Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 170 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Осигуряването на достъпни, висококачествени и устойчиви услуги за възрастни хора в риск и хора с увреждания, е един от ефективните инструменти за подобряване качеството на техния живот, както и за тяхното пълноценно включване в обществото.
Реализирането на проекта ще подобри качеството на живот на уязвимите групи, както и достъпа до социални услуги в общността чрез въвеждане на комплексни действия на територията на община Горна Оряховица. Дейностите са от голямо значение за общината, тъй като за възрастните хора и хората с увреждания липсват перспективи и възможности за
ресоциализация, не са развити алтернативните услуги и те разчитат единствено на своите близки. В тази връзка ще бъдат
проведени мероприятия за стартиране на иновативна интегрирана социално­-здравна услуга чрез мобилни екипи, като по този начин ще бъдат осигурени необходимите социални услуги за уязвимите групи в общината. На лицата от целевата група ще бъде предоставено психологическо консултиране и подкрепа. Дейностите по обучение и супервизия на персонала ще гарантират изграждане на кадрови потенциал, предоставящ качествени услуги. Закупуването на превозно средствo, както и мобилна медицинска техника, материали и консумативи, ще допринесат за постигане на високо качество на предоставяните услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и назначаване на персонал. Подбор на потребители. Сключване на договори за предоставяне на интегрирани социално- здравни услуги.: Дейността е основна за проекта и поставя неговото начало след провеждане на обширна информационна кампания. Нейното прецизно изпълнение е свързано с постигане на целите на проектните дейности. За изпълнение на проекта се сформира мултидисциплинарен мобилен екип от специалисти- координатор, грижи за възрастни хора в общността- 1бр.- 8 ч.работен ден, сътрудник социални дейности- 2бр.-8 ч. работен ден, медицински лица- 3бр.- 4ч. работен ден, лекар/ рехабилитатор- 1бр.- договор за възлагане, психолози- 2бр.- 4 ч. работен ден, подпомаган от помощен персонал - домашен санитар- 12бр. и шофьор-1бр. За целта се реализират следните етапи 1.Обява в сайта и информационното табло на общината за длъжностите в екипа с посочени условия, на които следва да отговарят, документи към заявление за заемане на съответната длъжност.2. Прием на заявления, подбор по документи и чрез събеседване, извършен съгласно "Процедура за подбор на персонал", изготвена от ръководител проект. 3. Сключване на договори- придружени с длъжностна характеристика за трудовите правоотношения и с техническо задание за гражданските договори. Подборът на потребители има следните етапи: 1. Приемане и регистрация на заявления и документи за участие в проекта на хората от целевите групи–изпълнява се от екипа за управление на проекта 2. Изготвяне на оценка на потребностите -Преценка за необходимостта от осигуряване на интегриран достъп до междусекторни услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение;-Преценка на потребностите от ползване на услуги в зависимост от нуждите и потребностите – извършва се от наетите 1 месец преди стартиране на услугата специалисти /координатор, грижи за възрастни хора в общността и сътрудник, социални дейности/. 3. Утвърждаване на крайните потребители от комисията по подбора. 4.Сключване на договори за услуги – ръководител проект. В изготвената оценка на потребностите и попълнения за целта формуляр задължително се описват нуждите и потребностите на отделния човек, в съответствие на които следва да се осигури интегриран достъп до здравни, социални, рехабилитационни и други подкрепящи услуги според неговите специфични потребности. Взема се предвид и желанието и предпочитанията на потребителя. След изготвяне на оценката на потребностите се извършва класиране на кандидат потребителите в съответствие с правилата и процедурите за подбор; оформя се листа на чакащите. В комисията по подбора се включва и представител на екипа за управление на проекта. Оценката на потребностите се изготвя от двамата специалиста /сътрудник, социални дейности/ от мултидисциплинарния екип, а подборът се извършва от комисия, чийто председател е представителя на екипа за управление на проекта. Комисията по подбора се назначава със заповед на Кмета на общината. Дейността приключва със сключване на договор за предоставяне на услугите по проекта между утвърдения краен потребител или негов законен представител. Договорът следва да уточнява вида на услугата/ времетраене, нуждата от консултиране и/или специализирана професионална помощ, права и задължения на страните по договора, срок, прекратяване и др. общи условия. Подборът на целевата група ще се извърши по следния начин: 1.Провеждане на проучване чрез анкетиране. 2.Информиране за същността и пакета от предлагани услуги по време на информационната кампания- начално, входно консултиране. 3.Обработка на данните и презентиране, съпоставено с анализа на докумените за конкретното лице 4.Анализ на потребностите и нуждите на потребителя, препоръки за подкрепящи мерки, консултации, междусекторни услуги 5.Интервю с бъдещите потребители по време на оценка на потребностите; 6.Изготвяне на оценка на потребностите на кандидат- потребителите - по тях работят двама специалиста /сътрудник, социални дейности/ от мултидисциплинарния екип на услугата, наети 1 м. преди стартиране на услугата, което поставя началото чрез преход към дейност 2 по проекта. 7.Договаряне на услугите от екипа за управление на проекта. 0.00 90 305.93
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани социално- здравни услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора.: Интегрираната мобилна услуга в рамките на настоящия проект включва пакет от социални и здравни дейности, обективиран в индивидуален план за предоставяне на услугата, в подкрепа на целевите групи, изготвен от мултидисциплинарния екип. Потребителите получават здравно- социални услуги до 2 часа на ден. Пакетът включва: -асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности в бита и ежедневието ; - професионална подкрепа от медицински специалисти, лекар/ рехабилитатор, психолог и сътрудник, социални дейности, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда. Цялостният процес на предоставяне на услугите се ръководи и организира от координатор, грижи за възрастни хора в общността. Услугите се предоставят в условията на информирано съгласие и личен избор на потребителя. Видът на терапевтичните дейности и подкрепата, продължителността и периодичността на дейностите се определят в резултат на оценка на потребностите и се отразява в индивидуален план за услуги, който се изготвя до 20 дни след сключване на договора за услуги. Интегрираната мобилна услуга има няколко ключови цели по отношение на потребителите, а именно: - пряка подкрепа за самостоятелен живот на хора с увреждания и възрастни хора; - консултативна подкрепа на потребителите (и техни близки) относно двигателния/физически статус и социалните им права; -- превенция, сигнализация и подкрепа при риск, така че потребителят на услугата да запази своята самостоятелност и да живее активен живот в собствения дом; - превенция на социалната изолация и институционализация. Интегрираната мобилна услуга се предоставя съобразно етичните и професионални принципи на социално- здравната работа, като се прилага индивидуален подход, целеполагане и интегритет и се спазва принципът на мултидисциплинарно взаимодействие.Услугата се предоставя само след детайлно описание на същността и параметрите, дейностите за подкрепа и консултиране, техническото оборудване и екипа. Цялостната работа на доставчика и екипа е насочена към гарантиране на безопасността на потребителя при всички терапевтични и подпомагащи действия. Конкретните мерки за справяне с риска и осигуряване на безопасност на потребителя се формулират в индивидуалния план и се проследяват при неговото изпълнение. Услугите се предоставят при постоянна обратна връзка с потребителя, който споделя мнението си относно услугата, конкретните дейности (като съдържание, периодичност и продължителност), техническото оборудване и комуникацията с мобилните екипи. При възможност, услугата за конкретния потребител, се планира съобразно неговото индивидуално мнение. Обобщеното мнение на всички потребители се анализира по посока устойчиво и качествено развитие на интегрираните социални услуги. Интегрираната услуга цели баланс между пряката подкрепа в ежедневието, консултативната подкрепа от специалисти и дистанционната подкрепа при конкретен риск. Различните дейности за ефективното предоставяне на услугата се наблюдават и анализират като качество, взаимни връзки и резултати за потребителите. Анализът е необходим за обективната оценка на ползите от интегрирани услуги, трудностите и необходимите условия и ресурси за тяхното развитие. Ако потребителите са във висок риск и ползват и други услуги, екипът гарантира, че няма дублиране на дейности и услугите взаимно се допълват, в най-добър интерес на потребителя. 0.00 178 931.11
