Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми с партниращите български висши училища, с издаване на общи дипломи : Целта на настоящата дейност е да се разработят и внедрят нови интердисциплинарни съвместни програми между МГУ и ШУ по професионално направление 5.7.Архитектура и строителство. Ще бъдат разработени две нови магистърски програми: Геоинформационни системи при управление на земи и природни ресурси и Информационни технологии в Геодезията с издаване на обща диплома. Програмите ще бъдат подготвени така, че да се внедри дигитално учебно съдържание и част от занятията да се преподават дистанционно (мин. 20%).
Чрез програмата по Геоинформационни системи при управление на земи и природни ресурси се цели подготовка на висококвалифицирани специалисти, които да придобият ключови компетентности, знания и умения, свързани с приложение на съвременни Геоинформационни системи при управление на земи и природни ресурси и технологии. Програмата ще предостави на обучаващите се по нея възможности за създаване на иновационни решения и развитие на предприемаческите и бизнес умения при управлението на земи, имоти и природни ресурси.
Чрез програмата по Информационни технологии в геодезията се цели подготовка високо квалифицирани специалисти. Обучаващите се по тази програма ще могат да изпълняват всички видове геодезични работи, вкл. чрез широко използване на информационни и комуникационни технологии.
За да се реализират тези а програми ще се обедини капацитета на две от основните катедри по направление 5.7.в двата университета:„Катедра "Маркшайдерство и геодезия" в Минно-Технологичния факултет на МГУ и катедра „Геодезия“ и на външни експерти от практиката и бизнеса. Външните експерти ще бъдат подбрани от партньора по проекта КРИБ. Чрез тази външна експертиза в програмите ще включат компетенции, отговарящи на съвременните изисквания и на нуждите на бизнеса. Избора на специалностите по които да се разработят и внедрят новите програми е направен на база анализ на актуалните тенденции в професионалното направление, анализ на потребностите на пазара на труда и на база резултатите от направената самооценка на иновативния и предприемаческия потенциал в МГУ и в ШУ.
В последните години Геоинформационни системи при управление на земи и природни ресурси и информационните технологии в геодезията са с все по-широко приложение и създават все повече възможности за професионална реализация. Двете пр-ми обхващат различни приложни аспекти и са базирани на компетентностен модел, мултидисциплинарност и интердисциплинарност.
Етапите на които ще се реализира дейността са следните:
- Избор на експерти за разработването на двете програми – от страна на МГУ,ШУ и външни експерти от бизнеса–подбрани от КРИБ
- Сформиране на работни групи за двете програми и изготвяне на разпределение и план-график със задачите на двата екипа.
- Разработване на компетентностен профил на специалността базиран на потребностите на бизнеса по двете специалности.
- Изготвяне на учебни планове за двете магистърски програми, с включени задължителни и избираеми дисциплини за 3 семестъра.
- Изготвяне на учебните програми по всяка отделна дисциплина, включващо:
• Проучване на най-актуалните научни изсл-я и приложни резултати по отделните дисциплини.
• Разработване на тематично съдържание на дисциплината с разпределение на учебното време по теми.
• Определяне на методите (с приоритет на иновативни) на преподаване, вкл. чрез диг. обр-но съдържание.
• Определяне на форми за проверка на знанията; критерии за оценяване; списък на препоръчителната литература и др. осн. елементи от програмите.
• Разработване на критерии (стандарти), инструменти и механизми за оценка и валидиране на резултатите от ученето.
- Представяне и утвърждаване на програмите от експертни работни групи и от факултетните съвети в двата уни-та.
- Организиране и провеждане на прием на студенти по двете магистърски програми и в двата уни-та.
- Изготвяне на график на провеждане на учебните занятия в двата университета.
- Организация и провеждане на учебните занятия по двете нови програми, вкл. и дистанционно. |
84 080.00
|
22 365.40
|
Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньори: Целта на настоящата дейност е да се разработят и въведени съвместни програми на английски език между Минно-Геоложки университет, Техническия университет във Фрайберг, Германия и Техническият университет в Рига, Латвия по професионално направление 5.7. Архитектура, строителство и Геодезия. Тази дейност е разработена след обстоен анализ на нуждите и възможностите за създаване на атрактивни програми на английски език, които да повишат нивото на обучение и имиджа на университета и да привлекат повее студенти, вкл. и чуждестранни. Ръководството на МГУ се спря на тези университети за асоциирани партньори и за тази дейност, поради опита им в реализиране на програми за дигитално обучение, с голям капацитет и опит във взаимодействието с бизнеса, лидери в иновационната и предприемаческата дейност. Студентите в тези университети са на едни от водещите нива по професионална реализация и равнище на заплащане. В партньорството с тези университети МГУ вижда потенциал за дългосрочно развитие на партньорство на високо ниво.
Съвместно с партньорите ще бъдат доразвити и въведени две от магистърските програми планирани за разработване по настоящия проект: „Гео-информационни системи“ и „Маркшайдерско осигуряване, поддръжка и дигитализация на подземна инфраструктура”.
