Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси : Дружеството има необходимост от усъвършенстване на своята система за управление на човешките ресурси, да направи подобрения спрямо текущото състояние в съответствие с неговото планирано развитие. Развитието на човешките ресурси е изключително важно за постигане на устойчиво развитие. Необходимостта от непрекъснатото прилагане на фирмената политика за подобряване на условията на работа в предприятието, оптимизиране на организацията на труда, работните места и трудовата задача, качеството на извършваната дейност, опазване здравето и работоспособността на работещите, удължаване на тяхната работоспособност, увеличаване на тяхната производителност е обусловено поради хуманния, социален и икономически ефект. Разработването на нова система ще бъде с цел усъвършенстване на своята система за управление на човешките ресурси, индиректно повишаване производителността на труда в предприятието, както и опазване на околната среда в смисъл на оптимизация на работните процеси и места, с цел намаляване на вредното въздействие върху околната среда.
Дружеството ще разработи и въведе система за развитие на човешките ресурси. Тази система ще включва следното и ще премине през следните етапи на изпълнение:
Етап I. В тази част на дейността следва да се обработят изходни данни, да се опишат и определят характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на заетостта и работните процеси.
Етап II. В тази част трябва да се разгледат силните и слабите страни на дейността по управлението и развитието на човешките ресурси в организацията. Определят се елементите които имат ключово значение към управлението и развитието на човешките ресурси. Подробно се оценява нивото на организацията и ефикасността на трудовите процеси, иновации и въведени практики.
Етап III. Следва да се направят изводи за състоянието на системата за управление на човешките ресурси, да се определят приоритетите и необходимите действия за подобряване на ефикасността на тази система. Трябва да се предложат иновативни форми на организация на труда. Ще се подготвят вътрешни правила и процедури за:
• оптимизация на работните процеси и въвеждане на гъвкави форми на заетост в съответствие с особеностите на трудовия процес (гъвкаво работно време, ротация на работни места и др. Този елемент на системата изрично ще разглежда лицата над 54 год.;
• въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители и съответно определяне на дейности и работни места отчитайки техните особености предвид възрастта - положителни и негативни характеристики. Този елемент на системата изрично ще разглежда лицата над 54 години;
• оценка на работните места и въвеждане на хора с увреждане и улесняване на тяхната работа и пълноценното им включване в работния процес.
• практики за вътрешна гъвкавост и по-добър баланс между семейния и професионалния живот, вкл. насочен към работещите с малки деца до 3 години, от 3- 6 години, от 6 - 14 години, бремени жени; лица над 54 год.
• оптимизация на работните процеси и места с цел намаляване на вредното въздействие върху околната среда и емисиите на парникови газове-мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. прилагане на изискванията на ЕС и нац. законодателство в тези области, и за допринасянето за преодоляване на недостига на „зелени“ умения в съответствие с реалните нужди на пазара на труда и на ниво предприятие
• кариерно развитие, оценка на индивидуалните постижения и планиране на обученията;
• за вътрешна комуникация.
Част IV. След приемането на системата от ръководството, Дружеството задължително ще премине към практическо въвеждане в действие, чрез включване във вътрешните документи. Дружеството ще направи оценка на постигнатите резултати от практическото въвеждане. При необходимост следва да се премине към допълнителни необходими действия. |
15 000.00
|
15 000.00
|
Организиран транспорт от Дружеството до и от работното място за заетите лица: Тази дейност ще се изпълни чрез осигуряване на възлагане на превоза на лицензиран превозвач, спазвайки разпоредбите на Закона за автомобилните превози/17.09.1999 г.
Лицата от целевата група, включени в тази дейност отговарят / ще отговарят на условията, определени в т. 14 от Условията за кандидатстване (виж. т.11, а именно: Описание на целевата група)
По-долу прилагаме детайлната транспортна схема :
- броя на лицата, за които се извършва превоз / към сегашни данни/: 474 лица заети лица в дружеството.
