Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектът предвижда проектиране,изграждане,доставка и внедряване на интегрирана информационна система (ИИС) в ДППИ. Целта и конкретното практическо приложение от въвеждането на ИИС в ДППИ,като бенефициент по ОПТТИ е укрепване и подобряване на ефективността на работа на административния капацитет във всички структурни звена на предприятието чрез по-добро информационно осигуряване на всички нива,както и намаляване на използването на документи на хартиен носител. Към момента в ДППИ функционират няколко независими една от друга информационни системи. ИИС предлага широк набор от функционалности и обединява всички специализирани системи използвани до момента като ги замества с единна софтуерна система,логически разделена на модули и работеща с една база данни,така че различните структурни звена на ДППИ да могат по-лесно да обменят,споделят и променят информация при наличие на съответните оторизационни права. По този начин отпадат грешките от предаване на информация и повторното й въвеждане. Внедряването на ИИС ще е основа,необходима за подобряване на цялостния административен капацитет на бенефициента и ще подпомогне подготовката,успешното изпълнение и управление на проектите на ДППИ по ОПТТИ. ИИС ще бъде инструмент,чрез който ще се идентифицират нуждите на ДППИ от конкретни инвестиции в определени области от дейността на предприятието. Системата ще предоставя възможност за интерфейс с:ГИС на ДППИ,външна система за обработка на фактури,деловодната системата на ДППИ,банков софтуер,ИСУН2020,както и платформа за управление на обществени поръчки. Дейности по проекта:1.Изготвяне на Анализ и Техническа спецификация; 2.Услуги по проектиране, внедряване и поддръжка на ИИС; 3.Доставка и изграждане на хардуерна инфраструктура; 4.Лицензиране на приложния софтуер и бази данни; 5.Информация и публичност; 6.Контрол и подпомагане на ДППИ при внедряването на ИИС и 7.Управление на проекта. 
Период на изпълнение на проекта с включена поддръжка на системата е 37 месеца (от 2016 до 2019 г.).
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне на Анализ и Техническа спецификация: За изпълнението на дейността на 18.03.2015 г. е сключен договор с „Информационно обслужване“ АД. Договорът е с номер 21/18.03.2015, на стойност 19 200,00 лв. без ДДС със следния предмет: • Изготвяне на Анализ на съществуващото състояние в ДП „Пристанищна инфраструктура”; • Изготвяне на Техническа спецификация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител за проект: „Проектиране и внедряване интегрирана информационна система (ИИС) за планиране и управление на ресурсите в ДППИ”; • Изготвяне на Проекто-бюджет на проекта; • Изготвяне на критерии и методика за оценка на подадените оферти и квалификационни изисквания към участниците в обществена поръчка по проект „Проектиране и внедряване интегрирана информационна система (ИИС) за планиране и управление на ресурсите в ДППИ”. 19 200.00 23 040.00
Услуги по проектиране, внедряване и поддръжка на ИИС: Изпълнението на дейността Услуги по проектиране, внедряване и поддръжка на ИИС ще се изпълнява чрез 6 поддейности, а именно: 2.1. Изготвяне на встъпителен доклад за изпълнение на доставките и услугите по проекта: • Дефиниране на детайлен план на проекта; • Дефиниране на роли и отговорности и комуникационна проектна матрица; • Дефиниране на образци на документи, следвайки изискванията за публичност и информираност; • Дефиниране на комуникационен план на публичност и информираност; • Изготвяне на детайлен встъпителен доклад за изпълнение; 2.2. Изготвяне на детайлна Концепция за внедряване: • Дефиниране на бизнес процесите и основни данни; • Дефиниране на използваните функционалности в системата; • Дефиниране на наличните данни на цифров и хартиен носител; • Анализ на организационната структура на предприятието; • Дефиниране на зависимостите на функциониращите ИС; 2.3. Изграждане, инсталиране, конфигуриране и интегриране на цялата система: • Инсталиране на системата; • Конфигуриране на системата съгласно Концепцията за внедряване; • Провеждане на интеграционни тестове; • Изготвяне на потребителски роли; • Подготовка за прекратяване на работата с предишни системи; • Подготовка за стартиране на работа в продуктивна система; • Трансфер на начални данни в новата интегрирана информационна система; 2.4. Тестове за приемане на системата в реална експлоатация: • Подготовка за провеждане на тестове; • Изготвяне на детайлен план за тестове; • Конфигуриране на система за тестове; • Изготвяне на регистър на проведени тестове; • Изготвяне на доклад за проведени тестове; 2.5. Обучение на персонала: • Изготвяне на план за обучение; • Изготвяне на документация за обучение; • Провеждане на обучение на 5 бр. ключови специалисти по базовия софтуер и конкретно със системата; • Обучение на 2 бр. специалисти „База данни” за работа със СУБД и архитектурата на предложената система; 2.6. Поддръжка на системата: Изготвяне на план за поддръжка с подробно описание на месечните дейности, включително: • Осъвременяване и актуализация на софтуера; • Постоянен мониторинг на параметри на системата; • Поддържане на help desk система; • Осигуряване на първо и второ ниво на поддръжка на внедрените модули на системата. 1 693 137.00 1 812 736.96
