Дейност 1: Сформиране на екип, организация и управление на проекта : Членовете на екипа ще отговарят за прилагане на всички необходими мерки за избягване на конфликт на интереси, като уведомяват незабавно Управляващия орган относно обстоятелство, което предизвиква или може да предизвика подобен конфликт; носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство в съответствие с националното законодателство и вътрешните правила приложими в Община Перник; изготвят междинните и финалният доклад /техническа и финансова част/ съгласно указаните образци към Ръководството на бенефициента; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания, които се представят на Управляващия орган за период не по-късно от шест месеца. Отговарят за цялата документация, която се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени версии верни с оригинала, на общоприети носители на данни. С оглед на утвърдената и прилагана в Община Перник система по време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му (краен срок за изпълнение на дейностите, изплащане на окончателното искане за плащане, счетоводното приключване и приключила проверка от представители на УО), ЕУП предава официално с приемо-предавателен протокол цялата налична окомплектована документация по проекта (съгласно изискванията на съответната Оперативна програма) на оправомощен служител на общината за архивиране и съхранение, с което ангажиментите на ЕУП приключват. Съхранението се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството като счетоводната система и документация са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията, указани в чл.140 от Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Във връзка си изпълнение на конкретни дейности по проекта ЕУП съвместно със служители от Общинска администрация – Перник ще отговаря за разработване на документациите и провеждане на обществените поръчки по проекта;
ЕУП ще разработи процедура, длъжностни характеристики и изисквания за заемане на всяка длъжност, ще организира провеждането на подбор и наемане на персонала в новосъздадения Център;
ЕУП ще разработи, организира и прилага система за вътрешен мониторинг по проекта;
ЕУП ще разработи процедура и осигури възможност за подаване на жалби и сигнали от заинтересовани лица във връзка с предоставяне на услугите в новосъздадения Център. Жалби и сигнали ще могат да се подават от лица кандидати за работа в центъра или вече работещи там, от кандидат-потребители и потребители на услуги, от близки на потребители на услуги. Жалбите ще се приемат от координатор проект и ще се завеждат в дневник за жалби и сигнали по проекта. Сформирана комисия за жалби и сигнали ще разглежда всяка постъпила жалба в 7- дневен срок от постъпването й и ще излиза с мотивирано становище. За резултатите от заседанието на Комисията, жалбоподателя ще бъде уведомяван писмено. Наличието и прилагането на тази процедура ще допринесе за постигане на 2 от хоризонталните принципи на ОП РЧР – на равните възможности и принципа на равенство между мъжете и жените. Възможността и наличието на механизъм за подаване на жалби и сигнали ще доведе до предотвратяване на всякаква дискриминация, като се имат предвид потребностите на конкретния потребител от целевата група, както и до възможност и контрол за интегрирането на принципа за равенство на възможностите през целия период на изпълнение на проекта. |
45 924.00
|
60 395.14
|
Дейност 2: Подготовка и провеждане на процедури по ЗОП за избор на външни изпълнители на СМР, доставки и услуги по проекта: Изборът на външни изпълнители на дейности по проекта ще се осъществи чрез провеждане на съответните приложими процедури по ЗОП с оглед стойностите предвидени в бюджета на проекта за съответната дейност. Дейностите, които ще бъдат възложени на външни изпълнители са следните:
1. Извършване на текущ ремонт на сграда общинска собственост предоставена за нуждите на проекта;
2. Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за нуждите на новосъздадения център;
3. Доставка на специализирано транспортно средство за нуждите на центъра;
4. Сключване на договор за застраховка на закупеното транспортно средство
5. Доставката на офис материали и консумативи необходими за работата ЕУП и новосъздадения Център;
6. Изпълнение на дейности по информация и комуникация по проекта;
7. Организиране и проведждане на въвеждащо и специализирано обучение и супервизии на персонала на Центъра.