Тези две програми ще бъдат разработени и на български език, след което ще бъдат адаптирани на английски език и надградени с експертизата на партньорите. Процесът по разработване на програмите на английски език ще започне съвместно със същите програми на български език, като ще е налице взаимодействие и подпомагане между експертите, които ще разработват различните програми за да се получат програми на високо ниво обединили опит и експертиза от няколко страни. Разработването на двете магистърски програми на английски език ще се реализира от преподаватели от МТФ на МГУ с добра чуждоезикова подготовка съвместно с водещи специалисти по двете специалности от Техническия университет във Фрайберг и Техническия университет в Рига. Програмите ще бъдат разработени с фокус върху дигиталното учебно съдържание и с цел налагане на преимуществено дистанционен модел на преподаване (минимум 60% дигитално учебно съдържание)
Етапите на които ще се реализира дейността са следните:
- Избор на експерти за разработването на двете програми – от страна на МГУ и от страна на двата асоциирани партньора.
- Сформиране на работни групи за двете програми и изготвяне на модели за онлайн комуникация и взаимодействие между експертите.
- Запознаване на партньори с подготвената рамка на двете учебни програми и компетентностен профил на двете специалности.
- Анализ и проучване на научно-изследователския и образователен опит на партньорите по двете специалности и създаване на модел на пренос на добри практики върху вече изградената рамка на програмите.
- Изготвяне на адаптирана версия на английски език на учебни планове за двете магистърски програми, с включени задължителни и избираеми дисциплини за 3 семестъра.
- Обогатяване на програмите с нови дисципллини и методология на преподаване на база на разработка на експерти от асоциираните партньори.
- Изготвяне на адаптирана версия на учебните програми на английски език.
- Представяне и утвърждаване на програмите от експертна работна група и от факултетния съвет в МГУ.
- Организиране и провеждане на прием на студенти по двете магистърски програми на английски език.
- Изготвяне на график на провеждане на учебните занятия на английски език, с участието на гост-преподаватели от асоциираните партньори (предимно за дистанционна форма на обучение)
- Организация и провеждане на учебните занятия по двете програми на английски език, преимуществено дистанционно и с дигитално съдържание.
|
50 600.00
|
0.00
|
Разработване и въвеждане на нова програма с дигитално образователно съдържание в МГУ: Целта на настоящата дейност е да се разработи и въведе в уебния процес нова магистърска програма с дигитално образователно съдържане в МГУ по професионално направление 5.7. Архитектура, строителство и геодезия.
На база на актуалните тенденции в професионалното направление, анализ на потребностите на пазара на труда и на база резултатите от направената самооценка на иновативния и предприемаческия потенциал в МГУ е избрана за разработване нова Магистърска програма „Изграждане, поддръжка и дигитализация на подземна инфраструктура” .
Предлаганата програма се създава с цел обучение на широко-профилни специалисти за изграждане и поддръжка на подземни съоръжения в урбанизирани и индустриални територии, както и за нуждите на метростроителството, транспорта, енергоснабдяването, водоснабдяването и много други отрасли. Дисциплините, включени в учебната програма ще бъдат базирани на фундаменталните познания в съответното направление и ще бъдат надградени с най-иновативните техники и актуалните технологии, докладвани на международните научни форуми и прилагани в съвременната практика
За да се реализира тази програма ще се обедини капацитета на преподаватели от „Катедра "Подземнo строителство" в Минно-Технологичния факултет на МГУ и на външни експерти от практиката. Външните експерти ще бъдат подбрани от партньора по проекта КРИБ. Чрез тази външна експертиза в програмите ще включат компетенции, отговарящи на съвременните изисквания и на нуждите на пазара на труда.
Фокусът на програмата ще бъде върху внедряването на дигитални съдържание и методи на преподаване. Програмата ще е смесена с минимум 40% дигитално съдържание. Присъствената част от обучението ще се изпълнява на в МГУ и под формата на студентски практики на обекти на индустриални партньори. Дистанционната част от обучението ще бъде провеждана във виртуални класни стаи и подпомогната от дигитализирани учебни помагала и аудио-визуални продукти. За целите на програмата ще се разработи иновативно дигитално съдържание, вкл. с видео уроци от „терен“. Студентите ще бъдат оценявани по резултатите от решаването на текущи онлайн-тестове по време на обучението и при представяне на курсови задачи, базирани на действителни проблеми от практиката.
Програмата ще бъде базирана на компетентностен модел, мултидисциплинарност и интердисциплинарност. Ще бъдат включени и допълнителни интердисциплинарни теми от различни области на науката като: екология, икономика, информационни технологии, управление на проекти, юридически науки и др.
Етапите на които ще се реализира дейността са следните:
-Избор на експерти за разработването на програмата –от страна на МГУ и външни експерти от бизнеса –подбрани от КРИБ
-Разработване на компетентности профил на специалността базиран на "резултати от ученето" отговарящи на нуждите на пазара на труда..
