Изготвяне на Анализ и Техническа спецификация: За изпълнението на дейността на 18.03.2015 г. е сключен договор с „Информационно обслужване“ АД. Договорът е с номер 21/18.03.2015, на стойност 19 200,00 лв. без ДДС със следния предмет:
• Изготвяне на Анализ на съществуващото състояние в ДП „Пристанищна инфраструктура”;
• Изготвяне на Техническа спецификация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител за проект: „Проектиране и внедряване интегрирана информационна система (ИИС) за планиране и управление на ресурсите в ДППИ”;
• Изготвяне на Проекто-бюджет на проекта;
• Изготвяне на критерии и методика за оценка на подадените оферти и квалификационни изисквания към участниците в обществена поръчка по проект „Проектиране и внедряване интегрирана информационна система (ИИС) за планиране и управление на ресурсите в ДППИ”. |
19 200.00
|
23 040.00
|
Услуги по проектиране, внедряване и поддръжка на ИИС: Изпълнението на дейността Услуги по проектиране, внедряване и поддръжка на ИИС ще се изпълнява чрез 6 поддейности, а именно:
2.1. Изготвяне на встъпителен доклад за изпълнение на доставките и услугите по проекта:
• Дефиниране на детайлен план на проекта;
• Дефиниране на роли и отговорности и комуникационна проектна матрица;
• Дефиниране на образци на документи, следвайки изискванията за публичност и информираност;
• Дефиниране на комуникационен план на публичност и информираност;
• Изготвяне на детайлен встъпителен доклад за изпълнение;
2.2. Изготвяне на детайлна Концепция за внедряване:
• Дефиниране на бизнес процесите и основни данни;
• Дефиниране на използваните функционалности в системата;
• Дефиниране на наличните данни на цифров и хартиен носител;
• Анализ на организационната структура на предприятието;
• Дефиниране на зависимостите на функциониращите ИС;
2.3. Изграждане, инсталиране, конфигуриране и интегриране на цялата система:
• Инсталиране на системата;
• Конфигуриране на системата съгласно Концепцията за внедряване;
• Провеждане на интеграционни тестове;
• Изготвяне на потребителски роли;
• Подготовка за прекратяване на работата с предишни системи;
• Подготовка за стартиране на работа в продуктивна система;
• Трансфер на начални данни в новата интегрирана информационна система;
2.4. Тестове за приемане на системата в реална експлоатация:
• Подготовка за провеждане на тестове;
• Изготвяне на детайлен план за тестове;
• Конфигуриране на система за тестове;
• Изготвяне на регистър на проведени тестове;
• Изготвяне на доклад за проведени тестове;
2.5. Обучение на персонала:
• Изготвяне на план за обучение;
• Изготвяне на документация за обучение;
• Провеждане на обучение на 5 бр. ключови специалисти по базовия софтуер и конкретно със системата;
• Обучение на 2 бр. специалисти „База данни” за работа със СУБД и архитектурата на предложената система;
2.6. Поддръжка на системата:
Изготвяне на план за поддръжка с подробно описание на месечните дейности, включително:
• Осъвременяване и актуализация на софтуера;
• Постоянен мониторинг на параметри на системата;
• Поддържане на help desk система;
• Осигуряване на първо и второ ниво на поддръжка на внедрените модули на системата. |
1 693 137.00
|
1 812 736.96
|
Доставка и изграждане на хардуерна инфраструктура: За да бъде реализирана пълноценно функционираща ИИС е необходимо да се осъществи доставка на Хардуерна и комуникационна инфраструктура, включващи следния базов хардуер:
Изчислителната инфраструктура се състои от следните компоненти:
• Сървъри за виртуализация на приложения и бази данни – 2 бр. с висок изчислителен капацитет:
• Процесори (CPU) – 2 x 2.2GHz (16 ядра) Intel E7-8860 v3 или еквивалентен;
• Оперативна памет (RAM) – 1 ТB DDR4, с възможност за разширение до минимум 6 TB;
• Мрежови портове (Networking) – 2 x 10 Gbps Ethernet;
• Връзка към SAN – 2 x 8 Gbps FC;
• Сървър за управление – 1 бр.:
• Процесори (CPU) – 2 x 2.40 GHz (6 ядра) E5-2620 v3 или еквивалентен;
• Оперативна памет (RAM) – 64 GB DDR4;
• Мрежови портове (Networking) – 2 x 10 Gbps Ethernet;
• Оптични портове за връзка към дисковата система (Storage) – 2 x 8 Gbps FC;
• Платформа за виртуализация на сървърите;
• Дисков масив – 1 бр.:
• SSD дискове за кеш;
• SAS дискове за бързи данни;
