Разработване на концепция за изграждане и внедряване на PCS за българските морски пристанища: Дейност 1 Разработване на концепция за изграждане и внедряване на PCS за българските морски пристанища включва:
Изготвяне на доклад „Концепция за изграждане и внедряване на PCS за българските морски пристанища”, в който:
1.1 Да се опишат и анализират предназначението, принципите за изграждане, функционалностите и обхвата на действащи PCS в морски пристанища с доказани традиции при използването на такива системи. Да се анализира влиянието от тяхното внедряване върху ефективността и конкурентноспособността на пристанищата, както и върху опазването на природната среда и безопасността;
1.2. Да се изследват добрите практики от прилагането на PCS в чужди пристанища и тяхната приложимост в българските морски пристанища;
1.3. Да се изготви анализ на съществуващите бизнес процеси между страните извършващи дейност в българските пристанища и идентифициране на проблемите, свързани с обмена на информация, които пряко влияят на обработката на кораби, товари и транспортни средства, както и механизмите за обмен на технологична и друга информация между тях;
1.4. Да се идентифицират ролите и дейностите на потенциалните участници в системата. Да се идентифицират и изследват информационните и документалните потоци между участниците в системата. Да се разработи концептуална схема на взаимодействието между участниците в системата;
1.5. Да се изследват съществуващите информационни системи, обслужващи морския транспорт в РБ и да се оценят възможностите и целесъобразността за интегриране на информацията от тях в бъдещата PCS;
1.6. Да се определят функциите, обхвата и етапността за изграждане на системата;
1.7. Да бъдат направени изводи относно необходимостта и изпълнимостта на проекта, търговската и икономическа ефективност при изграждане на PCS;
1.8. Да се разработи план за управление на риска на проекта;
1.9. Съставяне на междинен доклад и организиране на дискусия с участниците в процеса на PCS с цел идентифициране на проблемите при обмена на информация свързана с морския транспорт.
|
165 555.00
|
165 555.00
|
Разработване на проект на софтуерната и хардуерната архитектура на PCS: Разработването на проекта на софтуерната и хардуерната архитектура на PCS включва:
2.1. Изготвяне на пълен опис на документите, които се създават, използват и обменят между участниците в PCS;
2.2. Оценка на съществуващия организационен модел на комуникации и координация между участниците. Да се дефинират необходимите справки, които системата да е в състояние да генерира и техните файлови формати. Да се дефинират механизми за импорт и експорт на данни;
2.3. Извършване на проучване за осъществимост на цялостната хардуерна, софтуерна и телекомуникационна инфраструктура за нуждите на PCS за българските морски пристанища и интегрирането със изградените към момента системи в ДППИ;
2.4. Проектът на софтуерната и хардуерната архитектура на системата да отговаря минимално на следните изисквания:
• да отразява връзките между потенциалните участници в системата /терминални оператори, държавни институции, икономическите оператори и др./;
• да включва всички идентифицирани роли на участниците по Дейност 1, както и техните функционалности;
• да включва интегрирането на пристанищни логистични процеси при мултимодален и интермодален транспорт;
• да осигурява посредством пряк достъп обмен на информация между всички дефинирани участници в работата на PCS;
• да осигурява обмен на информация между информационни системи на участниците в PCS, където това е необходимо и приложимо, на различни нива /системи за автоматизация на пристанищните процеси и логистично им осигуряване, TOS, WMS, бек-офис система и др./;
• да осигурява съвместимост за работа с информационната система „Национален център за електронен документооборот в морския транспорт - MSW” и съществуващите информационни системи, осигуряващи безопасността на корабоплаването и опазване на околната среда в ДППИ;
• да позволява достъп на участниците до системата през единен портал;
• да се основава на стандартизиран електронен обмен на данни;
• да осигурява непрекъснат режим на работа 24/7 при висока степен на надеждност;
• да осигури защита на информацията и обмена на информация;
• да позволява редакция/добавяне/премахване на участници в/от PCS;
• да позволява конфиденциалност на данни и нива на достъп;
• да позволява извършване на справки по данни с които работи системата;
• да включва механизми за проследяване действията на участниците;
• да включва механизми за архивиране и четене от създаден архив, резервиране и възстановяване на данните и системата като цяло;
• да включва механизми за оповестяване на участниците в системата;
• да включва процедури за тестване на отпадане на компоненти, производителност и резервираност на системата;
• да включва дефинирани изисквания към хардуера за осигуряване на свободна изчислителна мощност минимум 50% при пълно натоварване на системата;
• да включва дефинирани изисквания към хардуера за осигуряване на дисково пространство за период на непрекъсната работа минимум 5 години.
