Дейности за развитие и укрепване на управленски капацитет чрез ре-сертификация на Система за управление на качеството и преход от БДС EN ISO 9001:2008 към ISO 9001:2015 и на Система за управление на околната среда и преход от БДС EN ISO 14001:2005 към ISO 14001:2015.: Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности:
1. Консултантски услуги във връзка с прехода на Система за управление на качеството съгласно БДС EN ISO 9001:2008 към ISO 9001:2015 и Система за управление на околната среда съгласно БДС EN ISO 14001:2005 към ISO 14001:2015.
2. Сертификационни услуги и получаване на сертификати по ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015.
Преходът към новите версии на стандартите ISO 9001 и ISO 14001 позволява да се отговори на актуалните изисквания на приложимото законодателство и на бизнеса за постигане на високо качество на продукцията и отговорно отношение към опазване на околната среда на базата на ефективна система за управление. Новите версии на стандартите включват допълнителни изисквания като анализ на бизнес контекста и отчитане интересите на заинтересованите страни, ефективна оценка на риска и непрекъснато подобрение.
Инвестицията в консултантските услуги ще допринесе значително за повишаване на управленския капацитет на фирмата чрез прилагане на съвременните изисквания към управление на бизнеса и към по-ефективно прилагане на изискванията на законодателството и стандартите към опазване на околната среда. Внедряването на новите версии на стандартите ще доведе до по-устойчиво развитие на компанията и ще допринесе до повишаване на нейната конкурентоспособност.
Консултантските услуги ще допринесат и за по-успешно обвързване на управленската документация (политики, процедури и документи) с планираните организационни нововъведения чрез софтуер за оптимизиране на управлението на производството и софтуер за управление на бизнес процесите, тъй като компанията не се стреми към формална сертификация, а издигане на фирменото управление на ново ниво чрез модерни информационни технологии.
Ре-сертификацията е необходима за доказване, че преходът към новите версии на стандартите ISO 9001 и ISO 14001 е извършен успешно. Сертификатите по двата стандарта са гаранция пред нашите клиенти, че компанията е изпълнила всички изисквания и е в състояние да отговори на техните очаквания.
Ре-сертификацията ще допринесе и за подобряване на имиджа на компанията пред потенциалните международни клиенти, за които изпълнението на изискванията на актуалните версии на управленските стандарти е доказателство, че компанията непрекъснато се развива и е в крак с новите тенденции във фирменото управление.
Необходимите стъпки за изпълнението на дейностите са следните:
- избор на доставчик на консултантски услуги за преход към новите версии на системите за управление;
- провеждане на консултантските услуги във връзка с прехода на Система за управление на качеството съгласно БДС EN ISO 9001:2008 към ISO 9001:2015 и Система за управление на околната среда съгласно БДС EN ISO 14001:2005 към ISO 14001:2015 (консултантските услуги ще бъдат изцяло насочени към преход на внедрените във фирмата стандарти към изискванията на новите версии и включват етапи подробно описани в начина на изпълнение към тази точка)
- избор на доставчик на сертификационните услуги;
- провеждане на сертификационните услуги (провеждане на сертификационен одит и придобиването на сертификати);
- финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта.
При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците на услугите, фирмата ще избере офертите, които съдържат икономически най-изгодното предложение. |
6 600.00
|
4 090.00
|
Дейности за развитие и укрепване на управленски капацитет чрез инвестиция в комплект измервателни инструменти, необходими за ре-сертификацията във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандарта ISO 9001:2015: Като част от дейността ще бъдат извършени инвестиции за закупуване на комплект измервателни инструменти, който позволява изпълнението на повишените изисквания на стандарта ISO 9001:2015.
Комплектът измервателни инструменти включва лазерен далекомер, ъгломер, детектор скенер за стени и ротационен лазер. Техническа спецификация на необходимия комплект измервателни инструменти е направена и приложена в Приложение Е към настоящия проект. Също така за целите на проекта е приложена и една оферта за предвидената инвестиция.
Производството на мебели, които не са стандартни и предназначени за масова употреба, а се проектират и произвеждат спрямо конкретните изисквания на даден клиент, изисква изключителна прецизност при снемане на размерите на помещенията, където ще се разполагат мебелите. Всяка грешка в изчисляването на размерите на помещенията може да доведе до неточни проекти, а от там до огромни щети, ако бъдат произведени мебели с неточни размери.