- предвиждат се следните маршрути за всеки работен ден - общо осем маршрута, като някой се изминават по веднъж на ден, а други – по два пъти на ден. Моля, имайте предвид, че дружеството работи на двусменен режим на работа:
Маршрути:
1. Оризари - Сливен - (МАРШРУТ
Начална точка: с. Оризари - сп. Център (Оризари - сп. Изход, с. Сборище - сп. Вход, с. Сборище - сп. Център, гр. Шивачево - сп. Мечето, гр. Шивачево - сп. Център, с. Селиминово - сп. Вход, с. Гавраилово - сп. Център, с. Гавраилово - сп. Изход, с. Малко Чочовени - сп. Център, с. Чинтулово - сп. - Център, Крайна точка: гр. Сливен - сп. Атес ЕООД и обратно ) - 86 км. общо на ден
2. Съдиево - Сливен - (Начална точка: с. Съдиево - сп. Главен път Е7773, с. Съдиево - сп. Център, с. Съдиево - сп. Изход, с.. Коньово - сп. Стопански двор, с. Коньово - сп. Център, с. Младово - сп. Първа къща, с. Младово - сп. Стопански двор, с. Младово - сп. Изход. с. Ковачите - сп. Първа спирка, с. Ковачите - сп. Център, Крайна точка: гр. Сливен - сп. Атес ЕООД - 68 км. на ден общо
3 Гълъбинци – Сливен (1. Начална точка: гр. Кермен - сп. Училище, с. Гълъбинци - сп. Център, гр. Кермен - сп. ЖП Гара, гр. Кермен - сп. Център, с. Скобелево - сп. Център, с. Чокоба - сп. Център, с. Крушаре - сп. Път 53, Крайна точка: гр. Сливен - сп. Атес ЕООД - и обратно, 2.Начална точка: гр. Сливен - сп. Атес ЕООД, с. Самуилово - сп. Център, с. Панаретовци - сп. Център, с. Николаево - сп. Център, Крайна точка:гр. Кермен - сп. Училище - и обратно - 2 пъти на ден ) - 196 км. общо на ден
4. Ямбол – Сливен ( 1. Начална точка: гр. Ямбол - сп. Хале, гр. Ямбол - сп. Хале, гр. Ямбол - сп. ТХВП, гр. Ямбол - сп. Сара, гр. Ямбол - сп. Нова поща, гр. Ямбол - сп. Христо Смирненски. гр. Ямбол - сп. Бенковски, гр. Ямбол - сп. Плоиция, гр. Ямбол - сп. Д. Дебелянов, гр. Ямбол - сп. Ловно, гр. Ямбол - сп. ВиК, гр. Ямбол - сп. Битов комбинат, гр. Ямбол - сп. Руски пазар, гр. Ямбол - сп. Златен рог, с. Крушаре - сп. Център, Крайна точка: гр. Сливен - сп. Атес ЕООД - и обратно, 2. Начална точка: гр. Сливен - сп. Атес ЕООД
Крайна точка: гр. Ямбол - сп. Хале - и обратно, 3. Начална точка: гр. Ямбол - сп. Хале, гр. Ямбол - сп. Хале, гр. Ямбол - сп. ТХВП, гр. Ямбол - сп. Сара, гр. Ямбол - сп. Нова поща, гр. Ямбол - сп. Христо смирненски, гр. Ямбол - сп. Бенковски, гр. Ямбол - сп. Плоиция, гр. Ямбол - сп. Д. Дебелянов, гр. Ямбол - сп. Ловно, гр. Ямбол - сп. ВиК, гр. Ямбол - сп. Битов комбинат, гр. Ямбол - сп. Руски пазар, гр. Ямбол - сп. Златен рог, Крайна точка: гр. Сливен - сп. Атес ЕООД и обратно) - 220 км. общо на ден
5. Бяла Паланка – Сливен (обходен) - 1. Начална точка: с. Бяла Паланка - сп. Център, с. Жълт Бряг - сп. Център, с. Боров дол - сп. Център, Крайна точка: гр. Сливен - сп. Атес ЕООД - и обратно, 2. Начална точка: гр. Сливен - сп. Атес ЕООД, с. Бяла - сп. Център, с. Градско - сп. Център, Крайна точка: с. Бяла Паланка - сп. Център, и обратно , 3. Начална точка: с. Бяла Паланка - сп. Център, с. Градско - сп. Център, с. Бяла - сп. Център, Крайна точка: гр. Сливен - сп. Атес ЕООД - и обратно общо 242 км.