2.5. Разработване на индикативен бюджет за изграждане на системата. |
25 470.00
|
25 470.00
|
Разработване на документация за избор на изпълнител: 3.1. Разработване на общите и специфични изисквания за тръжната документация съответстваща на разпоредбите на Закона за обществените поръчки;
3.2. Разработване на техническите спецификации (ТС), съгласно утвърдения проект на софтуерната и хардуерната архитектура на PCS за морските пристанища на Република България, които да съдържат:
• ТС за хардуера;
• ТС за софтуера;
• Да включват дефинирани процедури за приемане на системата;
• Да включват дефиниране на документация и обучение;
• Да включват дефиниране на гаранционно обслужване;
3.4. Методика за оценка за избор на изпълнител, която да включва оценка на техническото и ценово предложение;
3.5. Проект на договор.
|
38 205.00
|
38 205.00
|
Изработване на проекти за промени в нормативната база, свързана с изграждането на PCS: Изпълнението на тази дейност включва:
4.1.Преглед на основното национално законодателство и наредбите към него и да направи анализ на проблемните области;
4.2. Разработване на предложения и препоръки, придружени със съответните проекти за изменения и допълнения (със съответните мотиви по тях), целящи изграждането и въвеждането в експлоатация на PCS. |
25 470.00
|
25 470.00
|
Публичност, информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта, считано от датата на сключване на договор с избрания изпълнител до последната планирана дейност по публичност. С цел популяризиране на ОПТТИ сред широката аудитория и гарантиране на прозрачността по отношение разходването на европейските средства съгласно Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г., Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, Националната комуникационна стратегия с нейните приложения, е извършен следният подбор на комуникационни дейности и инструменти, съобразени със спецификата и значимостта на проекта:
1. Публични събития – 1 бр.
1.1. Пресконференция
2. Промоционални и печатно-информационни материали: блокноти - 50 бр., химикалки - 50 бр. Рекламните и печатно-информационните материали са предназначени за широката общественост и медиите, както и ще формират информационните пакети за участниците в публичното събитие.
3. ДППИ се задължава да постави плакат с информация за проекта на видно място, в който ще се укаже финансовата подкрепа на ЕС съгласно действащите регламенти.
4. Ролбанери – 2 броя. Функцията на ролбанерите е свързана с пространствената идентификация на помещението, в което ще се проведе пресконференцията.
5. Медиен мониторинг на публикации, свързани с проекта – 1 брой. Изготвянето на медиен мониторинг е свързано с отчитането на публичното събитие, като за целта ще се направят извадки от публикувани статии за проекта в печатни издания и интернет медии, придружени със снимков материал. |
2 547.00
|
2 323.57
|
Управление на проекта : • Създаване на ЗУИП - определяне на Ръководител на проекта и Експерти – 8 броя служители на ДП "Пристанищна инфраструктура" и до 4 броя Външни експерти от Пристанищни оператори, Гранична полиция, Агенция Митници и/или друга Организация/Институция, имащи отношение по проекта.
• Проследяване изпълнението на проектните дейности, провеждане проверки на място, съставяне на протоколи за проведените проверки, участия в комисии, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности, съгласно длъжностните характеристики на членовете на ЗУИП;
• Подготовка на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ.
• Подготовка на искания за плащания по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ.
• Проверка и съгласуване на предоставените от изпълнителя месечни доклади за отчитане изпълнението на проектните дейности;
• Проследяване и съдействие на изпълнителя за изпълнението на мерките за публичност, информация и комуникация;
• Възнаграждения на експертите от ЗУИП.
Външните експерти ще са пряко ангажирани с цялостното изпълнение на проекта, ще предоставят необходимата информация (отнасяща се до организацията/ институцията, която представляват) за нуждите на предпроектното проучване. По тази причина в екипа на проекта е необходимо да бъдат включени външни експерти - специалисти от различните организации/ институции, които ще имат пряко отношение, както при изготвянето на предпроектното проучване, така и в последствие при реализирането и внедряването на данните и друга информация необходима за изграждане и въвеждане в експлоатация на система за електронен обмен на информация в българските пристанища (Рort Community System – PCS). |
25 470.00
|
25 468.25
|