Организация и управление: Със заповед на кмета на община Троян ще бъде определен екипът за организация и управление на проекта в състав: ръководител, координатор, счетоводител и специалист по обществени поръчки.
Всички функции, отговорности и задължения на членовете на екипа ще бъдат разписани в длъжностните им характеристики.
Екипът за организация и управление на проекта ще е отговорен за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение.
Организацията и управлението на проекта обхваща цялата продължителност на проекта.
Основните отговорности на екипа за организация и управление на проекта, включват:
- организиране на дейността по подготовка на документации за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта и график за провеждане на процедурите;
- провеждане на регулярни работни срещи за отчитане на свършената работа и планиране на предстоящите действия по изпълнение на проекта;
- изготвяне на регулярни отчети за отчитане на извършените дейности;
- осъществяване на проверки на място на изпълнителите на дейностите по проекта и изготвяне на доклади от извършения мониторинг;
- проверка на представените от изпълнителите документи за заявяване на плащания;
- изготвяне на междинни и окончателен технически доклади до УО на ОПРР, придружени от междинни и окончателен финансови отчети, обхващащи цялостното изпълнение на проекта;
- изготвяне на справки и други необходими документи по изпълнението на проекта, които се изискват от УО на ОПРР и договора за безвъзмездна финансова помощ;
- правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020);
- съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване;
- окомплектоване и поддържане на цялата документация, касаеща изпълнението на проекта във вид, изпълняващ указанията на УО на ОПРР;
- цялостен мониторинг на дейностите по проекта и неговия напредък до успешното му изпълнение.
Стойност: 76 608 лв. без ДДС
Източник на финансиране: Собствено участие |
0.00
|
0.00
|
Консервация, експониране и социализация на Римския кастел Состра и Римския път и изграждане на ж. п. прелез, с който се преодолява разделянето на крепостта Состра на две части: Развитието на обекта на културното наследство от нац.значение се осъществява чрез консервация и реставрация, възстановяване, експониране и социализация на Римски кастел "Состра" и Римски път. Предвидени са дейности за подобряване достъпа на хора с увреждания до всички части на крепостта.
Предвидени са дейности по следните взаимосвързани обекта:
Обект 1: Консервация, експониране и социализация на Римски кастел Состра и Римски път.
Зоните на Кастел „Состра“, в/у които ще се осъществява намеса са: Крепостна стена; Крепостната стена от края на II и началото на III век; Северна част и Източна крепостна стена с кула; Източна порта; Южна част на източна крепостна стена с кула; Южна порта; Войнишки помещения; Принципии; Хореум. В тези зони ще се консервира и консолидира градежа във височината в която е разкрит. След полагане на сигнираща ивица ще се надстрои с 25 см и ще се запечата короната на градежа. Ще се разкрие малък участък от терена пред ранната крепостна стена, за фон на експониране на милярната колона. Разкритият в дълбочина градеж на ранната крепостна стена ще се почисти, консервира и дренира. Фугите и каверните между каменните блокове ще се почистят в дълбочина. Почиства се от биолог. замърсяване. Зидовете ще се възстановят във височината в която са разкрити. Зидовете ще се фугират и запечатат. Ще се положи посипка върху свободната от градежи вътрешна подова площ на кулите. Зидовете на ранната правоъгълна кула ще се почистят, консолидират и запечатат. Върху всички части ще се извърши антибактериално и хидрофобно третиране. Оригиналната настилка от каменни плочи на двора на принципиите ще се почисти от биолог. замърсяване. Каменни плочи, които са разпаднати на дребни късове, се заменят с нови. Ще се монтират инф. табели с указана периодизация на обекта.
Зона Римски път: във всички участъци ще се извърши сваляне и оформяне на земния насип. С локално отнемане и последващо трамбоване на земна маса, ще се извърши оформяне на северния шкарп. Ще се отстрани почвата, която закрива източното лице на ранната крепостна стена, с цел да се получи правилна геометрична фигура на изкопа и да се разкрие източното лице на ранната крепостна стена в зоната на изкопа. Ще се извърши оформяне на западния шкарп на разстояние от западното надлъжно трасе на римския път. Ще се извърши обработка против биолог. замърсяване и частично възстаноявяване на четимостта на пътната настилка от големи плочести камъни. Ще се изработи копие на милиарната колоната. Предвидено е полагане на дренажна тръба за отвеждане на повърхн. води.