Затова ползването на съвременни средства за правилно заснемане на размерите на помещенията на клиента е от ключово значение за избягване на грешки, а оттам и на значителни материални щети, както и за постигане на висока удовлетвореност на клиента, което се изисква от ISO 9001:2015.
Необходимите стъпки за изпълнението на дейностите са следните:
- избор на изпълнител за доставка на необходимия комплект измервателни инструменти за ре-сертификация във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандарта ISO 9001:2015;
- доставка на комплекта;
- финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта.
При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците, фирмата ще избере офертата, която съдържа икономически най-изгодното предложение. |
2 300.00
|
2 237.33
|
Дейности за развитие и укрепване на управленски капацитет чрез инвестиция в специализирана софтуерна система за оптимизация на управлението на производството, необходима за ре-сертификацията във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015.: Като част от дейността ще бъдат извършени инвестиции за закупуване и внедряване на софтуерна система за оптимизация на управлението на производството, която позволява изпълнението на повишените изисквания на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. Техническа спецификация на необходимата софтуерна система е направена и приложена в Приложение Е към настоящия проект. Също така за целите на проекта е приложена и оферта за предвидената инвестиция.
Тази инвестиция допринася значително за четири от целите на проекта:
1. Повишаване на качеството на продукцията, което е основното изискване на ISO 9001:2015, в резултат на ползването на съвременни средства за управление на ключови производствени процеси.
2. Подобрява финансовото управление на компанията чрез прецизно изчисляване на себестойността, спестяване на материали и повишаване на енергийната ефективност на производството.
3. Значително подобрява параметрите на дейностите, които имат отношение към опазването на околната среда, което се изисква от ISO 14001:2015, чрез спестяване на материали, намаляване на бракуваните материали и пониженото ползване на енергийни ресурси.
4. Повишава маркетинговия капацитет, включително допринася за интернационализацията, чрез по-добрата визуализация на фирмените проекти пред клиентите.
Предвидената софтуерна система за оптимизация на управлението на производството съгласно новите изисквания на двата стандарта включва редица модули:
1. Модули за подобряване на производствените процеси, които водят до по-високо качество на продукцията и които отговарят на новите изисквания на ISO 9001:2015 за ефективност на управленската система във всички аспекти (административен мениджър, калкулационен мениджър и система за професионално конструиране). По този начин се постига по-висока финансова ефективност и управление на ресурсите на компанията. Ползването на специализиран софтуер за анализите на себестойността (вместо ползваните до момента таблици на Excel) ще доведе до по-висока прецизност в процесите на офериране, по-бързо изработване на офертите към клиентите и, при необходимост, по-добра обосновка на заложените цени.
2. Софтуер за оптимизация на разкроя, което е основен процес в мебелното производство. Тази модерна софтуерна система позволява възможно най-доброто използване на материалите, като се постигат няколко цели: (а) намаляване на себестойността поради възможно най-икономичното използване на материалите, (б) намаляване на брака от материали поради по-ефективното разкрояване на материалите, (в) значително подобряване на използваемостта на материални ресурси, което е съществено изискване на ISO 14001:2015, тъй като се спестяват ключови материални ресурси, и (г) повишаване на енергийната ефективност, тъй като се намалява разхода на електрическа енергия за целите на производствения процес.
Необходимите стъпки за изпълнението на дейностите са следните:
- избор на изпълнител за доставка и внедряване на необходимия софтуер за ре-сертификация във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015;
- доставка и внедряване на софтуера, включително и обучение на персонала за работа с него;
- финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта.
При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците, фирмата ще избере офертата, която съдържа икономически най-изгодното предложение. |
50 600.00
|
50 558.00
|
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на софтуерна система за управление на бизнес процесите: Като част от проекта ще бъдат извършени услуги по разработване и внедряване на софтуерна система за управление на бизнес процесите (СУБ), отговаряща на нуждите на "Стаматови-2010" ООД за повишаване на управленския капацитет.