8. Доставка на гориво за транспортното средство;
|
0.00
|
19 417.99
|
Дейност 3: Изпълнение на дейностите по СМР, доставки и услуги;: За нуждите на новосъздадения Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Перник с решение №1113/25.06.2015г. на Общински съвет – Перник за целите на проекта е предоставена сграда 2 – частна общинска собственост съгласно Акт №3312/05.11.2004г., която сграда е част от обект представляващ бивше „Помощно училище „Йордан Йовков“. В намиращата се в имота сграда 1 и половината от сграда 2 /която условно е разделен на две части/ се помещава и функционира „Дневен център за възрастни с увреждания“. В частта от Сграда 2, която е определена за създаването на новия „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда“ представлява: двуетажна сграда, монолитно строителство, построена през 1955 г. със ЗП от 220 м2.. По данни на АГКК – Перник, предназначението на сградата е за „Здравни заведения и социални грижи”. Сградата се намира в ЦГЧ по плана на гр.Перник, административен адрес: в гр. Перник, ул. „Инженерна” № 6. Изборът на тази сграда за бъдещия център е изцяло съобразен и с обхвата на предвидената съгласно ИПГВР на гр. Перник „Зоната с преобладаващ социален характер“. Вътрешното разпределение на помещенията е следното: на всеки етаж има по три големи стаи, тоалетна, мокро помещение, архив, коридор. През 2010г. е правен частичен текущ ремонт, като са подменени голяма част от дограмата и вратите. Монтирани са окачени тавани в една стая на първия етаж и в три от стаите на втори етаж. Настилките са от балатум и мозайка, като само в един от коридорите и в една от стаите има положени теракотни плочи. Извършените ремонти работи в част от помещенията ще се запазят в този вид без да са залагани отново такива дейности в КСС. За да може да се обособи и функционира като център е необходимо в сградата да бъде извършен текущ ремонт, за който съгласно изискванията на настоящата процедура има официално изготвено становище от Гл. архитект на Община Перник.
За помещенията в сградата на Центъра е предвидено да се закупи /достави и монтира/ обзавеждане и оборудване.С оглед спазване правилата за противопожарна и аварийна безопасност ще бъдат закупени два пожарогасителя и изработени и поставени евакуационни схеми за всеки етаж.
За предоставяне на почасови услуги в домашна среда на потребителите живеещи на територията на различните населени места на община Перник и с оглед спецификата на целевата група и спецификата на някой от предоставяните услуги е необходимо и е предвидено да се закупи чрез процедура по ЗОП специализирано транспортно средство със следните параметри: 7+1 места + обособено инвалидно място, с рампа за инвалидни колички и висок покрив, Екостандарт EURO 5, което след закупуването му ще бъде застраховано.
Предвиденият вариант за отопление на помещенията в центъра чрез климатици и закупуването на транспортно средство отговарящо на Екостандарт EURO 5, което е новият стандарт за вредни емисии, наложен в Европейският съюз ще допринесат директно за постигане на хоризонталния принцип за устойчиво развитие.
|
119 143.63
|
92 651.17
|
Дейност 4: Информация и комуникация по проекта: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОПРЧР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица и най-вече пред потенциалните потребители на услуги и лицата търсещи работа.
По проекта са предвидени следните мерки за информация и комуникация:
Начална/откриваща пресконференция, с минимум 20 участника, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта, целевите групи, към които е насочен, дейността на предвидения нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Перник; за начина и мястото, където могат да подадат заявление за назначаване на работа в центъра; за начина и мястото, където могат да подадат заявление за ползване на услуги;
Заключителна пресконференция с минимум 20 участника, която ще се проведе в последния месец от изпълнение на проекта след приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите с изпълнението и постигнатите реални резултати по проекта.
Изработване на интернет банер на проекта, които има за цел да привлече вниманието, да предизвика интерес на целевата група към проекта, да подтикне към преминаване на сайта или търсене на допълнителна информация за проекта.
В рамките на проекта ще се публикуват 2 обяви в местни вестници – съдържащи информация за проекта и информация за обявените работни места в центъра и информация за стартиране прием на заявления от кандидат- потребителите на услуги.
Ще бъдат изработени следните рекламни материали: 1 брой информационна табела, която ще бъде поставена на входа на сградата в която ще бъде ситуиран Центъра, 30 броя информационни плакати с логото на ОПРЧР и ЕС и информация за проекта, които да бъдат поставени на публични места и в залите за провеждане на пресконференциите и обученията по проекта; 200 броя флаери съдържащи информация за проекта и програмата, които ще се разпространяват на публични места в гр.Перник; 300 броя рекламни химикалки, които ще се раздават на лицата кандидат-потребители на услуги и на лицата присъстващи на закриващата пресконференция; 500 броя информационни брошури, които имат за цел да популяризират проекта сред широк кръг лица, от които 250 бр. ще се изработят, отпечатат и разпространят при стартиране на услугите по проекта, а 250 бр. от брошурата ще съдържат информация и снимков материал отразяващи изпълнението на проекта – цели, дейности, усвоен финансов ресурс, резултати и ще се раздадат на заключителната пресконференцията и в Центъра на гражданите и потребителите на услуги.
