Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Настоящето проектно предложение е насочено да отговори на потребността от адаптиране на педагогическия и ръководния персонал в 19 образ. институции от предимно малки населени места или компактни общности към изискванията на съвременното мултикултурно общество. 
Целевите групи по проекта са общо 327 - 308 педагогически специалисти и 19 образователни медиатори.
Основната цел на проектното предложение е да повиши професионалните компетентности на 308 педагогически специалисти и 19 образователни медиатори от 21 образ. институции в сравнително по малки населени места или компактни общности за работа в мултикултурна среда и за преподаване на знания и формиране на умения у децата и учениците за възприемане на етнокултурните различия.
Очакваните резултати от реализацията на проекта са:
- 21 изготвени или актуализирани стратегически документи на партньорите  за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства с с акцент върху повишаване капацитета на педагогическите специалисти и образователните медиатори;
- Разработена и тествана система за наблюдение и оценка реализацията на стратегическите документи;
- 308 педагогически специалисти и 19 образователни медиатори включени в обучения за работа в мултикултурна среда; 
- 308 педагогически специалисти квалифицирани за работа в мултикултурна среда.
Основните дейности по проекта са три:
- "Разработване и актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки, компетентностни профили и др. на образователната институция за работа в мултикултурна среда, според идентифицираните нужди";
- "Провеждане на краткосрочни обучения на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, които завършват с присъждане на квалификационни кредити";
- "Провеждане на краткосрочни обучения на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. "РАЗРАБОТВАНЕ И АКТУАЛИЗИРАНЕ НА СТРАТЕГИИ, ПЛАНОВЕ, ПРОГРАМИ, АНАЛИЗИ, ПРЕПОРЪКИ, КОМПЕТЕНТНОСТНИ ПРОФИЛИ И ДР. НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ИНСТИТУЦИЯ ЗА РАБОТА В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА, СПОРЕД ИДЕНТИФИЦИРАНИТЕ НУЖДИ": ЦЕЛ: - Да се разработи, приложи и тества за всяка партньорска образователна институция стратегия за квалификация на учители и административен персонал в областта на образованието за работа в мултиетническа среда; - Да се утвърди моделът на интеркултурното образование като стратегия за образователна дейност в мултикултурна среда на всеки един партньор; ОПИСАНИЕ: Дейността включва: - 2-ма експерти, психолог и експерт образователни дейности на кандидата/партньорите, ще извършат системен анализ и оценка на средата, в която работят образ. институции - местна власт, доставчици на социални услуги, НПО, настоятелства, местни общности, медии и др. Първоначално те ще изготвят Методика за анализ и оценка на средата и на тази база ще реализират анализа и изготвят Доклад с оценка и препоръки към партньорите; - 2-ма експерти, един старши експерт психолог и един експерт психолог с опит областта на социологията на кандидата/партньорите, ще извършат оценка на работата на педагогическите специалисти с родителите и с децата. Ще реализират изследване на мнението и отношението на учениците към начина на работа в мултикултурната среда. Първоначално ще изготвят Методика за оценка на работата на педагогическите специалисти и дизайн за изследване на мнението на учениците. На тази база ще реализират изследванията и ще изготвят Доклад с анализ, оценка и препоръки; - 2-ма експерти, психолог и експерт образователни дейности на кандидата/партньорите, ще идентифицират потребностите на педагогич. специалисти от обучения за работа в мултикултурна среда. За тази цел първоначално ще се изготви Методика за идентифициране на потребностите на педагогическите специалисти. На база методиката двамата експерти ще извършват проучването и ще изготвят Доклад с оценка на потребностите от обучения за работа в мултикултурна среда. Накрая с помощта на екипа на проекта и партньорите ще се извърши анализ и ще се изготви План-програма за провеждане на обученията на педагогическите специалисти и образ. медиатори, като се актуализират доколкото е възможно заложените в проекта теми на обученията и сроковете за тяхното провеждане. - Един експерт образ. дейности на кандидата/партньорите ще изследва необходимостта от образ. медиатори за всички партниращи образователни институции, включително и там, където няма такива. Той ще извърши анализ на дейността и приноса на образ. медиатори към работата в мултикултурна среда в образ. институции, в които те работят. Експерт образование ще изготви два продукта от тази дейност - Доклад с анализ и препоръки за необходимостта от образ. медиатори и Доклад с анализ, оценка и препоръки за работата на образователните медиатори. - 3-ма експерти - психолог, експерт образователни дейности и експерт административни дейности на кандидата/партньорите - ще работят по изготвяне или актуализиране на стратегически