Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

За изпълнение на целите по чл. 112, ал.2 от ЗУО, Община Роман предприема мерки за закриване и рекултивация на общинско депо за битови отпадъци на територията на общината, Местност “Вълчов Дол“, землище на с. Долна Бешовица. Рекултивацията на депото е проектирана съгласно всички изисквания за опазване на околната среда към момента. Депото ще бъде закрито и ще бъде извършена техническа и биологична рекултивация съгласно плана за привеждане в съответствие с нормативната уредба и Националната програма за управление на дейностите по отпадъците. С цел намаляване на площта се предвижда прибутване на отпадъците и оформяне на тяло на депото, подлежащо на рекултивация. Прибутването на масите става чрез движение на масите и напречните профили - типови и индивидуални, с цел минимизиране на строителните работи. Посредством тези дейности, площта на съществуващото депо, подлежащо на рекултивация е 13,934 дка. Осигурява се освободена от отпадъци площ, възлизаща на от 0,200 дка. Следва изпълнението на газоотвеждащите вертикални кладенци с баластрени ребра положени в най-горната част на уплътнените вече и оформени отпадъци. Покриващите пластове се изпълняват последователно, както се разстилат и уплътняват с булдозер, като се прибутват с движение от горе на долу и странично. Заключителните работи са озеленителните, укрепителните и направата на предпазните отводнителни канавки. Улавянето на повърхностните дъждовни води след рекултивацията на депото ще става чрез повърхностната канавка, проектирана частично около рекултивираното тяло на депото. Предвидена е и мониторингова система. След техническата рекултивация на депото се осъществява биологическа рекултивация, дейностите по която не са включени в настоящето проектно предложение. Биологичната рекултивация на депото ще бъде завършена след изпълнението на техническата рекултивация, с осигурени средства от общината, извън предоставените средства по процедурата, в срок от 5 години след окончателното плащане по проектното предложение.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Строително-монтажни работи по проект: “Закриване и рекултивация на общинско депо за битови отпадъци на територията на община Роман”: Дейността включва строително-монтажни работи по закриването и рекултивацията на общинско депо за битови отпадъци в община Роман, в т.ч. разходи за движение на земни маси, техническа рекултивация, отводнителни канавки, мониторингова система, както и непредвидими разходи. Площта на новото тяло на депото е 9.848 дка. За дейностите по рекултивацията се предвиждат условно три етапа, както следва: 1-ви етап: Подготвителни работи, включващи: Почистване на терена от дървета и храсти в обхвата на обекта, зони 4,5,6 и 7. Ще бъде извършено почистване и прибутване на разстояние 100 м2, в количество 80.270 т. Ще бъдат запълнени съществуващи канавки със земни маси с обем 128 м3. Ще бъдат разрушени едрогабаритни, бетонови отпадъци 100. 000 м3. 2-ри етап: Техническа рекултивация, включваща: Ще бъде положен лъчев газов дренаж 50/50 от промита баластра, 23.000 куб.м. Ще бъде положен изолационен слой от глинести почви с дебелина 50 см за който ще са необходими 4 924.000 куб.м. почви. След него ще бъде положена бентонитова мембрана (GCL) върху 11 581.000 м2. Площта е по голяма от тази на новото тяло на депото поради изискването за частично припокриване при полагането. За закотвянето на бентонитовата мембрана ще бъдат направени изкопи, засипване и уплътняване в количества по 89.000 м3за всяка от изброените дейности. Следва полагане на 50 см почвен слой (доставка, транспорт, разриване, уплътняване, подравняване) за който са необходими 4 924.000 куб.м. земни маси. Паралелно се изграждат диги от глинести почви (доставка и уплътняване) на 42.000 м3 и един брой газов кладенец. Изграждането на газовия кладенец е свързано с изкоп 17 000 м3 и засипване на ями 17.000 м3 с доставка и монтаж на перфорирани и неперфорирани тръби, на геомембрана и трошен камък, промита баластра, почви, стоманобетонен пръстен, капак и др. За отвеждане на повърхностните води са предвидени земни отводнителни канавки и канавки тип италиански улей. За земните отводнителни канавки ще бъдат направени изкопи в размер на 69.000 м3 ще бъде доставена глина 88.000 м3 положена и трамбована върху 440.000 м2. Канавките тип италиански улей включват изкоп 7.000 м3, доставка и монтаж на готови бетонни тела 65,5 м, доставка на глина 26.000 м3 и трамбоване около канавките – 131 м2 Следва изграждане на три броя пиезометри за последващ мониторинг на подземни води, основни нивелачни репери – 2 бр. 3-ти етап: Биологична рекултивация: След приключване на техническата рекултивация се извършва биологична рекултивация - ангажимент на общината. Предвидени са 500 лв. за административни такси - издаване на разрешение за ползване - включени в бюджетен ред 5. Разходи за административни такси ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим), 5.2.Разходи за административни такси - издаване на разрешение за ползване. Графика е разписан като за индикативен месец е приет месец юни 2020 г. за сключване на договор на АДБФП. 569 132.86 676 776.48