6. Бяла Паланка (само през с. Жълт бряг) - Сливен (1. Начална точка: с. Бяла Паланка - сп. Център, с. Жълт Бряг - сп. Център, Крайна точка: гр. Сливен - сп. Атес ЕООД - и обратно три пъти на ден - 246 км. / виж. по-долу/ |
131 922.00
|
131 922.00
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, под - дейност: закупуване на ЛПС и специализирано работно облекло. : Цел на дейността: Повишаване степента на индивидуална защита на лицата, включени в целевата група при спазване на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Тази дейност ще представлява осигуряване на лични предпазни средства и специализирано работно облекло на работещите в дружеството, съобразно Наредба # 3 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, съобразени с чл.17 (1), (2), (3) от Наредбата и чл. 247 (1) и (2) от Наредба 7 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места при използването на работно оборудване.
С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите са определени работните места и работните дейности, на които съществуват рискове за безопасността и здравето на работещите, които не могат да бъдат избегнати чрез колективни средства за защита или други мерки. Изготвен е изчерпателен списък на личните предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло по работни места/видове работа и длъжности, които е приложен към настоящия проект. Поради наличие на множество рискови фактори с комбинирано въздействие е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт при работа, водещи до повишена продуктивност и безопасност. Избор на ЛПС се основава на спазени принципи на ергономия - ЛПС трябва да бъдат разработени и произведени така, че при предвидимите условия на употреба, за които са предназначени, потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с риск дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво в специфичната работна среда в предприятието и според заеманите длъжности на лицата.
Дружеството до момента е предоставяло ЛПС и СРО , но към момента е констатирана необходимост от подмяна и закупуване на нови и по-модерни ЛПС и/или специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица поради износване, както и с цел повишаване на нивото и качеството на защита. Предвижда се закупуването на следното :
Очила за работа с видео дисплей - 22 бр.
Чехъл Обувки тип чехъл - 1538 бр.
Половинки обувки Ударо-защита - 121 бр.
Боти диелектрически над 1000V - 4 бр.
Ръкавици диелектрически над 1000V - 2 бр.
Изолационна щанга над 1000V - 2 бр.
Килимче диелктрически над 1000V - 2 бр.
Яке Студо и влаго защитно - 10 бр.
Ръкавици ест. Латекс за медиц. - 900 бр.
Ръкавици ест. Кожа топлозащитни - 1 бр.
Боти огнезащитни - 1 бр.
Костюм Огнезащитен - 1 бр.
Полупрестилка - огнезащитна - 1 бр.
Полумаска прахозащитна с филтър - 6 бр.
Външен антифон - 1 бр.
Каска Ударозащитна - 12 бр.
Ръкавици ест. Латекс и нитрил - 7584 бр.
Предпазен Колан за работа на височини - 4 бр.
Позиционир. Колан защита от падане - 4 бр.
Ръкавици ест. Латекс с/у хим. Вред. - Поч. - 240 бр.
Цели обувки студо и влаго защитни - 1 бр.
Обувки - Дамски половинки - 1 бр.
Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта.
Предвидените за закупуването ЛПС и специално работно облекло за периода, планиран за изпълнение на проекта, съответстват на оценката на риска, вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. |
69 816.00
|
60 438.00
|
Осигуряване на безопасни и здрвословни условия на труд, под - дейност: Осигуряване на средства за колективна защита: Цел на дейността: Повишаване степента на колективна защита на лицата, включени в целевата група при спазване на европейските и националните изисквания за безопасен труд.
Към момента на кандидатстване дружеството осигурява здравословни и безопасни условия на труд. Дружеството напълно се съобразява с понятието съобрaзно чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила. Дружеството изпълнява §1 от допълнителните разпоредби на ЗЗБУТ и предоставя такива условия, които не водят до професионални заболявания и злополуки при работа и създават предпоставка за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица. Все пак,условията са много динамични и непрекъснато се появяват нови дейности, както и необходимост от осигуряване на нови допълнителни средства и подмяна на стари такива с по-нови, по-модeрни и по-ефективни.