Доставка и изграждане на хардуерна инфраструктура: За да бъде реализирана пълноценно функционираща ИИС е необходимо да се осъществи доставка на Хардуерна и комуникационна инфраструктура, включващи следния базов хардуер: Изчислителната инфраструктура се състои от следните компоненти: • Сървъри за виртуализация на приложения и бази данни – 2 бр. с висок изчислителен капацитет: • Процесори (CPU) – 2 x 2.2GHz (16 ядра) Intel E7-8860 v3 или еквивалентен; • Оперативна памет (RAM) – 1 ТB DDR4, с възможност за разширение до минимум 6 TB; • Мрежови портове (Networking) – 2 x 10 Gbps Ethernet; • Връзка към SAN – 2 x 8 Gbps FC; • Сървър за управление – 1 бр.: • Процесори (CPU) – 2 x 2.40 GHz (6 ядра) E5-2620 v3 или еквивалентен; • Оперативна памет (RAM) – 64 GB DDR4; • Мрежови портове (Networking) – 2 x 10 Gbps Ethernet; • Оптични портове за връзка към дисковата система (Storage) – 2 x 8 Gbps FC; • Платформа за виртуализация на сървърите; • Дисков масив – 1 бр.: • SSD дискове за кеш; • SAS дискове за бързи данни; • NL-SAS дискове за архивни копия; • Дисков масив за отдалечени архивни копия с капацитет 14 TB, инсталиран в резервна локация; • Софтуер за осъществяване на резервни копия и архивиране; • Сървърни комутатори с висока-производителност, поддържащи unified портове (Ethernet, FC, FCoE); Мрежови компоненти, състоящи се от: • Опорни комутатори - 2 бр.; • Комутатори за достъп – 11 бр.; • Защитна стена – 2 бр.; • Интернет маршрутизатор – 2 бр.; Пасивна инфраструктура: • Комуникационни шкафове с големина 42U – 3 бр., оборудвани с всички необходими пасивни компоненти: PDU, аранжиращи панели и др.; • Непрекъсваемо токо-захранващо устройство (UPS) с мощност 30kVA – 3 бр. 2 626 698.25 2 626 698.25
Лицензиране на приложния софтуер и бази данни: Системата ще бъде изградена на модулен принцип, обединяваща различните модули и функционалности в едно общо решение. Това ще доведе до пълна интегрираност на информацията, предоставяйки платформа за обслужване на бизнес процесите на ДППИ като бенефициент на ОПТТИ и осигурявайки свързаност и прозрачност на всички дейности. По този начин ще бъде изпълнена основната цел на проекта за укрепване и подобряване ефикасността на административния капацитет на бенефициента за модерно и ефективно управление на ресурсите на предприятието. Функционалностите на системата ще предоставят висока производителност благодарение на трислойна клиент-сървър архитектура, за бързо и лесно използване на модерни бази данни с максимална продуктивност. Важно е да се отбележи, че ще се подобри управлението и контрола над ресурсите и оптимизация на процесите по поддържане и експлоатация на изградената пристанищна инфраструктура. Също така ще се гарантира устойчивост на административния капацитет, чрез възможност за въвеждане на ефективно бизнес планиране и оптимизация на използването на ресурсите (материални и човешки) като се предостави на служителите набор от вградени инструменти, които ще дават възможност да се създават и поддържат заявки, справки и отчети от всякакъв вид. Обхванатата в тях информация може да бъде от няколко различни модула, с различно ниво на сложност. Получените резултати от справките и отчетите ще могат да се извеждат таблично и/или графично с възможност за интеграция с електронни таблици и с възможност за експорт към други приложения. За да бъде реализирана пълноценно функционираща ИИС е необходимо да се осъществи доставка на Базов софтуер, включващ: • Необходимия приложен софтуер за удовлетворяване на поисканите функционалности; • Система за управление на база данни (СУБД), с която ще работи приложния софтуер; • Всички средства, касаещи управлението, поддръжката, контрола и сигурността на информационната система и базата данни; • Средства за осъществяване на развойна дейност върху информационната система и базата данни; • Доставка на системен и приложен софтуер, който да гарантира безпроблемната работа на информационната система и базата данни. Приложният софтуер трябва да осигури следната функционалност организирана по модули: • Управление на финансово-счетоводно обслужване • Управленско счетоводство • Финансово планиране и бюджетен контрол • Управление на инвестиции, договори у проекти • Управление на дълготрайни активи, снабдяване и наличности • Управление на аварийна и планова поддръжка • Управление на човешките ресурси • Управление на документи • Управление на продажби • Функционалност за управление на обществени поръчки • Функционалност за обмен на документи с ИСУН 2020 (http://eumis2020.government.bg/) Предвид сложната структура на предприятието, опериращо на територията на цялата страна са определени 50 броя потребители на бъдещата система, което води до необходимост от 50 лиценза, в това число: • 42 лиценза за потребители, заети пряко с въвеждане и обработка на информация; • 6 лиценза за потребители, ползващи отчетни форми за целите на мениджмънта; • 2 лиценза за разработчици и администратори. 829 175.00 1 871 999.38
