Дейност 1. Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал-3 лица; закупуване на 21 ДМА и наем на работно помещение): Дейност 1 обхваща действия по извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация. За изпълнението им ще бъдат ангажирани 3 лица, квалифициран персонал, на следните позиции:
- 1 лице за позиция Експерт "Чисти технологии“,
- 1 лице за позиция Мениджър разработка "Smart village - Kamenar" и
- 1 лице за позиция Оператор-техник.
Всяко от лицата ще бъде ангажирано в изпълнението на проекта на трудов договор съгласно сроковете, часовата ангажираност и условията, посочени в т.9 Екип на ФК.
Лицата ще вземат участие чрез изпълнение на съответните функции (задачи и отговорности) съгласно заеманата позиция при изпълнението на следните технологични етапи в процеса на разработката (подробно описани по-долу в т. 11 на ФК):
Етап 1. Извършване на приложни научни изследвания за конструиране на прототип на еднинна система, съчетаваща в себе си 3 компонента: система за следене качеството на въздуха, система за интелигентно, енергоспестяващо осветление и система за следене в реално време на автомобилния трафик
Етап 2. Тестване на функционалностите на прототипа на системата в реална среда и оценка на резултатите.
Етап 3. Изпробване на прототипа на системата в операционна среда и достигане на ниво на технологична готовност - TRL 9 - Изпробвана система в операционна среда.
В процеса на изпълнение на така описаните три етапа ще е необходимо освен ангажирането на 3-те лица и наемането на работно помещение, където да бъдат реализирани извършваните приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация. Помещението ще бъде наето за период от 17 месеца и като изискване при изборът му ще бъде посочено локацията му да бъде на територията на общ. Поморие.
За ресурсното обезпечаване на разработката е предвидено и закупуването на общо 21 ДМА, вкл.:
- Автоматизирана станция за анализ на качеството на въздуха в реално време - 1 бр.
- Оптичен кабел - 58000 метра;
- Оптичен линеен терминал (OLT) - 1 бр.;
- Камера - тип 1 (с вкл. 1 бр. скоба за монтиране) - 1 бр.;
- Камера - тип 2 (с вкл. 1 бр. скоба за монтиране) - 1 бр.;
- Парков осветител - 16 бр.
Необходимостта и обосноваността от закупуваните по проекта ДМА произтича от включването им и приложимостта им към различните действия при извършването на приложните научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация, а именно:
- чрез оптичния кабел и OLT ще бъде осигурена: (1) оптична свързаност с Интернет между гр. Поморие и с. Каменар и (2) ще бъде изградена мрежата за управление на разработката Smart village - Kamenar, тъй като оборудването (PON) ще бъде инсталирано в с. Гълъбец;
- автоматизираната станция за анализ на качеството на въздуха в реално време, парковите осветители както и двата типа камери ще бъдат хардуерната част от инфраструкутрата, която ще бъде инсталирана в с.Каменар и върху която ще бъдат извършвани приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация. Те също така са съставни, взаимосвързани части на отделните 3 компонента на единната система - Smart village – Kamenar.
Предвидените за закупуване ДМА са от съществено значение за процеса на разработваната
по проекта иновация. Те са част от инфраструктурата, чрез която ще бъде възможно извършването в реална среда на необходимите изпитания, измервания и изчисления по разработката на иновацията, както и самата разработка на прототипа.
Индикативно, планирания период на изпълнение на дейността ще бъде от 1-ви до 17-ти месец, вкл. от изпълнението на проекта, като през 1-вия месец ще бъдат сключени трудови договори със съответните лица за съответните позиции съгласно планираната им заетост в проекта по месеци на изпълнение, посочена в т. 9 Екип на ФК. |
209 971.60
|
207 520.09
|
Дейност 2. Създаване и тестване на прототип на Smart village–Kamenar (дейността ще бъде осъществена чрез закупуване на 1 ДНА: Интернет платформа, включваща мобилна версия за следене резултатите от системата спрямо въздуха и автомобилния трафик на живо - 1 бр.): Дейността включва действия, свързани със създаването и тестването на прототип на Smart village–Kamenar, които ще бъдат изпълнени от ангажирания по проекта квалифициран персонал. Същевременно, в процеса на създаване и тестване на прототипа, с оглед осигуряване на ресурсната му обезпеченост, е необходимо придобиването на 1 ДНА - Интернет платформа, включваща мобилна версия за следене резултатите от системата спрямо въздуха и автомобилния трафик на живо - 1 бр.
