Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми с партниращите български висши училища с издаване на общи дипломи: Дейността е свързана с модернизацията на учебната документация и включва разработката на 4 съвместни учебни програми в приоритетно направление „5.2. Електротехника, електроника и автоматика“. Учебните програми са обединени в обща концептуална рамка – „Интелигентни системи“. Програмите разглеждат въвеждането и използването на специализирани алгоритми, софтуер и хардуер за високо ниво на автоматизация („интелигентност“) към съвременни електронни и електротехнологични устройства в областта транспорта, градската среда, бита и производството на електроенергия. Програмите са насочени към адресиране на три от социалните предизвикателства на Европейския Съюз, а именно:
(1) Здраве, демографски промени и качество на живот;
(2) Сигурна чиста и ефективна енергия;
(3) Интелигентен, зелен и интегриран транспорт.
Насоката на програмите е избрана след детайлни дискусии между партньорите и обсъждания с работодатели и представители на регионалните и национални власти.
Предвижда се разработката на една съвместна бакалавърска и три съвместни магистърски програми. Работните заглавия и кратко описание на програмите може да бъде дадено както следва:
(1) “Интелигентни транспортни системи” – ОКС "Бакалавър" с водещ партньор ТУВ. Програмата е мотивирана и директно корелира с „Директива 2010/40/ЕС на Европейския Парламент и на Съвета“), а именно: „Интелигентните транспортни системи (ИТС) са високоразвити приложения, които, без да включват интелигентност в буквалния смисъл, имат за цел да предоставят иновативни услуги за различни видове транспорт и управление на движението и да дадат възможност на различните потребители да бъдат по-добре информирани, както и да допринесат за по-безопасно, по-координирано и „по-интелигентно“ използване на транспортните мрежи“. Програмата предвижда мултидисциплинарно обучение обединяващо телекомуникационни, електронни и информационни технологии с транспортното инженерство, мениджмънт и предприемачество с цел планиране, проектиране, експлоатация, поддръжка и управление на транспортни системи.
(2) “Smart Cities” – Магистърска програма с водещ партньор ТУВ. Програмата ще бъде свързана изучаването на технологии за интелигентна и устойчива градска среда. Основен акцент ще бъде поставен на техниките са събиране и обработка на данни и приложението им към ефективно управление на ресурси и услуги в това число управление на: трафик; транспортни системи; доставка на електрическа и топлинна енергия и вода; системи за пречистване и др. В рамките на програмата студентите ще придобият комплексни и мултидисциплинарни знания свързани както с електронни и информационни системи така и с мениджмънт, управление и предприемачество.
(3) “Интелигентно производство на електрическа енергия“ – Магистърска програма с водещ партньор ТУС. Предвижданата насока за тази магистърска програма е обучение на студентите в модерните направления на производство, проектиране, присъединяване, съхранение, управление и рационално използване на електрическата енергия. Програмата ще предлага високо ниво на образование, съгласувано с индустрията и енергетиката. Студентите ще получат възможността да научат как да се справят с различни проблеми на електрическата енергия - от прилагането на новите научни открития за генериране, транспортиране и използване на електрическа енергия, до създаването на нови архитектури на интелигентни електрическите мрежи, включващи класически и възобновяеми енергийни източници (ВЕИ).
(4) “Интелигентни системи за дома, офиса и медицината” – Магистърска програма с водещ партньор ТУС. Тази магистърска програма е предназначена за придобиване на знания от студентите в актуални интердисциплинарни области – интелигентни системи, включително IoT приложения, роботизирани системи, биомедицинско инженерство, изкуствен интелект и др. Програмата ще предлага високо ниво на образование, съгласувано с индустрията и здравните грижи. |
96 000.00
|
74 475.72
|
Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньори: Дейността включва разработването и въвеждането на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньорите. Предвижда се разработката на общо 3 учебни програми на чужд език. За постигане на кохезия и възможност за гъвкавост на обучението, се планира програмите да се базират и изхождат от тематиката и основната структура на тези, разработени в дейност „Разработване и въвеждане на съвместни учебни планове с партниращите български висши училища с издаване на общи дипломи“. Това ще даде възможност:
(1) Студентите да избират и комбинират обучение на български и чужд език;
(2) Гъвкавост при провеждане на изходящи и входящи мобилности.