-Изготвяне на учебен план за магистърската програма с включени задължителни и избираеми дисциплини за 3 семестъра.
-Изготвяне на учебните програми по всяка отделна дисциплина, включващо:
• Проучване на най-актуалните научни изследвания и приложни резултати по отделните дисциплини.
• Разработване на тематично съдържание на дисциплините.
• Определяне на методите на преподаване и на необходимото техническо осигуряване по отделните дисциплини, вкл. и за дигитално обучение.
• Определяне на форми за проверка на знанията; критерии за оценяване и валидиране на знанията (вкл. и по електронен път); списък на препоръчителната литература и др. основни елементи от програмите.
-Представяне и утвърждаване на програмите от експертни работни групи и от факултетните съвет на МТФ към МГУ.
-Организиране и провеждане на прием на студенти по магистърската програма.
-Организация и провеждане на учебните занятия, вкл. и на тези с дигитално съдържание.
Програмата ще бъдат разработени така, че да позволява разработване и внедряване на дигитално образователно съдържание. Обучението частично (поне 40%) ще се провежда чрез дистанционни и дигитални методи. |
31 480.00
|
0.00
|
Разработване и внедряване на дигитално образователно съдържание: Целта на настоящата дейност е да се разработи и внедри дигитално образователно съдържание за разработените нови учебни програми по направление 5.7. Архитектура, строителство и геодезия в двата партниращи български университета – МГУ и ШУ.
ЩЕ бъде разработено дигитално съдържание за следните магистърски програми:
1) Нова съвместна магистърска програма по „Геоинформационни системи при управление на земи и природни ресурси“
2 ) Нова съвместна магистърска програма по „Информационни системи в Геодезията“.
3) Нова магистърска програма за МГУ - „Изграждане, поддръжка и дигитализация на подземна инфраструктура”.
4) Нови съвместни програми на английски език с с асоциираните партньори – Техническия университет във Фрайберг и Техническия университет в Рига:
- “Satelite and Geo-informational sciences”;
- „Mine surveying provision, maintenance and digitalization of underground infrastrusctures “.
Посредством тази дейност ще се създаде дигитална среда, осигуряваща непрекъсната интелектуална стимулация и възможности за електронно дистанционно обучение по всяка една от 5те нови учебни програми, които ще бъдат разработени и въведени в образователния процес в рамките на проекта.
Дейността ще се реализира на два основни етапа:
1) Разработване на дигитално съдържание
2) Внедряване на дигиталното съдържание
Разработването на дигиталното съдържание , ще се извърши от специалисти подбрани от всеки партньор за всяка от петте програми, които ще работят във взаимодействие с преподавателите/експертите. За дигитализацията на образователното съдържание ще се използват новозакупените по проекта ИКТ оборудване и софтуер. Дигиталното съдържание ще трябва да отговаря на следните изисквания:
- Да бъде базирано на нови аудио- визуални техники
- Да преобладава визуалното съдържание за сметка на текстовото
- Да бъде интерактивно
- Да визуализира практически казуси, симулации, упражнения с приложна значимост.
- Да включва иновативни образователни методи
- Да позволява лесен достъп от различни точки и лесен и бърз обмен на информация.
- Да позволява дистанционна интеракция на живо между участниците в учебния процес.
- Да е базирано на компетентностния модел на обучение, вкл. чрез развитие на дигитални компетенции за учене.
Разработеното дигитално съдържание ще бъде внедрено в образователния процес по 5те програми, които се планира да стартират в рамките на проекта (2022/2023 учебна година. Внедряването ще се реализира , чрез прилагането на разработеното дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и дигитални технологии в обучението по част от учебни дисциплини от разработените в рамките на проекта учебни програми.
В процеса на внедряване на дигиталното съдържание ще създаде виртуален университет с онлайн учебни материали, с възможност за моделиране на образователни курсове и среда за онлайн комуникация и сътрудничество, с възможност за аудио и видео конференции и групова онлайн работа на студенти за целите на образователния процес.
Етапите на които ще се реализира дейността са следните:
- Определяне на дисциплините и курсовете , които ще бъдат дигитализирани по всяка от петте нови учебни програми
- Избор на експерти за разработването на дигиталното съдържание
- Подготовка на необходимото оборудване и софтуер за разработване и внедряване на съдържанието
- Изготвяне на дигиталното съдържание във взаимодействие с преподавателите по основните дисциплини за които то ще се отнася.
- Записване и редактиране на съдържанието.
- Внедряване на съдържанието в софтуерната платформа ,която ще се използва за дигитално обучение. (виртуален университет)
- Осигуряване на достъп на студентите и преподаватели и реализиране на образователния процес посредством внедреното дигитално съдържание и дигитални методи.
