Придобиване на оборуд.за внедряване в пр-вото на инов. услуга чрез закупуване на:
Преобразувател от сателитен DVB към IP Gateway за IP телевизия 3 бр.
Преобразувател от DVB към IP Gateway от различни източници 4 бр.
Транскодиращ сървър с промяна на битрейта в реално време, с възм. за кодиране с HEVC H.265 (с доп. видеокодек HEVC/H.265 декодер и HEVC/H.265 кодер) 2 бр.
Стрийминг сървър 2 бр.: Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация следните активи:
- Преобразувател от сателитен DVB към IP Gateway за IP телевизия – 3 броя
- Преобразувател от DVB към IP Gateway от различни източници (кабел, наземно ефирно и сателитно) за IP телевизия – 4 броя
- Транскодиращ сървър с промяна на битрейта в реално време, с възможност за кодиране с HEVC H.265 (с допълнителен видеокодек HEVC/H.265 декодер и HEVC/H.265 кодер) – 2 броя
- Стрийминг сървър за разпространение на видеосъдържание и OtTTV-2 броя.
Инвестицията е насочена към цялостно покриване на нуждите на услугата OtTTV – от осигуряване на входни сигнали - до достъпа до крайните клиенти. Ключов момент (същността на иновацията) e ползването на видеокодек от най-ново поколение в траскодиращите съоръжения.
Цел, относно преобразователите - основен параметър при количествените изчисления за брой входни устройства на системата (DVB към IP Gateway) е броят транспондери, които могат да се преобразуват от стандарт DVB към IP протокол. Един транспондер осигурява 2 до 3 HD ТВ програми или около 10 до 15 SD ТВ програми, независимо от това, дали източникът е от сателит, кабел или ефирно наземно разпространение. Заложени са около 40 сателитни и 20 комбинирани – кабелни и ефирни транспондера. Това би осигурило около 250 ТВ програми от различни източници за преобразуване в IP протокол – това е необходимият минимум за предоставяни програми към краен клиент на телевизия по някакъв IP протокол.
Цел, относно транскодиращия сървер. Транскодерът трябва да е гъвкав – да приема програмите от всевъзможни източници с различен битрейт, енкодинг, различни видове разрешаващи способности – от картина с SD качество до източници с Ултра HD качество (4K). Основен параметър при количествените изчисления за закупуване на тези съоръжения е възможността им да обработят по-голяма част от ТВ програмите, формирани от съоръженията по горните две точки за транскодиране, всяка от тях в три различни битрейта. Поне 20 –те основни програми ще трябва да се декодират от MPEG2 към H265. Поне 50 програми ще се декодират от MPEG2 към H264. Тъй като в проекта са заложени минималните изисквания за доказване на работоспособността на системата, при недостиг на изчислителна мощност, компанията ще закупи в бъдеще допълнителни транскодери по Позиция 3.
Цел, относно стрийминг дървъра. Стрийминг сървърът трябва да е в състояние да работи с възможно най-широк кръг от клиентски крайни устройства, т.е. с всички дефинирани към настоящия момент от време стандарти за видеоразпостранение по интернет протокол. Основен параметър – битовата скорост на изходните карти, оттук и обслужваният брой абонати от едно устройство. При 2х 10 G интерфейсни карти, едната от които е за входния поток и едната за изходния, теоретично могат да се достъпят около 5000 до 7000 абоната, като никоя от компаниите производители не дава информация за това, колко са те в действителност. При отпадане обаче на това устройство, без сигнал остават всички абонати, включени към него. По тази причина взехме решение за доставянето на 2 устройства, с цел резервиранот, като със сигурност при успех на решението компанията ще закупи впоследствие необходимото допълнително количество от рестримери.
При реализацията на проекта са предвидени следните стъпки:
- Подготовка на документацията и публикуване на покана за избор на доставчик (1-2 месец).
