необходимите кабели, ленти и клеми, свързване на съоръжения с проводници, вишка за монтаж на конзола, направа на заземление на разпред. касетки за улично осветление или на електрически табла за улично осветление (на самостоятелни отделно стоящи разпределителни касетки), Контрол (измерване/проверка) на съпротивлението на изолацията на осветителите в комплект с кабела и пуск в експлоатация на всички системи за изкуствено улично осветление, предвидени за модернизация в четирите населени места по настоящия проект. 751 280.62 0.00
Доставка и монтаж на съоръжения за производство и съхранение на електрическа енергия от възобновяеми източници за собствено потребление в система за външно изкуствено осветление: В рамките на тази дейност се предвижда да бъде доставено и монтирано съоръжение за генериране на електроенергия от ВЕИ за нуждите на външното осветление. Касае се за инсталиране на малка фотоволтаична инсталация с акумулаторни способности. Същата ще се свърже със системата за улично осветление, както и със Системата за Автоматизация и Управление и мониторинговата система. Преценената необходима мощност за фотоволтаичната инсталация е 10 kWp за гр. Дряново, за да осигури електрическа енергия 13 000 kWh/год за нуждите на външното осветление; 2,0 kWp за с. Царева ливада, за да осигури ел.енергия 2604 kWh/год за нуждите на външното осветление и 2,0 kWp за с. Гостилица, за да осигури ел.енергия 2604 kWh/год за нуждите на външното осветление. 17 007.27 0.00
Доставка и монтаж на нови средства за управление, измерване и контрол, в т.ч. въвеждане система за автоматизация и управление на системата за външно изкуствено осветление : В рамките на тази дейност се предвижда да бъдат доставени автоматизирани системи за управление на уличното осветление в четирите населени места по проекта. Всяка система трябва да се състои от: • контролер със стандартен интерфейс за комуникация • разширителен модул • стандартно средство за измерване на параметрите на мрежата и разхода на електроенергия • приложно програмно осигуряване и пункт за наблюдение и управление. Връзката между компонентите трябва да се осъществява през GPRS мрежа на мобилен оператор. Описаните устройства, контролер, разширителен модул и електромер трябва да се монтират в касетата за управление на уличното осветление. Централният пункт за управление и наблюдение на системата трябва да е предвидено да се намира на произволно избрано място, без това да влияе на качеството на връзката и получаването на данни от системата или съответно подаването на команди към нея. Системата трябва да предлага следните функционални възможности: • автоматично управление на уличното осветление по критерии време, глобално или локално местоположение, и др. и с възможност за конфигуриране на отклонения • възможност за ръчно управление на уличното осветление, което се извършва локално или дистанционно от оператор в централен пункт или от персонал по поддръжката • следене и отчитане на разхода на електрическа енергия за улично осветление • сигнализиране при откриване на аномалии в потреблението на електрическа енергия, вследствие на неправомерно присъединяване (кражби на ел.енергия) или дефектиране на осветителни тела • контрол на достъпа до оборудването чрез сигнализиране при отваряне врата на касета. Енергийният мониторинг трябва да има следните функционални възможности: • стриктно следене и отчитане на електроенергийната консумация от СУО-2 • възможност за извършване на енергиен мениджмънт на СУО-2 • възможност за планиране и оптимизиране на работата по поддръжка на осветителните уредби. 22 889.96 0.00
Авторски надзор : Авторският надзор ще бъде извършван от фирмата, която е изработила работните проекти. Надзора ще започне своята дейност преди или непосредствено със започването на строително монтажните работи. Той ще следи правилното изпълнение на целия обем от строителни дейности, залегнал в работния проект. Ще контролира подизпълнителя и ще спомага за навременното изпълнение на дейностите. Цялостен контрол по спазване на проектното решение. За целите на максимална коректност при изпълнението от страна на общината ще бъде назначен и инвестиционен контрол. 16 647.71 0.00
Строителен надзор : Строителния надзор стартира своята работа със започване на строителството по проекта. Строителният надзор ще се изпълнява в задължителния обхват съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба № 3 от 2003 г. на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане изискванията на Наредба № РД-02-20-1 от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България и всички законови и подзаконови нормативни актове. 24 971.56 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност: Описание и обосновка на дейността: За целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящата процедура е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, КП следва да представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура! Докладът ще се изготви по образец – Приложение 9 към документацията за кандидатстване. 8 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.