Планират се следните учебни програми за обучение на чужд език:
(1) Интелигентни транспортни системи – свързана и директно корелира с програмата Smart Cities;
(2) Intelligent systems for smart home, office and medical facilities – свързана и директно корелира с програмата „Интелигентни системи за дома, офиса и медицината“
(3) Smart energy generation – свързана и директно корелира с програмата „Интелигентно производство на електрическа енергия“
Учебните програми, разработени на чужд език, ще предоставят следните възможност за студентите:
(1) Участие в курсове на чужд език в рамките на организацията, в която са записали;
(2) Участие в курсове на чужд език в рамките на асоциираните партньорите посредством изходящи мобилности;
(3) Участие в курсове на чужд език в рамките на входящи мобилности от преподаватели от асоциираните партньори;
(4) Участие в курсове на чужд език в рамките на курсове с дигитално, електронно обучение. |
66 287.80
|
61 306.12
|
Разработване и въвеждане на програми и учебни материали с дигитално образователно съдържание: Дейността е свързана с дигитализацията на учебните програми и учебното съдържания, като е насочена към решаването на три основни задачи, а именно:
(1) Разработване и въвеждане на програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение,
(2) Разработване на дигитално образователно съдържание,
(3) Внедряване на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес
Предвижда се разработката на общо 2 учебни програми с дигитално съдържание. За постигане на кохезия и възможност за гъвкавост на обучението се планира програмите да се базират и изхождат от тематиката и основната структура на тези разработени в дейност 1 „Разработване и въвеждане на съвместни учебни планове с партниращите български висши училища с издаване на общи дипломи“. Това ще даде възможност:
(1) Студентите да избират и комбинират конвенционално обучение и обучение с дигитално съдържание;
(2) Възможност за гъвкаво и ефективно преминаване от конвенционално към електронно обучение за разработените програми при необходимост, свързана с извънредни ситуации – напр. епидемии и др.;
(3) Възможност за комбинирано обучение за хора със специални нужди;
(4) Записване в изцяло дистанционно обучение.
Планират се следните учебни програми за подготовка и разработка за обучение чрез дигитално съдържание:
(1) Интелигентни системи за дома, офиса и медицината;
(2) Интелигентни транспортни системи.
За програмите с дигитално образователно съдържание ще бъдат разработени специализирани електронни учебни материали. Тези материали ще включват:
• Лекционен материал, базиран на цифрови презентации, записи на лекции, теоретично учебно съдържание и др.
• Лабораторни упражнения, базирани на съвременни софтуерни продукти за симулация и моделиране. Лабораторните упражнения ще могат да се изпълняват самостоятелно от студентите посредством мрежови лицензи и облачно споделяне.
• Занятия с практична насоченост, базирани на използване на съвременни CAD системи. Работа по конкретни проекти и разработка на техническа и инженерна документация;
• Материали за интернет базирана оценка и самооценка както на теоретичните познания, така и на придобитата компетентност и практически ориентирани знания.
Материалите ще бъдат достъпни за студентите, записали новоразработените програми.
За обезпечаване на цифровото обучение, се планира изграждането 3 виртуални лаборатории. За тази цел се предвижда закупуване на ИКТ оборудване и софтуер, които ще включват:
• Лаборатория по базова симулация на електронни и електротехнически схеми – базирана на лицензи на софтуерния продукт Multisim.
• Лаборатория по комплексна симулация на интелигентни системи – базирана на лицензи на софтуерния продукт MATLAB и програмния език с отворен код Python.
• Лаборатория за дизайн на електронни схеми и системи - базирана на придобития софтуерен продукт Altium designer и програмния продукт с отворен код Python/Python Jupyter Notebook. |
135 100.00
|
2 694.80
|
Закупуване на софтуер и/или ИКТ оборудване: Дейността включва придобиването, инсталирането и внедряването на планираното за закупуване ИКТ оборудване.
Оборудването и софтуера се предвижда да включват:
(1) Хардуер (ИКТ оборудване), свързан с разширяването на възможностите на инфраструктурата на кандидата и партньорите за провеждане на дигитално базирано обучение. Оборудването ще позволи повишаване на капацитета за високоскоростен обмен на данни, споделяне на информация и работа с облачни технологии. Това ще даде възможност за инсталация и работа с мощни и модерни софтуерни продукти и платформи за дигитално обучение, в рамките на широко споделена с партньорите мрежа.
(2) Софтуер, който ще даде възможност за разработка на комплексно дигитално учебно съдържание, базирано на съвременни системи за моделиране, симулации и компютърно асистирано проектиране (CAD).
Основната част от софтуера и ИКТ оборудването ще бъдат инсталирани при кандидата. Придобитите и инсталирани ресурси ще бъдат споделени с партньорите като облачен интернет базиран ресурс. Всеки от партньорите ще има достъп до разработеното учебно съдържание и софтуера необходим за използването му.
Целта на създаване на дигиталната среда е продиктувана не просто от новата реалност в контекста на COVID-19, а от тенденцията за дигитализация на учебния процес, засилване на неговата интерактивност, възможност за осъществяването му от всяка точка на света, достъпно съдържание 24/7/365 . |
444 000.00
|
290 622.21
|
Обучение на преподаватели в България: Дейността е свързана с професионалното развитие на преподаватели и включва обучения в България, насочени към:
(1) Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология и по-специално:
• Усвояване на терминология и специфика за комуникацията на чужд език, характерни за професионалното направление, в което се разработват учебните програми;
• Придобиване на чуждоезикови умения по втори или трети чужд език, за разширяване на възможностите за комуникация с чуждестранни партньори и студенти.
• Придобиване на специфични чуждоезикови умения при комуникация с хора със специални нужди – включително и изучаване на езика на знаците.
(2) Придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии и по специално:
• Придобиване на дигитални умения свързани с отдалечена комуникация и управление на времето и проекти;
• Придобиване на дигитални умения за разширяване на възможностите за работа с хора със специални нужди;
• Придобиване на дигитални умения свързани с образованието, а именно:
- За работа със системи за управление на учебно съдържание.
- За работа със софтуерни продукти за подготовка и презентация на учебен материал.
- За работа със специализирания софтуер, закупен по проекта.
Отчитайки така представените насоки на обученията, тяхната връзка към професионално развитие на преподавателите може да се свърже с:
(1) Разширяване на конкурентоспособността на преподавателски състав и създаване на възможност за ефективно включване в рамките на новите учебни програми;
(2) Създаване на умения за предприемачество и възможност за провеждане на обучение, включващо предприемачески аспект;
(3) Създаване на умения за комуникация и ефективна работа с хора със специални нужди, в рамките на реализацията на хоризонталните политики на програмата.
Провеждането на обученията ще бъде съгласно разработени планове за кариерно и професионално развитие на преподавателите. Плановете ще бъдат разработени на база на детайлен анализ на съществуващите компетентности и нуждите дефинирани от разработените учебни програми. |
45 000.00
|
55 080.00
|
Организация и изпълнение на краткосрочни специализации в асоциираните партньори: Дейността е свързана с професионалното развитие на преподаватели чрез краткосрочни специализации в следните асоциирани партньори:
(1) Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Германия
(2) Vilnius Gediminas Technical University (VGTU), Литва
(3) Politehnica University of Bucharest (PUB), Румъния
Специализациите ще обхванат целия спектър от насоки, дефинирани от програмата, а именно:
(1) Въвеждане на иновативни методи на преподаване;
(2) Придобиване/усъвършенстване на дидактически знания и умения;
(3) Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология;
(4) Придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии;
(5) Придобиване/усъвършенстване на предприемачески умения;
(6) Развиване на социална и етична отговорност;
(7) Придобиване/усъвършенстване на умения за „проблемно базирано“ преподаване.
Отчитайки така представените насоки на специализациите, тяхната връзка към професионално развитие на преподавателите може да се свърже с:
(1) Разширяване на конкурентоспособността на преподавателски състав и създаване на възможност за ефективно включване в рамките на новите учебни програми;
(2) Създаване на умения за предприемачество и възможност за провеждане на обучение ,включващо предприемачески аспект;
(3) Създаване на умения за комуникация и ефективна работа с хора със специални нужди, в рамките на реализацията на хоризонталните политики на програмата.
Провеждането на специализациите ще бъде съгласно разработени планове за кариерно и професионално развитие на преподавателите. Плановете ще бъдат разработени на база детайлен анализ на съществуващите компетентности и нуждите, дефинирани от разработените учебни програми.
Краткосрочните специализации са директно свързани с дейността „Споделяне на преподаватели между участниците на проекта.“ |
156 233.00
|
24 595.00
|
Споделяне на преподаватели между участниците на проекта.: Дейността е свързана с професионалното развитие на преподаватели и мултипликация на резултатите от краткосрочни специализации.
Дейността включва обучение на студенти от едно висше училище, участващо в проекта, от преподаватели на друго висше училище, участващо в проекта. Ще бъдат обхванати само преподаватели, които в рамките на проекта са завършили краткосрочна специализация в чужбина (мобилност с цел преподаване).
Основни насоки включват:
(1) Обмяна на опит между партньорите и запознаване със знанията и уменията на участниците в краткосрочните специализации;
(2) Постигане на по широк ефект от повишената компетентност на преподавателите чрез засягане на по-голям брой студенти в рамките на всички партньори;
(3) Засилване на привлекателността на новите учебни програми разработени в рамките на проекта.
Споделянето на преподавателите ще бъде част от техните планове за кариерно и професионално развитие на преподавателите. Плановете ще бъдат разработени на база на детайлен анализ на съществуващите компетентности и нуждите дефинирани от разработените учебни програми.
Споделянето на преподаватели ще бъде директно свързани с дейността „Организация и изпълнение на краткосрочни специализации в асоциираните партньори.“ |
0.00
|
0.00
|
Кариерно консултиране и ориентиране на студенти: Дейността е свързана кариерното развитие на студенти и създаване на възможност за подпомагане на тези от тях които искат да се насочат към предприемачество и започване на собствен бизнес. Дейността включва два основни аспекта:
(1) Реализация и внедряване на единна система за проседяване на реализацията на завършили в първата година след дипломирането. Основни аспекти на тази система включват:
• Създаване на възможност за продължителна комуникация със завършили студенти и документиране на тяхното професионално развитие;
• Възможност за получаване на обратна връзка, свързана с кариерното развитие на завършили студенти. При необходимост - корекция на учебни програми вследствие на получената обратна връзка;
• Наблюдение на пазара на труда и реализацията на студенти за ефективно формиране на професионалния профил на обучаемите с цел повишаване на тяхната конкурентоспособност.
(2) Организация на кариерни борси. Основни аспекти, свързани с организацията на тези събития, включват:
• Възможност студентите да се запознаят с успешни компании, работещи в професионалното направление което изучават;
• Възможност за директно кандидатстване за работна позиция;
• Разширяване и практикуване на уменията за презентация и водене на бизнес комуникация;
• Създаване на връзка студенти/работодател и възможност за оценка на уменията и разработване на план за развитие;
• Насърчаване на предприемачески инициативи;
• Възможност за представяне на разработки и умения, които да бъдат оценени и насърчени за основа на собствена компания;
(3) Организация на кариерни събития. Дейността е свързана с организирането на събития за изграждане на контакти между студенти и предприемачи/предприятия/работодатели, където основните аспекти включват:
(1) Възможност студентите да се запознаят с успешни компании работещи в професионалното направление което изучават;
(2) Възможност студентите да получат оценка за своето развитие като специалисти и както и наставления и насоки които да подобрят тяхната конкурентоспособност – под формата на професионален план за реализация изготвен от представител на работодателите;
(3) Разширяване на уменията и познанията на участващите за търсене на работа и комуникация с работодателя;
(4) Възможност за получаване на конкретна задача от работодател, която да бъде реализирана под формата на курсова или дипломна работа.
Изпълнението на тази дейност е пряко свързано с дейност: „Създаване на мрежи от кариерни центрове в партниращите български висши училища“, където двете софтуерни платформи ще бъдат интегрирани с цел получаване на синергия от дейностите. |
294 700.00
|
199 644.00
|
Създаване на мрежи от кариерни центрове в партниращите български висши училища: Дейността е свързана с кариерното развитие на студенти и създаване на възможност за подпомагане на тези от тях, които искат да се насочат към предприемачество и започване на собствен бизнес. В същността си представлява разработката на комплексна информационна система, която да обедини в мрежа кариерните центрове в партниращите в проекта български висши училища. Основни аспекти на разработваната информационна система включват:
(1) Осъществяване на връзка между студент и работодател в рамките на мрежа действаща на територията на страната и обединяваща четири региона: Североизточен, Северен централен, Югоизточен, Югозападен. Тази връзка ще позволи:
• Разширяване на възможностите за реализация на студентите в рамките на изучаваното от тях професионално направление;
• Повишаване на квалификацията чрез неформално обучение, посредством наставления от представители на работодателите и ангажиране по конкретни задачи и проблеми;
• Ясна оценка за възможностите и знанието на студенти, отнесено към конкретни работни позиции;
• Подкрепа при подготовка на официална документация за бизнес комуникация при търсенето на работа.
(2) Подкрепа и подпомагане на студенти, които виждат своето кариерно развитие като предприемачи, посредством:
• Осигуряване на среда за информационна подкрепа;
• Оценка на идеи и концепции от експертна комисия;
• Връзка между студенти и наставници – работодатели и инвеститори;
• Създаване на връзка между студенти от различните ВУЗ търсещи членове на своя екип.
Тази дейност е пряко свързана с дейност „Кариерно консултиране и ориентиране на студенти“. Мрежата от кариерни центрове ще бъде интегрирана заедно с системата за проследяване на реализацията на завършилите в първата година след дипломирането студенти. |
94 800.00
|
49 800.00
|
Студентски клубове за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност: Дейността е свързана с кариерното развитие на студенти и създаване на възможност за подпомагане на тези от тях, които искат да се насочат към предприемачество и започване на собствен бизнес, посредством специализирано обучение. Обучението, включено в рамките на дейността, предвижда:
(1) Развитие на предприемаческите компетентности чрез серия от курсове развиващи дигиталните и презентационни умения;
(2) Подобряване на конкурентоспособността на студентите чрез развитие на комплексни меки умения;
(3) Включване на този тип обучения в разработените учебни програми, така че да се стимулира и развива предприемаческо мислене и умения и формализира този тип обучение;
(4) Извършване чрез съществуващи и новосъздадени студентски клубове, като се даде възможност на студентите за участие в рецензиране и даване на отзиви за курсовете.
(5) Създаване на синергия между курсовете и провежданите мобилности (интернационализация в чужбина).
В дейността участват всички партньори в проекта, без ТУГ.