От направения анализ на риска без изготвена Прогрaма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от инвестиция на следните колективни защити:
1. придобиване на 31 бр. ергономични столове за работа на служителите и работниците, работещи на дисплей - 200 лева 1 бр./обща цена - 6200 лева.
Изборът на вида на столовете ще бъде направен след разглеждане и оценка на техническите аспекти на връзката между работниците и работната среда, работната поза и останалите мебели и оборудване, което се ползва за работа. Целта е да се оптимизира системата “човек – машина/оборудване/обзавеждане – работна среда”. В това число приспособяване към физиологичните и психични (когнитивни) възможности на човека. Необходимите характеристики на работния стол при работа с видеодисплеи са посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./ и дружеството ще се съобрази с поставените изисквания . Дейността е в приложното поле на наредбата и от предвидено в програмата на минимизиране на риска.
И в момента служителите и работниците ползват столове, но наличните са морално и технически острели и е необходимо да се подменят с такива с по-високо ниво техническо решение и по-удачни и щадящи работещите. Предвидените по проекта столове ще подобрят работната среда чрез подобряване на условията на труд и по-точно здравословните и безопасните условия при които се трудят работниците в Дружеството. Освен подобрените условия на труд, инвестицията ще намали заболеваемостта и ще повиши производителността на заетите лица във фирмата. |
6 200.00
|
6 200.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите : Целта на дейността е осигуряване на социална придобивка за работещите - осигуряване на беседки на територията на дружеството за краткотраен отдих на работното място
Обосновка:
От основно значение за работоспособността, добрата производителност и мотивацията на работната сила, освен трудовата среда и добрите условия на труд са и предоставяне на възможност на работниците и служителите за пълноценен краткотраен отдих, хранене и възстановяване. Фирми, които следват политика на предоставяне на социални придобивки могат да се радват на удовлетворени служители, които отсъстват по-малко, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. След продължилата дълго финансова и икономическа криза, по време на която хората бяха склонни да работят при условия, които не ги удовлетворяват, сега с надеждите за раздвижване и подобряване на бизнес-средата растат и очакванията не само за по-добро заплащане, но и за предоставяне на социални придобивки.
В тази връзка Дружеството направи анализ и избра да изпълни следната дейност /инвестиции в тази връзка:
- да се доставят, монтират и предостави за ползване на своите служители 3 броя беседки на територията на дружеството в озеленените площи с цел краткотраен отдих на открито (индикативна цена 3 бр. * 19 800 лева общо: 59400 лева). Предвижда се да са с диаметър 6,50 - 7 м, изработени от слепени греди, с топло и хидроизолация на покрива, охлаждане, чрез водна завеса, осветление, озвучени.
Тази дейност спомага за предоставянето на условия и насърчаването на здравословен живот и почивка, както и социален контакт. Здравословният и пълноценен живот обхваща редица навици, свързани с начина на живот, засягащи например храненето, консумацията на напитки, физическата активност, почивка и др. Успоредно със здравословния начин на живот, които трябва да следват работещите в личното си време, от важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това. Осигуряването на места за отдих на открито е ценен ресурс за осигуряване на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност, удължаване на трудовия им живот и личната мотивация. |
59 400.00
|
49 200.00
|
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е успешното, целево и финансово ефективно реализиране на проекта. Тя ще включва в себе си два етапа - подготвителен и изпълнение. Подготвителният етап ще представлява - създаване на екип, ръководен от Ръководителя на проекта. В екипа ще бъдат включени представител на ръководство на Дружеството, както и ще бъде направен избор на "външен изпълнител" , вкл. ЮЛ, съобразно разпоредбите на ПМС 118/2014г / ЗУСЕСИФ., с цел да се подпомогне администрирането и координацията на проекта.
