Ранна интервенция на уврежданията: Ранната интервенция на уврежданията е от изключителна важност за преодоляване изоставане в развитието, различни видове увреждания, атипично поведение, социални и емоционални затруднения при деца в най-ранна детска възраст (0-7г.). Ранната интервенция също така допринася за ранно идентифициране на рисковете за здравето и развитието на децата и ранна намеса. С реализирането на тази услуга Община Карлово ще осигури така необходимите безплатни услуги като рехабилитация, логопедична и психологическа подкрепа за децата от уязвимите групи, както и психологическа подкрепа, знания и умения за правилно отглеждане и рехабилитация в дома на детето с увреждания. Така ще бъде подпомогнато развитието на деца в риск от изоставане и ще се намалят ефектите от увреждащото състояние както за детето, така и за родителите. От друга страна, ранната интервенция има и социално-икономическа полза за обществото, тъй като намалява риска от изоставяне и институционализиране на децата и повишава способността на семействата да се справят с житейски ситуации и да преодолеят стреса, тревожността, безпомощността и социалната изолация, в която често изпадат.
Разбивка на разходите за персонал:
педиатър-960ч х15,00лв.=14400лв.
социален работник-1920ч х7,00лв=13440 лв.
логопед-1920ч х 8,00лв.=15360лв.
психолог-960ч х8,00лв =7680лв.
кинезитерапевт/рехабилитатор-1920ч х10,00лв=19200лв.
медиатор-1920ч х4,50лв=8640лв.
Общо разходи за персонал: 78720 лв. |
81 920.00
|
83 560.91
|
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Тази дейност цели оказване подкрепа на децата с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище.Целевата група са деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. Това може да са деца на възраст 5,5-7г. от услугата „Ранна интервенция на уврежданията“ или други деца с увреждания, неползващи услугата към центъра, но насочени конкретно за тази дейност. |
31 120.00
|
30 191.03
|
Здравна консултация за деца и подобряване достъпа до здравеопазване на уязвимите групи: Тази дейност ще включва здравна консултация и редовно наблюдение на здравното, физическото и психо-моторното развитие на бебетата и децата от уязвимите групи на проекта. Също така с тази дейност целим превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Услугата ще е достъпна за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. В дейността ще бъдат обхванати минимум 500 ползвателя, с извършени минимум 1400 прегледа за двугодишния период на проекта. |
25 040.00
|
24 837.58
|
Формиране и развитие на родителски умения: Тази дейност цели оказване на психологическа подкрепа и формиране на родителски умения на бъдещи родители и родители на деца 0-3г. от уязвимите групи на проекта, като е предимно насочена към родители, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск. Дейността цели повишаване знанията и уменията на бъдещите родители както относно раждането и нуждите на новороденото, така и за изграждането на необходима семейна среда за отглеждане на детето. Основната цел е подготовката на родителите за изпълнение на техните родителски задължения и за създаването на подходяща среда за детето, която е в съответствие с неговите нужди, включително и чрез ползването на системата от услуги след раждането на детето (социални, здравни и други). |
32 680.00
|
31 083.05
|
Семейно консултиране и подкрепа: Тази дейност цели оказване на индивидуална и групова подкрепа на семействата от уязвимите групи в грижата им за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Специалистите в тази дейност (социален работник, психолог, юрист и медиатор) ще оказват съдействие за семейно планиране, консултации за сексуално-репродуктивно здраве, информация относно методи на контрацепция, болести , предавани по полов път, ще адресират проблемите на насилието и неглижирането на деца. Дейността цели още и интегрирането на децата от уязвимите семейства в детските градини чрез мотивиране родителите да водят редовно децата си на градина, както и работа с родителите на другите деца за толерантно отношение и приемане на различията. |
40 960.00
|
40 169.16
|
Допълнителна педагогическа подкрепа за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище -Лятно училище 1: Тази дейност е насочена към увеличаване готовността на децата от целевите групи на проекта и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Първото лятното училище ще се проведе в месеците юли и август на първата проектна година и ще обхване 30 деца(в две групи от по 15 деца на месец). Децата ще бъдат на възраст 5, 6 или 7 години (след завършване на предучилищната подготовка), идващи от семейства от уязвими групи (уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители; семейства, живеещи в отдалечени райони и др.), които и деца, чийто майчин език не е български и които срещат затруднения при общуването на български език.(Това може и да са деца, които са живели с родителите си в чужбина и не са били обхванати от българските детски образователни заведения). Целта на дейността е да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. |
5 280.00
|
4 874.63
|
Допълнителна педагогическа подкрепа за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище -Лятно училище 2: Тази дейност е насочена към увеличаване готовността на децата от целевите групи на проекта и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Второто лятното училище ще се проведе в месеците юли и август на втората проектна година и ще обхване 30 деца(в две групи от по 15 деца на месец). Децата ще бъдат на възраст 5, 6 или 7 години (след завършване на предучилищната подготовка), идващи от семейства от уязвими групи (уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители; семейства, живеещи в отдалечени райони и др.), които и деца, чийто майчин език не е български и които срещат затруднения при общуването на български език.(Това може и да са деца, които са живели с родителите си в чужбина и не са били обхванати от българските детски образователни заведения). Целта на дейността е да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. |
5 280.00
|
5 199.13
|
Управление и супервизия на всички предоставяни услуги от социалния център: Предвид комплексната дейност на центъра и няколкото услуги, които ще предлага социалният център "По-добре заедно" ще има координатор, който ще е отговорен за правилното изпълнение на всички дейности, оказване на консултантска, психологическа, педагогическа и морална подкрепа на всички специалисти в различните услуги. Координаторът ще е отговорен и за извършване на супервизия на екипа, както и за обезпечаване специалистите с всички необходими материали и пособия за дейността им. Той ще е в постоянна връзка с екипа на проекта( ръководител, координатор и счетоводител проекта) и ще отчита пред тях ежемесечния напредък на проекта, както и ще споделя евентуални проблеми за своевременното им отстраняване.