Дигиталното образователно съдържание ще бъде разработено съвместно между партньорите ,споделяно и използвано съвместно за реализиране на общите програми.
|
39 960.00
|
0.00
|
Закупуване на софтуер и ИКТ оборудване, необходими за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание и програми: Целта на тази дейност е да се обезпечи технически процеса по разработване и разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание и програми по професионално направление 5.7. Архитектура, строителство и геодезия в МГУ и ШУ . Тъй като по проекта ще се разработят и внедрят 5 програми с дигитално съдържание наличието на качествени и ефективни технически средства и софтуер са от съществено значение за обезпечаване на обучението. След анализ на наличното ИКТ оборудване и в резултат и от самооценката с инструмента HE innovate се очертава необходимостта от комплексно оборудване за разработване на дигитално образователно съдържание и софтуерна платформа , чрез която това съдържание да се внедри и управлява в учебния процес. Създаването на качествено дигитално съдържание неговото съхранение и дистанционно управление в мрежа от двата университета изисква специфично оборудване и софтуерни ресурси, каквито университета не разполага. За дистанционно обучение се използват Moodle и други масови платформи.. но университета няма собствена платформа, която да управлява целия процес, да съхранява дигитални ресурси, да организира виртуални класни стаи и лаборатории, да управлява на живо качествено видео съдържание. За това по тази дейност са планирани две основни групи инвестиции:
А) Закупуване на специализирано оборудване с което да се оборудва специална мултимедийна зала създаване на дигитално (видео) образователно съдържание и за провеждане на обучения с дигитални методи и съдържание.
Към това оборудване ще се закупи и специализиран софтуер за обработка и управление на видео съдържанието, което ще се създава в мултимедийната зала.
Това специализирано оборудване ще бъде доставено и инсталирано в специално определени зали за дигитално обучение във всеки един от двата университета.
Цялостната система от специализирано оборудване и софтуер за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание ще включва минимум следните компоненти:
1. Интерактивно студио:
Интерактивното многокамерно студио ще позволява създаване на видео съдържание: лекции, презентации, дискусии, упражнения и други, чрез многокамерно заснемане на общ план, близък план и детайли, както и интерактивна дъска.
2. Интерактивна апаратна
Чрез Интерактивната апаратна ще може да се смесва видеосигнала от камерите в Интерактивното студио и Интерактивната дъска
3. Излъчващ модул
Чрез изграждането на излъчващия модул ще може да се реализира поточно видео предаване (стриим) в реално време дигитално съдържание.
4. Пост-продукционно студио
В пост-прудукционното студио ще се извършва видеообработка и монтаж на заснетото видео
5. Видеоархив
Ще се инсталира сървър с възможност за съхранение на голям обем видеосъдържание, даващ възможност за отдалечен достъп.
6. Интерактивна Аудитория
Аудиторията ще бъде оборудвана с персонални компютри, чрез които студентите да имат достъп до дигиталното съдържание и до софтуерната платформа - Виртуален университет
2)Доставка и внедряване на софтуерна платформа за внедряване и управление на дигитално образователно съдържание - тип „Виртуален университет“.
Платформата за дигитално обучение ще включва следните компоненти :
1. Портал за вписване и регистрация на потребители
Портала ще дава възможност да потребителите от двата университета да се регистрират и вписват в платформата спрямо тяхното ниво на достъп.
2. Управление на дигиталното съдържание
Платформата предоставя възможност за качване на видео съдържание създадено от университета, както и възможност за предаване на живо на лекции, практики, упражнения и др.
3.Провеждане на виртуално обучение.
Възможност за създаване на виртуална стая за провеждане на живо предаване. То може да включва както лекция, упражнение и тестове за различни курсове.
Софтуерната платформа ще бъде инсталирана на сървър в Минно-технологичния факултет в МГУ, но ще бъде достъпна и с поделено използвана с ШУ в рамките на професионалното направление по проекта.
|
308 237.00
|
272 739.60
|
Обучения на преподаватели от партниращите български висши училища: Целта на тази дейност да се подпомогне формирането на специфични знания и умения у преподавателите, които да повишат техния капацитет за въвеждане на нови форми на обучение и да подпомогнат процесите по интернационализация и дигитализация на университетите. Необходимостта от тези обучения е идентифицирана и при самооценката на предприемаческия и иновационен капацитет по инструмента HE Innovate.
Като цяло нивото на дигитални компетенции на всички преподаватели по направление 5.7. Архитектура, строителство и геодезия в двата университета не е на достатъчно високо ниво за да се обезпечи плавен и ефикасен преход към дигитализация на образователните процеси. Във връзка с планираните дейности по разработване и внедряване на програми с дигитално съдържание, ще бъде необходимо голяма част от преподавателите по трите програми да бъдат включени в такова обучение. Също така след дигитализирането на тези нови програми, посредством внедрените софтуер и ИКТ оборудване ще се търси устойчиво разширяване на дигитализацията на други учебни програми и след края на проекта, за което преподавателите трябва да са подготвени.