Обект 2: Подобряване на достъпа за хора с увреждания
С изграждането му ще се реши най-същественият проблем на кастела – разсичането му от съществуващата ж.п. линия и осигуряване на достъпна среда. Основният достъп на посетители ще бъде по трасе, представляващ пешеходна алея - прелез, водещ до източно разположената ж. п. релса, след което да се отправи на юг успоредно на ж.п. линията докато се изравни с нивото на релсите. На нивото на горната повърхност на релсите, двустранно на линията, ще се изпълнят хоризонтални площадки за изчакване и двустранно вградени хоризонтални бариери. От запад, след преминаване безпрепятствено на пешеходния прелез, се устройва отново същата структура, която отвежда посетителите в направление към най-атрактивния обект – Принципиите.
Техн. проект за обектите е съгласуван с писмо с изх.№ЗЗ-НН-806/12.12.2019 г. на МК.
Стойност на обект 1: 726 941,40 лв. без ДДС (872 329,68 лв. с вкл. невъзстановим ДДС).
Източник на финансиране: БФП
Стойност на обект 2: 122 688,50 лв. без ДДС (147 226,20 лв. с вкл. невъзстановим ДДС), в т. ч. част общо благоустройство 16 000 лв. без ДДС (19 200,00 лв. с вкл. невъзстановим ДДС) и други части 106 688,50 лв. без ДДС (128 026,20 лв. с вкл. невъзстановим ДДС).
Източник на финансиране: 16 000,00 лв. без ДДС (19 200,00 с вкл. невъзстановим ДДС) БФП и 106 689,00 лв. без ДДС (128 026,20 лв. с вкл. невъзстановим ДДС) ФИ. |
742 941.40
|
0.00
|
Изграждане на посетителски център за развитие на туристическата инфраструктура, необходима за нуждите на атракциите: Посетителският център ще представлява едноетажна сграда с РЗП 134,43 кв. м., с дървена носеща конструкция и ще се състои от два функционално независими обема. Ще служи за достъп до археологическия комплекс, като входът за крепостта ще бъде посредством билети, закупувани в посетителския център. В него ще бъдат устроени приемно фоайе с площ от 41,10 кв.м. с работни места за трима служители, чиито задължения са информационно и екскурзоводно обслужване на посетителите. Фоайето е оразмерено за удобно обслужване на двайсетина посетители. Има възможност за сядане и разговори със служителите, поставяне на информационни и изложбени стелажи и продажба на сувенири. Ще се изградят и необходими анекси към приемното пространство – нормирани спрямо броя на посетителите и персонала тоалетни; битово помещение за служителите, даващо възможност за поставяне на индивидуални гардеробчета, място за работа и място за почивка, малък склад-архив. В останалата част ще се изгради сектор за пребиваващите по време на проучванията археолози – зална площ около 41,10 кв.м. със самостоятелна баня и тоалетна. Пространството е мултифункционално с възможност за обединяване с приемното фоайе. Предвидено е и помещение за денонощна охрана с възможности за най-широк периметър за директно наблюдение на подхода към крепостта, както и общо складово помещение за поддръжка на сградата, околните пространства и терена на крепостта.
Посетителският център ще бъде изграден в поземлен имот с идентификатор 44241.179.105 по кадастралната карта на с. Ломец, с площ 5 558 кв.м. с отреждане „За посетителски център, обществено обслужване и паркинг“, общинска собственост. Имотът попада в първа охранителна зона на археологически паметник на културна „Римски кастел „Состра“ и е в непосредствена близост до границите на археологическия обект.
За обекта е налице идейна фаза на проектиране, която е съгласувана с писмо с изх.№ ЗЗ-НН-806/12.12.2019 г. на Министерство на културата.
Работната фаза е възложена в рамките на дейност 5 от проекта.
Стойност: 245 205,50 лв. без ДДС (или 294 246,60 лв. с вкл. невъзстановим ДДС).