Координаторът ще е отговорен за:
1. Координация на предоставянето на всички услуги по проекта;
2. Координация между екипите по отделните услуги по проекта;
3. Координация на подготовката на програми, планове, информационни и образователни материали, методики и др.;
4. Обобщаване на графиците за предоставяне на отделните услуги по проекта и подготовка на общ график на дейностите по проекта и ангажираността на отделните специалисти;
5. Подготовка на обобщени отчети, включващи всички дейности по проекта и представяне на ръководителя на проекта;
6. Оказване на методическа подкрепа на медиаторите;
7. Координация на организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на проекта;
8. Създаване и поддържане на база данни относно всички услуги по проекта и всички потребители по отделните дейности;
9. Организиране на ежемесечни самостоятелни срещи с отделните екипи на услугите по проекта;
10. Организиране на периодични срещи с всички специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други;
11. Организиране на провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугите, в които участва;
12. Координация на участието на специалистите в отделните услуги в обучения, организирани от управляващия орган, Община Карлово или други организации;
13. Координация на взаимодействието на специалистите в отделните услуги с държавни и общински органи, детски градини, детски ясли, здравни и учебни заведения, социални услуги и др.;
14. Отчитане на дейностите по проекта пред ръководителя на проекта.
15. Поддържане и съхранение на документацията по проекта,съобразно изискванията на програмата;
16 . Планиране и извършване дейности по популяризиране напредъка на проекта;
17. Поддържане на Фейсбук страница на социалния център;
18. Изготвяне на ПР план и ПР лист с контакти за популяризиране дейността на центъра;
|
95 290.00
|
96 521.70
|
Организация и управление: Община Карлово ще е отговорна за цялостния мониторинг по изпълнение дейностите по проекта. За целта ще бъде сформиран екип от ръководител проект, координатор проект и счетоводител проект, които ще извършват следната дейност:
1. Извършване подбор и сключване на договори с консултант-специалистите в различните услуги;
2. Първоначален инструктаж и разясняване задълженията на всички наети специалисти по проекта;
3. Изготвяне на образци на документация, която ще се попълва от специалистите и участниците в проекта;
4. Изпълняване на мониторинг на всички дейности по проекта и направените разходи;
5. Анализиране напредъка на проекта и следене за постигане на предвидените резултати;
6.Осъществяване на корективни действия при възникване на непредвидени обстоятелства, застрашаващи реализацията на проекта;
7. Осигуряване подкрепа на координатора на социалния център
8. Съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията и правилата на програмата;
9. Поддържане кореспонденция с управляващия орган; |
18 240.00
|
17 247.78
|
Информация и публичност : Община Карлово ще осигури пълна прозрачност и информираност относно дейностите по проекта, като редовно ще популяризира напредъка по проекта в местни, регионални и национални медии. Общината поддържа отлични отношения с медийните среди и ще гарантира ефективност на информационния поток. Така ще допринесе за повишаване чувствителността на местната общност към проблемите на хората в неравностойно положение от целевите групи на проекта, ще популяризира приноса на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", ще запознае всички заинтересовани лица и организации с целите и постигнатите резултати на проекта. Общината ще прилага и иновативни информационни методи за популяризиране на проекта и достигане до нестандартен кръг от адресати чрез електронни медии, социални мрежи, линковме и блогове дори и в чужди сайтове за обмен на опит, като информацията ще се подава и на английски език. |
2 714.00
|
2 713.98
|