Предвижда се да се проведат Дни на отворените врати в Центъра и срещи с местната общност – веднъж на шестмесечие, с по минимум 10 участника, които имат за цел популяризиране на предлаганите услуги и раздаване на брошури, предоставяне на информация от проведен мониторинг.
|
4 500.00
|
4 500.00
|
Дейност 5: Подбор и наемане на персонал в Центъра;: За обезпечаване на функционирането и управлението на новосъздадения "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Перник" се предвижда да бъде нает чрез процедура за подбор следния персонал: Ръководител на центъра, 2-ма социални работника, психолог; шофьор/поддръжка сгради, които ще бъдат наети на трудов договор за срок от 19 месеца на пълен работен ден от 8 часа.
За предоставяне на услуги в Центъра се предвижда да бъдат наети чрез процедура за подбор лица за следните позиции: социален асистент – 10 броя; личен асистент – 70 броя; домашен помощник – 20 броя; здравен асистент – 5 броя, които ще бъдат наети на срочен трудов договор на непълно работно време в зависимост от броя и необходимостта от предоставяне на заявените от потребителите услуги.
Предвидената процедура за подбор и наемане, както и въведените изисквания за длъжностите ще осигури и гарантира прилагане на хоризонталните принципи за равни възможности и равенство между мъжете и жените.
Ръководителят на Центъра заедно с другите наети специалисти ще разработи Правилник за работа и вътрешен ред на центъра, процедура за съхраняване и достъп до документи, Етичен кодекс, Правила/методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, които ще регламентират детайлни правила и изисквания за комплекса от предоставяне услуги и други вътрешни документи необходими за дейността на центъра. |
0.00
|
36 923.81
|
Дейност 6: Обучение и супервизии на персонала нает в Центъра;: Предвижда се 105-те лица, които ще предоставят услугите да преминат въвеждащо обучение с продължителност – 3 дена по 6 учебни часа на ден. Обучението ще се осъществи в подходяща зала осигурена от Община Перник. Въвеждащото обучение ще включва теоретична и практическа част по теми свързани с: правна регламентация и специфика на предоставените по проекта услуги и необходимите изисквания за предоставянето им; основни задължения, умения и отговорност на лицата предоставящи услуги; специфика на целевите групи по проекта; етични стандарти в работата; здравословни и безопасни условия на труд в домашна среда, включително оказване на услуги с физически контакт; оценка на риска, първа помощ и справяне в кризисна ситуация; спазване на основните принципи, свързани със зачитане личното достойнство на потребителя, поверителност на личните данни и информация, свързана с потребителя; антидискриминационни практики, включително зачитана на различията; недопускане и ранно сигнализиране на опасност от различни форми на злоупотреба или експлоатация на потребителите, включително сексуален, расов/етнически и други форми на насилие и дискриминация; поведение при боравене с пари и имущество на потребителя; поведение при предложения за получаване на подаръци и други материални облаги; основни изисквания към съхраняването на храна. Обучителят ще изготви и отпечата наръчник съдържащ всички теми включени в обучението, който ще се раздаде за ползване от лицата предоставящи услуги.
В обучението ще се включат лица, които не се преминали през сходно въвеждащо обучение.
Предвижда се да се проведе специализирано обучение с продължителност 3 дни по 6 учебни часа на ден, в което ще се включат всички наети 105 лица в центъра.То ще има изключително практическа насоченост – дискусия, ролеви игри, работни задачи, които обхващат следните теми: изграждане на положителни нагласи към дейността на помагащото лице; комуникация с потребителите на услуги и емоционална подкрепа; права на потребителите на социални услуги; възможност за подаване на жалби и сигнали от потребителите на услуги; форми на насилие и злоупотреба с потребителите; конфликти, управление на конфликта.
По време на изпълнение на проекта се предвижда да се проведат 4 групови супервизии /по 4 часа за всяка една от 4-те професии/ и по една индивидуална едночасова за всеки член на персонала.
За всяко проведено обучение и супервизия, участвалите лица попълват анкетни карти отразяващи степента на удовлетвореност. |
13 944.00
|
3 614.00
|
Дейност 7: Приемане на заявления, извършване на оценка на нуждите, подбор на потребителите на услуги и сключване на договори: Приемане на заявления, извършване на оценка на нуждите, подбор на потребителите на услуги и сключване на договори ще се проведе по разработена процедура. Желаещите да ползват услуги или техни законни представители подават заявление, придружено със следните документи: документ за самоличност, експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК, протокол на ЛКК и/или други медицински документи, удостоверяващи здравословното му състояние. Всички подадени заявления се завеждат във входящ дневник.
С оглед постигане на една от целите по проекта - да се надградят резултатите от процедура „Нови алтернативи“ след приключването и през март 2016г., който ще съвпадне и с периода на прием на заявления от кандидат-потребители по настоящата процедура, всички ползватели на услуги по „Нови алтернативи“, които желаят могат да подадат заявление за ползване на услуги по „Независим живот“ и да им бъде направена нова оценка на нуждите.
След приключване приема на заявления, служителите от центъра – ръководител, социални работници и психолог ще извършат оценка на потребностите от услуги на всеки от кандидатите. Всички одобрени потребители задължително получават информиране и консултиране в рамките на 90 минути от служителите на центъра. Въз основа на направената оценка на нуждите и проведеното консултиране се изготвя проектоплан на услугите на съответния потребител. След провеждане на информирането и консултирането се сключват индивидуални договори за предоставяне на услуги. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 8: Предоставяне на услуги в Центъра : Предоставянето на услугите ще се извършва по Правила/методология за дейността на Центъра, които гарантират тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Услугите, които ще се предоставят са следните:1.Услуги предоставяни от социален асистент, свързани със социална подкрепа и социално включване: съдействие и извършване на административни услуги; придружаване на потребителя на обществени мероприятия и празници; работят за разширяване на приятелския кръг на потребителя; предоставят информация по теми като хранене, хигиена, упражнения, отношение към околния свят, за водене на здравословен начин на живот, адаптиране към увреждането и възрастовите изменения или заболяването. Оказват емоционална и психологическа подкрепа на потребителя чрез разговори, разходка сред природата, четене, посещение на важно за потребителя събитие. 2.Услуги предоставяни от личен асистент – помощ при ежедневни дейности, свързани с личната хигиена и организация на деня, обличане, събличане, къпане, миене, бръснене и поддържане на устната хигиена, задоволяване на основни жизнени потребности; оказване подкрепа в психо-емоционален план чрез разговори, разходки, четене, организиране на празници;3.Услуги предоставяни от здравен асистент с медико-социална насоченост, които имат изцяло иновативен характер и включват: следене на здравословното състояние, оказване на съдействие при промяна на здравословното състояние за получаване на медицинска помощ - придружаване на лице от целевата група до или в лечебно заведение; контакт с личния лекар, закупуване на лекарства и хигиенни материали със средства на потребителя; контрол на приема на лекарства; манипулации, които могат да бъдат извършени извън лечебно заведение 4.Услуги предоставяни от домашен помощник, които целят да подпомогнат лицата от целевата група в дейности свързани с бита и домакинството, които те са затруднени или изцяло в невъзможност да извършват и които включват: помощ при комунално-битови дейности; почистване на помещенията и смяна и пране на бельо, покупки за домакинството със средства на потребителя, подготовка и сервиране на храна; С оглед на планираните средства се предвижда 1 м. - подготовка на документация за работа на центъра и оценка на потребностите потребитебителите, 2м.за предоставянне на 3693 ч./мес. и 16 м. за предоставяне на 10 267 ч./мес. услуги разпределени в зависимост от потребности, оценки и сключени договори с потребителите.При нужда при нарушаване на психо-емоционалния статус на потребител, която е констатирана от лицата предоставящи услуги уведомяват психолога и/или социалните работници в Центъра, които ще осъществят и допълнителна мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителя на услугата, според неговите потребности и състояние.
Лицата предоставящи услуги в зависимост от разстоянието и натовареността по график при необходимост ще използват обществен транспорт, за което в проекта са предвидени средства за билети.С оглед спецификата на целевата група и спецификата на предоставяните услуги, особено иновативната услуга свързана със здравния статус на лицата и предоставяне на здравни услуги е наложително използването на специализирано транспортно средство, което обосновава и закупуването му с което ще се повиши качеството на предоставената услуга, ще се спестят усилия и неудобства на лицата от целевата група, ще се спестят време. Транспортното средство ще се използва максимално планирано и организирано, съобразно графиците и нуждите на лицата, ще съчетава посещение на близки домове и обекти, ще обслужва едновременно и ако спецификата на лицата позволява по няколко лица от целевата група наведнъж.
Мониторинг върху изпълнението на предоставяните услуги ще бъде осъществяват от ЕУП по разработена от него система за мониторинг и се провежда на място с попълване на чек-лист. Резултатите от мониторинга ще бъдат съобщавани при провеждането на предвидените по проекта дни на отворените врати.
|
691 452.21
|
615 751.88
|