Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да подпомогне успешната реализация на проекта.
Включва:
• Техническо управление на проекта, вкл. планиране, организиране, ръководене и контролиране на избора на изпълнители в съответствие с кореспондиращата нормативна уредба (Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП), ПМС 160 или негов наследник, Ръководството за изпълнение); управление на дейностите от проекта, в т.ч. осъществяване на комуникация с представителите на целевата група и всички заинтересовани страни по проекта; изготвяне на документи, оформяне съгласно изискванията за информация и комуникация, разпечатване, изпращане и в последствие архивиране;
• Финансово управление на проекта, вкл. осчетоводяване и отчитане на разходите по проекта.
Тъй като дейността е насочена към създаването на необходимите предпоставки за успешното протичане на останалите дейности по проекта и в обхвата ѝ попадат освен поддържащи и подготвително-заключителни операции, тя е предвидено да започне в началото на проекта и да приключи в края. |
18 070.00
|
18 070.00
|
Информация и комуникация: Дейността има за цел да запознае обществеността, целевата група и заинтересованите страни с проекта и начина на финансирането му в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване и Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020.
Включва, освен публикуване на подходящо място на интернет страницата на подробна информация за одобрения проект, изработване на:
• 1 брой плакат с размер минимум А3;
• 14 броя стикери;
• 2 броя банери. |
180.00
|
168.00
|
Повишаване на капацитета: Дейността има за цел да повиши капацитета на партньорите и заинтересовани страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи.
Включва организирането и провеждането на 2 семинара във Вилнюс: за запознаване с добрите практики и за обсъждане на резултатите от трансфера на добрите практики.
Първият семинар ще бъде проведен в началото на изпълнение на проекта, за да може екипът на КООК да се запознае с опита на ВГТУ по отношение на организацията на Hack-ECOM hackathon и изграждането, управлението и поддръжката на LinkMenų fabrikas. На този семинар ще бъдат разисквани различните аспекти на разработването и прилагането на добри практики и иновативни подходи за насърчаване на самостоятелната заетост, предприемачеството и създаването на предприятия, като фокусът ще падне върху избраната целева група и нейните особености. С екипа на ВГТУ ще се дискутират възможностите за прилагане на тези практики в областта на креативните индустрии, като екипът на КООК ще представи своя опит в това направление, на база на което ще се повиши и капацитета на ВГТУ, освен този на КООК.
Вторият семинар ще бъде проведен в края на проекта, когато ще са адаптирани, пилотно приложени и валидирани в български условия добрите практики. На този семинар ще бъдат разисквани основно мониторинга и оценката на постигнатите резултати, като екипът на КООК ще запознае този на ВГТУ с изпълнените дейности, постигнатите цели и задачи, като обърне особено внимание на особеностите на процесите, протичащи при взаимодействието с представителите на творческата общност (дизайнери, художници, фотографи, занаятчии и др.). Споделяйки своя опит КООК ще допринесе за повишаване на капацитета на ВГТУ.
На двата семинара ще могат да присъстват и представители на други заинтересовани страни, които биха желали да участват, като сами покрият командировъчните си разходи. |
15 000.00
|
14 400.00
|
Адаптиране, валидиране и пилотно прилагане на иновативни модели: Дейността има за цел да анализира приложимите подходи и методи на работа от идентифицираните иновативни модели, да ги преориентира към спецификата на целевите групи, сектора на креативните индустрии и българските условия, да ги комбинира и приложи пилотно, за да ги валидира за последващо използване и формулиране на ефективни и ефикасни политики на национално ниво.
Включва:
1. Обезпечаване на Бизнес консултант (НКПД 2421 6007) и Специалист, дигитални изкуства (НКПД 2166 3010), които да проучат добрите практики на партньора, да ги адаптират към спецификата на целевите групи и сектора на креативните индустрии, отчитайки специфичните български условия, да ги интегрират и приложат на практика, играейки ролята на ментори в Дизайнатона и Дизайн центъра;
2. Обезпечаване на помещение/я, с площ от поне 150 м2, за пилотно прилагане на социалните иновации;
3. Доставяне и инсталиране на оборудване и софтуер в Дизайн центъра, необходимо за осигуряване на възможност за изработване на:
• дигитални дизайни – файлове, сваляни/ получавани от клиента по интернет след заплащане;
• стоки за бита и декорация – постери, тапети, канава, лампи, стенни декорации, декорация за автомобили, телефонни протектори, чанти, чаши и др.;
• текстилен десен и дрехи със щампа.