В изпълнение на Дейност 1 ще бъдат осигурени необходимите условия за функциониране в реална среда на отделните 3 компонента на еднинната система, а именно: системата за следене качеството на въздуха, системата за интелигентно, енергоспестяващо осветление и системата за следене в реално време на автомобилния трафик. В Дейност 2 е предвидено чрез придобивания ДНА да бъдат създадени необходимите предпоставки и условия за вътрешно-оперативна свързаност и работа на тези системи в единна система, както и обобщаване, анализ и визуализиране на резултатите от тези системи на Интернет платформа, включваща мобилна версия и на тази основа да бъде създаден и тестван прототип на Smart village – Kamenar.
Придобивания ДНА ще бъде инсталиран на територията на общ.Поморие в наеманото по проекта работно помещение за разработка на продуктовата иновация.
В процеса на изпълнение на Дейност 2 е обхванато и полагането на труд от човешките ресурси, обезпечаващи процеса, в т.ч. работа на лицата, ангажирани на 3-те позиции по проекта, описани в предходната Дейност 1.
Придобивания по Дейност 2 ДНА е от съществено значение за процеса на разработваната по проекта иновация. Той, заедно с хардуерните компоненти, придобивани по Дейност 1, също е част от т.нар. инфраструктура (съвкупност от хардуер, софтуер и комуникации), чрез която ще бъдат извършени необходимите изпитания, измервания и изчисления по разработката на иновацията, както и чрез, и върху която ще бъде създаден и тестват прототпа на Smart village – Kamenar.
Цялата Дейност 2 ще бъде изпълнена в следните последователни стъпки:
1. Избор на разработчик на Интернет платформа, включваща мобилна версия за следене резултатите от системата спрямо въздуха и автомобилния трафик на живо - 1 бр. (без провеждане на процедура, чрез събиране на 2 съпоставими оферти) – 7-ми месец;
2. Сключване и изпълнение на договор за разработка на платформата – минимум 180 дни, от 8-ми до 13-ти месец;
3. Работа на квалифицирания персонал по проекта по създаването и тестването на прототипа на Smart village – Kamenar. |
29 833.33
|
0.00
|
Дейност 3. Изработване на икономическа и финансова оценка на разработваната продуктова иновация (дейността ще бъде осъществена чрез 1 външна услуга за изработване на икономическа и финансова оценка на разработваната продуктова иновация (smart village - Kamenar) - 1 бр.): Изпълнението на Дейност 3 ще стартира след приключване на изпълнението и верификацията от страна на УО на предходните Дейност 1 и Дейност 2 на проекта.
Дейността вкл. действия,свързани с израб. на икономическа и финансова оценка на разраб.иновация (smart village-Kamenar),които ще бъдат изпълнени от външен изпълнител.
В обхвата на икономическата оценка на разраб.иновация ще бъде вкл. информация минимум за:
-Съответствие на разраб.иновация с релевантни стратегически документи на местно,регионално,национално и европейско ниво;
-Съответствието на разраб.иновация с хоризонталните политики на ЕС-принцип на равенството на половете,изисквания и потребности на целевите групи, осигуряване на достъпна среда за хората в неравностойно положение,сътрудничество с организации на различните целеви групи и др. приложими;
-Оценка на приноса на разработваната иновация към икономическото благосъстояние на общината,региона и/или страната.Икон.оценка ще се прави от гл.т. на цялото общество,а не само на собствениците на инфраструктурата-неразделна част от иновацията,както и на самата иновация.
В обхвата на финансовата оценка на разраб.иновация ще бъде вкл. информация минимум за:
-Основните допускания по отношение на приходите и разходите по разработваната иновация,в т.ч.: обосновани предположения за:
(1)Разходи:
А)последващи инвестиционни разходи:за проектиране,за СМР,за доставка и монтаж на допълнително оборудване за доизграждане и/или разширяване на инфраструктурата на иновацията,
Б)оперативни разходи:за наем,комунални и режийни р-ди,р-ди за възнаграждения(ако е приложимо по видове персонал,с отчитане на реалния разход,който ще възникне,а не номинално начислявания),р-ди за маркетинг(ако е необходимо),р-ди за лицензи и др.;капиталови разходи:за поддръжка на имоти и др.активи,инвестиции в нови активи и др.
(2)Приходи:Генерирането на приходи от иновацията–ще се предостави инф. за очакваните приходи,с посочване на източници,ед.цени за всяка услуга,която може да бъде реализирана на съответния целеви пазар в резултат на иновацията,очаквани количества или брой продажби на месечна или годишна база,пазарна аргументация относно тяхната достоверност и др.приложими.
