Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектът предвижда мерки за осигуряване на активно участие на ДППИ в процеса на програмиране и подготовка на проекти и дейности през следващия програмен период, които да бъдат реализирани своевременно. Проектът е структуриран в шест взаимосвързани дейности:  Дейност 1- " Изготвяне на предпроектни проучвания за идентифицирани проекти", Дейност 2- "Изготвяне на Анализи разходи ползи, Дейност 3- "Изготвяне на документи за ОВОС", Дейност 4- "Изготвяне на документи за кандидатстване за финансиране"; Дейност 5 - "Подготовка на тръжна документация за избор на изпълнител" и Дейност 6- "Управление на проекта". Към настоящия момент ДППИ е идентифицирал своите проектни предложения от ключова важност за следващия програмен период.  По проекта ще се изготвят необходимите проучвания, анализи и др. необходими документи за стартиране на набор от проекти в новия оперативен период 2021 - 2027 г. и възможно най-ранно започване на проектни дейности. 
Срокът за изпълнение на проекта е 41 месеца - начало от месец септември 2020 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне на предпроектни проучвания за идентифицирани проекти: ДППИ има индикативен списък с проекти (приложен към настоящия ФК), за които е извършен мултикритериален анализ на стратегически проекти. Изпълнителят ще изготви предпроектни проучвания за всеки един от идентифицираните проекти. Изпълнителят ще определи необходимите стъпки за подготовката и реализацията на всеки един проект. В рамките на проучванията ще бъдат определени всички ползи от реализацията на проектите, правните и устройствени рискове и ограничения, налична техническа документация и др. Извършените предпроекти проучвания за осъществимост ще включват Анализ на вариантите на действие, както и съответните резултати; Анализ на търсенето, Осъществимост на избрания вариант, който ще обхваща Институционален аспект, Технически аспекти, включително местоположение, предвидения капацитет на основната инфраструктура, обосновка на обхвата и размера на проекта в контекста на прогнозираното търсене, обосновка на направения избор по отношение на оценката на рисковете, свързани с климата и природните бедствия (когато е уместно), както и прогнозните инвестиционни и оперативни разходи; Екологични аспекти и такива, свързани със смекчаването на последиците от изменението на климата (емисиите на парникови газове) и приспособяването към него (когато е приложимо); както и други аспекти, имащи отношение към идентифицирания проект. За индентифицираните инвестиционни проекти изпълнителят ще включи в предпроектното проучване и оценка на необходимостта от предварителни съгласувателни действия във връзка с възможност за съвпадане и/или попадане на друга вече изградена или в проект на изграждане инфраструктура за избрания вариант. 750 000.00 749 700.00
Изготвяне на Анализи разходи ползи: За подготовката на проектите, за които на етап предпроектни проучвания не са идентифицирани проблеми, в края на предварителния етап на проектиране на проекта избраният изпълнител ще изготви необходимите анализи (Анализ „разходи-ползи” (АРП), Анализ за социално-икономическата ефективност на проектите, Анализ за ефективност на разходите или други аналогични инструменти, приложими за периода 2021-2027 г.), съгласно индикативен списък с проекти (приложен към настоящия ФК). Изпълнителят ще изготви Анализ „разходи-ползи”, който ще включва икономически и финансов анализ и оценка на риска, като се вземат предвид нуждите във връзка с приспособяването към изменението на климата и смекчаване на последиците от него и устойчивостта на бедствия. Анализите „разходи-ползи” за идентифицираните проекти ще бъдат изготвени съгласно „Методология за извършване на анализ на разходите и ползите”. В зависимост от вида на проекта, изпълнителят ще бъде длъжен да изготви пълен АРП за „големи проекти”, който е задължителен, а за останалите проекти, идентифицирани като инвестиционни АРП ще съдържа задължително изготвянето на финансов анализ, анализ на риска и чувствителността, които са приложими за инвестиционни проекти. 550 000.00 549 900.00
Изготвяне на документи за ОВОС: В обхвата на настоящата дейност се включват дейности по изготвяне на документи, свързани с процедурите за околна среда, съгласно индикативен списък с проекти (приложен към настоящия ФК).Съгласно действащата нормативната уредба по околна среда, компетентният орган по околна среда преценява дали е необходима процедура по ОВОС за определен инвестиционен проект. При изпълнението на дейността ще бъдат изготвени всички необходими документи, свързани с процедурите за околна среда за проектите (предвидени за финансиране в периода 2021 – 2027 г.), за които компететнтният орган по околна среда е преценил необходимостта от извършване на процедура по ОВОС. Ще бъдат изготвени и анализи на необходимостта от решение по ОВОС, както и ще бъде предоставена подкрепа по изготвянето на необходимите документи за получаване на решение по ОВОС. Изготвяне на уведомление, съгласно чл.4, ал. 3 от Наредбата за ОВОС до компетентния орган за ИП; Изготвяне на информация по Приложение 1 и 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на ОВОС (НУРИОВОС) и др. Изпълнителят на дейността ще представи на ДППИ цялата изготвена Документация във връзка с ОВОС, която също така включва нетехническо резюме на доклада за ОВОС; информация относно консултации с органите по опазването на околната среда, обществеността и, ако е приложимо, консултации с други държави членки, проведени в съответствие с членове 6 и 7 от Директивата за ОВОС; Решението на компетентния орган, издадено в съответствие с членове 8 и 9 от Директивата за ОВОС за приключили процедури по реда на глава шеста от ЗООС и/или чл. 31 от ЗБР с влязъл в сила краен административен акт, издадени във връзка с изпълнението на инвестиционния проект (в случаите, когато е приложимо). При изпълнението на тази дейност и изготвянето на всички документи от изпълнителя, ще бъдат спазени изискванията на приложимата нормативна уредба в нейната последна редакция. 750 000.00 119 510.00
Изготвяне на документи за кандидатстване за финансиране : В зависимост от целите и предвидените за изпълнение дейности в рамките на всеки един проект ще бъдат определени необходимите документи за кандидатстване за финансиране, които следва Изпълнителят да изготви. Тази дейност се базира на резултатите от предходните дейности. В рамките на тази дейност освен формулярите за кандидатстване/апликационни форми ще бъдат изготвени и всички съпътстващи документи, които не са включени в предходните дейности, необходими за кандидатстване за финансиране, включително технически спецификации. Изпълнителят ще изготви документация за осигуряване на финансиране в обхват и съдържание, спазвайки утвърдените образци и изискванията на финансиращата институция за всеки идентифициран проект. При изпълнението на дейността ще бъдат спазени приложимите процедури, методики, практики, регламенти и насоки, касаещи разработването на документи за финансиране на проекти. Изпълнителят ще изготви цялостни и окомплектовани формуляри за кандидатстване за проектите, за които са налични необходимите анализи, оценки, предпроектни проучвания и други, и също така са идентифицирани като изпълними и в напреднала фаза. 350 000.00 220 750.00
Подготовка на тръжна документация за избор на изпълнител: В рамките на тази дейност ще бъде подготовена тръжна документация за избор на изпълнител за дейности от 1 до 4. ДППИ ще избере изпълнител, който да изготви пълен набор от документация за провеждане на обществена поръчка с предмет "Осигуряване на техническа помощ за подготовка на проекти за следващия програмен период 2021 - 2027 г.", която е пряко свързана с основните дейности по проекта. 29 000.00 11 000.00
Управление на проекта: Създаване на ЗУИП определяне на Ръководител, Експерти – 12 броя служители на ДП "Пристанищна инфраструктура". В проекта ще бъдат включени експерти от различни звена на ДППИ. При идентифицирането на новите проекти за следващия оперативен период и предвид териториалния обхват на дейност на ДППИ и различните структури по места (ТП клонове Варна, Бургас, Русе и Лом, както и специализираните дирекции РКТ Черно море и РКТ Дунав), както и очаквания голем брой специфични разработки е необходимо в екипа да бъдат включени експерти както от Главно управление, така и от местните структури. Тези експерти са запознати в детайли с нуждите за финансиране и спецификите на териториалните структури на ДППИ, както и с необходимите институционални връзки и отговорности по места. Експертите ще бъдат отговорни за (като функциите и задълженията ще бъдат разписани подробно в Заповедта на Генералния директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“ за сформиране на ЗУИП ): • Проследяване изпълнението на проектните дейности, провеждане проверки на място, съставяне на протоколи за проведените проверки, участия в комисии, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности, съгласно длъжностните характеристики на членовете на ЗУИП; • Подготовка на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ; • Подготовка на искания за плащания по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ; • Проверка и съгласуване на предоставените от изпълнителя доклади за отчитане изпълнението на проектните дейности; • Възнаграждения на експертите от ЗУИП. 242 900.00 224 921.70

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.