• NL-SAS дискове за архивни копия;
• Дисков масив за отдалечени архивни копия с капацитет 14 TB, инсталиран в резервна локация;
• Софтуер за осъществяване на резервни копия и архивиране;
• Сървърни комутатори с висока-производителност, поддържащи unified портове (Ethernet, FC, FCoE);
Мрежови компоненти, състоящи се от:
• Опорни комутатори - 2 бр.;
• Комутатори за достъп – 11 бр.;
• Защитна стена – 2 бр.;
• Интернет маршрутизатор – 2 бр.;
Пасивна инфраструктура:
• Комуникационни шкафове с големина 42U – 3 бр., оборудвани с всички необходими пасивни компоненти: PDU, аранжиращи панели и др.;
• Непрекъсваемо токо-захранващо устройство (UPS) с мощност 30kVA – 3 бр. |
2 626 698.25
|
2 626 698.25
|
Лицензиране на приложния софтуер и бази данни: Системата ще бъде изградена на модулен принцип, обединяваща различните модули и функционалности в едно общо решение. Това ще доведе до пълна интегрираност на информацията, предоставяйки платформа за обслужване на бизнес процесите на ДППИ като бенефициент на ОПТТИ и осигурявайки свързаност и прозрачност на всички дейности. По този начин ще бъде изпълнена основната цел на проекта за укрепване и подобряване ефикасността на административния капацитет на бенефициента за модерно и ефективно управление на ресурсите на предприятието. Функционалностите на системата ще предоставят висока производителност благодарение на трислойна клиент-сървър архитектура, за бързо и лесно използване на модерни бази данни с максимална продуктивност. Важно е да се отбележи, че ще се подобри управлението и контрола над ресурсите и оптимизация на процесите по поддържане и експлоатация на изградената пристанищна инфраструктура. Също така ще се гарантира устойчивост на административния капацитет, чрез възможност за въвеждане на ефективно бизнес планиране и оптимизация на използването на ресурсите (материални и човешки) като се предостави на служителите набор от вградени инструменти, които ще дават възможност да се създават и поддържат заявки, справки и отчети от всякакъв вид. Обхванатата в тях информация може да бъде от няколко различни модула, с различно ниво на сложност. Получените резултати от справките и отчетите ще могат да се извеждат таблично и/или графично с възможност за интеграция с електронни таблици и с възможност за експорт към други приложения.
За да бъде реализирана пълноценно функционираща ИИС е необходимо да се осъществи доставка на Базов софтуер, включващ:
• Необходимия приложен софтуер за удовлетворяване на поисканите функционалности;
• Система за управление на база данни (СУБД), с която ще работи приложния софтуер;
• Всички средства, касаещи управлението, поддръжката, контрола и сигурността на информационната система и базата данни;
• Средства за осъществяване на развойна дейност върху информационната система и базата данни;
• Доставка на системен и приложен софтуер, който да гарантира безпроблемната работа на информационната система и базата данни.
Приложният софтуер трябва да осигури следната функционалност организирана по модули:
• Управление на финансово-счетоводно обслужване
• Управленско счетоводство
• Финансово планиране и бюджетен контрол
• Управление на инвестиции, договори у проекти
• Управление на дълготрайни активи, снабдяване и наличности
• Управление на аварийна и планова поддръжка
• Управление на човешките ресурси
• Управление на документи
• Управление на продажби
• Функционалност за управление на обществени поръчки
• Функционалност за обмен на документи с ИСУН 2020 (http://eumis2020.government.bg/)
Предвид сложната структура на предприятието, опериращо на територията на цялата страна са определени 50 броя потребители на бъдещата система, което води до необходимост от 50 лиценза, в това число:
• 42 лиценза за потребители, заети пряко с въвеждане и обработка на информация;
• 6 лиценза за потребители, ползващи отчетни форми за целите на мениджмънта;
• 2 лиценза за разработчици и администратори. |
829 175.00
|
1 871 999.38
|
Информация и публичност: Предвид спецификата на проекта се предвиждат дейности за информация и публичност, с които да се популяризира получената финансова подкрепа от ОПТТИ 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие, с цел информиране на широката общественост.
