Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектът "Традиции и иновации за промотиране на местна идентичност" е проект за съвместни действия за вътрешнотериториално сътрудничество, реализиран от партньорство в състав: Сдружение "Местна инициативна група "Тунджа" ( Водещ партньор) и Сдружение "Местна инициативна група "Котел, Сунгурларе и Върбица“ ( Партньор ). Проектът има за цел да бъде формулирани и реализирани съвместни инициативи за промотиране на териториите на партньорските МИГ на основата на местните традиции и производства. За постигането на тази цел ще бъде бъде приложен интегриран пакет от дейности, включващ: провеждането на проучване и анализ за ролята на местната идентичност за създаването на иновационна среда за развитие на туризма и промотиране на териториите на МИГ „Тунджа” и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица”;създаването мрежа за местна идентичност и развитие; разработването на съвместен продукт - два интегрирани туристически продукта на основата на местната идентичност и на потенциала на териториите на партниращите МИГ ; провеждането кампания за промотирането на съвместместния продукт чрез организиране и провеждане на паралелни фестивални събития с туристически потенциал и промотиране на традиционната материална и духовна култура – „Панаир на местните традиции, занаяти, продукти и свързаните с тях производства" и "Фестивал на етносите, багрите и котленския килим"; организиране и провеждане на експедиентски тур с журналисти и туроператори; разработка на маркетингова стратегия за промотиране и развитие на териториите на МИГ - партньори по проекта на основата на местната идентичност; Изготвяне на Каталог на местни традиции и свързаните с тях събития, занаяти, производства и услуги. Целеви групи: местни общности от териториите на партниращите МИГ; занаятчии и производители на характерни местни продукти; културни институции и самодейци; туроператори; посетители и туристи ; малцинства, местни неформални общностни лидери.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация, координация и управление на проекта: МИГ „Тунджа” и „МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица” ще сформират съвместен екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани с оперативното организиране и изпълнение на дейностите по проекта при спазване на клаузите на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и условията за изпълнение на проекта , спазване на процедурите и изискванията на нормативната уредба при организиране на процедури за избор на изпълнители на дейности по проекта, упражняване на мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности - както по отношение на графика и бюджета, така и по отношение на точното и коректно изпълнение на предвидените дейности. Съвместният екип за изпълнение на проекта ще включва три позиции ( Ръководител на проекта, Счетоводител на проекта и Секретар), експертно обезпечени от водещия партньор "МИГ-Тунджа" и три позиции (Координатор на дейностите по проекта, Технически асистент и Финансов асистент), експертно обезпечени от партньора МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица". Договорите на членовете на екипите за управление и изпълнение на проекта ще бъдат изготвени на базата на Заповед на председателите на УС за сформиране на екипа на проекта. В нея ще се определят задълженията на членовете, които произтичат от дейностите по проектното предложение и изискванията, на които трябва да отговарят членовете с оглед на функциите и задълженията, определени за съответната позиция в екипа. Възнагражденията по позициите са предвидени в бюджетите на съответните партньори, при съобразяване с изискването, поставено в условията за кандидастване да не надвишават 10 на сто от финансовата помощ от одобрения бюджет за всяка МИГ, партньор по проекта. В изпълнение на Споразумението за партньорство ще се създаде Съвместен комитет за управление на проекта (СКУП), включващ по двама представители на УС на партниращите МИГ, ръководителя на проекта и координатора на дейностите по проекта. СКУП има за цел гарантиране на ефективността и ефикасността на проекта, чрез вземането на ключови решения, създаването на обща система за комуникация и координация, подкрепата на партньорите в дейностите, за постигане на целите на проекта, контрола и мониторинга на проекта, както и по-всички останали въпроси по изпълнението на проекта Към дейностите по организацията се отнасят оперативните дейности и разходи свързани с командировки, обезпечаването с канцеларски материали,осигуряването на преводи, набавянето на документи и свързаните с тях разходи, застраховки на закупени активи и др. Обща стойност на разходите за дейността: 22994 лв, в т.ч.: - разходи за възнаграждения - 19494 лв; - разходи за командировки- 810 лв; - разходи за заседания на съвместния комитет за управление на проекта- 840 лв; - разходи за преводи - 300 лв; - разходи за застраховки на активите - 1150 лв; - разходи за такси - 100 лв; - разходи за канцеларски материали - 300 лв. 22 994.00 8 301.80