(3)Амортизация:ще се представят допускания относно амортизирането на активите,които ще се придобият и/или използват при реализацията на иновацията.
Информацията за допусканията ще се представи и в табличен вид. За всички разходи и приходи ще се предостави и информация относно съпътстващите фискални задължения (данъци,такси мита и др.).
(4)Финансов модел(ФМ):на базата на допусканията и очакванията за приходи,разходи,източници на финансиране,ще се създаде финансов моделФМ за разработваната иновация.ФМ ще покрива периода от стартирането на проектните дейности до референтния период,определен в Приложение I на Делегиран регламент (ЕС)№480/2014 на Комисията от 3.3.2014г. ФМ ще представя очакваните постъпления от реализацията на иновацията и присъщите разходи,като в крайна сметка демонстрира реалния потенциал за икон. й жизнеспособност и фин. й устойчивост.ФМ ще бъде представен като паричен поток на ниво иновацията и в него ще бъдат изолирани само приходи и разходи,присъщи и възникващи от реализацията й и нейното функциониране.Всички входящи данни във ФМ ще отговарят на направените допускания.
Във ФМ ще се включат и изчисления на някои основни фин. показатели на иновацията,сред които:нетна настояща ст-т,вътрешна норма на възвръщ.,фин. възвръщаемост на инвест.разходи:ФННС(И) и ФНВ(И),фин.възвръщаемост на нац.капитал:ФННС(К) и ФНВ(К),фин.устойчивост и др.приложими.ФМ и аргументацията към него ще бъдат приложени и във формат MS Excel(приложение към фин.оценка).
Дейност 3 ще бъде изпълнена в 2 стъпки:
1.Избор на изпълнител за услуга с предмет:„Изработване на икон. и фин. оценка на разраб.продуктова иновация(smart village-Kamenar)-1бр.“.(без провеждане на процедура,чрез събиране на 2 оферти)–17-ти мес.;
2.Сключване и изпълнение на договор за услуга с избрания изпълнител–през 18-ти мес. |
29 950.00
|
29 900.00
|
Дейност 4. Дейности за информиране и публичност (дейността ще бъде изпълнена чрез изработка и доставка на 1 бр. табела, 1 бр. билборд и 20 бр. стикера): Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията, описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет.
С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти, финансирани със средства на ЕС, се предвиждат следните мерки, включени в настоящата дейност по визуализация на проекта:
(1) изработка и доставка на 20 броя стикери за маркиране на закупуваните по проекта ДМА и техни съставни компоненти – стикерите ще бъдат изработени по образец Приложение 2.16.5. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.;
(2) изработка, доставка и монтаж на 1 брой постоянна табела с информация за проекта – тя ще бъде изработена по образец Приложение 2.16.3. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.; с минимални размери 50 х 70 см. Постоянната табела ще бъде монтирана на видно място, на входа на работното помещение, наето по проекта, където ще бъдат инсталирани част от придобиваните по проекта активи;
(3) изработка, доставка и монтаж на 1 брой билборд с информация за проекта – той ще бъде изработен по образец Приложение 2.16.4. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г. Билборда ще бъде монтиран на видно място в с. Каменар, общ. Поморие, където ще бъде изградена тестовата инфраструктура на разработваната иновация съгласно планираното по Дейност 1 на проекта.
(4) включване на визуализационните и информационни реквизити на ОПИК и ЕС в съответствие с изискванията за мерките за публичност във всяка една комуникация и документация, изготвяни в процеса на изпълнение на проекта при възникващите взаимоотношения с доставчици, изпълнители на услуги, клиенти и други заинтересовани страни. Всяко едно от средствата за визуализация ще съдържа информация, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП „Иновации и конкуретноспособност” 2014-2020 г., номер и наименование на проекта на български език.
Чрез изпълнение на дейността по визуализация на проекта ще се осигури публичност на целите, постигнатите резултатите от проекта, както и размера на финансовата подкрепа по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет.
Дейността се предвижда да стартира от 1-ви проектен месец, имайки предвид необходимостта от изготвяне на съответния пакет документи при изборът на изпълнители за доставка на предвидените по проекта активи, както и на планираните услуги, съгласно предвидените указания за информация и комуникация. Нейната продължителност съответно ще бъде през целия период на изпълнение на проекта, като при финализиране на дейностите по доставката на ДМА ще бъдат изработени и предвидените стикери с оглед своевременното им маркиране. |
1 990.00
|
1 654.17
|