- Избор на доставчик и сключване на договор (от 2-ти до 3-ти месец)
- Доставка на активи и подписване на приемо-предавателни протоколи (4-ти месец).
За изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип, включващ „Ръководител на проект“ като външен участник и ключови служители от дружеството - технически директор, специалист по организация и управление, ръководител на техническа поддръжка, специалисти от регионалните центрове в гр.Монтана и гр.София, в които ще се извършва внедряването на новозакупените активи. |
360 390.03
|
359 200.00
|
Придобиване на специализиран софтуер, който да позволява управление и възпроизвеждане на медийни ресурси по технологията OTTTV, управление на клиентите на OTTTV по отношение на достъпа им до ресурсите на новата услуга, управление на плащанията на клиентите, както и организиране на информацията от дейността по осъществяване на услугата във вид на справки. : В рамките на дейността ще бъде закупен и внедрен специализиран софтуер – 1 брой.
Целта на дейността е да се подготви задание и да се осигури изпълнението по него на разработването на 2 интегрирани подсистеми за поддържането и развитието на:
• Процеси, свързани с управлението на медийни ресурси и на клиентите на услугата и техните плащания .
• Процеси, свързани с възпроизвеждането на медиен ресурс на крайното устройство на клиента.
За внедряването на новата услуга задължително трябва да бъде осигурено интегриране с интерфейсите за управление и контрол на устройствата:
• съоръжения, осигуряващи входен телевизионен сигнал по IP протокол от 3 различни източника,
• транскодиращи съоръжения,
• съоръжения комуникиращи с крайните устройства на абонатите.
Основно изискване е и поддържането на следните бази от данни:
• Бази данни , идентифициращи еднозначно всеки медиен ресурс, предлаган от продукта.
• База данни с информация за потребителите на услугата.
Стъпките за изпълнение на дейността изцяло ще следват изискванията в ЗУСЕСИФ и Актуализираното Ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020, а именно- чрез провеждането на процедури за избор на изпълнители с публични покани. Основните стъпки и при двете процедури са:
- Подготовка на изходното задание и процедурата за обявяване на публични покани (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта);
- Избор на изпълнители (от 3-ти до 5-ти месец);
- Сключване на договори (от 5-ти до 6-ти месец);
- Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи (от 6-ти до 15-ти месец);
- Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемо-предавателни протоколи (от 15-ти до 16-ти месец).
|
62 130.00
|
62 000.00
|
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновацията.
Дейността ще бъде извършена чрез заплащането и получаването на следните услуги:
- Консултиране и обучение за новата технология и телевизионните стандарти в България.
- Осигуряване на бази данни за готови електронни менюта.
- Провеждане на пазарни анализи и проучвания на пазара.
- Изпитване и сертифициране на ново закупената система.: Като част от дейността ще бъдат заплатени и получени следните услуги:
1. Прилагането на стандартите, нормите и политиките, при внедряването и пазарната реализация на новата услуга ще се извърши в условията на консултиране и обучение на екипа по проекта, както върху специфичните характеристики на новата технология, така и как те кореспондират и трябва да бъдат съобразени с правилата и регулациите в България.
Целта на тази услуга е:
• Да бъдат усвоени специфичните възможности и изисквания към новата технология, реализирана от нов комплекс от програмно-технически средства и
• Да се вземат мерки за предпазване от нарушаване и/или неефективно прилагане на изискванията и условията на предоставяне на телевизионни услуги в България.
2. Предоставянето на телевизионни услуги е свързано с ползването на непрекъснат достъп до актуализиращи се интерактивни електронни менюта, чрез които зрителя се информира и прави своя избор. По време на внедряване на иновацията е необходимо връзката с реален генериращ тези менюта канал да е непрекъсната.
Целта на тази услуга е да се създаде адекватна и действителна среда на инсталация, тестване и настройване на програмно-техническите средства, с помощта на които се реализира новата услуга.