ЗА това ще се проведат обучения на преподаватели на тема „Умения за разработване, внедряване и управление на дигитално образователно съдържание“.
В обучението ще бъдат включени 40 преподаватели от МГУ и 15 преподаватели от ШУ, които водят или ще водят дисциплини по направление 5.7. Архитектура, строителство и геодезия. Обучението ще бъде продължително – 80 уч.часа и ще бъде организирано на територията на университетите.
Във връзка с поставените цели за интернационализация на обучението в двата университета, с планираните мобилности и дейности за съвместни програми на английски език с чуждестранни партньори е необходимо и развиване и надграждане на чуждоезиковите компетенции на академичния състав. За това ще се проведат обучения на преподаватели по английски език, със специален фокус върху умения за преподаване и комуникация на чужд език.
В обучението ще бъдат включени същите 40 преподаватели от МГУ и 15 преподаватели от ШУ, които водят или ще водят дисциплини по направление 5.7. Архитектура, строителство и геодезия и които са преминали обучение по дигитални компетенции. Обучението ще бъде продължително – 160 уч.часа и ще бъде организирано на територията на университетите.
И двете обучения ще се реализират посредством следните етапи:
1) Избор представителите на целевите групи за включването в обученията.
2) Избор на преподаватели по двете теми на обучение за всеки от двата университета.
3) Предварителна оценка на входното ниво на дигитални компетенции и английски език.
4) Разпределение на участващите в малки групи според нивото им.
5) Подготовка на учебната програма и учебните материали по двете обучения за всяка една от групите.
6) Организиране на график и логистика (зали, материали, техническо оборудване) за провеждане на обученията.
7) Провеждане на обученията.
8) Оценка на изходното ниво.
9) Издаване на сертификати на успешно завършилите.
|
54 000.00
|
39 600.00
|
Краткосрочна специализации в асоциираните партньори: Краткосрочните специализации в асоциираните партньори представляват мобилност с цел преподаване на преподаватели от участващите в проекта български висши училища МГУ и ШУ в чуждестранните асоциирани партньор, който са удостоени с харта за висше образование „Еразъм“.
Мобилността на преподаватели от Българските партньори по проекта с цел преподаване е необходима за да се усвоят и мултиплицират знания, уменията и компетенциите в следните насоки:
- Въвеждане на иновативни методи на преподаване;
- Придобиване/усъвършенстване на дидактически знания и умения;
- Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология;
- Придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ- базирани иновационни образователни технологии;
- Придобиване/усъвършенстване на умения за „проблемно базирано“ преподаване.
Тези умения ще бъдат развити в процеса на преподаване по мин. 4 часа седмично за периода на мобилност. Част от преподаването , ще бъде т.нар. съвместно преподаване с водещи преподаватели от университетите домакини, което ще спомогне за усвояване на конкретни практически преподавателски подходи.
Краткосрочните специализации на преподаватели от двата български университета ще бъдат разпределени между чуждестранните партньори както следва:
В Техническия университет във Фрайберг, Германия:
2ма преподаватели от МГУ за двуседмична специализация за запознаване с ИКТ базирани образователни технологии по направление 5.7. Архитектура, строителство и геодезия.
2 ма преподаватели от МГУ за двумесечна специализация за усвояване на всичките горепосочени умения.
В Минно-геоложкия факултет на Университета в Загреб, Хърватска: двама преподаватели от МГУ и един от ШУ за 1 месец за усвояване на умения за проблемно базирано преподаване и за усъвършенстване на дидактични умения по дисциплини в областта на подземното строителство.
В Техническия Университет в Рига: един преподавател от МГУ за две седмици и един от ШУ за 1 месец за усвояване на умения за иновативни методи на преподаване в областта на Геодезия и геоинформационни науки.
Продължителностите и темите на специализации са подбрани според специфични профил на всеки от асоциираните партньори и нуждите на изпращащите български университети.
|
73 951.00
|
36 731.86
|
Кариерно консултиране и ориентиране на студенти: Целта на тази дейност е да се подпомогне кариерното ориентиране и професионал-ната реализация на студентите от професионално направление 5.7 Архитектура, строителство и Геодезия в Минно-геоложкия Университет и в Шуменския Универси-тет. Тази дейност следва изводите направени от самооценката на иновативния и предприемаческия капацитет с инструмент HE Innovate. Въпреки, че в университета цялостно Кариерния център извършва действия в тази посока е необходимо реали-зирани на допълнителни специфично насочени дейности към развитие на профе-сионалното направление и към подкрепа на професионалната реализация на сту-дентите учещи по това направление.
По-активни действия за кариерно консултиране и подпомагане на студентите са необходими и за подпомагане на новите програми, които ще се разработят и въве-дат в рамките на проекта.
Дейността ще се реализира чрез две основни групи поддейности:
1) Организиране на специализирани кариерни борси за студентите по направление 5.7. Строителство , архитектура и строителство, съвместно с партниращите български висши училища (МГУ и ШУ) и национално представителна организация на работо-дателите (КРИБ). Целта на тези борси е ориентиране на студентите с възможностите на пазара на труда и подпомагане на работодателите за връзка с потенциални кад-ри.