До този момент компанията организира и управлява всички процеси с традиционни средства - наличните процедури и инструкции съгласно двата управленски стандарта и аналитични инструменти като таблици на Excel. Предвидената СУБ ще изпълнява функциите на мини-ERP и ще повиши управленския капацитет на фирмата, тъй като ръководните кадри включват минимален състав. Компанията се е насочила към разработка на софтуерна система за управление на бизнес процесите вместо да се закупуват стандартните ERP системи, тъй като не разполага с необходимите ресурси за обслужване и поддържане на такива системи, които изискват значителни човешки ресурси и финансови средства.
Чрез софтуерната СУБ ще бъдат внедрени следните нововъведения в управлението на компанията:
1. Значително подобряване на достъпа до фирмената комуникация, тъй като документацията по основните бизнес процеси ще бъде позиционирана в "облака" и ще бъде достъпна от всяка точка в страната и чужбина, където има интернет.
2. Независимост на фирмената документация и управлението на проекти от хардуерни проблеми, тъй като често във фирмената сграда има спиране на тока, а софтуерната СУБ позволява достъп до ключови документи дори при изключване на фирмените сървъри.
3. Значително подобряване на управлението на проекти и задачи, което лежи в основата на нашия бизнес (тъй като цялата дейност на фирмата е по проекти, понякога над 10 едновременно, а не представлява серийно производство за склад).
4. Повишаване на ефективността на процесите на вземане на решение чрез визуализация посредством инструменти като дашбордове и гант-диаграми.
5. Управлението на срокове чрез графици и автоматизирани уведомления е огромно предимство на информационните технологии. В процесите на управление на отношенията с клиенти и вътрешната организация на проектирането и производството всички поректи и задачи включват редица срокове, чието неспазване води до нарушаване на поети ангажименти, организацията на дейностите, а понякога и до финансови щети поради плащането на неустойки.
6. Управлението на фирмената документация чрез СУБ води до значително по-висока ефективност при създаването и съхранението на документи и осигуряването на достъп до тях.
7. Системата за управление на бизнеса ще позволи ефективно справяне с важни аспекти на фирмената дейност като управление на несъответствията и рекламациите, управление на нормативното съответствие и организацията на вътрешните одити, чието управление с традиционни средства не е достатъчно прецизно.
Съдържанието на софтуерната система за управление на бизнес процеси включва поредица от модули, чието съдържание е съобразено с потребностите на фирмата за повишаване на управленския капацитет:
1. Управление на проекти и задачи
2. Управление на документацията
3. Управление на риска
4. Управление на несъответствия и рекламации
5. Управление н вътрешните одити
6. Управление на отпадъците
7. Управление на съответствието
Необходимите стъпки за изпълнението на дейностите са следните:
- избор на изпълнител във връзка с услугата по разработване и внедряване на софтуерна система за управление на бизнес процесите;
- разработване на софтуерната система от избрания доставчик;
- внедряване на разработената софтуерна система във фирмата, включително и обучение на персонала за работа с нея;
- финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта.
При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците за разработване и внедряване на необходимия софтуер, фирмата ще избере офертата, която съдържа икономически най-изгодното предложение. |
74 000.00
|
73 900.00
|
Визуализация на проекта: Визуализацията на проекта включва следните поддейности:
- включване на уеб-сайта на подробна информация относно одобрения за финансиране проект, включително общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;
- на всички документи, изготвени във връзка с ре-сертификацията на системите за управление (доклади, процедури, и други) и проекта (отчети) ще бъдат поставени задължителните реквизити за визуализация;
- поставяне на плакат с информация за проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно за обществеността място.
Публикациите и плакатът ще съдържат всички необходими реквизити и информация съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Също така ще бъдат спазени всички срокове и формати, определени в споменатия Наръчник.
Дейностите свързани с визуализацията на проекта са задължителни и инвестициите в тях допринасят именно за тяхното изпълнение.
Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са:
- избор на доставчик за изработване и принтиране на плакат;
- изработване, принтиране и поставяне на плаката на подходящо място, за да е видимо за обществеността;
- финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта.
При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците на съответният софтуер, фирмата ще избере офертата, която съдържа икономически най-изгодното предложение. |
1 000.00
|
110.00
|