Източник на финансиране: БФП |
245 205.50
|
0.00
|
Изграждане на паркинг: За развитие на допълнителна дребномащабна техническа инфраструктура в района на атракциите, необходима за посещението им, се предвижда изграждане на паркинг с площ 825 кв. м. в поземлен имот с идентификатор 44241.179.105 по кадастралната карта на с. Ломец, с площ 5 558 кв.м. с отреждане „За посетителски център, обществено обслужване и паркинг“, общинска собственост. Имотът попада в първа охранителна зона на археологически паметник на културна „Римски кастел „Состра“ и е в непосредствена близост до границите на археологическия обект.
За обекта е налице идейна фаза на проектиране, която е съгласувана с писмо с изх.№ ЗЗ-НН-806/12.12.2019 г. на Министерство на културата.
Работната фаза е възложена в рамките на дейност 5 от проекта.
Стойност: 87 242,50 лв. без ДДС (или 104 691,00 лв. с вкл. невъзстановим ДДС)
Източник на финансиране: БФП |
87 242.50
|
0.00
|
Изготвяне на работни проекти на подобекти: посетителски център и паркинг : Дейността включва изработване на работни проекти, базирани на идейната фаза за подобектите: посетителски център, паркинг и пътна връзка.
Стойност: 21 666,67 лв. без ДДС (или 26 000,00 лв. с вкл. невъзстановим ДДС)
Източник на финансиране: Собствено участие |
0.00
|
0.00
|
Технически проект за консервационно-реставрационните работи по разкритите археологически структури (Римски кастел Состра, Римски път и Римска крайпътна станция) и идеен проект за посетителски ценър, паркинг и пътна връзка и мотел с ресторант: Възложен и изработен, след одобрено техническо задание с изх.№ЗЗ-НН-806/03.10.2016 г. от Министерство на културата (МК), технически проект за консервационно-реставрационните работи по разкритите археологически структури на Римски кастел Состра, Римски път и Римска крайпътна станция, и идеен проект за посетителски център, паркинг и пътна връзка, мотел с ресторант
Изготвените фаза са съгласувани със Становище изх.№ 33-НН-806/12.12.2019 г. на Министерство на културата.
Стойност: 40 000,00 лв. без ДДС (или 48 000,00 лв. с вкл. невъзстановим ДДС)
Източник на финансиране: Собствено участие |
0.00
|
0.00
|
Геодезическо заснемане на обектите, след приключване на СМР: Геодезическо заснемане на новопостроените обекти, нанасянето им в кадастралната карта, с цел получаване на удостоверение, необходимо за въвеждането на обектите в експлоатация от Държавна приемателна комисия.
Стойност: 6 800,00 лв. без ДДС (или 8 160,00 лв. с вкл. невъзстановим ДДС)
Източник на финансиране: ФИ |
0.00
|
0.00
|
Строителен надзор: Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на независим строителен надзор при изпълнение на строителството по настоящото проектно предложение
Изпълнителят на дейността ще извърши следните дейности:
1. Оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите на всички части на инвестиционния проект и всички необходими съгласувателни процедури;
2. Упражняване на строителен надзор по време на строителството в задължителния обхват, регламентиран в Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове по прилагането му;
3. Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно Закона за устройство на територията и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
4. Заверка на заповедната книга на строежа;
5. Участие в регулярни срещи по проекта и иницииране на извънредни с цел информиране на възложителя за хода на дейностите;
6. Предоставяне на възложителя на междинни отчети, съгласно изискванията на възложителя и окончателен отчет за извършения строителен надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи;
7. Изготвяне на технически паспорт за обекта, съгласно чл.176 б от ЗУТ и в обхвата, посочен в чл.4 от Наредба №5/28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите;
8. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от Закона за устройство на територията, за издаване на Разрешение за ползване;
Стойност: 24 000,00 лв. без ДДС (или 28 800,00 лв. с вкл. невъзстановим ДДС)
Източник на финансиране: ФИ
|
0.00
|
0.00
|
Авторски надзор: Авторският надзор по проекта ще бъде осъществяван от Проектантския екип, изготвил техническата документация по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) или оправомощени от тях правоспособни лица съгласно Закона за КАБ и КИИП и Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта на надзора е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да се гарантира спазването на параметрите на работните проекти, както и да се дават указания по време на изпълнението, както и решения при възникване на непредвидени обстоятелства при реализирането на проектите.
