Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектът „Да продължим доброто дело“ цели надграждане на проекта за социално включване на Община Карлово „По-добре заедно“, като продължи да предлага  на деца от 0-7г и техните родители от уязвимите групи следните услуги: „Ранна интервенция на уврежданията“, „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания“, „Семейно консултиране и подкрепа и формиране на родителски умения“, „Здравна консултация за деца“, „Допълнителна подготовка за равен старт в училище“.
Чрез предлагането на тези услуги Община Карлово ще допринесе за намаляване риска от социална изолация на цялата си територия за децата от 0-7 години, идващи от следните целеви групи:
-	Деца от уязвими етнически групи, в частност ромската общност;
-	Деца, чиито родители са безработни; 
-	Деца, чиито родители получават социални помощи;
-	Деца без личен лекар, или чийто личен лекар не е педиатър;
-	Деца, чиито родители не са здравно осигурени;
-	Деца, не посещаващи детска градина или не ползващи друг тип услуга за грижа за деца;
-	Деца, за които родителите не полагат достатъчна грижа;
-	Деца с увреждания;
-	Деца със здравословни проблеми.
Както и ще подпомогне формирането на родителски умения и ще окаже семейно подкрепа на родители от следните целеви групи:
-	Родители от уязвими етнически групи, в частност ромската общност;
-	Родители, получаващи социални помощи;
-	Безработни родители;
-	Родители на 3 и повече деца;
-	Самотни родители;
-	Бъдещи родители от уязвими групи;
-	Родители (най-вече майки) в рискова възраст;
-	Родители без или с ниско образование;
-	Родители, живеещи в лоши жилищни условия;
-	Родители, които не полагат достатъчна грижа за децата си (регистрирани в полицията и Дирекции „Социално подпомагане” на АСП);
-	Родители на деца с увреждания;
-	Родители на деца със здравословни проблеми;
-	Здравно неосигурени родители;
-	Родители на деца във висок риск (забавяне в развитието и др.);
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Ранна интервенция на уврежданията: Ранната интервенция на уврежданията е от изключителна важност за преодоляване изоставане в развитието, различни видове увреждания, атипично поведение, социални и емоционални затруднения при деца в най-ранна детска възраст (0-7г.). Ранната интервенция също така допринася за ранно идентифициране на рисковете за здравето и развитието на децата и ранна намеса. С реализирането на тази услуга Община Карлово ще осигури така необходимите безплатни услуги като рехабилитация, логопедична и психологическа подкрепа за децата от уязвимите групи, както и психологическа подкрепа, знания и умения за правилно отглеждане и рехабилитация в дома на детето с увреждания. Така ще бъде подпомогнато развитието на деца в риск от изоставане и ще се намалят ефектите от увреждащото състояние както за детето, така и за родителите. От друга страна, ранната интервенция има и социално-икономическа полза за обществото, тъй като намалява риска от изоставяне и институционализиране на децата и повишава способността на семействата да се справят с житейски ситуации и да преодолеят стреса, тревожността, безпомощността и социалната изолация, в която често изпадат. Разбивка на разходите за персонал: педиатър-960ч х15,00лв.=14400лв. социален работник-1920ч х7,00лв=13440 лв. логопед-1920ч х 8,00лв.=15360лв. психолог-960ч х8,00лв =7680лв. кинезитерапевт/рехабилитатор-1920ч х10,00лв=19200лв. медиатор-1920ч х4,50лв=8640лв. Общо разходи за персонал: 78720 лв. 81 920.00 83 560.91
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Тази дейност цели оказване подкрепа на децата с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище.Целевата група са деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. Това може да са деца на възраст 5,5-7г. от услугата „Ранна интервенция на уврежданията“ или други деца с увреждания, неползващи услугата към центъра, но насочени конкретно за тази дейност. 31 120.00 30 191.03
Здравна консултация за деца и подобряване достъпа до здравеопазване на уязвимите групи: Тази дейност ще включва здравна консултация и редовно наблюдение на здравното, физическото и психо-моторното развитие на бебетата и децата от уязвимите групи на проекта. Също така с тази дейност целим превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Услугата ще е достъпна за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. В дейността ще бъдат обхванати минимум 500 ползвателя, с извършени минимум 1400 прегледа за двугодишния период на проекта. 25 040.00 24 837.58
Формиране и развитие на родителски умения: Тази дейност цели оказване на психологическа подкрепа и формиране на родителски умения на бъдещи родители и родители на деца 0-3г. от уязвимите групи на проекта, като е предимно насочена към родители, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск. Дейността цели повишаване знанията и уменията на бъдещите родители както относно раждането и нуждите на новороденото, така и за изграждането на необходима семейна среда за отглеждане на детето. Основната цел е подготовката на родителите за изпълнение на техните родителски задължения и за създаването на подходяща среда за детето, която е в съответствие с неговите нужди, включително и чрез ползването на системата от услуги след раждането на детето (социални, здравни и други). 32 680.00 31 083.05
Семейно консултиране и подкрепа: Тази дейност цели оказване на индивидуална и групова подкрепа на семействата от уязвимите групи в грижата им за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Специалистите в тази дейност (социален работник, психолог, юрист и медиатор) ще оказват съдействие за семейно планиране, консултации за сексуално-репродуктивно здраве, информация относно методи на контрацепция, болести , предавани по полов път, ще адресират проблемите на насилието и неглижирането на деца. Дейността цели още и интегрирането на децата от уязвимите семейства в детските градини чрез мотивиране родителите да водят редовно децата си на градина, както и работа с родителите на другите деца за толерантно отношение и приемане на различията. 40 960.00 40 169.16