Проучване и анализ "Роля на местната идентичност за създаването на иновационна среда за развитие на туризма и промотиране на териториите на МИГ „Тунджа” и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица”.: Утвърждаването и популяризирането на местната идентичност е една от важните цели на местното развитие, която е идентифицирана в Стратегиите за ВОМР на МИГ „Тунджа” и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица”. Целта на предложеното проучване и свързания с него анализ на резултатите е оценка на: - възможностите на елементите на местната идентичност за създаването и прилагането на иновационна подходи в подкрепа на развитието на териториите на МИГ; - приноса на традиционни за територията на МИГ местни продукти и услуги, вкл. културни прояви, форми на алтернативен туризъм и занаяти към маркетинга на териториите; Териториален обхват на проучването: териториите, обхванати от МИГ „Тунджа” и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица" 4 010.00 4 010.00
Мрежа за местна идентичност и развитие: Мрежата за местна идентичност и развитие е неформална съвместна структура на заинтересовани страни от териториите на партниращите МИГ. В организационно - териториален аспект мрежата ще обединява представители на различни сектори от четири общини-Тунджа, Котел, Сунгурларе и Върбица от четири административни области-Ямбол, Сливен, Бургас и Шумен С оглед на така обхванатите административни територии мрежата ще оперира на ниво регион NUTS1 Северна и Югоизточна България (BG3). Идентифицирането на участниците в мрежата ще се извърши в процеса на предвиденото по проекта проучване "Роля на местната идентичност за създаването на иновационна среда за развитие на туризма и промотиране на териториите на МИГ „Тунджа” и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица”. Мрежата ще работи за превръщането на обхванатите от партньорство територии в разпознаваема туристическа дестинация и културна дестинация, чрез разработването и промотирането в хода на изпълнение на проекта на съвместни интегрирани туристически продукти, основани на елементите на местната идентичност и на потенциала на териториите на МИГ „Тунджа“ и МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица. Създаването на мрежата цели да засили сътрудничеството между местните инициативни групи и ключови субекти от техните територии за разгръщането на потенциала в развитието им, ще доведе до мобилизиране на ресурси за популяризиране на местните традиции, занаяти, продукти и събития, ще повиши интереса на населението и ще формира чувство на съпричастност към развитието на териториите на МИГ като привлекателна туристическа и културна дестинация. Мрежата за местна идентичност и развитие ще се основава на сътрудничеството между заинтересованите страни, интеграция и присъединяване на техните проекти и дейности. Имайки елементите на идеен "клъстер" тя ще работи за постигане на синергия и иновации, водеща до добавена стойност на местните традиции, обичаи, занаяти, продукти, културни събития, вкл. такива от фестивален характер. 380.00 380.00
Разработване на съвместен продукт: интегрирани туристически продукти на основата на местната идентичност и на потенциала на териториите на МИГ „Тунджа“ и МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица“.: Дейността е обоснована от наличието на потенциал за обособяване на общ туристически продукт – има ясно изразена доминанта в ресурса и е налице обществено съгласие за целенасочено развитие на туристическите дейности на териториите на партниращите МИГ . Ще бъдат разработени два интегрирани туристически продукта: „Панаири, фестивали, традиции“ и "Ехо от векове на слава", таргетирани за различни групи, (вкл. възрастови) туристи/посетители и различни държави. Туристическият продукт "Панаири, фестивали, традиции“ ще бъде формиран на база нематериалното културно наследство на териториите на партниращите МИГ и ще обхваща периодични и епизодични прояви, които представят специфичния местен дух и постиженията в областта на местните традиции и култура. Туристическият продукт "Ехо от векове на слава" ще бъде формиран на база материалното историческо и природно наследство на териториите на партниращите МИГ. И в двата продукта ще бъдат предвидени едно- дву- и тридневни тематични маршрути. При разработката ще бъдат отчетени следните фактори на териториите на МИГ „Тунджа“ и МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица" :  Селски бит (начин на живот) и общуване;  Местни традиции ( обичаи, обреди др.);  Култура и изкуство (фолклор);  Културни и исторически дадености;  Природни и екологични дадености. Алтернативността ще бъде водещ принцип при разработването и на двата интегрирали туристически продукта. Те са целеви за териториите на партниращите МИГ, разглеждани като обща съвкупност и по своята същност и съдържание ще бъдат:  Алтернатива на стандартния, масовия туризъм по близкото черноморско крайбрежие като начин на протичане и философия. Основен акцент е съхранената природна среда, автентичната атмосфера и кухня, запазените традиции, липсата на загрозяващите белези на урбанизма;  Алтернатива като потребителски кръг – индивидуално пътуващите и организираните в малки и средно-големи групи хора, очакващи да срещнат нещо уникално и научат нещо в своята ваканция;  Алтернатива по отношение на доставчиците на услуги – основните участници са собственици на семейни хотели, къщи и стаи за гости, производители на оригинални занаятчийски продукти и др.  