За постигане на максимален публичен ефект ще се организира информационна кампания, която ще се осъществи посредством визуализация; организиране на публични събития – пресконференции; създаване на секция за интернет сайта на ДППИ и разпространението на информационни материали за популяризиране на проекта. Необходимостта от изготвянето на печатни и информационни материали за проекта се основава на изискванията за изпълнение на мерките по информация и публичност, съгласно Регламент № 1303/2013 на Европейската комисия и съгласно Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014, Националната комуникационна стратегия, Приложение „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Предвиждат се за изпълнение следните дейности за информация и публичност:
• Изработка и доставка на печатни и информационни материали – папки – 300 бр., стикери – 100 бр., блокнот – 300 бр., тефтер – 300 бр., химикал – 300 бр., флаш памет – 300 бр., универсална външна USB батерия – 100 бр., чадър – 100 бр., флаери – 1000 бр.;
Целта на изработването на печатни и информационни материали е да се предостави в максимално достъпен вид релевантна информация за проекта и неговите цели. Тези материали ще допринесат за популяризирането на проекта сред широката общественост, специфичните целеви групи, като същевременно с това ще покаже приноса на Общността и ДППИ за реализацията на проекта. Предвижда се разпространението на печатните и информационни материали да се осъществява периодично и при организирането на публични събития.
В случаите на закупена техника по проекта или друг материален обект, бенефициентите следва да поставят на видно място стикер или друг информационен обект, съдържащ емблемата на ЕС, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на фонда, който оказва подкрепа – Европейския фонд за регионално развитите и общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.
• Създаване на секция към корпоративния сайт на ДППИ – 1 бр.
Изготвяне на текуща информация за интернет страницата на Възложителя.
• Изработка и доставка на информационни ролбанери;
Изработката на ролбанери дава възможност за представянето на проекта при публични събития, интервюта, официални церемони и други. Мобилността, която дава един ролбанер, предразполага неговото излагане при различни по вид мероприятия.
Предвижда се за нуждите на проекта да бъдат изработени 3 броя.
• Организиране и провеждане на публични събития – 2 бр. пресконференции;
Първата пресконференция ще се проведе в началния етап на изпълнението на договора, а втората след внедряване на ИИС;
• Изработка и доставка на постоянни обяснителни табели;
След края на проекта се предвижда изработката и монтирането на 2 броя постоянни обяснителни табели. |
32 918.72
|
32 918.72
|
Контрол и подпомагане на ДППИ при внедряването на ИИС: Проектирането и изграждането на ИИС представлява продължителен и комплексен процес, изискващ специфична компетентност и капацитет както по отношение на самото изграждане на приложението, така и по отношение на наблюдението и контрола на дейностите, свързани с това.
Именно осъществяването на пряко наблюдение и контрол върху дейностите по изпълнението на договора по проект „Проектиране и внедряване на интегрирана информационна система (ИИС) за планиране и управление на ресурсите в ДППИ” се явява от критична важност за ефективността не само на проекта, но и на очакваните крайни резултати от него.
От друга страна, поради липсата на натрупан опит и изграден капацитет в областта на ИИС и свързаните с тях интегрирани системи, се налага ДП „Пристанищна инфраструктура” да възложи на независим външен консултант изпълнението на тези дейности, който да гарантира чрез своята експертиза коректното изпълнение на договора и съответствие на предварително заложените цели с получените резултати.
Въз основа на това Възложителят (ДП „Пристанищна инфраструктура”) иска да бъде избран квалифициран консултант, който да подпомага чрез специфична експертиза предприятието и ЗИУП при осъществяването на цялостното наблюдение и контрол на изпълнение на договора по проекта. По този начин ще се гарантира коректното изпълнение на основния договор в съответствие с дейностите по договора и изискванията, описани в Техническата спецификация по договора.
Поради спецификата на дейността, Консултантът трябва да притежава необходимата експертиза и опит в областта на системите за планиране и управление на ресурсите. Задълженията на консултанта ще обхващат няколко аспекта:
• Контрол върху процесите – следване на изготвените графици и процесите свързани с тях. Контрол на етапите и контрол върху дейностите на изпълнителя.;
• Подпомагане на ДППИ - през различните етапи на внедряването и оказване на съдействие при приемане на крайни етапи от внедряването. (Хардуерна инсталация, мрежова инфраструктура, Концепция за внедряване, продуктивна и тестова среда и др.);
• Консултации – относно извършване на тестове, приемането им и етапите при влизането в продуктивна среда. Консултации по изготвяне и приемане на Концепцията за внедряване;
• Други – Предоставяне на етапни технически експертизи и мониторинг по време на изпълнение на основния договор за разработване и внедряване на ИИС.