В рамките на проект ще се реализират общо 5 кариерни борси - по 2 кариерни борси организирани от двата партньорски университета (МГУ и ШУ) и един кариерен форум организиран от КРИБ.
Кариерните борси ще се организират в края на учебните години (2022 и 2023), като ще бъде предхождани от активна маркетингова и медийна кампания. Университетските кариерни борси ще бъдат насочени към осъществяване на активен контакт между студентите и работодателите. Кариерния форум организиран от КРИБ ще бъде насочен в по голяма степен представяне на работодателите и на техните възможности за допълнително обучение и кариерно развитие.
2) Изграждане на система за проследяване на реализацията на завършилите студенти в МГУ и ШУ, по професионално направление 5.7. Строителство , архитектура и геодезия в първата година след дипломирането.
В тази дейност ще се разработи концепция за проследяване на завършилите студен-ти, ще се определят дейностите, методите и средствата за осъществяването им. За всеки от университетите ще се изгради система, отговаряща на нуждите и специфики-те и ще се пилотира в рамките на проекта. В дейностите ще се включат събития и срещи със завършили с цел изследване на най-добрите начини за привличането им за участие в системата. На базата на системата ще се създаде обща база данни на завършилите по професионалното направление и механизъм за поддържане на пос-тоянен контакт и обратна връзка с тях. След изграждане на системите, те ще бъдат внедрени в работата на кариерните центрове, като за целта ще бъдат обучени кариерните консултанти в университетските кариерни центрове.
Период на изпълнение на дейността :
Разработване и внедряване на системата за проследяване на професионалната реализа-ция – 01.2022-05.2022
Кариерни борси 04-06 2022
04-06 2023
Кариерен форум КРИБ 9-11.2022 ;
|
175 520.00
|
35 520.00
|
Създаване на мрежи от кариерни центрове в партниращите български висши училища: Целта на тази дейност е да се създаде ефективна и модерна информационна мрежа между кариерните центрове в партниращите Минно-геоложки университет и Шуменски университет. Мрежата ще обхваща информация за кариерното и професионално развитие на сту-дентите по направление 5.7. Архитектура, строителство и геодезия в двата университета. Посредством изграждане на общи информационни мрежи на кариерните центрове ще се създадат общи база данни за потенциални работодатели за конкретни позиции за стаж, за постоянна работа, за почасова работа, за работа по проекти или конкретни задания и дру-ги.
Изграждането на мрежа между кариерните центрове от университетите, участващи в проекта ще има за цел обмяна на информация за възможности свързани със стажове, практики, мо-билности, програми за специализация в чужбина, работни позиции, а така също други кари-ерни събития като семинари, срещи, дни на отворени врати и т.н., които са релевантни за сту-дентите в направление 5.7. Мрежата ще насочена към създаване на постоянно работещи канали за обмен на информация и взаимодействие между кариерните центрове на двата уни-верситета по отношение на профила на направление 5.7.Мрежата ще подпомогне изгражда-нето на екипи от кариерни специалисти, които съвестно работят за по-добрата реализация на студентите.
Дейността ще се реализира на следните етапи:
1) Избор на изпълнител за разработването и внедряването на мрежата
2) Анализ на специфичните нужди и възможности на кариерните центрове , вкл. на наличните информационни бази данни.
3) Проектиране и създаване на обща информационна мрежа с база данни за по-тенциални работодатели за конкретни позиции за стаж, за постоянна работа, за почасова работа, за работа по проекти или конкретни задания и други.
4) Внедряване на общата информационна мрежа и въвеждане на канали на ко-муникация и обмен на данни между двата кариерни центрове.
5) Обучение на кариерните консултанти за работа в общата информационна мрежа.
Срока на изпълнение на тази дейност е 6 месеца и се планира за периода 01.2022 – 06.2022.
Посредством изграждането на тази мрежа в началото на проекта се цели да се улеснят след това следващите дейности свързани с кариерно ориентиране и мобилности на студентите по направление 5.7. от двата партниращи университети.
|
20 000.00
|
0.00
|
Студентски клубове за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност: Целта на тази дейност е да се подпомогне развитието на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност на студентите по професионално направление 5.7. Архитектура, строителство и геодезия в МГУ и ШУ. Тази дейност е планирана на база направената самооценка на предприемаческия и иновационен капацитет на двата университета с инструмента HE Innovate. От резултатите и на двата университета допълнителната подготовка на студентите по предприемачество е слабо звено, което трябва да бъде подобрено. За това и в двата университета се предвижда активни действия за повишаване предприемаческия капацитет на студентите. В тази връзка във всеки от двата университета ще се създаде Студентски клуб по предприемачество, където студентите не само ще придобият специфични знания и умения по предприемачество, но ще могат да обсъждат и съвместно разработват и развиват своите предприемачески идеи. За да могат обаче тези клубове да функционират студентите трябва бъдат обучени.