Алтернатива като география – очарованието и магията на български селски райони Целите на разработвания съвместен продукт са:  Да подкрепи развитието на устойчив туризъм на териториите на партниращите МИГ, разглеждани като единна туристическа дестинация;  Да се съхранят и популяризират туристическите ресурси, местните продукти и туристически услуги;  Да се даде възможност да се представят и популяризират специфични за районите туристически ресурси. Предпоставка за трайното и устойчиво развитие на туризма по тази дестинация е богатият ресурс, с който разполагат териториите на двете местни инициативни групи - специфични култура, изкуство, фолклор; атрактивни традиции (обичаи, обреди); автентична кухня; селскостопански и др. специфични дейности. Местното население, бизнеса и институциите са осъзнали, че трябва активно да се възползват от ценността и уникалността на всички тези дадености, формиращи местната идентичност и произтичащите от това стратегически перспективи за развитие. Отчитайки фрагментирания и разнороден характер на туристическия пазар тези перспективи могат да бъдат постигнати само чрез съвместни действия, базирани на партньорство, което е в основата на проектното предложение "Традиции и иновации за промотиране на местна идентичност". Този иновативен подход за планиране на туристическото развитие, в контекста на подхода ВОМР, ще осигури целенасоченото и контролирано развитие на всички културни, природни, географски, социално-икономически и други туристически ресурси в селския район, включващ четири общини (Тунджа, Котел, Сунгурларе и Върбица) с обща площ 2 072,48 кв. км и общо население 57 191 души. 5 800.00 5 800.00
Закупуване/изработване на активи за създаване на експозиционна и демонстрационна среда за промотиране на местна идентичност в обществени пространства в близост до туристически обекти и места за фестивални прояви на територията на МИГ "Тунджа" и МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица” : Чрез дейността се създават материалните условия, необходими за създаването на експозиционна и демонстрационна среда за промотиране на местна идентичност в обществени пространства в близост до туристически обекти и места за фестивални прояви на територията на МИГ "Тунджа" и МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица” . Чрез нея се постигат една от конкретните цели на проекта, а именно : - Да бъде създадена характерна, специфична и самобитна среда за промотиране на местни производства и традиции в обособени зони и пространства. Тя е предпоставка и за постигането на още две цели и реализирането на свързаните с тях дейности: - Да бъдат проведени атрактивни интерактивни събития за промотиране на местни производства, продукти и традиции в обособените зони и пространства; - Да бъдат съчетани в обща концепция фестивални прояви на фолклорна основа с промотиране на местни производства, продукти и традиции в обособените зони и пространства – например "Фестивал на етносите, багрите и котленския килим” на територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“ и „Панаир на местните традиции, занаяти, продукти и свързаните с тях производства” на територията на МИГ „Тунджа“; Дейността включва закупуване/изработване на активи за създаване на експозиционна и демонстрационна среда за промотиране на местна идентичност: І. от МИГ "Тунджа", както следва: 1. Преместваеми декоративни елементи от дърво за временни експозиции на открити обществени пространства - реплика на архитектурен елемент от етнографски музеен комплекс "Старата Акбунарска къща" - съгласно приложена схема и проект , предвидени за поставяне в кв. 78 УПИ ІІ по плана на село Генерал Инзово, община Тунджа - площ за широко обществено ползване в близост до етнографския комплекс - 5 броя х 7000 лева = 35000 лева ; 2. Шатри с размери 6 метра х 4 метра – олекотена бързо сглобяема/разглобяема конструкция от метал/брезент-/брандирани с елементи от символиката на панаира на местните традиции и занаяти - 3 броя х 4500 лева = 13500 лева 3. Маси от олекотен материал, лесно преместваеми - 40 броя х 98 лева = 3920 лева 4. Столове от олекотен материал, лесно преместваеми - 200 броя х 39 лева= 7800 лева 5. Национални женски носии, характерни за община Тунджа- 30 броя х 300 лева = 9000 лева 6. Национални мъжки носии, характерни за община Тунджа - 20 броя х 200 лева = 4000 лева ІІ. от МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица”, както следва: 1. Изложбени преместваеми съоръжения тип павилион с площ минимум 6 кв. м., дървена конструкция, изработени от качествен материал, лакирани са с лакове с UV-защита, сглобяеми за лесен монтаж и демонтаж. - 6 броя х 3000 лева = 18000 лева 2. Комплекти дървени маси и пейки с дължина минимум 120 см. от масивна дървесина - от качествен материал с деб.3,5см., лакирани са с лакове с UV-защита. Всеки комплект включва маса и 2 пейки. Краката на масата и пейките са под формата на каруца - 30 комплекти х 400 лева = 12000 лева Обща стойност: 103220 лева 103 220.00 103 219.68
