Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

В рамките на проекта ще бъде изграден Център за компетентност (ЦК), който ще обедини материалните, техническите и човешките ресурси на 8 организации (3 института на Българската академия на науките и 4 университета, както и една неправителствена организация). Подобен ЦК, обединяващ посочената в заглавието му тематика, отсъства както в ЕС, така и в България. Това е ясно изразена ниша, която чрез капацитета на партньорите ще стане водещо направление с мултидисциплинарна важност. Експертизата на учените и специалистите, които участват в настоящия ЦК ще позволи създаването на иновативно пространство в обектната област на ЦК с нови идеи, патенти за изобретения и прототипи на оригинални изделия и системи.

Центърът за компетентност, обединяващ авангардната тематика квантова комуникация, сензорика и управлението на риска чрез интелигентни системи, е с мултидисциплинарна важност. Той ще бъде генератор на нови идеи, които ще бъдат защитени с патенти и впоследствие трансферирани в бизнеса като конкретни инженерно-технически решения с ясен пазарен ефект. Лидерската роля на сформирания научен екип по проекта е категорично доказана като потенциал и възможности.

В рамките на проекта ще бъдат реализирани 4 работни пакета:
1. Работен пакет 1. Квантова комуникация 
2. Работен пакет 2. Интелигентни системи за сигурност 
3. Работен пакет №3. Управление на риска 
4. Работен пакет 4. Иновативни сензорни технологии с многофункционално предназначение 

Проектът ще бъде реализиран в рамките на 60 месеца (5 години), като част от дейностите в рамките на работните пакети ще бъдат продължени в рамките на 10 години.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Настоящата дейност ще бъде реализирана в рамките на целия период за изпълнение на проекта. Нейното изпълнение ще бъде основна отговорност на членовете на Екипа за управление на проекта и ще включва следното в рамките на дейностите по “Организация и управление” – VIII. Непреки разходи от бюджета, следното: - Подготовка на технически и финансов план за изпълнение на проекта - Подготовка на актуализиран график за изпълнение на обществените поръчки (за СМР, закупуване на ДМА, ДНА, материали и консумативи и т.н.) - Подготовка на документациите за провеждане на обществени поръчки - Контрол върху избора на изпълнители и извършваните от тях дейности/доставки/СМР - Подготовка на редовни технически и финансови отчети за изпълнение на предвидените по административния договор дейности по проекта - Подготовка на искания за плащане - Мониторинг и контрол върху изпълнението на предвидените дейности по проекта - Комуникация с Управляващия орган на програмата по специфични въпроси, засягащи изпълнението на проекта и на отделни негови дейности - Въвеждане и поддържане на системите за управление на информацията и качеството по проекта, както и програмата за управление на риска - Поддържане на постоянна комуникация с партньорите по проекта и отчитане на прогреса по изпълнението на отделните дейности и работни пакети - Извършване на периодичен контрол върху техническия и финансовия план за изпълнение на проекта, както и на графика за изпълнение на обществените поръчки и извършване на корекции, при необходимост - Организиране на дейностите по информация и публичност и др. Основният екип за управление на проекта е посочен в проектната обосновка, като включва 5 експерта. В допълнение към него, всеки един от партньорите ще ангажира по един координатор, който ще подпомага основния екип за управление на проекта в рамките на целия период на изпълнението му. В допълнение, ще бъде ангажирана външна организация, която да подпомага екипа за управление в реализацията на проектните дейности. В допълнение към горното, в рамките на настоящата дейност ще бъдат извършени следните под-дейности: 1. Ще бъде ангажиран външен изпълнител, който ще доразвие приложените към настоящото проектно предложение “Политика и правилник за интелектуалната собственост” за да може да отговаря максимално добре на спецификата на новосъздадения ЦК 2. Ще бъде ангажиран външен изпълнител, който ще доразвие приложените към настоящото проектно предложение “Политика и структура за експлоатация и комерсиализация на резултатите от научните изследвания, вкл. структура за трансфер на знание и технологии” - ще бъдат разработени конкретните образци на формуляри, които ще бъдат основа за бъдещите дейности на ЦК, както и ще бъдат детайлизирани конкретните правила, които ще бъдат приложими за Центъра 3. Приложените към настоящото проектно предложение “Правилници за институционално прилагане на Европейската харта на учените (The European Charter for Researchers) и на Кодекса за назначаване на изследователи (The Code of Conduct for Recruitment) на ЕК” ще бъдат допълнително доразработени от страна на външен изпълнител, за да може да бъдат напълно приложими към дейностите на ЦК 4. Ще бъдат извършени и поддържани застраховките на придобитите в резултат на дейността дълготрайни материални активи 5. Ще бъдат покрити разходите на партньорите в ЦК по отношение на текущата поддръжка (вкл. режийни - електроенергия, топлофикация, ВиК, почистване и подобни) 820 274.76 901 802.03