Консултантът ще бъде на разположение на Възложителя до въвеждането на ИИС в реална експлоатация. Предвидено е дейността да бъде с продължителност 12 месеца, толкова колкото е предвидено за дейностите по фактическото изграждане, инсталиране, конфигуриране и интегриране на цялата система, както и провеждането на тестовете и обученията на персонала, но не обхваща времето за поддръжка на системата. |
20 000.00
|
21 600.00
|
Управление на проекта: Със заповед на генералния директор на ДППИ ще бъде назначено Звено за изпълнение и управление на проекта (ЗИУП), състоящо се от ръководител на проекта и експерти – 6 бр. В хода на внедряване на системата и при необходимост в състава на ЗИУП ще бъдат включени допълнително други експерти (до 4 бр.) от териториалните поделения на ДППИ. ЗИУП ще:
• Организира и ръководи администрирането на всички договори, свързани с изпълнението на проекта;
• Контролира цялостното изпълнение на дейностите по изпълнение на проекта;
• Следи за спазването на всички договорирани срокове за изпълнение на дейностите по проекта;
• Подготвя всички съпътстващи документи, необходими за процедирането по извършване на плащания към изпълнителите по договорите, включително участва в проверката за допустимост на разходите в рамките на ДППИ (попълване на контролни листа, извършване на проверки на място и т.н.), съгласно правилата на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.;
• Изготвя становища по изпълнението на текущи и завършени дейности по проекта и процедира одобрението на отделните разработки по договорите;
• Следи правилното разходване на средствата и сроковете за плащане съгласно договорите за изпълнение на проекта;
• Координира взаимоотношенията между бенефициента и УО на ОПТТИ с цел спазване на изискванията на програмата;
• Дава инструкции и препоръки на избрания по ЗОП изпълнител за изискванията на УО на ОПТТИ и ще контролира цялостното изпълнение, като при необходимост, съгласувано с УО ще извършва корективни действия, свързани с управлението на промяната и с евентуални рискове и забава при внедряването;
• Осъществява връзка между вътрешните структури на ДППИ и изпълнителите по договорите във връзка с изпълнението на проекта;
• Своевременно докладва за проблеми и рискове, застрашаващи изпълнението на проекта пред съответните ръководни структури на ДППИ;
• Участва в периодични срещи за отчитане на напредъка по проектите и изготвя необходимата отчетна информация за проекта;
• Организира и участва в срещи, консултации и комисии свързани с изпълнението на проекта;
Екипът освен задълженията си по управление на проекта, ще подпомага и изпълнителя по внедряването на ИИС с технически експертизи при дефиниране на параметрите на отделните модули на системата. Именно поради това е необходим в ЗИУП да бъдат включени експерти от различните структурни звена. Тези експерти са необходими и във връзка с цялостната концепция по внедряването на системата и интегриране на отделните модули помежду им. По тази причина в екипа на проекта е предвидено да се включат специалисти от различните дирекции и териториалните поделения на ДППИ (за определен период), които ще са пряко ангажирани както с цялостното изпълнение на проекта, така също и при създаването на архитектурата на системата, внедряването на данните и др.
Предвидено е в ЗИУП да вземат участие експерти от териториалните поделения на ДППИ, имащи отношение по проекта, които ще бъдат временно ангажирани в зависимост от възникналата необходимост в звеното на етап внедряване на ИИС в съответното териториално поделение за определен период (при интегриране, внедряване, тестване и приемане на системата). Функции на експертите:
• ще отговарят за изпълнението на проекта по компетенции;
• ще оказват методическа помощ и консултации по време на изпълнение на проекта относно необходимата информация за постигане на целите на проекта;
• следят за спазване на техническите изисквания съгласно Техническата спецификация и нормативната уредба по компетенции и изготвят становища;
ЗИУП ще отговаря за водене и поддържане на електронен и хартиен архив на цялата кореспонденция и документация свързана с проекта.
Определянето и изплащането на възнагражденията на служителите, участващи в ЗИУП ще се извършва въз основа на методология, утвърдена от Ръководителя на УО. |
112 476.60
|
80 847.58
|