Организиране и провеждане на паралелни фестивални събития (от пролетния цикъл) с туристически потенциал и промотиране на традиционната материална и духовна култура – „Панаир на местните традиции, занаяти, продукти и свързаните с тях производства" (на територията на МИГ-Тунджа) и "Фестивал на етносите, багрите и котленския килим" (на територията МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица"): Дейността предвижда с методите на реенакторското дело да се представят различни аспекти на традиционната култура на етносите на територията на «МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица»: българи, турци, каракачани и роми. Ще бъде представена материална култура на етносите: жилища; облекло и духовна култура на етносите: традиционна кухня; песенен фолклор; танцов фолклор. На територията на МИГ «Тунджа» ще бъде представена традиционната култура на селата в целия й колорит и многообразие, включително и с характерните етнически нюанси. Ще бъдат представени и промотирани характерни традиционни производства и свързаните с тях съвременни продукти и техните производители. По този начин чрез двата фестивала по едно и също време паралелно в обща концепция ще бъде промотирана местна специфика на основата на традициите, производствата и свързаните с тях продукти, като основа за развитие на туризма и свързаните с него дейности и услуги, което представлява иновативна практика за териториите на МИГ. Дейността включва: Организиране на тридневен "Фестивал на етносите, багрите и котленския килим" на територията на «МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица». Представители на четири етнически групи ще демонстрират характерни занаяти; ще приготвят традиционни ястия; ще представят възстановка на обичаи/ фолклор. В рамките на Фестивала ще се организира специално събитие «Любимите ястия на нашите деди». То се явява иновативна практика за териториите на «МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица» и МИГ „Тунджа“, защото: ангажира подрастващите деца и юноши към идеята за запазване на традиционната култура на местното население; осигурява приемственост на поколенията, спомага за съхраняването на местната идентичност в контекста на европейската. Събитието на МИГ „Тунджа”„Панаир на местните традиции, занаяти, продукти и свързаните с тях производства" ще бъде в двудневен формат. На него ще имат възможност да се представят под формата на импровизиран „пикник” селата от територията, както и представители на гостуващи общности от МИГ «Котел, Сунгурларе и Върбица». Задължително условие за участие е всички участници да бъдат облечени в традиционни народни носии от съответното населено място, което представят, да презентират местния фолклор, бит и традиции, включително и характерна местна кухня. Събитието ще има изключителен интерактивен характер и ще представя многообразието на традиционната народна култура на региона. Посетителите ще имат възможност да направят своеобразна „разходка” във времето и в колорита на местните традиции. Ще бъдат представени и местни традиционни производства в характерна автентична среда, които са основа на съвременни продукти, които се произвеждат на територията на двете МИГ – винарство, биене на масло, производство на сирене, месене на хляб и др. Задължително условие е всички гости и посетители също да бъдат в традиционни носии или в облекло, съдържащо елементи от българската традиция. За посетителите, които не са спазили това изискване, в рамките на проекта ще бъде осигурена допълнителна такава възможност, чрез закупените в рамките на дейност 5 мъжки и дамски народни носии. Това ще създаде условия за усещане за общност на всички гости и участници, за споделена емоция на основата на българските и особено на специфичните за региона характерни традиции. В допълнително оформено пространство ще бъдат представени местни производители и продукти на основата на характерните традиционни производства – вина, млечни продукти, хляб и хлебни изделия и др. Това ще даде възможност да бъде представена спецификата и уникалността на региона на основата на характерната народна традиция, на старите местни производства и производните на тяхната основа съвременни продукти на производители. Това съчетание на актуални местни продукти на основата на характерни местни традиционни производства е иновативен интерактивен подход на промотиране на местни специфики и характеристики като основа за развитие на туризма и съпътстващите го дейности и услуги. 45 380.00 42 380.00