Подготовка и изпълнение: Дейността включва следните поддейности, необходими за качественото и навременно постигане на целите и резултатите на проекта: Поддейност 1 – Изпълняване на авторски надзор на изготвения инвестиционен проект. Поддейността включва осъществяване на авторски надзор от проектанта по всички части по време на строителството относно точното спазване на изготвения работен проект съобразно вписаните в заповедната книга задължителни действия за останалите участници в строителството, заверяване на ексклузивната документация и други съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба. Авторският надзор върху строежите ще бъде упражняван чрез екип от правоспособни физически лица с доказан професионален опит и технически компетентности, необходими за осъществяване на дейностите за оценяване на съответствието на конкретния проект. За изпълнението на авторсия надзор ще бъде сключен договор. Авторският надзор на обекта се упражнява от датата на подписване на Акт обр. 2 за предаване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа съгласно Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството до датата на подписване на Акт обр. 15 за установяване годността за приемане на строежа и предаването му на възложителя. Поддейност 2 – Осъществяване на независим строителен надзор върху договора за изпълнение на строителството. Поддейността включва осъществяване на независим строителен надзор съгласно изискванията на ЗУТ, наредбите към него и приложимото българско законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, както и актовете, които следва да бъдат съставени в процеса на проектиране и строителство. Ще бъде сключен договор за строителен надзор с лицензиран консултант за упражняване на независим надзор по време на строителството на обекта. Изпълнителят на строителния надзор ще бъде избран след провеждане на процедура, съгласно изискванията на ЗОП. Строителният надзор на обекта се упражнява от датата на подписване на Акт обр. 2 за предаване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа съгласно Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството до предаване на възложителя на окончателен доклад и технически паспорт. Упражняването на независим строителен надзор на обекта е съгласно чл. 166 от ЗУТ и в съответствие с нормативните актове по неговото приложение. След издаването на Акт обр.15, Строителният надзор е длъжен да изготви Окончателен доклад за съответствието на строежа с изискванията на чл. 169 от ЗУТ, Технически паспорт на строежа. Предвидени са 500 лв. за административна такса към РИОСВ - включени в бюджетен ред 5. Разходи за административни такси ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим), 5.1.Разходи за административни такси. 19 112.00 5 886.00
Осъществяване на дейности по организация и управление, дейности по информация и комуникация на проекта и подготовка за документация за провеждане на обществени поръчки по проект: “Закриване и рекултивация на общинско депо за битови отпадъци на територията на община Роман”: Дейността включва 3 поддейности: - Сформиране на екип за управление, както следва: От експерт – служител на община Роман - Счетоводител на проекта; От външни експерти: - Ръководител на проекта - Административен сътрудник - Технически експерт - експерт юрист - експерт обществени поръчки – експерт строителен инженер. Предложените експерти са на разположение за работа по проекта за целия период, определен за неговото изпълнение. Експертите, ще следят за изпълнението на договорите, сключени с избраните изпълнители, като всеки от тях ще осъществява контрол в рамките на своите компетенции.Системата за вътрешен контрол е организирана в съответствие с дейности и включва: -текущ мониторинг на изпълнението с оглед спазване на представената методология, последователност на работата и определените срокове; -мониторинг и контрол върху СМР, спазване на сроковете; -Вътрешен преглед на всеки от постигнатите резултати, с оглед гарантиране съответствие с изискваната, определени в техническата спецификация, както и заявеното качество; -осъществяване на съдействие на общинска администрация по отношение на организацията и координацията на изпълнението на СМР; -при провеждане на срещите с екипа на Възложителя ще бъдат приложени процедури за гарантиране на обхвата и качеството на получената информация, проследяване на процесите във връзка с отстраняване на констатирани забележки и неизправности при осъществяване на СМР; Въз основа на вътрешната оценка на изпълнението, при необходимост ще бъдат предприети съответните коригиращи действия за постигане на определените цели. Данните от системата за вътрешен контрол ще бъдат надлежно документирани. Документацията за избор на екипа ще бъде изготвена от Бенефициента. Eкипа ще провежда подбор на външните изпълнители по отделните проектни дейности, ще съблюдава стриктно спазването на изискванията за публичност и визуализация. - втора поддейност - по информация и комуникация ще включват като задължителен минимум приложимите за процедурата мерки и реквизити, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. Тези дейности,съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., ще включват: ще се постави на видно място в общината информационна табела формат А3 с информация за проекта, заедно с другите мерки за публичност като публикации в медиите и на сайта на общината, както и рекламни материали за проекта. Документацията за тази дейност ще бъде изготвена от вече избрания екип. С оглед на това, че изпълнението на мерки за информация и комуникация ще се възложи на външен изпълнител, експертите ще отговарят за документални проверки и проверки на място на изпълнителя на дейността. Ръководителят на проекта ще участва в публичните събития, а по негова преценка ще участват и други членове от екипа. Самото изпълнение на дейностите ще бъде реализирано от избран външен изпълнител, с необходимия опит и капацитет в провеждане на такива дейности, но с активното участие и съдействие на екипа по управление на проекта. - трета поддейност - подготовката на документите за провеждане на обществени поръчки - извършвана от избрания екип, в т.ч. документацията за избор на изпълнител по втората поддейност - информация и комуникация; документацията за ОП: Избор на изпълнител за “Закриване и рекултивация на общинско депо за битови отпадъци на територията на община Роман”; документацията за поръчката: Изпълнение на строителен надзор по време на СМР и за Изпълнение на Авторски надзор по проекта. Дейността ще стартира от първи месец и ще продължи през целия срок на изпълнение на проектните дейности. 58 824.49 64 869.42

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.