В рамките на дейността се проведат допълнителни обучения на студенти за развитие на техните предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност, с продължителност 40 часа.
Като целева група за тази дейност са определени 50 студенти от МГУ и 30 студенти.
Избора на представителите на целевите групи се основава на механизъм за включването им в проекта, който трябва е описан в секция 11 на формуляра за кандидатстване.
Обучението по предприемачество, презентационни умения и дигитална креатив-ност ще бъде базирано на метода „изучаване чрез практика” и ще подпомогне студентите как да развият своя бизнес идея стъпка по стъпка до нейната реализация. Обучението ще бъде базирано на малки групи – до 10 човека и ще се използват интерактивни методи, вкл, и базирани и на екипно взаимодействие.
Етапите по реализацията на обученията ще бъдат следните:
- Избор на целевата група -подбор на участниците по предварително опре-делени критерии.
- Избор на обучители – ще бъдат избрани обучители с практически опит не само в обучението а и в реализирането на предприемачески инициативи.
- Изготвяне на програма на обучението и подготовка на учебни материали.
- Планиране и организация на обученията – изготвяне на графици и плани-ране на обучението по групи.
- Организация на учебни зали и технически средства за обучение (компю-търни зали, мултимедия и т.н.)
- Провеждане на обученията.
- Оценка и самооценка на участието в обучението.
- Издаване на удостоверение (сертификат) за успешно приключило обучение.
Периодът на изпълнение на тази дейност се планира да бъде 5 месеца от февруари до юни 2022, като така ще бъдат организирани обученията , че да не пречат на обучителния процес в университета и да има време между отделните занятия за самостоятелна подготовка.
|
4 800.00
|
4 800.00
|
Организиране на презентационни събития, състезания за осъществяване на връзка между студенти и работодатели.: Целта на тази дейност е да се създадат възможности зa осъществяване на връзка между студенти и работодатели, като студентите да придобият важни практически умения като търсене на работа, персонално планиране, работа в екип, решаване на реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и др. освен Чрез обучителни дейности, другия основен начин за формиране на такива умения чрез самостоятелна подготовка и практическа презентация на собствените идеи, то ва е т.нар, модел на учене чрез опита (experiential learning). За целта като основни дейности, чрез които да развият ключови меки умения за кариерно развитие и професионална реализация на студенти е организиране презентационни събития за комуникация и взаимодействие с други изявени студенти и хора от практиката. Планираме две групи презентационни събития:
1) Университетски форуми по предприемачество на студентите по професионално направление 5.7. Архитектура, строителство и геодезия в МГУ и ШУ. Целта на тези форуми е презентиране на постижения и предприемачески идеи на студенти. Чрез тези форми всяка година ще се дава трибуна на студентите да практикуват и развият своите комуникативни и презентационни умения, да участват дискусии и да се представят пред свои колеги и пред потенциални работодатели.
Етапите на които ще се реализира организацията на тези презентационни събитие са:
- Набор на студенти за участие с презентации във форума;
- индивидуално консултиране на студентите за определяне на лични професионални планове и подготовка на предприемачески идеи и презентации;
- подготовка на студентите за участие, подготовка и отпечатване на материали за студенти и посетители на форума;
- брандиране на помещенията, местата за провеждане на събитието, осигуряване на технически средства, материали и други необходими
дейности за цялостна организация на събитието на територията на университета;
- провеждане на презентационното събитие (в рамките на един ден)
- организиране на конкурс с награди за най-добрите предприемачески идеи;
- медийно отразяване на събитието.
2) Форум на младия предприемач в областта на Архитектура , Строителство и Геодезия по егидата на КРИБ. Целта на този форум е да се формират знания и умения за професионална реализация на студентите посредством комуникация, взаимодействие и обмен да добри практики с успешни млади бизнесмени, предприемачи, специалисти в областта на Архитектура, строителство и геодезия. Форума ще даде трибуна на такива успешни професионалисти да представят своя опит и успешни модели на поведение пред студентите и да им дадат практични съвети за това какво и как да направят за да успеят в кариерата, вкл и посредством реализиране на собствени предприемачески идеи.
Етапите за реализиране на това презентационно събитие са:
- Подбор на млади предприемачи и успешни бизнесмени в областта на Строителството и Геодезията да презентират своите добри практики пред студенти;
- подготовка на предприемачите за участие,
- кампания за популяризиране на събитието сред студентите;
- подготовка и отпечатване на материали за студенти и посетители на форума,
- брандиране на помещенията, местата за провеждане на събитието, осигуряване на материали и други необходими дейности за цялостна организация на събитието.
- провеждане на презентации на млади предприемачи;
- провеждане на индивидуални консултации и дискусии между предприемачите и заинтересовани студенти.
- медийно отразяване на събитието.