Дружеството е наясно, че за да се признават разходите по тази дейност, в случай на избор на външен изпълнител - този избор е обект на избор по реда на ПМС № 118/20.05.2014 г. / ЗУСЕСИФ. След като се направи проучване ще се направи подбор на икономически най-изгодното предложение и ще се направи конкретния избор. Тъй като индикативната цена е под границата от 30 000 лева без ДДС се очаква да се приложи "Избор без прилагане на процедура по указания на УО", съобразно ПМС 118/2014г. и СУСЕСИФ. В случай, че към момента на изпълнение има промяна в нормативната уредба по този повод, Дружеството е наясно, че е длъжно да се съобрази.
В този етап се планира документално да се регламентират отношенията между дружеството, ръководителят на проекта и изпълнителя (изпълнителите). Предвижда се детайлно определяне на отговорностите, както и точно и ясно запознаване с проекта и изискванията на схемата, включително с Ръководството за бенефициенти. Ще бъдат изготвени процедури за вътрешен мониторинг и оценка. Всички действия, отговорности и задължения на ръководителя на проекта и изпълнителите ще подлежат на контрол и окончателно изпълнение след одобрението на Управителя на дружеството, който има единствено право да представлява дружеството. Същинската част от дейността ще е - проекто-управление. Изпълнението на дейността ще се изпълнява от структура ангажирани експерти, вкл. ръководител на проекта, създадена и подчинена на управителя на дружеството, който има юридическото право да представлява дружеството и да поема задължения от негово име.
Изпълнението на тази дейност се планира да бъде извършена съобразно дадените подробни и изчерпателни инструкции в Ръководството за бенефициента. Ангажираните експерти по проекта (ръководител, външни изпълнители и др.) ще имат задължение да провеждат среща и да запознават управителя на дружеството с всички текущи въпроси, да докладват за свършената работа и да планират дейността си за следващия месец. Екипът е длъжен да информира ръководството на дружество в лицето на неговия управител за всички възникнали непредвидени ситуации и трудности и да се изяснява необходимостта от взимане на корективни мерки. Документите, които ще са необходими за отчитането на планираните разходи за организация и управление ще бъдат подготвени, съобразно описанието в Ръководството за бенефициента.
Отговорност и задължение на ръководителя на проекта ще са да ръководи цялостно проекта:
• Изготвяне на стандартни документи на всички членове на екипа;
• Изготвяне график за оперативни срещи на екипа;
• Подготовка на документи за избор на доставчици.
• Отчетност и изпълнение на проекта, според най-добрите практики в тази област
• Координиране работата на външните изпълнители и др, (моля, виж, т.7 - екип)
Отговорности по администриране и координация на проекта, които ще залегнат като ангажимент на избран "външен изпълнител" съобразно ПМС 118/2014г. за СУСЕСИФ.
• Административно ръководство;
• Координиране връзките с финансиращата институция;
• Финансово управление и отчетност;
• Подготовка на документацията към финансираща институция;
• Следене спазването на сроковете;
• Подготовка на мониторинг от финансиращата институция;
• Подготовка на архив на проекта;
• Корекция и проверка на междинни и финални отчитания;
• Координиране дейности по публичността на проекта;
• Подготовка на процедури за избор на изпълнители. |
29 900.00
|
29 416.82
|
Информиране и публичност: Целта на дейността е популяризиране на Проекта, ОП и ЕСФ, запознаване с проекта - неговите цели, резултати и ползи.
По време на изпълнение на проекта ще бъдат приложени подходящи мерки за информиране и публичност, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Конкретните мерки предвидени по проекта с цел публичност и информиране са:
1. Изготвяне и монтиране на информационна табела на входа на офиса на Дружеството.
2. Изготвяне и разпространение на 600бр. информационни брошури
3. Осъществяване на 2 бр. публично събитие в началото и края на проекта.
4. 2бр. прес-публикации в местни и/или регионални медии и 2 бр. ПР - съобщения
5. Поставяне на визуализиационни символи на всичко , придобито по проекта
6. Използване на визуализационните символи на всички документи, публикации и др. по проекта.
7. Публикуване на актуална информация за проекта на сайта на дружеството |
2 000.00
|
2 000.00
|