Информация и публичност: Предвид спецификата на проекта се предвиждат дейности за информация и публичност, с които да се популяризира получената финансова подкрепа от ОПТТИ 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие, с цел информиране на широката общественост. За постигане на максимален публичен ефект ще се организира информационна кампания, която ще се осъществи посредством визуализация; организиране на публични събития – пресконференции; създаване на секция за интернет сайта на ДППИ и разпространението на информационни материали за популяризиране на проекта. Необходимостта от изготвянето на печатни и информационни материали за проекта се основава на изискванията за изпълнение на мерките по информация и публичност, съгласно Регламент № 1303/2013 на Европейската комисия и съгласно Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014, Националната комуникационна стратегия, Приложение „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвиждат се за изпълнение следните дейности за информация и публичност: • Изработка и доставка на печатни и информационни материали – папки – 300 бр., стикери – 100 бр., блокнот – 300 бр., тефтер – 300 бр., химикал – 300 бр., флаш памет – 300 бр., универсална външна USB батерия – 100 бр., чадър – 100 бр., флаери – 1000 бр.; Целта на изработването на печатни и информационни материали е да се предостави в максимално достъпен вид релевантна информация за проекта и неговите цели. Тези материали ще допринесат за популяризирането на проекта сред широката общественост, специфичните целеви групи, като същевременно с това ще покаже приноса на Общността и ДППИ за реализацията на проекта. Предвижда се разпространението на печатните и информационни материали да се осъществява периодично и при организирането на публични събития. В случаите на закупена техника по проекта или друг материален обект, бенефициентите следва да поставят на видно място стикер или друг информационен обект, съдържащ емблемата на ЕС, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на фонда, който оказва подкрепа – Европейския фонд за регионално развитите и общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. • Създаване на секция към корпоративния сайт на ДППИ – 1 бр. Изготвяне на текуща информация за интернет страницата на Възложителя. • Изработка и доставка на информационни ролбанери; Изработката на ролбанери дава възможност за представянето на проекта при публични събития, интервюта, официални церемони и други. Мобилността, която дава един ролбанер, предразполага неговото излагане при различни по вид мероприятия. Предвижда се за нуждите на проекта да бъдат изработени 3 броя. • Организиране и провеждане на публични събития – 2 бр. пресконференции; Първата пресконференция ще се проведе в началния етап на изпълнението на договора, а втората след внедряване на ИИС; • Изработка и доставка на постоянни обяснителни табели; След края на проекта се предвижда изработката и монтирането на 2 броя постоянни обяснителни табели. 32 918.72 32 918.72
Контрол и подпомагане на ДППИ при внедряването на ИИС: Проектирането и изграждането на ИИС представлява продължителен и комплексен процес, изискващ специфична компетентност и капацитет както по отношение на самото изграждане на приложението, така и по отношение на наблюдението и контрола на дейностите, свързани с това. Именно осъществяването на пряко наблюдение и контрол върху дейностите по изпълнението на договора по проект „Проектиране и внедряване на интегрирана информационна система (ИИС) за планиране и управление на ресурсите в ДППИ” се явява от критична важност за ефективността не само на проекта, но и на очакваните крайни резултати от него. От друга страна, поради липсата на натрупан опит и изграден капацитет в областта на ИИС и свързаните с тях интегрирани системи, се налага ДП „Пристанищна инфраструктура” да възложи на независим външен консултант изпълнението на тези дейности, който да гарантира чрез своята експертиза коректното изпълнение на договора и съответствие на предварително заложените цели с получените резултати. Въз основа на това Възложителят (ДП „Пристанищна инфраструктура”) иска да бъде избран квалифициран консултант, който да подпомага чрез специфична експертиза предприятието и ЗИУП при осъществяването на цялостното наблюдение и контрол на изпълнение на договора по проекта. По този начин ще се гарантира коректното изпълнение на основния договор в съответствие с дейностите по договора и изискванията, описани в Техническата спецификация по договора. Поради спецификата на дейността, Консултантът трябва да притежава необходимата експертиза и опит в областта на системите за планиране и управление на ресурсите. Задълженията на консултанта ще обхващат няколко аспекта: • Контрол върху процесите – следване на изготвените графици и