Изграждане на инфраструктурата на Центъра за компетентност: Настоящата дейност ще стартира веднага след началото на проекта, като целта ще бъде тя да бъде завършена в рамките на 12 до 15 месеца от началото на проекта, т.к. успешното й изпълнение е предпоставка за разполагането на дълготрайните материални и нематериални активи в съответните помещения на ЦК, разположени в отделните партньори по проекта. Дейността включва следното: 1. Строително-монтажни работи (секция III от бюджета на проекта, т. 5 до т. 9) в следните партньори по проекта – ИСИР, ИМСТ, ВВМУ-Варна, НВУ-Велико Търново, ТУ-Габрово и ИЯИЯЕ за целите на модернизацията на помещения и лаборатории, както и изграждане на оптично трасе за целите на РП 1 – за участващите в РП 1 партньори: - Изготвяне и получаване на необходимата документация за проектиране и модернизиране на отделните единици на ЦК, включително и извършване на предварителни проучвания, получаване на изходни данни и документи, изготвяне задание за проектиране, друга документация, относима към подготовката на инвестиционните проекти, други външни услуги (вкл. оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите съгласно ЗУТ) - Изработване на технически проект за отделните видове СМР, където това е необходимо - Извършване на строително-монтажни работи, свързани с модернизирането на отделните единици на ЦК, включително сгради, системи, инсталации, мрежи, техническа инфраструктура, вертикална планировка и др. - Извършване на строителен надзор върху предвидените СМР, вкл. актове и протоколи по време на строителството - Извършване на авторски надзор върху СМР - Въвеждане в експлоатация на строежите съгласно ЗУТ 2. Закупуване на оборудването, необходимо за реализиране на научноизследователската и иновационната програма на ЦК (секция I от бюджета на проекта, т. 3.1), неговата доставка, монтаж, тестване, пускане в експлоатация и обучение на персонала на ЦК за работа с него Всеки един от партньорите в ЦК е заложил определени дълготрайни материални активи (ДМА), които ще бъдат закупени за успешното изпълнение на дейностите и задачите в рамките на работните пакети, за които са отговорни (вж. Финансовата обосновка). Те ще бъдат разположени в модернизираните единици на ЦК. 3. Закупуване на дълготрайните нематериални активи, необходими за създаването/модернизирането на научноизследователската инфраструктура (секция II от бюджета на проекта, т. 4), както и тяхното инсталиране, тестване и пускане в експлоатация Всеки един от партньорите в ЦК е заложил определени дълготрайни нематериални активи (ДНА), които ще бъдат закупени за успешното изпълнение на дейностите и задачите в рамките на работните пакети, за които са отговорни (вж. Финансовата обосновка). Те ще бъдат на разположение на научния екип в модернизираните единици на ЦК. 10 321 045.24 10 888 583.81
Научно-изследователска и развойна дейност на Центъра за компетентност: Настоящата дейност е в основата на успеха на ЦК. В нейните рамки ще бъдат ангажирани изследователи от ниво R1 до R4 за изпълнение на научната програма на ЦК. В Проектната обосновка - Приложение I към настоящото проектно предложение е описан основният състав на научния екип по работни пакети, както и основните специалисти, лаборанти и техници, които ще бъдат ангажирани в работата на Центъра. В допълнение към тях, ще бъдат ангажирани нови докторанти, млади учени, инженери, лаборанти, техници и друг помощен персонал, както и водещи изследователи и върхови специалисти (от България и чужбина), които ще участват в изпълнението на отделните работни пакети и пряко ще участват в проекта. Научно-изследователската и развойната дейност в рамките на ЦК ще бъде реализирана в рамките на 4 работни пакета, подробно описани в Проектната обосновка. Тя ще се базира на подробно разработена научна програма по работни пакети, която ще позволи адекватно проследяване на извършените изследвания и свързаните с тях разходи. Дейността включва следните основни под-дейности: 1. Ангажиране на научния екип за работата по проекта (вкл. водещи изследователи, млади специалисти, докторанти и пост-докторанти и т.н.) и извършване на предвидените в работните пакети научни изследвания (секция IV от бюджета на проекта, т. 10) 2. Организиране и участие в редица командировки в страната и чужбина на членове на научния екип за обмен на идеи и съвместни научни изследвания с водещи научни центрове (секция IV от бюджета на проекта, т. 11) 3. Организиране на обмен между научния екип на проекта и водещи технологични изследователски организации и фирми в Европа – за споделяне на научните резултати, запознаване с начина на работа на външните организации и компании, тестване на пазарната приложимост на получените резултати (секция V от бюджета на проекта, т. 13) 4. Разработване и въвеждане на: пилотни модели и иновации, методологии за обучение и квалификация за работа в сферата на ИКТ – на база на сътрудничество с външни изпълнители (секция VI от бюджета на проекта, т. 16) 5. Публикуване на научните резултати във водещи списания с импакт фактор/импакт ранк, като необходимият за това бюджет е предвиден (секция VI от бюджета на проекта, т. 17) 6. Периодично закупуване на материали и консумативи, използвани в дейностите по проекта за провеждането на научните изследвания (секция VII от бюджета на проекта, т. 25) 1 868 063.40 1 752 821.74