Стойност: 20 000,00 лв. без ДДС (или 24 000,00 лв. с вкл. невъзстановим ДДС)
Източник на финансиране: ФИ
|
0.00
|
0.00
|
Обзавеждане и оборудване, в т. ч. специализирано оборудване, във връзка с експониране на културно-историческото наследство: Дейността включва следните под-дейности
10.1. Обзавеждане и оборудване на Посетителски център, съгласно описание във финансовата обосновка по т.10.1., както следва:
- Витрина към бюро, размер 200/60/230 см., с едностепенно заключване, тапицирана основа, с вградено ледово осветление тип "луна" макс. 50W, анотации и реквизит, с цокъл композитен панел тип “сандвич”, състоящ се от нетоксична полиетиленова сърцевина с дебелина 3 мм;
- Бюро по детайл;
- Стол, работен, на колела;
- Модулна заседателна маса;
- Офис оборудване на две работни места и помощни помещения;
- Презентационна и Офис техника;
- Оборудване на битово помещение;
- Оборудване за поддръжка;
- Графични пана (12 бр.), размер 60/160 см
- Графично пано (фасадна табела). Метална рамка, еталбонд, широкоформатен директен печат, осветена с размер 130/180 см.
10.2. Доставка и монтаж на специализирано оборудване във връзка с експониране на културно-историческото наследство в Посетителски център, съгласно описание във финансовата обосновка по т.10.2., както следва:
- Стена-екран за постигане на мащабно ефектен филм с основни моменти от историята на крепостта.
- Доставка и монтиране на централна холографска пирамида в зала "Археология";
- Изработка на хологафски витрини (за 15 артефакта, които да се излъчват на стъклени витрини с обща дължина от 12 м);
- Оборудване на 2 снимачни площадки с римско въоръжение и декор;
- Облекло на римски император и 6 легионери - точна възстановка след предварителна консултация с исторически експерт;
- Реквизит за детски партита, сватбени и фирмени тържества;
- Машина за сечене на монети от глина (детска атракция);
- Проектор с екран за мултимедийни прожекции в зала "Атракцион";
- Електронно табло за пъзел с тъч скрийн екран за игра, заедно с разработена софтуерна игра в 10 варианта.
Специализираното оборудване е свързано с експониране на културно – историческото наследство и постигане висока степен на удовлетвореност от туристическото преживяване в резултат на внедряване на иновативни техники за експониране.
10.3. Друго оборудване в района на атракциите, съгласно описание във финансовата обосновка по т.10.3.: Графично стъклено табло извън информационния център на входа на крепостта с графика на крепостта (4 кв.м).
То допринася за цялостното експозиционно решение на обекта.
Стойност: По 10.1. Обзавеждане и оборудване на Посетителски център - 39 892,33 лв. без ДДС (или 47 870,80 лв. с вкл. невъзстановим ДДС)
Стойност: По 10.2. Доставка и монтаж на специализирано оборудване във връзка с експониране на културно-историческото наследство в Посетителски център - 108 685,79 лв. без ДДС (или 130 422,95 лв. с вкл. невзстановим ДДС)
Стойност: По 10.3. Друго оборудване в района на атракцията - 5 637,00 лв без ДДС (или 6 764,40 лв. с вкл. невъзстановим ДДС)
Източник на финансиране: БФП |
154 215.12
|
0.00
|
Подпомагане развитието на туристически продукти и пазарна информация, въвеждане на техники и програми за превод, екскурзоводски услуги и др.: Дейността ще се състои от 2 под-дейности:
11.1. Доставка на техника и програми за превод и екскурзоводски услуги
Чрез закупуване на посоченото оборудване се търси постигане в максимална степен на удовлетвореност на туристите и възможност за избор при посещението им в обекта. За развитие на обекти на културното наследство е предвидено да бъдат доставени: аудио гайд система с 24 броя устройства, вкл. екскурзоводски беседи за аудио гайд системата на 5 езика; графични таблети (електронни брошури) с 3 разгъвки - на 3 езика (автоматично при разтваряне се стартира приложение на екрана и потребителя с бутоните може да получи допълнителна информация на езика който желае) – 20 бр., вкл. софтуер към графичните таблети; Гео тракинг на 10 точки на крепостта с добавяне на AR – 10 бр.;
За предоставяне на екскурзоводските услуги е необходимо извършване на ЗД заснемане на крепостта „Состра“, обработка на заснетото ортофото до 3Д видеоматериал за излъчване, изграждане на 3Д модел на крепостта в първоначален вид и 3Д сканиране на артефакти (Артефактите се дигитализират с специален скенер и се обработват в 3Д видео материал) – 30 бр.