Организиране и провеждане на експедиентски тур с журналисти и туроператори.: Дейността е част от промоционалната кампания на разработения съвместен продукт: двата интегрирани туристически продукта: „Панаири, фестивали, традиции“ и "Ехо от векове на слава". С предвидената дейност се цели повишаване информираността за туристическата дестинация, формирана на база териториите на партниращите по проекта МИГ „Тунджа“ и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“. Експедиентският тур се явява основен инструмент за конкретния териториален маркетинг. Целта е на място да се запознаят участниците /представители на туроператори, представители на медии и блогъри/ с туристическите ресурси, атракции и възможности, разработените по проекта туристически пакети и маршрути. От своя страна журналистите страна ще споделят тази информация със своите читатели. А от представителите на туроператорите се очаква да предложат разработените туристически продукти на своите клиенти. Експедиентските турове с журналисти и туроператори са едно от най – ефикасните средства за връзки с обществеността. Това е един от най – ефективните начини за изграждане на имиджа на определена туристическа дестинация. 3 000.00 3 000.00
Разработка на маркетингова стратегия за промотиране и развитие на териториите на МИГ - партньори по проекта като туристическа дестинация на основата на местната идентичност: Маркетинговата стратегия ще бъде иновативната концепция за промотиране и развитие на териториите на МИГ „Тунджа“ и МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица“ на основата на местната идентичност .Тя се разработва с цел да се популяризират като конкурентоспособни на туристическия пазар регионалните общи туристически продукти: „Панаири, фестивали, традиции“ и "Ехо от векове на слава" и така да се привлече увеличаващ се поток от български и чуждестранни туристи. Ще бъдат формулирани дългосрочна визия, основана на цел и приоритети за развитието на туризма на териториите на партниращите МИГ. Ще бъдат определени конкретните мерки за постигане на основната цел и приоритетите. Маркетинговата стратегия ще допринесе за обединяване на усилията на публичния, стопанския и нестопанския сектор за развитието на туризма. Стратегията ще дефинира конкретни маркетинг дейности на публичния сектор, както и мерки за стимулиране на частния и неправителствения сектор за разработване и изпълнение на единна визия на териториите на МИГ „Тунджа“ и „МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица“ като туристическа дестинация за специални представи и очаквания на туристите. Стратегията ще формулира краткосрочни, средносрочни и дългосрочни местни и регионални политики в областта на туристическия маркетинг; ще набелязва конкретни мерки за постигане на приоритетите; ще предлага работещи механизми за ефективно партньорство между МИГ, общински власти, неправителствените организации и стопанския сектор; ще идентифицира подходящи форми за промотиране на туристическия продукт в/на целеви национали и международни пазари. Маркетинговата стратегия ще анализира възможностите и пътищата предлагането на туристическите продукти и ще напрани преценка на реалните туристически пазари, на които те могат да се предлагат. 4 010.00 4 010.00
Изготвяне и разпространение на Каталог на местни традиции и свързаните с тях събития, занаяти, производства и услуги на териториите на МИГ „Тунджа“ и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица": Изготвянето и разпространението на Каталог на местни традиции и свързаните с тях събития, занаяти, производства и услуги на териториите на МИГ „Тунджа“ и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица" е част от промоционалната кампания на разработения съвместен продукт: двата интегрирани туристически продукта: „Панаири, фестивали, традиции“ и "Ехо от векове на слава". 1 400.00 621.60
Популяризиране, публичност и информиране: Добрите връзки с медиите създават публичност. Публичността е “средство за привличане на обществения интерес или поддръжка”, а медията е “канал за комуникация”. Връзките с медиите са едни от най-важните канали за популяризиране и информиране. С оглед на това в рамките на дейността се предвижда да бъде публикувана информация за проекта в регионални медии - 4 броя публикации и излъчвания. Дейността включва още изработка на 2 информационни банера (сгъваеми и преносими) за публични събития по проекта - винил, сгъваема метална стойка, едностранно пълноцветен печат и съгласно изискванията за визуализация, както и изработка и монтаж на 2 информационни табели (едностранно пълноцветен печат, 70х50 см ) съгласно изискванията за визуализация. Като част от дейностите по популяризиране ще бъде и изработването и разпространение по време на фестивалните събития на 150 броя тениски, брандирани с елементи от национални носии и съгласно изискванията за визуализация ( лазерен печат с екомастила). 5 372.00 2 508.00
Отчитане на проекта: Отчитане на проекта съгласно условията за изпълнение. Изготвяне и подаване на авансови, междинни и окончателни плащания съгласно административния договор 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.