Провеждане на обучения, научни семинари и конференции: В рамките на тази дейност се включват две основни под-дейности: 1. Ще бъдат обучени лаборанти, инженери и млади учени и ще бъдат организирани специализации на изследователи и иноватори - на база на работните пакети ще бъде разработен план за обучение на лаборанти, инженери и млади учени, част от персонала на ЦК и за специализации във водещите научни центрове в чужбина (за изследователи и иноватори). Този план ще бъде използван като основа за конкретните обучения и специализации (за всеки един от партньорите в ЦК), които ще бъдат реализирани в рамките на периода за изпълнение на проекта (секция V от бюджета на проекта, т. 12) - Ще бъдат организирани и проведени практически семинари и конференции, по време на които ще бъдат представени и разпространени резултатите от научните изследвания сред научно-изследователски организации, държавни институции, фирми и сред широката общественост, засегната от темите но проекта (секция V от бюджета на проекта, т. 14) 100 341.60 93 080.30
Експлоатация на резултатите от научните изследвания: В рамките на всеки един от работните пакети ще бъдат генерирарани научни резултати, които да намерят директно приложение в практиката. Очакванията са в рамките на 5-годишния период, в рамките на който се изпълнява проекта, да се постигне защитата на редица патенти, полезни модели и други права на индустриалната собственост, които да бъдат предмет на бъдеща комерсиализация в държавния или частния сектор на икономиката. В рамките на тази дейност ще бъдат изпълнени следните основни под-дейности: 1. Ще бъдат защитени и поддържани правата върху интелектуалната (индустриалната) собственост на резултатите от научните изследвания с практически приложения (секция VI от бюджета на проекта, т. 18) 2. Ще бъдат редица под-дейности за експлоатация на резултатите научните изследвания, вкл. ще бъде въведена в действие структура за трансфер на знания и технологии към ЦК и ще бъде предоставена подкрепа за създаване на start-up, spin-off и/или spinout дружества по темите на проектното предложение (секция VI от бюджета на проекта, т. 19) 3. Ще бъдат редица под-дейности за експлоатация и комерсиализация на резултатите от научните изследвания (секция VI от бюджета на проекта, т. 21), вкл. ще се работи с Фондове за рисков капитал, за технологичен трансфер, външни инвеститори и бизнес ангели 313 475.00 477 670.00
Провеждане на информиране и публичност : Дейността по информиране и публичност (секция VI от бюджета на проекта, т. 22) ще започне след началото на проекта и ще включват следните основни под-дейности: - Разработване на визуална идентичност на Центъра (лого/бранд) - Разработване и поддръжка на Интернет сайт на проекта, на който редовно ще бъде публикувана информация на български и английски език за проектните дейности и резултатите от работните пакети - Поставяне на постоянна обяснителна табела при партньорите по проекта: с името на проекта, участващите в него партньори, източника на финансиране, срока за изпълнение на проекта и т.н. - Организиране и провеждане на пресконференции: начална, междинни и закриваща, отбелязващи съществени етапи от изпълнението на проекта, подготовка на прес-съобщения и работа с медиите - Подготовка на рекламно-информационни материали по проекта, напр. банери, брошури и дипляни Дейността по информиране и публичност ще бъде съобразена с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта на тази дейност ще бъде осигуряването широко популяризиране на целите и задачите на проекта, източника на неговото финансиране (Европейския съюз, оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж”), бюджета и партньорите, както и целево разпространение на постигнатите резултати от проекта, ползите му за целевите групи и обществото като цяло. 58 800.00 58 566.00
Извършване на независим външен одит : В рамките на настоящата дейност (секция VI от бюджета на проекта, т. 24), в рамките на тръжна процедура по ЗОП ще бъде избран независим одитор, който да извърши одит на проекта. Всички финансови документи ще бъдат на разположение на одитора за успешното приключване на дейността, като пълно съдействие ще бъде предоставено от Екипа за управление на проекта. 18 000.00 18 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.