3. Провеждане на пазарни анализи и проучвания на пазара, които да допринесат за успешната пазарна реализация на внедряваната по проекта иновация.
Целта е да се изготви точна средносрочна пазарна стратегия, обхващаща реалния интерес към новата услуга както на територията в България, така и извън България, най-вече където има трайно установени български общности.
4. Изпитанията и сертификацията на разгърнатата ново закупена система по модули и като цяло е задължително условие, преди инсталирането й и пускането й в реална експлоатация. Това ще бъде извършено по всички правила и професионални условия от утвърдени специалисти.
Целта е:
• да се изчистят грешки, несъответствия и изненади, при работа с новото оборудване;
• да се проверят специфицираните договорени предварително с производителите характеристики;
• да се съставят точни карти на транслираните потоци, които реално да удостоверяват на какво може да се разчита в условията на дейсвтително телевизионно предаване.
• да се анализират и проверят:
синтаксиса на манифест файловете на сървиса;
синтаксиса на манифест файловете на профилите;
размерите на манифестите;
последователните номерации на файловете;
bit rate на профилите и съответствието им със записаните стойности в манифеста;
времето за download на chunk и сравняване със стойността в манифеста;
графика във времето за стойностите за download за анализ на мрежата.
Обичайната практика е измерванията да са в реално време на до 25 OTT сървиса, независимо с колко профила и по какъв протокол се доставят и се визуализират за период от 2 часа. Всички измервания е добре се предават до сървър за продължително съхранение и последващи справки.
Стъпките за изпълнение на дейността изцяло ще следват изискванията в ЗУСЕСИФ и Актуализираното Ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. За две от услугите (първа и четвърта) изпълнители ще се изберат чрез провеждането на процедури за избор на изпълнители с публични покани. Другите две услуги са без публични покани.
Основните стъпки:
- Подготовка на изходни задания за четирите услуги (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта);
- Избор на изпълнители (от 2-ри до 4-ти месец);
- Сключване на договори (от 4-ти до 5-ти месец);
- Получаване на услугите и подписване на приемо-предавателни протоколи (от 5-ти до 18-ти месец);
Изпълнението на предвидените услуги, особено на представените за изпълнение услуги 1 и 4, изисква много време, включително и поради големия екип, участващ в проекта. Затова ще бъде използван целия период за изпълнение на проекта от 18 месеца. |
207 000.00
|
203 000.00
|
Информиране и публичност: Дейността по информиране и публичност точно ще следва всички изисквания на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. По време на изпълнение на проекта, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация за периода 2014-2020 г. ще бъде извършено по-конкретно следното: 1. Представяне на проекта на web сайта на дружеството, като се откроява финансовата подкрепа от ЕС. Материалът ще съдържа емблемата на ЕС, името „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, логото на периода 2014-2020 г., наименованието на проекта, общата му стойност и размера на европейското и националното съфинансиране. 2. Изработване и поставяне на видно място на плакат, с информация за проекта, в който се споменава за финансовата подкрепа от ЕС. Посочва се основното предназначение на проекта, като стриктно се спазват техническите характеристики за елементите в плаката, посочени от ЕК. Стойността на проекта, размера на европейското и националното съфинансиране и сроковете му са задължителни атрибути в плаката. 3. Изработка на стикери, залепени върху всеки от закупените ДМА, с емблемата на ЕС, името „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, логото на периода 2014-2020 г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. 4. Разработване на мерки, чрез които всички участници в проекта да бъдат информирани за финансирането по него от ЕС, както и че при изготвянето на всички документи, свързани с изпълнението на проекта трябва да се посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепящите я в случая фондове. Дейността ще стратира през месеца на подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ и ще продължи до приключването на проекта и неговото отчитане и приемане от Управляващия орган на програмата. Резултатите от дейността ще останат видими и през следващите поне 3 години след приключването на проекта. |
0.00
|
0.00
|