документи на училището/детската градина за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства с акцент върху повишаване капацитета на педагогическите специалисти и образователните медиатори. Те ще извършат анализ на съществуващите документи в партньорските образователни институции и съвместно с техните екипи ще изготвят или актуализират стратегически документи за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. - 2-ма експерти психолог и експерт образователни дейности на кандидата/партньорите ще разработят система за наблюдение и оценка за реализация на стратегическите документи и ще тестват системата при провеждане на всички видове обучение в рамките на проекта. ЕТАПИ: - Системен анализ и оценка на средата - 1- ви - 3-ти м.; - Оценка на работата на педагогическите специалисти - 1-ви - 4-ти м.; - Идентифициране на потребностите на педагогическите специалисти - 3-ти - 6-ти м.; - Изследване на необходимостта от образователни медиатори - 3-ти-6-ти м.; - Изготвяне/актуализиране на стратегически документи - 5-ти- 8-ми м. - Изготвяне и прилагане на система за мониторинг - 7-ми - 34-ти м. 33 290.00 32 938.00
2. "ПРОВЕЖДАНЕ НА КРАТКОСРОЧНИ ОБУЧЕНИЯ НА УЧИТЕЛИ, ДИРЕКТОРИ И ДРУГИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛИСТИ ЗА РАБОТА В МУЛТИКУЛТУРНА ОБРАЗОВАТЕЛНА СРЕДА, КОИТО ЗАВЪРШВАТ С ПРИСЪЖДАНЕ НА КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ" : ЦЕЛ: - Да се повиши квалификацията на 308 педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда с оглед равноправно участие на всички ученици в българската образователна система, повишаване на мотивацията за учене, включително за изучаване на майчиния език, и подкрепа на културната идентичност на децата и учениците; ОПИСАНИЕ: В рамките тази дейност ще бъдат проведени краткосрочни обучения на 308 педагогически специалисти, които ще завършат с присъждане 1, 2 и 3 квалификационни кредита, съгласно Наредба № 15 от 22.07.2019 г. : "УПРАВЛЕНИЕ НА МУЛТИКУЛТУРНОТО УЧИЛИЩЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ИНОВАЦИИ ЗА ПОВИШАВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА" - 3 кредита; - 24 акад. часа, с 3 нощувки; - 308 педаг. специалисти - 30 гр.и Х 10 обуч. и 1 гр. х 8 обуч. = 1 модул: Представяне на основните ромски групи в България с акцент върху образователните нагласи; Запознаване с елементи от законовата и нормативната уредба: иновативни и обединени училища, ДОС, обществени съвети, анти-сегрегационни текстове в ЗПУО и др.; = 2 модул: Представяне на успешни и иновативни практики за управление на мултикултурното училище от България и чужбина; Подготовка на конкретен план за въвеждане на иновации в училище - приемаща и насърчаваща среда; = 3 модул: Финансови възможности за подкрепа на проекти за образ. интеграция; Подготовката на проектни предложения; Насоки за разработване на предложение за проект – елементи, фази, изисквания, работа с ИСУН; Бюджет на проекта; Оценка на проекти; Организация на управлението на проект, подбор и формиране на екип, външни възлагания; Отчитане на проекти. "ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ С ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ МЕДИАТОР" - 2 кредита; - 16 акад. часа, без нощувки; - 308 педагог. специалисти - 30 гр. Х 10 обуч. и 1 гр. х 8 обуч. = Създаване на длъжностна характеристика; = Взаимоотношения му с педагогическия колектив; = Практическа работа с пакета документи и бланки; = Представяне на отделните дейности на образ. медиатор: Създаване на база-данни за семействата на учениците: чрез анкетиране „от врата на врата”; Създаване на Родителски клуб във всяко училище; Провеждане на родителски лектории; Индивидуална работа с родители; Развитие на форми на родителски мониторинг на качеството на образование и други форми на родителско участие; Подсигурява включването и ефективното участие на местната ромска общност; Организиране на кампании за: превенция на отпадането от училище; превенция на ранните и насилствените бракове; превенция на изоставянето на деца в институции; повишаване на образователното ниво и др.; Работа на терен – откриване на случаи, установяване на първоначален контакт, поддържане на връзка, информиране, ориентиране, посредничество. "ПОДОБРЯВАНЕ НА ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО СЕМЕЙСТВО-УЧИЛИЩЕ В МУЛТИКУЛТУРАЛНА СРЕДА“ - 1 кредит; - 8 акад. часа; - 308 педагог. специалисти - 30 гр. Х 10 обуч. и 1 гр. х 8 обуч. Програмата е разработена на базата на основни теории в областта на общностната психология, възрастовата психология, управление на доверието и управление на групов процес. Участниците ще бъдат запознати със задачите на развитието в различните възрасти и тяхната връзка с отговорностите на училището и родителите, с принципите на взаимодействие в общностите, разпределението на ролите в това взаимодействие и основните правила при работа с възрастни. Програмата подготвя педагогическите специалисти да взаимодействат ефективно с ромските родители под разнообразни форми, съобразени с местната специфика. Специално внимание е отделено на конституирането на работещ Родителски клуб и на Обществен съвет. Основният акцент се поставя върху развиване на уменията за работа с родители чрез представянето на добри практики в тази насока. ЕТАПИ: 1. "УПРАВЛЕНИЕ НА МУЛТИКУЛТУРНОТО УЧИЛИЩЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ИНОВАЦИИ ЗА ПОВИШАВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА" - 9 - 34 м.; 2. "ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ С ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ МЕДИАТОР" - 14-34 м.; 3. "ПОДОБРЯВАНЕ НА ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО СЕМЕЙСТВО-УЧИЛИЩЕ В МУЛТИКУЛТУРАЛНА СРЕДА“ - 12-34 м. 197 428.00 197 428.00