процесите свързани с тях. Контрол на етапите и контрол върху дейностите на изпълнителя.; • Подпомагане на ДППИ - през различните етапи на внедряването и оказване на съдействие при приемане на крайни етапи от внедряването. (Хардуерна инсталация, мрежова инфраструктура, Концепция за внедряване, продуктивна и тестова среда и др.); • Консултации – относно извършване на тестове, приемането им и етапите при влизането в продуктивна среда. Консултации по изготвяне и приемане на Концепцията за внедряване; • Други – Предоставяне на етапни технически експертизи и мониторинг по време на изпълнение на основния договор за разработване и внедряване на ИИС. Консултантът ще бъде на разположение на Възложителя до въвеждането на ИИС в реална експлоатация. Предвидено е дейността да бъде с продължителност 12 месеца, толкова колкото е предвидено за дейностите по фактическото изграждане, инсталиране, конфигуриране и интегриране на цялата система, както и провеждането на тестовете и обученията на персонала, но не обхваща времето за поддръжка на системата. 20 000.00 21 600.00
Управление на проекта: Със заповед на генералния директор на ДППИ ще бъде назначено Звено за изпълнение и управление на проекта (ЗИУП), състоящо се от ръководител на проекта и експерти – 6 бр. В хода на внедряване на системата и при необходимост в състава на ЗИУП ще бъдат включени допълнително други експерти (до 4 бр.) от териториалните поделения на ДППИ. ЗИУП ще: • Организира и ръководи администрирането на всички договори, свързани с изпълнението на проекта; • Контролира цялостното изпълнение на дейностите по изпълнение на проекта; • Следи за спазването на всички договорирани срокове за изпълнение на дейностите по проекта; • Подготвя всички съпътстващи документи, необходими за процедирането по извършване на плащания към изпълнителите по договорите, включително участва в проверката за допустимост на разходите в рамките на ДППИ (попълване на контролни листа, извършване на проверки на място и т.н.), съгласно правилата на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.; • Изготвя становища по изпълнението на текущи и завършени дейности по проекта и процедира одобрението на отделните разработки по договорите; • Следи правилното разходване на средствата и сроковете за плащане съгласно договорите за изпълнение на проекта; • Координира взаимоотношенията между бенефициента и УО на ОПТТИ с цел спазване на изискванията на програмата; • Дава инструкции и препоръки на избрания по ЗОП изпълнител за изискванията на УО на ОПТТИ и ще контролира цялостното изпълнение, като при необходимост, съгласувано с УО ще извършва корективни действия, свързани с управлението на промяната и с евентуални рискове и забава при внедряването; • Осъществява връзка между вътрешните структури на ДППИ и изпълнителите по договорите във връзка с изпълнението на проекта; • Своевременно докладва за проблеми и рискове, застрашаващи изпълнението на проекта пред съответните ръководни структури на ДППИ; • Участва в периодични срещи за отчитане на напредъка по проектите и изготвя необходимата отчетна информация за проекта; • Организира и участва в срещи, консултации и комисии свързани с изпълнението на проекта; Екипът освен задълженията си по управление на проекта, ще подпомага и изпълнителя по внедряването на ИИС с технически експертизи при дефиниране на параметрите на отделните модули на системата. Именно поради това е необходим в ЗИУП да бъдат включени експерти от различните структурни звена. Тези експерти са необходими и във връзка с цялостната концепция по внедряването на системата и интегриране на отделните модули помежду им. По тази причина в екипа на проекта е предвидено да се включат специалисти от различните дирекции и териториалните поделения на ДППИ (за определен период), които ще са пряко ангажирани както с цялостното изпълнение на проекта, така също и при създаването на архитектурата на системата, внедряването на данните и др. Предвидено е в ЗИУП да вземат участие експерти от териториалните поделения на ДППИ, имащи отношение по проекта, които ще бъдат временно ангажирани в зависимост от възникналата необходимост в звеното на етап внедряване на ИИС в съответното териториално поделение за определен период (при интегриране, внедряване, тестване и приемане на системата). Функции на експертите: • ще отговарят за изпълнението на проекта по компетенции; • ще оказват методическа помощ и консултации по време на изпълнение на проекта относно необходимата информация за постигане на целите на проекта; • следят за спазване на техническите изисквания съгласно Техническата спецификация и нормативната уредба по компетенции и изготвят становища; ЗИУП ще отговаря за водене и поддържане на електронен и хартиен архив на цялата кореспонденция и документация свързана с проекта. Определянето и изплащането на възнагражденията на служителите, участващи в ЗИУП ще се извършва въз основа на методология, утвърдена от Ръководителя на УО. 112 476.60 80 847.58

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.