Период на изпълнение на дейността :
- Университетски форуми по предприемачество на студентите 9-10. 2022, 9-10 2023
- Форум на младия предприемач в областта на Архитектура , Строителство и Геодезия по егидата на КРИБ 11-12. 2023.
Като това са само периодите за организация на събитията. Като в периода между тях ще се провежда консултиране и подрепа на студентите за подготовка за участие в тези събития. |
110 498.00
|
37 794.00
|
Дейности за изходяща мобилност на студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени: Целта на тази дейност е да се развие интернационализацията на професионалното направление 5.7 Архитектура, строителство и Геодезия в МГУ и ШУ и да се обменят знания, опит и добри практики с водещи Европейски университети. Тази дейност ще се реализира чрез взаимодействие с асоциираните партньори по проекта, които са удостоени с харта за висше образование „Еразъм“. За партньори за тази дейност са избрани Института по минно и гражданско строителство към Техническия университет във Фрайберг, Германия, Минно-геоложкия факултет на Университета в Загреб, Хърватска и Техническия Университет в Рига. И трите университета имат изградени взаимоотношения с МГУ и ШУ, но са необходими по-активни действия а задълбочаване на партньорството и взаимодействието в образователната и научно-изследователската сфера по професионалното направление включено в проекта.
Изходящата мобилност е обособена в 2 групи според нуждите на допустимите участници:
А. Мобилност за обучение на студенти и докторанти;
Б. Мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени.
По група А. ще бъдат изпратени студенти и докторанти от двата университета за 4 месечна мобилност (за един семестър) както следва:
В Техническия университет във Фрайберг, Германия: 2ма студенти и един докторант от МГУ от специалности свързани с подземно строителство и геотехника
В Минно-геоложкия факултет на Университета в Загреб, Хърватска: двама студенти от МГУ от специалности свързани с подземно строителство и геотехника и един студент от ШУ.
В Техническия Университет в Рига: Един студент от МГУ и един студент и един докторант от ШУ от специалности свързани с Геодезия и геоинформационни науки.
Изходящата мобилност на студентите и докторантите ще бъде удостоверена от чуждестранния асоцииран партньор с документ (удостоверение/сертификат) за успешно приключила мобилност.
Кредитите, придобити в резултат на проведената изходяща мобилност за обучение, ще бъдат признати от изпращащите университети – кандидат/партньор или от научната организация-партньор. Периодът на обучение в чужбина ще бъде част от учебната програма на студентите. Те ще бъдат избрани сред студентите от бакалавърските и магистърските програми по направление 5.7. Архитектура, строителство и Геодезия в двата университета
По група Б ще бъдат изпратени млади учени, постдокторанти, учени, изследователи от двата университета за 4 месечна мобилност (за един семестър) както следва:
В Техническия университет във Фрайберг, Германия: 2ма от МГУ от специалности свързани с подземно строителство и геотехника, от които поне един млад учен до 34 г.
В Минно-геоложкия факултет на Университета в Загреб, Хърватска: двама
от МГУ от специалности свързани с подземно строителство и геотехника. от които поне един млад учен до 34 години.
В Техническия Университет в Рига: Един млад учен от МГУ и двама (поне единия от които млад учен) от ШУ от специалности свързани с Геодезия и геоинформационни науки.
Всички участници в тази изходяща мобилност ще имат за цел изпълнение на научноизследователски задачи, като допълнително ще се преценява съвместно с асоциираните партньори дали и как да бъдат включени и в дейности по обучение и обмяна на опит и по преподаване.
|
144 037.00
|
48 218.78
|
Входяща мобилност за преподаване: привличане на чуждестранни преподаватели: Дейността предвижда входяща мобилност на чуждестранни преподаватели от трите европейски асоциирани партньори с цел преподаване на студенти от МГУ и ШУ. Преподавателската дейност в рамките на входящата мобилност ще бъде 120 часа преподаване за период на 4- месечна мобилност и 90 часа преподаване за период на 3- месечна мобилност.
Мобилностите ще предоставят възможност на преподаватели в специалности като подземно строителство , Техника и технология на взривните работи, Геотехника, Геодезия, Маркшайдерство да посетят и преподават за един семестър по избрани дисциплини.
Успешно приключилата мобилност ще бъде удостоверена с документ (удостоверение/сертификат) за успешно приключила входяща мобилност, подписан ,от приемащия български университет посочващ името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността.
Конкретното разпределение на входящите мобилности за период на проекта е планирано както следва:
От Техническия университет във Фрайберг, Германия: 2ма гост преподаватели в МГУ
От Минно-геоложкия факултет на Университета в Загреб, Хърватска: един гост преподавател
От Техническия Университет в Рига: Един преподавател в МГУ и един в ШУ по специалности свързани с Геодезия, маркшайдерство и геоинформационни науки и шест преподаватели в ШУ по специалности свързани с Геодезия, маркшайдерство и геоинформационни науки. |
139 557.00
|
83 049.00
|