По настоящото проектно предложение кандидат-бенефициент е „Грийн такси“ ООД (накратко ГТ). Дружеството е създадено в края на 2011 г. Основната му дейност е да осъществява таксиметрови услуги на територията на град София чрез използване на екологични автомобили, вкл. пълни хибриди (задвижвани само от електродвигателя, само от двигателя с вътрешно горене или от двата едновременно) или такива, задвижвани само с електрически двигател. С този си подход ГТ реализира своята идея за устойчив и зелен бизнес и полага основите за развитие на общодостъпен, екологичен и устойчив градски транспорт в столицата.
Проектното предложение предвижда създаването на 30 устойчиви работни места за безработни и неактивни лица като по този начин си стреми да въздейства активно на пазара на труда и да намали безработицата сред чувствителните групи. ГТ планира да осигури заетост за безработни и неактивни лица, които спадат към две от най-рисковите групи на пазара на труда, а именно – безработни младежи до 29 години и безработни лица над 54 годишна възраст.
Така ще се посрещнат по подходящ начин предизвикателствата пред развитието на „Грийн такси“ и нуждата от експанзия на фирмата в отговор на все по-голямото търсене на екологични таксиметрови услуги, особено в големия столичен град.
Основните дейности, включени в настоящото проектно предложение, се отнасят до:
- Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца, вкл. създаване на 30 устойчиви работни места (както следва: 17 места за таксиметрови шофьори, 6 – за диспечери, 4 – за началник смяна, 1 – за административен сътрудник и 2 - за счетоводители) с ангажимент за запазването на поне половината от тези работни места за още 12 месеца;
- Закупуване на оборудване, свързано със създадените на нови работни места – 2 бр. хибридни автомобили за осъществяване на таксиметрови превози;
- Дейности за осигуряване на информираност и публичност;
- Организация и управление на проекта.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността включва създаването на екип за организация и управление на проекта, който да гарантира коректното и навременно изпълнение на основните дейности по проекта. За изпълнението й ще бъде създадена ефективна организация за управление на дейностите по проекта с ясно делегирани отговорности и задачи за всеки член на екипа.
Екипът по проекта ще бъде отговорен за правилното провеждане на процедурите за избор на изпълнители, където това е предвидено. Ще следи за правилното изпълнение и отчитане на дейността на изпълнителите. Ще извършва разплащания с тях. Ще изготвя междинни и финални технически и финансови отчети. Ще осигури изпълнението на мерки за информираност и публичност.
Предвижда се назначаването на Ръководител на проекта, координатор и счетоводител. Автобиографията на ръководителя на проекта е приложена към проектното предложение.
Ръководителят на проекта ще има за задача да създаде организация за изпълнение на дейностите по проекта като разпределя задачите на отделните членове на екипа и да следи за точното и навременно отчитане на планираните дейности и постигнатите резултати. Тя ще отговаря за коректното и навременно провеждане на процедурите за избор на изпълнители на дейностите по проекта в съответствие с ПМС № 118. Друга основна отговорност на Ръководителя е да организира и координира изпълнението на мерките за информираност и публичност.
Задължение на координатора е да съгласува работата на отделните членове на екипа, да следи графика за изпълнение на дейностите по проекта и да координира дейностите, предвидени в него. Координаторът ще участва в подготовката и провеждането на процедурите за избор на изпълнители, ще подпомага екипа в подготовката на отчетната документация по проекта и ще отговаря за нейното надлежно съхраняване.
Основните отговорности на счетоводителя на проекта са да следи за коректното документиране на изразходваните средства, заложени в бюджета, да обработва финансово- счетоводната документация по проекта и да участва в изготвянето на отчетите за извършените дейности по него. Сред другите му задължения са да участва в процеса на избор на изпълнители, да отговаря за изплащането на договорените суми на изпълнителите на база на съответните разходо-оправдателни документи, да подготвя нужната документация във връзка с изплащането на възнагражденията и осигуровките на екипа на проекта на месечна база, както и да подготвя междинните и окончателния финансови отчети по проекта.
27 991.12
28 861.56
Закупуване на оборудване, свързано със създадените нови работни места: Дейността включва закупуването на 2 броя хибридни леки автомобила, които ще бъдат адаптирани за оказване на таксиметрови услуги. Автомобилите ще се ползват от повече от един представител на целевата група, според изработени графици и смени.
Кандидатът развива своя бизнес като използва изключително и само екологични автомобили - пълни хибриди или такива, задвижвани с електрически двигател.
В рамките на настоящата дейност се предвижда закупуването на 2 бр. лек хибриден автомобил Тойота Приус - един от най-екологичните автомобили в света, символ на хибридните технологии, развиван вече повече от 18 години и неслучайно един от най-предпочитаните от еколозите автомобили.
Този автомобил е особено подходящ за дейността на кандидата, тъй като по време на задръствания, при тежък трафик с чести спирания, потегляния и при ниски скорости, бензиновият двигател се изключва и Приус работи само на електромотор, с нулев разход на гориво и нулеви емисии на въглероден диоксид. Избирането на екологични хибридни автомобили за оборудване на новоразкритите работни места не само се вписва в стратегията на кандидата за развитие на екологосъобразен и устойчив бизнес чрез оказване на „зелени“ таксиметрови услуги, но и ще допринесе в немалка степен за гарантирането на здравословни и безопасни условия на труд на новоназначените служители. Причината за това е, че този тип автомобили са значително по-тихи от други алтернативи, както и че имат ниски нива на отделяни отработени газове.
80 850.00
79 376.20
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Дейността предвижда създаването на нови работни места и осигуряване на заетост за период от 12 месеца за 30 души, представители на целевата група. Кандидатът е провел задълбочено проучване на тенденциите на пазара на труда в България и в частност този в град София и близките общини, и на открояващите се на него рискови групи. Идентифицирани са две основни групи безработни и неактивни лица, които се определят като основна целева група за интервенции по настоящия проект:
- Безработни лица на възраст над 54 г. и
- Безработни младежи до 29 г. вкл.
Бяха изследвани основните характеристики на целевата група и отчетени потребностите им. Установи се съвместимост на потребностите на целевата група с нуждите на кандидата от развитие на дейността си. Счита се, че представителите на тази целева група ще се впишат добре в екипа на ГРИЙН ТАКСИ и в спецификата на работа на компанията.
Кандидатът възнамерява да разкрие 30 устойчиви нови работни места, в т.ч.:
- 17 места за таксиметрови шофьори (код 83222005),
- 6 места за диспечери (код 43232007),
- 4 места за началник смяна (код 31226001),
- 1 място за административен сътрудник (код 33413004) и
- 2 места за счетоводители (код 24116004).
216 624.04
247 526.08
Информиране и публичност : Дейността предвижда провеждането на серия от взаимодопълващи се дейности, които да привлекат обществения интерес към целите и задачите на настоящия проект, както и към финансовия принос на Европейския социален фонд за реализацията му:
Ще бъдат организирани две информационни събития – по едно в началото и в края на проекта с цел оповестяване на приноса на Европейския съюз чрез Европейския социален фонд за реализацията на настоящото проектно предложение, за целите и постигнатите резултати. За осигуряване на подходяща визуализация на информационните събития ще бъдат изработени и поставени два броя банери, с всички реквизити и графични символи изготвени в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 – Приложение Ж към насоките за кандидатстване.
На видно място в предприятието на кандидата ще бъде поставена информационна табела.
Успоредно с горепосочените мерки за визуализация и публичност, кандидатът ще разработва и публикува на интернет страницата си подходящи информационни материали.
1 000.00
300.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN