Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Настоящото проектно предложение очертава стратегическа инвестиция за внедряване на бордовото оборудване на Европейската система за управление на влаковете (ERTMS) на два електрически товарни локомотива с нулеви емисии на ТБД-Товарни превози ЕАД, експлоатирани по конвенционалната железопътна мрежа на Република България. Инициативата има за цел да изпълни задълженията, произтичащи от Директиви 96/48/ЕО и 2001/16/ЕО и Решение № 2012/88/ЕС23 за оперативната съвместимост и безопасността на българската железопътна система. Проектът, в сътрудничество с Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), обхваща инсталирането на ERTMS оборудване от второ ниво, осигуряващо непрекъснато наблюдение на движението на влаковете и комуникация между влака и трасето. Проектът има за цел да повиши безопасността и цифровизацията на националната железопътна мрежа, тъй като 70% от нея е електрифицирана и е готова за широко внедряване на подвижен състав, оборудван с ERTMS. До 2026 г. се очаква значителна част от железопътните линии да бъдат оборудвани с ERTMS, което ще повиши оперативната съвместимост на европейско ниво.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проектиране, доставка, монтаж, пускане в експлоатация на бордовото оборудване за ERTMS ниво 2 и обучение на персонала за работа за всеки модифициран тип и серия електрически локомотиви: ТБД-Товарни превози ЕАД ще съдейства на НКЖИ с информация и предоставяне за оглед на 2 броя електрически локомотиви във връзка с провеждането на обществена поръчка за доставка на ERTMS оборудване (централен компютър, модули, интерфейси, системи и други). След сключване на договор с външен изпълнител, ще се осигури достъп за осъществяване на проектиране за монтиране на бордовата част в железопътното превозно средство и специализирано окабеляване за свързване на оборудването. ERTMS оборудването ще бъде доставено за монтаж, като ще бъдат отразени промени в системата за управление на локомотива (хардуер и софтуер), свързани с инсталирането на бордовото устройство. Дейностите по монтирането на бордовите подсистеми за контрол, управление и сигнализация на железопътните возила ще отговарят на изискванията, дефинирани в РЕГЛАМЕНТ за изпълнение (ЕС) 2019/776 на Комисията от 16 май 2019 година, Анекс А набор спецификации 3. Тестовите изпитания ще са следващия елемент от изпълнението на дейността за внедряване на монтираното бордово оборудване за ERTMS. След инсталация, електрическите локомотиви ще бъдат предадени за експлоатация с изключен режим на бордовото оборудване до завършване процедурите по одобрение за разрешаване работа с бордово оборудване за ERTMS ниво 2. ТБД-Товарни превози ЕАД ще премине през процедура за издаване на разрешителни за въвеждане в експлоатация на внедреното оборудване. Ще бъде подадено заявление до ИАЖА за регистриране на модифицираните возила в Националния регистър на возилата (НРВ), воден от ИА „Железопътна администрация“ за въвеждане в експлоатация с включен режим за ETCS ниво 2. Последният етап от изпълнение на дейността ще бъда обучение на машинистите за работа с новото бордово оборудване за ERTMS ниво 2 на всеки тип и серия локомотив. ТБД-Товарни превози ЕАД ще осъществи необходимите мерки за публичност на инвестицията, финансиране от ЕС. 2 202 711.08 0.00
Администриране и управление на проекта от НКЖИ (непреки разходи): НКЖИ ще подготви процедура по ЗОП за доставка, монтаж, пускане в експлоатация, изпитване и получаване на разрешителни и обучение, която ще съгласува с ТБД-Товарни превози ЕАД, който ще окаже необходимото съдействие (вкл. достъп до подвижния състав) спрямо партньорското споразумение. След като са изяснени всички детайли, касаещи обявяването на обществената поръчка, НКЖИ ще я проведе спрямо законовите изисквания и ще сключи договор с избрания изпълнител. НКЖИ се има отговорност да осъществява контрол по изпълнението на договора , включително ще извършва документална проверка и проверка на място на изпълнените дейности, като проверява и дали същите са приети от крайния получател в съответствие с условията на договора за обществена поръчка, ще съгласува финансово-техническите отчети на крайния получател към СНД и при съмнение за сериозна нередност по смисъла на Общите условия на договора за безвъзмездна помощ информира незабавно СНД. НКЖИ ще съхранява всички създадени от него документи, както и предоставените му документи, свързани с изпълнението на инвестицията и договора за обществена поръчка в съответствие с изискванията на Общите условия и Указанията за изпълнение на договора за БФП, като в същото време ще идентифицира и докладва рисковете и мерките за намаляването им в ИС на МВУ. Успоредно с горепосочените задължения ще следи за изпълнението на изискванията за публичност от страна на изпълнителя на обществената поръчка. 2 204.92 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.