11.2.Подпомагане развитието на туристическите продукти (на основата на подпомаганите туристически атракции) и пазарна информация, като маркетинговите проучвания и анализи, рекламни стратегии и рекламни дейности
Маркетингова стратегия за туристически продукт "Состра". За стратегическото позициониране на обекта на интервенция е необходимо извършване на разработването на завършения туристически продукт да е резултат от задълбочено маркетингово проучване. Предвижда се изработването на маркетингова стратегия, в която да бъдат разработени конкретните туристически продукти за обект на културното наследство от национално значение.
Рекламни материали и сувенири, с които са бъде обезпечен обекта след неговото откриване.
Филм. Той е необходим като въздействащ елемент от туристическото преживяване по време на посещението на обекта и екскурзоводската беседа. Предвиден е да бъде излъчван върху стена - екран (изграждане на плексиглаксов екран с размери 6Х2 м + 2 ултра къси проектора за постигане на мащабно ефектен филм с основни моменти от историята на крепостта - посочен в обхвата на под-дейност 10.2. Той може да бъде предлаган и като самостоятелен рекламен продукт.
Стойност: 11.1. Доставка на техника и програми за превод и екскурзоводски услуги - 40 815,00 лв. без ДДС (или 48 978,00 лв. с вкл. невъзстановим ДДС), с източник на финансиране ФИ
Стойност: 11.2.Подпомагане развитието на туристическите продукти (на основата на подпомаганите туристически атракции) и пазарна информация, като маркетинговите проучваия и анализи, рекламни стратегии и рекламни дейности
Маркетингова стратегия за туристически продукт "Состра" - 30 000,00 лв. без ДДС (или 36 000,00 лв. с вкл. невъзстановим ДДС), с източник на финансиране ФИ
Рекламни материали и сувенири - 48 020,00 лв. без ДДС (или 57 624,00 лв. с вкл. невзъстановим ДДС), с източник на финасиране СУ
Филм - 71 833 лв. без ДДС (или 86 199,60 лв. с вкл. невъзстановим ДДС), с източник на финансиране ФИ |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на обслужващ автомобил, 6+1 места: За обезпечаване дейността на посетителския център се превижда закупуването на автобус, 6+1 места.
С него ще се осъществява транспортирането на персонал, материали, оборудване, инвентар за поддържане на обектите. Дейността няма да бъде приходогенерираща.
Стойност: 28 000,00 лв. без ДДС (или 33 600,00 лв. с вкл. невъзстановим ДДС)
Източник на финансиране: ФИ |
0.00
|
0.00
|
Откриващо събитие и други дейности за информация и комуникация: Дейността се състои от 2 под-дейности:
13.1. Организиране и провеждане на откриващо събитие, което ще представлява възстановка, свързана с функционирането на крепостта Состра
13.2. Други дейности за информация и комуникация. Планирано е организирането на официални церемонии „Първа копка“ и "Рязане на лента", изработване и монтаж на билборд и постоянна обяснителна табела; изработване на информационни стикери за закупеното оборудване по проекта, плакати и др. рекламно – информационни материали, свързани с провеждане на планираните събития.
Стойност: По 13.1. Организиране и провеждане на откриващо събитие - 10 000,00 лв. без ДДС (или 12 000,00 лв. с вкл. невъзстановим ДДС), с източник на финансиране ФИ
Стойност: По 13.2. Други дейности за информация и комуникация - 11 297,00 лв. без ДДС (или 13 556,40 лв. с вкл. невъзстановим ДДС), с източник на финансиране СУ |
0.00
|
0.00
|