„Архинет“ ООД е новосъздадено предприятие, занимаващо се с архитектурни дейности – проектиране на сгради, териториално и градоустройствено планиране. Едно от най-големите предизвикателства за компанията и като цяло за микро предприятията в България е липсата на финансиране. Почти 90% от микро фирмите в страната не успяват да реализират успешно своите предприемачески идеи и те остават „на хартия“. Друга характеристика и значимо предизвикателство пред развитието на предприемачеството в България е, че почти половината от новите предприятия са в сферата на търговията на едро и дребно, която от своята страна е силно зависима от икономическите промени. Значително по-малък е делът на новите предприятия, ориентирани към сектори с висока добавена стойност.
За да отговори на тези предизвикателства и за да може да реализира на пазара предприемаческа идея – предоставяне на архитектурни услуги и услуги по градско и териториално планиране от ново поколение, базирани на иновативни технологии („3Д сканиране”, „3Д визуализация”, „виртуална реалност” и „добавена реалност”), компанията трябва да преодолее съществуващите към момента органичения пред своето развитие. Кандидатът не може да реализира на пазара предприемаческата идея, тъй като не разполага с необходимия квалифициран персонал, който самостоятелно да извърши подобен вид дейности. Освен квалифицирания опит и експертиза, компанията се нуждае от ДМА, необходими за реализирането на идеята. За позиционирането на предприемаческата идея на пазара в краткосрочен план е необходимо и извършване на пазарно проучване за нейната реализация. Предвидените инвестиции ще позволят на кандидата успешно да позиционира и да започне да предлага на пазара услуги, които генерират висока добавена стойност.
За преодоляване на посочените проблеми, проекът включва следните допустими дейности:
1. Дейност за реализиране на пазара на предприемаческа идея
2. Визуализация на проекта.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Дейност за реализиране на пазара на предприемаческа идея (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифицран персонал, закупуване на ДМА и изработване на пазарно проучване, необходими за изпълнение на дейността): В рамките на дейността ще бъде нает квалифициран персонал, необходим за нейното изпълнение. По този начин компанията ще придобие необходимия капацитет за предоставяне на своите услуги. Предвижда се наемането на 2 бр. архитекти и 1 бр. техник, геодезия, фотограметрия и картография. Първият архитект участва при заснемане на сградите и терените, изработване на 2Д/3Д модел, при спазване на приложимите изисквания относно проектирането на обекти тип „пасивна“ сграда с различни предназначения. Вторият архитект ще формулира основните технически и нормативни изисквания към идейни архитектурни решения при проектиране на „пасивни“ сгради и ще изготвя проекти за градската среда и социална инфраструктура. Техникът по геодезия, фотограметрия и картография ще спомага за осъществяване заснемането на терени, площи, трасета, сгради и околни пространства обект на архитектурно проектиране с цел представяне на картографски и фотограметрични данни.
Друго ограничение пред „Архинет“ ООД е липсата на оборудване, чрез което да се реализират услугите на компанията. Необходимото оборудване за реализиране на идеята ни включва:
- 3Д лазерен скенер (1 бр.) – необходим е за събирането на геопространствени данни свързани с архитектурното проектиране. Лазерният скенер служи за заснемане на фасади, конструкции и др., като осигурява висока скорост, прецизност и високи резултати при заснемане. Дава информация и за термомостовете на сградата, което е изключително важно при проектиране на „пасивни“ сгради, защото позволява откриване и оптимизиране на термомостовете при архитектурно проектиране към „пасивен“ тип сграда. Времето на заснемане с 3Д лазерен скенер, е десетки пъти по-бързо и точно от друг тип заснемане, което води и до по-ниска цена на проектирането.
- безпилотна фотограметрична система (1 бр.) – необходима за картиране и определяне формата, размерите, положението и други количествени и качествени характеристики на различни обекти и терени. Системата се използва при изготвяне на проекти при териториално и градоустройствено планиране и социална инфраструктура – детски градини, площадки за игра и спорт, инфраструктура на велосипедисти и хора в неравностойно положение и др. Тя е изключително ефикасно оборудване, даващо възможност за по-бързо събиране и обработка на данни от традиционната технология. Това позволява бързо реагиране на нуждите на клиента – в пъти по-бързото и качествено заснемане при проектиране, което води до изпълнение на нискобюджетни архитектурни решения.
- работна станция (1 бр.) – при извършване на заснемане с посочените по-горе активи се събира огромен обем от данни, който трябва да бъде обработен и структуриран по подходящ начин, след което на тази база се извършва и самото проектиране и развиване на архитектурно решение. Работната станция е необходима и има нужните параметри, за да може събираният обем от данни да бъде обработен и съхраняван за нуждите на архитектурното проектиране.
- 3Д стерео монитор (1 бр.) – дава възможност за напълно реална 3Д визуализация на обекта на проектиране в 3Д пространството. При обработка на пространствени данни 3Д мониторът дава възможност да „докоснем” заснетото или да се насладим на абсолютно реалистична 3Д ситуация на готовия проект.
Закупуването на посоченото оборудване ще обезпечи работата на квалифицирания персонал, ще направи възможно предоставянето на архитектурни услуги и ще гарантира безпроблемното реализиране на предприемаческата идея.
В рамките на дейността се предвижда и изработване на пазарно проучване за реализация на предприемаческата идея. То ще дефинира и повърди приложимостта ѝ в различни области и бизнес сектори. На базата на това ще се изготвят изводи и препоръки за позициониране и налагане на услугите ни на таргетираните пазари
249 698.31
246 860.00
Визуализация на проекта: По време на изпълнението на настоящото проектно предложение, „Архинет“ ООД ще постави на видно за обществеността място един плакат с информация за проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. По този начин ще се информира обществеността за получената от ЕФРР подкрепа. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
Освен това, ще се поставят стикери върху активите, закупени по проекта (4 бр. оборудване х 2 бр. стикери), като тези стикери ще съдържат информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК.
„Архинет“ ООД ще упоменава финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, компанията ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК.
Стъпките за реализация на дейността включват:
1. Изготвяне на 1 бр. плакат с информация за проекта (месец 1).
2. Поставяне на плаката на видно за обществеността място (месеци от 1 до 18).
3. Изготвяне и поставяне на 8 бр. стикери върху предвиденото за закупуване оборудване (месеци от 12 до 18)
300.00
0.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN