Разработване и въвеждане на система за оптимизация и управление на човешките ресурси в предприятието (СУЧР): Планираната за изпълнение Дейност 1 е в съответствие с изискванията на процедурата и допустимите дейности за „Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията“ цели създаване на методи, документи и инструменти, насочени към надграждане на съществуващите регламенти за управление на човешките ресурси. В рамките на дейността ще бъдат внедрени двата основни елемента - оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години). Тези два елемента на системата за управление на човешките ресурси ще бъдат надградени с подсистема за въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане.
При разработването и въвеждането на СУЧР ще бъде обърнато специално внимание на служителите над 54 годишна възраст и служители с увреждания за осигуряване на допълнителни мерки и средства, което да създаде условия тези лицата да са активни участници в трудовите процеси, пълноценни членове на трудовия колектив и обществото и ще повиши тяхната адаптивност и производителност. Търсеният ефект от изпълнението на дейността е намаляване на напрежението при работа, като естествено следствие от натоварването в процеса на работа, както и повишаване на ефективността и ефикасността на работната система. Оптимизацията обхваща работната среда, работното оборудване, работното място, работните задачи и организацията на труда (смени, работно време). Типични мерки, свързани с оптимизацията, са физиологичните режими на труд и почивка, съвместяване на няколко сходни дейности или обратното – намаляване (освобождаване) от част от ангажиментите (несвойствени дейности), преместване (вътрешно преназначаване) на по-подходяща за работещия (адекватна на неговите качества и подготовка) работа и др. В резултат от дейността ще бъдат направени изменения и/или създадени нови основни регламенти - правилник за вътрешния трудов ред, длъжностни характеристики, интегриран с ПВТР наръчник с процедури, формуляри за идентифициране на ключови параметри, план с коригиращи действия, включително начините и обхвата на съвместяването на професионалния и личния живот (работно време и локация) и по отношение на трансфера на социални и личностни качества и умения, оценка на труда и оптимизиран режим на труд и почивка, схема на функционално съвместимите дейности подходящи за взаимозаменяемост, план за съвместяване и взаимозаменяемост в отделните звена, списък на лицата, преминали на гъвкаво работно време, списък на нестационарните работни места, на които се прилага взаимозаменяемост, обогатяване (разнообразяване) на работните задачи с цел избягване на едностранно натоварване. Въвеждането на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители ще се реализира посредством набор от процедури и мерки, които допринасят за съхраняване на високото ниво на квалификация, специфични умения, работоспособност и мотивация за работа. В обхвата на тази под-дейност ще попаднат работното време, контекстът (съдържанието) на трудовата дейност, организацията на труда, работното време, системите за заплащане, здравното наблюдение, обучението и квалификацията, наставничеството. Тя ще се реализира на няколко основни етапа - определяне на кръга на целевата група (лица над 54 годишна възраст), идентифициране на техните нужди, идентифициране на най-неблагоприятно влияещите фактори върху трудовото им представяне, определяне на възможностите за вътрешно съвместяване и взаимозаменяемост, включително и въвеждането на гъвкави форми на заетост, разработване на план за наставничество и ще доведе до запазване функционална дееспособност на лицата над 54 годишна възраст. |
19 000.00
|
19 000.00
|
Осигуряване на средства за колективна защита за подобряване на работната среда: Дейността съответства с изискванията на процедурата и Дейност 3 „Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите“ цели обезопасяване на технологични процеси и превенция на работещите с вредни токсични газове и тежести, в резултат на идентифицирани рискове в база (ремонтно хале) в с. Мощанец и целева група от 56 заети, включително трудоустроени и лица над 54 г.
1.Мобилна аспирационна система за засмукване на газове и пушеци със самопочистващ се филтър
В процеса на заваряване се отделят различни газове с токсичен ефект–азотни окиси, различни метални окиси, озон, фосген, въглероден окис и въглероден двуокис и др. в зависимост от състава на използваните електроди и заваряваните метали. Отделяните газове и пушеци се разпространяват на територията на ремонтното хале и излагат на риск както заваряващия, така и останалите работници в помещението. Основните източници на запрашеност са работата с различни машини (първична запрашеност при източника) и вторична запрашеност-при течения и въздушни потоци, осаденият прах се вдига и създава допълнителен прахов фон.
Чрез осигуряване на аспирационната система ще се оптимизира ефективното отвеждане на токсичните газове при заваръчни операции при източника, извършвани на различни работни места в базата и отделящи обезмаслен заваръчен дим. Системата ще осигурява филтриране на 99,8% от уловените газове.
2.Мобилна индустриална прахосмукачка
При работа с ръчни моторни инструменти и машини се отделя значително количество прах с различен произход (в зависимост от обработвания материал), различни свойства и съдържание, които в процеса на ремонтната дейност се осъществяват на нестационарни работни места в базата. Това налага необходимостта от мобилна вакуумна система, която ефективно да улавя праховите частици, и да има възможност за интегриране към различни уреди и инструменти в ремонтното хале.
С цел ефективно неутрализиране на запрашеност при източника и превенция за здравето на работещите от прахоотделяне в процеса на работа с ръчни моторни машини (бормашини, шлайфове, циркуляри), предвид честотата на извършване на различни видове работи, БИОСТРОЙ ЕООД планира осигуряването на индустриална прахосмукачка, която да осигурява улавяне и засмукване на отложеното значително количество прах, което създава обща фонова запрашеност при употребата на ръчни моторни инструменти.
3. Мобилен механично-подемен кран тип Жираф
Ръчната работа с тежести е постоянно съпътстваща дейност, осъществявана в базата–ремонт на тежка механизация, прилежащ инвентар към градската инфраструктура, машини и съоръжения. Редовното претоварване на мускулно-скелетната система може да доведе до сериозни увреждания и професионални заболявания (спондилоза, артроза, периартрит, тендовагинити и др.), които са свързани с поражения върху ставите, мускулите, нервните окончания и междупрешленните дискове на гръбнака.
При дейностите в базата често се налага сваляне на единични едрогабаритни възли и агрегати за разглобяване и отстраняване на дефектирали и/или износени машинни елементи. Теглото на тези товари често е над 100 кг., а размерът и формата им не позволяват ръчно манипулиране, което затруднява и използването на други средства за пренасяне на тежести, особено на работни места, до които е ограничен достъпа на кари и няма възможност за ползване на телфери и други повдигателни съоръжения.
За повдигането и преместването на такива тежести е подходящ механичен мобилен (ръчно водим) подемен кран тип жираф, който е с малки габарити и възможност за сгъване на подмяната стрела, което го прави изключително удобен и функционален за манипулиране на малки разстояния - в рамките на ремонтното хале, и който ще осигури допълнителна защита, превенция и сигурност при работа с тежести.
Изпълнението на дейността ще премине при последователност:
1.Избор на изпълнител
2.Сключване на договор с избрания изпълнител
3.Доставка на оборудване и въвеждане в експлоатация. |
19 420.00
|
19 360.00
|
Подобряване микроклимата и условията на работа : Дейността е в съответствие с изискванията на процедурата и Дейност 3 „Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите“ и ще се изпълнява в базата в с.Мощанец с целева група 56 заети чрез инвестиции в по-ефективно отопление в работното хале и по-чисти технологии, насочени към осигуряване на енергийна ефективност и принос за опазването на околна среда.
Необходимостта от изпълнение на дейността е свързана с непосредствения ефект върху здравето и работоспособността на работещите, като се намалят предпоставките за възникване и хронифициране на различни простудни и респираторни заболявания и подобряване на състоянието на хората с диспозиция към такива (при които ниската температура може да провокира обостряне и хронифициране на други общи заболявания).Оптимизирането на микроклимата се предприема с цел превенция на риск и неблагоприятното въздействие, което се подценява като фактор за безопасността и здравето при работа. Неблагоприятното въздействие се характеризира с т.нар. „скрита симптоматика” (проявяваща се след провокация) като реакциите касаят целия организъм.
1.Изграждане на отоплителна система
В миналото базата в с. Мощанец е разполагала с изградена локална парова централа, осигуряваща отопление за няколко предприятия, която сега не съществува.В работното хале на базата е налична тръбопроводната инсталация, която е остаряла и не функционира.
Към момента работното помещение се отоплява с печки на дърва, като се използва отпаден продукт от дейността-изрязани клони и дървесина. Поради особеностите на халето-висок таван, множество големи портални врати и липса на ефективно топлоотдаване-директно извеждане на дима навън, печките не успяват да затоплят достатъчно и ефективно. Използването на печките в ремонтното хале създава и предпоставки за възникване на инциденти - пожар, изгаряне на работещите.Този начин на отопление чрез отвеждане на дима навън и разпространяване на фини прахови частици е една от основните причини за висока концентрация на вредни емисии.
БИОСТРОЙ ЕООД планира изграждане на отоплителна система, чрез която да бъде постигната по-висока ефективност на ресурсите - 25 % по-високо КПД и по-ефективно изгаряне чрез влагане и на дървесен чипс, чрез което ще се осигури и екологичен ефект - чистота при изгарянето.
Във връзка с изграждане на отоплителната система се предвижда закупуване на 2 броя котли, които да могат да бъдат премествани при необходимост във връзка с реорганизация на трудовия процес в границите на работното хале и радиатори, които да обезпечат ефективното отопление в цялото помещение. За осигуряване на енергийна ефективност се предвижда закупуване на котли с различна отоплителна мощност(60kW и 80kW) при необходима отоплителна мощност за цялата площ на халето-140 kW, определена в условията на т.нар абсолютна зима, при външна температура от -10 и повече. Когато температурата през зимата не е толкова ниска, не е необходимо да се използва цялата необходима мощност от 140kW, а ще се използва само единия котел. През месеците февруари-април ще се използва отново само единия котел в зависимост от температурата. При съобразяване с особеностите на помещението за изграждане на отоплителната система ще бъдат осигурени и радиатори.
2.Изграждане на окачен таван.
Предвиденият за изграждане окачен таван в ремонтното хале е свързан с необходимостта от намаляване на общия отопляем обем въздушни маси и привеждане на работната среда в зоната на оптималните нива и стойности, повишаване ефективността на отоплението и подобряване на параметрите на микроклимата – температура, относителна влажност и движение на въздушни маси, които създават предпоставка за максимална продуктивност и работоспособност.
Изпълнението на дейността ще премине при следната последователност:
1.Избор на изпълнители
2.Сключване на договор с избрани изпълнители
3.Строително-монтажни работи
4.Доставка на оборудване и въвеждане в експлоатация |
56 600.00
|
55 041.51
|
Осигуряване на индивидуална защита на работещите чрез закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Планираната за изпълнение Дейност 4 е в съответствие с изискванията на настоящата процедура и дейност 3 за „Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите“.
Въз основа идентифицирани рискове при различните извършвани работи, допълнителните рискове и политиката, насочена към засилване и оптимизиране грижата за здравето и безопасността на работещите, БИОСТРОЙ ЕООД предвижда закупуване на ЛПС и СРО, които освен че отговарят на изисквания на законодателството, ще имат по-голяма износоустойчивост и качество за защита от вредни и опасни фактори на работната среда, произтичащи от естеството на извършваната работа и специфичните рискове за определената целева група от 258 души.
Работодателят е осигурил здравословни и безопасни условия на труд, съгласно действащата нормативна уредба. Процесът на закупуване и подмяна е постоянен и обусловен от големия брой работни места и високата степен на амортизация поради естеството на извършваната работа. За постоянния състав в дружеството специално работно облекло се закупува по два пъти годишно непосредствено преди раздаването му за съответния сезон. В текущ порядък се закупуват ЛПС и СРО, предназначени за подмяна на негодните и излезли от употреба индивидуални защитни средства, за които са сигнализирали работещите.
Извършен е анализ и оценка на рисковете, определени са характеристиките, които всяко лично предпазно средство трябва да притежава, отчетени са всички рискове, произтичащи от използването на ЛПС. Оценена е ефективността срещу рискови ситуации, които могат да възникнат спрямо техните характеристики. Извършено е сравнение на характеристиките на ЛПС и необходимите СРО. Направеният анализ отчита необходимост от надграждане на осигурените и използвани ЛПС, вкл. специално работно облекло, които с оглед периода на износване са недостатъчни за осигуряване здравето и безопасността на работещите, спазвайки и изводите от направената оценка на риска и нужди от облекло, което да се запазва за по-дълъг период от време без да губи защитните си свойства.
Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са утвърдени от ръководството по списък, съгласувани със СТМ и обсъдени в КУТ след разговори с работниците и служителите, относно техните притеснения и препоръки.
Поради спецификата на извършваната работа на открито, при условията на естествените климатични условия, ЛПС и СРО имат по-малък срок на износване, поради което приоритетно ще се закупуват най-бързо амортизиращите се.
Дейността на дружеството предполага наличието на множество едновременно влияещи неблагоприятни фактори и ускорена амортизация на ЛПС и СРО, свързани преди всичко с контакта с агресивни замърсени повърхности и неблагоприятeн микроклимат. Особено неблагоприятно се отразява замърсяването с масла и други нефтопродукти, което налага често изпиране. При интензивното пране и третиране с перилни препарати се намалява устойчивостта на СРО.
Основните фактори, допринасящи за ускорената амортизация, са агресивната среда, интензивното използване, недостатъчното качество и/или неподходящи материи, тъкани и/или материали от които са направени предпазните средства.
За голяма част от работещите, ЛПС и СРО са единствените начини на защита от неблагоприятните въздействия на средата, като е необходимо да осигуряват комбинирана защита от няколко фактора, действащи едновременно–неблагоприятна температура, влага, прах, груби повърхности и различни замърсявания, вкл. биологичен агент.
Изпълнението на дейността ще премине при следната последователност:
1.Избор на изпълнител
2.Сключване на договор с избрания изпълнител
3.Доставка на лични предпазни средства и специално работно облекло
4. Разпределяне и предоставяне на лични предпазни средства и специално работно облекло на работещите в съответствие с планираното в дейността и списък на ЛПС и специално работно облекло. |
119 874.00
|
119 336.85
|
Обучение за повишаване знанията, свързани със специфичните рискове за здравето: Дейността е в съответствие с изискванията на процедурата и дейност 3 за „Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите“ и има за цел допълване и повишаване на специфични знания и умения във връзка с осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, имащи за цел както превенция на трудови злополуки и заболявания, така и предотвратяване на вреди за околната среда при изпълнение на трудовите задължения за целева група от 116 заети.
Ще бъде проведено обучение, насочено към запознаване на работещите с основни правила, норми и принципи за безопасна работа, както и за придобиване на умения за преценка на професионалния риск и неговото предотвратяване.
Обучението по безопасност и здраве ще бъде разпределено в модули, свързани със специфичните рискове при работа и насочени към различни групи работещи в предприятието, където е идентифицирана необходимостта от повишаване на знания и умения:
- При експлоатация на транспортни средства и специфична механизация-особености при експлоатация на различни видове машини, механизация, ръчни инструменти при различни операции. Представяне на рискове, свързани с генерирани опасности по отношение на работната среда, механичните и електрически опасности, безопасните методи и начини на работа и основните начини за превенция чрез организационни, технически и индивидуални мерки за защита.
-При работа с ръчно преносими и водими машини (моторни резачки, косачки за трева, пръскачки и почистващи машини)
-Повдигане и пренасяне на единични неопаковани товари; извършване на товаро-разтоварни дейности; складови операции и изисквания за складиране и манипулиране на метални изделия; мускулно-скелетните увреждания при ръчна работа с тежести и профилактиката им.
-При работа, свързана с ремонт и техническо обслужване на транспортни средства - рискове, свързани с генерирани опасности по отношение на работната среда, механичните и електрически опасности, безопасните методи и начини на работа и начини за превенция чрез организационни, технически и индивидуални мерки за защита.
-При работа на открито, свързана с експозицията на неблагоприятен микроклимат-всички елементи на работната среда, които могат да породят риск-температура, относителна влажност, движение на въздушните маси, шумът и неговите характеристики–звуково налягане и честотен спектър, осветеност на работната повърхност, запрашеност (обща и локална), различни полета и лъчения вкл. йонизиращи и нейонизиращи, вибрации, наличие на токсични газове и изпарения във въздуха, включително и експлозивна атмосфера с праговите концентрации. Запознаване с механизма на неблагоприятно въздействие, кумулативния ефект и средствата за превенция чрез организационни, технически и индивидуални средства за защита.
-При ръчна работа с тежести в контекста на сметосъбирането и сметоизвозването-представяне на безопасни методи и последователност за извършваните операции, ползването на различни помощни средства и организацията на физиологичните режими на труд и почивка, основните признаци и симптоми за увреждания на опорно-двигателния апарат, методите на превенция, други произтичащи рискове–опасност от подхлъзване, спъване и падане, опасност от рухване на конструкцията и затрупване, опасности свързани с експлоатацията на подемна техника и складово оборудване и инвентар.
-При работа на височина при осъществяването на санитарна сеч на дървесина (кастрене на клони) с помощта на автовишка и ръчно преносими стълби.
-Специфични рискове, свързани с опасни отпадъци, съдържащи ОХВ и биологичен агент - основни принципи за класифициране на използваните вещества и материали – кои са опасни, изискванията на нормативната уредба и основните правила за безопасност.
Изпълнението на дейността ще премине при следната последователност:
1.Избор на изпълнител
2.Сключване на договор с избрания изпълнител
3.Провеждане на обучение
4.Издаване на сертификат за преминато обучение на участниците |
7 600.00
|
7 600.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, Част първа: Планираната за изпълнение Дейност 6 е в съответствие с изискванията на процедурата и дейност 4 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.".
Дейността има за цел осигуряване на социални придобивки и насърчаване на социалното включване и сближаване на работещите в предприятието, както и засилване на персоналната отговорност на всеки за осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд и опазване на околната среда.
Дейността е разделена на част първа и част втора в съответствие с мястото на изпълнение, целевата група, предвидените действия, необходимото оборудване и извършване строително - монтажни работи.
Част първа на дейността е насочена към място на изпълнение територията на гр. Благоевград и изпълняваните от заетите в предприятието дейности. Включените в целевата група за част първа на дейността са 187 заети.
Част втора на дейността е насочена към текущ ремонт на помещение в база на предприятието в с. Мощанец с цел подобряване условията и осигуряване на подходящо място за хранене и почивка за работещите там служители. Част втора ще бъде представена в отделна секция с оглед добро представяне и описание на идентифицираните нужди в предприятието и планираните действия.
Според спецификата на труда работещите могат да бъдат класифицирани според определени съществени признаци - тежест на труда, особености на работната среда, използвана механизация и местоположение на полагания труд. Най-тежък е трудът на работещите по сметосъбирането, поддръжката на зелените и паркови площи и работещите по поддръжката на автопарка и оборудването, към които е насочено и изпълнението на дейността. Повече от половината от работещите работят на открито при неблагоприятни климатични условия (озеленяване и поддръжка на тревни и паркови площи, метачи, поливачи и миячи на улици), като при голяма част от тях тези условия са съчетани с повишена тежест на труда, което определя като първостепенна важност осигуряването на места за отдих, хранене и лична хигиена.
С оглед дейността на БИОСТРОЙ ЕООД, характера и мястото на изпълнение на извършваната работа, въз основа на идентифицирани нужди от ръководството и от работещите, се предвижда осигуряване на по-добри възможности за почивка и места за хранене чрез битови помещения за почивка и хранене - мобилни контейнери.
Контейнерите ще могат да се транспортират с камион (бордови), на платформа, като товаренето и разтоварването ще се извършва с кран.
Заложеното оборудване е съобразено с желанията на работещите и отговаря на профила на трудовата дейност на фирмата, като се очаква да допринесе за повишаване на ефективността от почивките благодарение на възможността за съчетание на активна и пасивна почивка с очакван ефект- укрепване на здравето, а като резултат - и удължаване на професионалният живот на работещите и устойчивост на заетостта.
Изпълнението на дейността ще има следната последователност:
Част първа
1.Избор на изпълнител
2.Сключване на договор с избрания изпълнител
3.Доставка и поставяне на контейнерите в определените зони. |
55 000.00
|
53 500.00
|
Организация и управление на проект: Дейността по организация и управление на проекта е една от основните дейности в проектното предложение. Организацията и управлението осигуряват доброто планиране, изпълнение и отчитане на всички останали проектни дейности и постигането на целите и индикаторите на проекта.
Същността на тази дейност се свежда до насочване на хората, изпълняващи проекта, и проектните дейности към постигане на целите, очакваните резултати и индикатори при оптимални разходи за своевременно, качествено и количествено изпълнение на всички проектни дейности, заложени в план – графика.
Целта на тази дейност е да създаде предпоставки и условия за успешна реализация на проекта и постигане на неговите цели и индикатори. Организацията и управлението започват веднага след сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ, покриват всички предвидени по проекта дейности и приключват с отчитането на проекта. Предвид липсата на достатъчен ресурс и капацитет в организацията, проектното предложение предвижда възлагане на изпълнението на дейността по организация и управление на проекта на външен изпълнител, избран по реда на Закона за обществените поръчки и актовете на Управляващия орган.
Дейността обхваща следните етапи:
1. Избор на изпълнител на услугата "Организация и управление на проект". Сформиране на проектен екип, състоящ се от Ръководител проект и екип за организация и управление на външен изпълнител във връзка с техническото, правното и финансово управление на проекта.
2. Провеждане на процедури за избор на изпълнители за доставчици на активи и услуги по отделните дейности съгласно план - графика. При осъществяване на избор на изпълнител ще се съблюдават принципите на свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и предвидените в ЗУСЕСИФ, ЗОП и актовете на Управляващия орган правила. На база прогнозната стойност на предвидените услуги, ДМА и ДНА и нормативно определените праговете, дружеството ще реализира съответния вид процедура за определяне на изпълнители. След провеждане на процедурите за избор на изпълнител, фирмата ще пристъпва към сключване на договори с избраните доставчици.
3. Управление на проекта. Дейността по управление на проекта започва след сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ, покрива всички предвидени по проекта дейности и приключва с отчитането на проекта. Включва дейностите по ресурсно осигуряване на проектните дейности, редовно провеждане на срещи на екипа за следене напредъка на изпълнението на проекта и съответствието на дейностите с целите и индикаторите, финансово управление, следене на съответствие на сроковете, дейностите и записите (приемателни протоколи, присъствени листове, снимки и др.) със заложените в договора за БФП, управление на евентуални нередности, координация с Управляващия орган, управление на отношенията с доставчиците и приемане на доставените стоки и услуги и цялостна координация на проектните дейности и представителите на целевата група. |
23 700.00
|
23 550.00
|
Дейности по информиране и публичност: В рамките на дейността, с цел популяризиране на инвестиционната подкрепа и това, че проектът се финансира от ЕСФ и националния бюджет на Република България, БИОСТРОЙ ЕООД ще предприеме следните дейности:
- Поставяне на табели с минимален размер А3 с информация за проекта и финансовата подкрепа на Европейския Съюз чрез ЕСФ и Република България на видно място в местата за изпълнение на проекта;
- Поставяне на стикери на закупеното в рамките на проекта оборудване с информация за проекта и получената финансова подкрепа;
- Поставяне на информация за полученото финансиране от Европейския Съюз и Република България чрез Европейски Социален Фонд на всички разработени по проекта документи/материали/сертификати;
- Осигуряване публичност на изпълнявания проект в Интернет страницата на дружеството;
- Публикация в пресата с цел оповестяване изпълнението на проекта, неговите цели и приноса на ЕСФ и държавния бюджет за финансирането му
Всички гореописани мерки ще бъдат в съответствие с Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, Регламент за изпълнение № 821/2014 на Комисията, Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., както и чл. 6 от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ, като материалите ще съдържат емблемата на ЕС и упоменаване на Европейския съюз, упоменаване на ЕСФ, общото лого за програмния период 2014 – 2020 г. |
2 500.00
|
2 500.00
|