Допълнителна педагогическа подкрепа за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище -Лятно училище 1: Тази дейност е насочена към увеличаване готовността на децата от целевите групи на проекта и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Първото лятното училище ще се проведе в месеците юли и август на първата проектна година и ще обхване 30 деца(в две групи от по 15 деца на месец). Децата ще бъдат на възраст 5, 6 или 7 години (след завършване на предучилищната подготовка), идващи от семейства от уязвими групи (уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители; семейства, живеещи в отдалечени райони и др.), които и деца, чийто майчин език не е български и които срещат затруднения при общуването на български език.(Това може и да са деца, които са живели с родителите си в чужбина и не са били обхванати от българските детски образователни заведения). Целта на дейността е да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. 5 280.00 4 874.63
Допълнителна педагогическа подкрепа за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище -Лятно училище 2: Тази дейност е насочена към увеличаване готовността на децата от целевите групи на проекта и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Второто лятното училище ще се проведе в месеците юли и август на втората проектна година и ще обхване 30 деца(в две групи от по 15 деца на месец). Децата ще бъдат на възраст 5, 6 или 7 години (след завършване на предучилищната подготовка), идващи от семейства от уязвими групи (уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители; семейства, живеещи в отдалечени райони и др.), които и деца, чийто майчин език не е български и които срещат затруднения при общуването на български език.(Това може и да са деца, които са живели с родителите си в чужбина и не са били обхванати от българските детски образователни заведения). Целта на дейността е да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. 5 280.00 5 199.13
Управление и супервизия на всички предоставяни услуги от социалния център: Предвид комплексната дейност на центъра и няколкото услуги, които ще предлага социалният център "По-добре заедно" ще има координатор, който ще е отговорен за правилното изпълнение на всички дейности, оказване на консултантска, психологическа, педагогическа и морална подкрепа на всички специалисти в различните услуги. Координаторът ще е отговорен и за извършване на супервизия на екипа, както и за обезпечаване специалистите с всички необходими материали и пособия за дейността им. Той ще е в постоянна връзка с екипа на проекта( ръководител, координатор и счетоводител проекта) и ще отчита пред тях ежемесечния напредък на проекта, както и ще споделя евентуални проблеми за своевременното им отстраняване. Координаторът ще е отговорен за: 1. Координация на предоставянето на всички услуги по проекта; 2. Координация между екипите по отделните услуги по проекта; 3. Координация на подготовката на програми, планове, информационни и образователни материали, методики и др.; 4. Обобщаване на графиците за предоставяне на отделните услуги по проекта и подготовка на общ график на дейностите по проекта и ангажираността на отделните специалисти; 5. Подготовка на обобщени отчети, включващи всички дейности по проекта и представяне на ръководителя на проекта; 6. Оказване на методическа подкрепа на медиаторите; 7. Координация на организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на проекта; 8. Създаване и поддържане на база данни относно всички услуги по проекта и всички потребители по отделните дейности; 9. Организиране на ежемесечни самостоятелни срещи с отделните екипи на услугите по проекта; 10. Организиране на периодични срещи с всички специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други; 11. Организиране на провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугите, в които участва; 12. Координация на участието на специалистите в отделните услуги в обучения, организирани от управляващия орган, Община Карлово или други организации; 13. Координация на взаимодействието на специалистите в отделните услуги с държавни и общински органи, детски градини, детски ясли, здравни и учебни заведения, социални услуги и др.; 14. Отчитане на дейностите по проекта пред ръководителя на проекта. 15. Поддържане и съхранение на документацията по проекта,съобразно изискванията на програмата; 16 . Планиране и извършване дейности по популяризиране напредъка на проекта; 17. Поддържане на Фейсбук страница на социалния център; 18. Изготвяне на ПР план и ПР лист с контакти за популяризиране дейността на центъра; 95 290.00 96 521.70
Организация и управление: Община Карлово ще е отговорна за цялостния мониторинг по изпълнение дейностите по проекта. За целта ще бъде сформиран екип от ръководител проект, координатор проект и счетоводител проект, които ще извършват следната дейност: 1. Извършване подбор и сключване на договори с консултант-специалистите в различните услуги; 2. Първоначален инструктаж и разясняване задълженията на всички наети специалисти по проекта; 3. Изготвяне на образци на документация, която ще се попълва от специалистите и участниците в проекта; 4. Изпълняване на мониторинг на всички дейности по проекта и направените разходи; 5. Анализиране напредъка на проекта и следене за постигане на предвидените резултати; 6.Осъществяване на корективни действия при възникване на непредвидени обстоятелства, застрашаващи реализацията на проекта; 7. Осигуряване подкрепа на координатора на социалния център 8. Съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията и правилата на програмата; 9. Поддържане кореспонденция с управляващия орган; 18 240.00 17 247.78
Информация и публичност : Община Карлово ще осигури пълна прозрачност и информираност относно дейностите по проекта, като редовно ще популяризира напредъка по проекта в местни, регионални и национални медии. Общината поддържа отлични отношения с медийните среди и ще гарантира ефективност на информационния поток. Така ще допринесе за повишаване чувствителността на местната общност към проблемите на хората в неравностойно положение от целевите групи на проекта, ще популяризира приноса на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", ще запознае всички заинтересовани лица и организации с целите и постигнатите резултати на проекта. Общината ще прилага и иновативни информационни методи за популяризиране на проекта и достигане до нестандартен кръг от адресати чрез електронни медии, социални мрежи, линковме и блогове дори и в чужди сайтове за обмен на опит, като информацията ще се подава и на английски език. 2 714.00 2 713.98

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.