4. Разпространяване на информация за предстоящото пилотно прилагане на Дизайнатона по различни канали (социални мрежи, членове на клъстера, специализирани форуми, висши учебни заведения и др.);
5. Пилотиране и прилагане на Дизайнатона с поне 50 участници и подбор на 10 представители от целевата група, които да получат достъп до Дизайн центъра;
6. Пилотиране на Дизайн центъра и осигуряване на възможност за най-добрите представители на целевата група да реализират идеите си, преминавайки през следната последователност от стъпки:
- Проучване на техническите изисквания за изработка, на съществуващата конкуренция на пазара, възможните проблеми и решения, на специфичните канали за реализация на продуктите (напр. Amazon Handmade, Etsy, Redbubble, Society6 и др.);
- Производство на прототип (мостра);
- Изчистване на техническите проблеми;
- Ценообразуване на база реални разходи;
- Тестване на прототипа в реални пазарни условия (реализиране на продажби, получаване на положителни отзиви/ харесвания в онлайн магазини и социални мрежи и др.).
Нишата, в която ще се реализират представителите на целевата група е онлайн търговията с краен клиент. При този тип бизнес са характерни персонализацията на продукта и малките серии с висока добавена стойност. Компютърните работни станции и специализирания софтуер за графичен дизайн са необходими за създаване на разнообразни дигитални дизайни от 10-та представители на целевата група, които ще получат достъп до Дизайн центъра. Широкоформатният фотопринтер е необходим, за да могат да отпечатват постери, тапети и др. продукти с по-големи размери. Принтерът е ресурсно ефективен за малки тиражи. Режещият плотер е необходим за изрязването на горепосочените широкоформатни продукти в разнообразни форми. Рутерът за гравиране/фрезоване е необходим за 3D обработките на декоративните елементи. Принтерът за текстил е необходим за отпечатването на създадените оригинални изображения върху текстилни повърхности/ дрехи. Печатащата и гравиращата техника ще се ползват съвместно от представителите на целевата група.
Онлайн комуникациите и способността на дигиталните продукти да „текат” по интернет до всяка точка на света пестят енергия и вредни емисии, с което насърчават развитието в областта на политиката по околната среда и политиката по изменение на климата. |
160 520.00
|
162 182.00
|
Оценка на постигнатите резултати: Дейността има за цел да проследи логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение, като проследи:
• постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група;
• особеностите при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта;
• ефективността и ефикасността на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. |
1 500.00
|
1 100.00
|
Разпространение на постигнатите резултати: Дейността има за цел да разпространи постигнатите от проекта резултати сред заинтересованите страни.
Включва организирането и провеждането на конференция в София, на която лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност в областта на креативните индустрии; самостоятелно заети лица с дизайнерски, художествени, фотографски, занаятчийски и/или други подходящи умения; предприемачи; представители на правителствения и неправителствения сектор; представители на образователни институции и/или други заинтересовани лица ще могат да се запознаят в детайли с проекта, постигнатите от него резултати и възможностите за мултиплицирането им.
Организацията на събитието ще бъде поверена на избрания външен изпълнител, а представители на КООК и ВГТУ ще участват с презентации и ще дават отговори на поставени въпроси. Участието на ВГТУ ще бъде обезпечено чрез видеоконферентна връзка с Вилнюс. Записът направен чрез видеоконферентната система ще бъде качен на сайта на КООК и разпространен в социалните медии. По този начин ще бъдат взети мерки за спестяване на гориво и вредни емисии от транспорт, както и на хартия и тонер за разпечатване на материали, т.е. ще бъдат предприети мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност. |
3 500.00
|
2 850.00
|