Дейността е пряко свързана с изпълнението на дейности:
(1) Разработка и въвеждане на съвместни учебни планове с партниращите български висши училища с издаване на общи дипломи;
(2) Изходяща мобилност на студенти и докторанти с цел обучение и научноизследователска дейност. |
10 800.00
|
12 960.00
|
Изходяща мобилност на студенти и докторанти с цел обучение и научноизследователска дейност: Дейността е свързана с интернационализирането на висшите учебни заведения, партниращи си в проекта, и създаване на възможност за студенти и докторанти да разширят познанията и компетентностите си посредством чуждестранен обмен и мобилност. В съществото си дейността ще бъде насочена към мобилности, даващи възможност за:
(1) Придобиване на професионална компетентност в международен и мултикултурен контекст;
(2) Осигуряване на опит тип „интернационализация в чужбина“;
(3) Обучение по съвременна учебна програма, реализирана заедно със асоциираните партньори;
(4) Придобиване на практически умения при проектно ориентирано обучение – за участниците които изберат да реализират свои курсови, преддипломни, дипломни и дисертационни теми по време на мобилността си;
(5) Усвояване на умения свързани с предприемачество – при участие в специализирани курсове, свързани с мобилността;
(6) Възможност за работа с апаратура и инженерни техники, които не са налични в изпращащите организации;
(7) Разширяване на езиковите познания.
В това си естество, дейността е пряко обвързана с изпълнението и реализирането на дейност „Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньори“. Изходящите мобилности ще бъдат насочени към обучения по курсове, свързани с учебните програми, разработени в рамките на проекта.
Изходящите мобилности ще се проведат в следните асоциирани партньори:
(1) Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Германия
(2) Vilnius Gediminas Technical University (VGTU), Литва
(3) Politehnica University of Bucharest (PUB), Румъния |
116 086.00
|
0.00
|
Изходяща мобилност на постдокторанти, млади учени, изследователи и учени с цел обучение, обмяна на опит, преподаване и научноизследователска дейност.: Дейността е свързана с интернационализирането на висшите учебни заведения, партниращи си в проекта, и повишаване на цялостната квалификация и компетентност на постдокторанти, млади учени, изследователи и учени. В съществото си тя включва осъществяване на мобилности за преподаване и научноизследователска дейности, при които се очаква:
(1) Развитие на широки връзки с международни научноизследователски групи, сътрудничеството с които може да бъде използвано за разширяване на компетенциите чрез активен обмен на знания;
(2) Усвояване на нови научноизследователски и преподавателски техники и подходи;
(3) Възможност за обучение за работа със специализирана и уникална техника, която не е налична в партньорските организации;
(4) Придобиване на професионална компетентност в международен и мултикултурен контекст;
(5) Осигуряване на опит тип „интернационализация в чужбина“.
(6) Осъществяване на работа в партньорство по разработка на съвместни публикации и учебни материали;
(7) Разширяване и утвърждаване на съществуващи международни връзки и контакти;
(8) Осигуряване на устойчив обмен с асоциираните партньори и след приключване на проекта.
Осъществяване на мобилностите ще бъде удостоверено със сертификат за успешно приключване, издаден от приемащите асоциирани партньори, удостоени с харта за висше образование „Еразъм“.
Дейността е пряко свързана с въвеждането и стартирането на учебните програми разработвани в рамките на проекта. Повишената квалификация и компетентност на преподавателския състав участващ в мобилностите ще гарантира високо качествено обучение на европейско и интернационално ниво. |
234 168.00
|
36 708.00
|
Входяща мобилност за преподаване: Привличане на чуждестранни преподаватели.: Дейността е свързана с интернационализирането на висшите учебни заведения, партниращи си в проекта, и в съществото си включва:
(1) Привличане на международни преподаватели за провеждане на обучение, свързано с потребностите на разработените по проекта нови учебни програми на чужд език;
(2) Стимулиране на нови подходи към преподаването и ученето в глобална и международна рамка, чрез активен обмен на знание, извършен на територията на приемащата организация;
(3) Затвърждаване на връзките и свързаността с асоциираните партньори и установяване на устойчив и разрастващ се обмен на преподаватели, по-специално на входящи мобилности и след приключване на проекта.
(4) Осигуряване на опит тип „интернационализация у дома“;
(5) Подготовка на студентите за професионална социална реализация в международен и мултикултурен контекст.
В това си естество дейността е пряко обвързана с изпълнението и реализирането на дейност „Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньори“. Входящите мобилности ще бъдат насочени към обучения по курсове, свързани с учебните програми разработени в рамките на проекта. |
91 152.00
|
22 974.00
|