3. "ПРОВЕЖДАНЕ НА КРАТКОСРОЧНИ ОБУЧЕНИЯ НА УЧИТЕЛИ, ДИРЕКТОРИ И ДРУГИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛИСТИ ЗА РАБОТА В МУЛТИКУЛТУРНА ОБРАЗОВАТЕЛНА СРЕДА, КОИТО НЕ ЗАВЪРШВАТ С ПРИСЪЖДАНЕ НА КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ": ЦЕЛ: - Да се повишат професионалните компетентности на 308 педагогически специалисти, от които 21 образователни институции и 19 образователни медиатори за работа в мултикултурна среда и за преподаване на знания и формиране на умения у децата и учениците за възприемане на етнокултурните различия. - Да се създаде подходящ социално-психологически климат в училището и обществото. ОПИСАНИЕ: В рамките тази дейност ще бъдат проведени 2-ве обучения, в които ще се включи цялата целева група на проекта 308 педагогически специалисти и 19 образователни медиатори: "ОБРАЗОВАНИЕ БЕЗ ПРЕДРАЗСЪДЪЦИ И РАЗВИТИЕ НА ТОЛЕРАНТНОСТ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА" - 24 акад. часа; тридневно изнесено обучение с нощувки на обучаемите; - 308 педаг. специалисти и 19 образ. медиатори. - 30 групи Х 10 обучаеми + 3 групи х 9 обучаеми Обучението съдържа поредица от дейности и техники, предизвикващи осъзнаване същността на предразсъдъците, дискриминацията и стереотипите и тяхната взаимосвързаност при работа в мултикултурна среда. Анализират се примери за въздействието и влиянието на предразсъдъците върху основата на реални ситуации от ежедневието и от училищния живот. Разглеждат се видовете предразсъдъци, причините за възникването им, както и прякото им въздействие върху учениците, техните семейства и участниците. Дават се теоретични модели в помощ на разбирането за влиянието на отделните видове предразсъдъци. Генерират се идеи и планове за преодоляване на предразсъдъците в училищния живот и обществото. Възпитават се чувства на толерантност и зачитане на човешките права и свободи. - Участниците в тренинга осмислят философията на образованието без предразсъдъци и придобиват практически умения за работа в мултикултурна среда, свързани с ученето и преподаването в класната стая и в общуването със семейството и общността. - Вследствие осъзнаване на собствените предразсъдъци, участниците формират собствен стил и гражданска позиция, насочени към социална справедливост. - Въз основа на образователния модел “Философия на образованието без предразсъдъци” курсът ще завърши като участниците генерират идеи и планове, които да приложат в пряката си работа в мултикултурна среда. "ПРИЛАГАНЕ НА СЪВРЕМЕННИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ПОДХОДИ И ИНТЕРАКТИВНИ МЕТОДИ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА" - 16 акад. часа; двудневно обучение без нощувки на обучаемите; - 308 педаг. специалисти и 19 образ. медиатори. - 30 групи Х 10 обучаеми + 3 групи х 9 обучаеми Обучението цели: да запознае участниците със съвременни педагогически подходи и основни интерактивни методи; да покаже практическото им приложение при работа в мултикултурна среда; да допринесе за положителна промяна и желание у участниците за приложение в практическата педагогическа дейност. В резултат на тренинга очакваме участниците: 1) да осмислят предложените подходи и интерактивни методи; 2) да планират практическото им приложение в своята педагогическа дейност; 3) да обмислят кои от тях биха могли да приложат при работа със семействата. Основни компоненти на обучението: • Въведение – съвременни педагогически подходи и интерактивни методи. • Представяне на методологията „Компас“ на Съвета на Европа – изключително подходяща за обучение в многокултурна среда. • Представяне и практика на интерактивни методи; • Практическа работа - участниците разработват конкретни начини за приложение на интерактивните методи в своята работа и ги споделят със своите колеги. В края на обучението всички педагогически разработки ще бъдат събрани в кратък сборник на електронен носител. ЕТАПИ: 1. "ОБРАЗОВАНИЕ БЕЗ ПРЕДРАЗСЪДЪЦИ И РАЗВИТИЕ НА ТОЛЕРАНТНОСТ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА" - 9-34 м.; 2. "ПРИЛАГАНЕ НА СЪВРЕМЕННИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ПОДХОДИ И ИНТЕРАКТИВНИ МЕТОДИ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА" - 12-34 м. 127 203.00 127 203.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.