Обучение и супервизия на персонала.: С тази дейност се цели придобиване на знания и умения на наетите лица за предоставяне на качествени здравно - социални услуги, повишаване на тяхната професионална компетентност и осъществяване на вътрешен контрол и мониторинг на дейностите по проекта. Предвижда се провеждане на обучение на всички наети специалисти , което ще се проведе при сформиране на две групи - здравни специалисти и специалисти, ангажирани с предоставянето на социални услуги. Обучението ще е насочено към представяне на теоретичните и нормативни положения в сферата на социалните и здравни услуги, придобиване на умения за предоставяне на подкрепа, запознаване със спецификата за работа с възрастни хора и хора с увреждания. Обученията, проведени по настоящия проект ще бъдат с практическа насоченост, което има важно значение за реализиране на проекта. При изпълнение на проекта за всички назначени специалисти се предвижда провеждане на супервизии, като те ще се осъществяват в началото на стартиране предоставянето на интегрираните услуги и на 6-тия месец. Ще им се предостави възможност да дискутират положителните и отрицателните страни при обгрижване на хора в домашна среда, да споделят опит и да взаимстват такъв от свои колеги. Обучението въвежда и дава основни знания за конкретната мултидисциплинарна и комбинирана междусекторна услуга. Супервизиите имат характер на надграждащо обучение за увеличаване на професионалната компетентност. Основна цел на обучението и супервизиите е подкрепа на мултидисциплинарния екип от специалисти и помагащи в ежедневието на потребителя лица да усвоят нови знания и умения за същността, методите и практическото предоставяне на интегрираните услуги,да подобрят тяхното качество- всеки в сферата на своята компетентност и възложени дейности; да се развиват професионално, да получат емоционална подкрепа и предпазят от "професионално прегаряне". Дейността цели и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите.При изпълнение на дейността ще се има предвид методологията на МЗ. 0.00 0.00
Транспортно обезпечаване на проекта. Ремонт на помещение за нуждите на проекта и доставка на обзавеждане и оборудване.: Основен фактор за качество на предоставяните услуги и за осигуряването на достъп до междусекторни интегрирани мултифункционални услуги в условията на транспортни ограничения за потребителите, особено от села, отдалечени от общинския център, е закупуването на лек автомобил. Автопаркът на Община Горна Оряховица е с ограничен ресурс. Общината разполага с 6 автомобила, от които единият се използва основно за осъществяване дейността на ръководството на общината. Населените места са 14 бр. и разпръснати в различни посоки. Отстоянията на населените места от общинския център варират до 33 км. Транспортната схема в общината осигурява достъп до по- голяма част от населените места, един път на ден. Автомобилът следва да бъде избран така, че да може да превозва едновременно както специалистите от мобилния екип, така и съответните уреди и пособия, включително сгъваема медицинска кушетка за медицинска рехабилитация. Най-удачно е да бъде закупен лек автомобил, адекватен на инфраструктурата на района, релефа, отдалечеността на селата от общинския център. Ще бъдат доставени комплект преносима компютърна конфигурация с инсталиран софтуер и мултифункционално устройство. За нуждите на проекта ще бъде ремонтирано и оборудвано помещение, общинска собственост. Помещението е ситуирано в сградата на общинска администрация гр. Горна Оряховица, пл. "Георги Измирлиев" 5 и представлява стая, която не се използва, тъй като е в лошо състояние. Предвижда се да се извърши текущ ремонт- демонтаж на врата; доставка и монтаж на нова врата PVC 100/ 2015 цвят: златен дъб с плътна и остъклена част, с матирано стъкло, вертикално разделена; обръщане около врата до 20 см.; грундиране на стани/ тавани; гипсова шпакловка по нова мазилка; боядисване с бял латекс тавани и цветен стени, двукратно; демонтаж на ключове и контакти; доставка и монтаж на ключове и контакти; демонтаж на осветително тяло; доставка и монтаж на нови осветителни тела LED панел 45 W с рамка за открит монтаж; демонтаж на залепен мокет; доставка и монтаж на балатум; доставка и монтаж на PVC первази; доставка и монтаж на преходна лайсна; доставка и полагане на алкидна блажна боя по радиатори; доставка и полагане на лак за дърво /врати/; доставка и монтаж на нова брава за врата. Ще бъде доставено обзавеждане: работно бюро с шкаф и чекмеждета 120/63/ 76-1 бр., столове с хромирана конструкция и подлакътници- 6 бр., мека мебел- диван /еко кожа и дамаска/- 1 бр., закачалка за стена с 3 елемента- 1 бр., пейка за чакалня 175/ 71/ 90 см. 3-ка, неръждаема стомана и регулируеми крачета, хромирани подлакътници и лайсни на седалките- 1 бр. и медицински шкаф- 1 бр 0.00 0.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране.: Психологическата помощ и подкрепа ще бъде фокусирана върху специфични теми или проблеми, които наетите психолози ще установят в процеса на психологическото изследване, като тревожност, натрапливи мисли, управление на стреса, управление на времето, справяне с конфликтни ситуации в ежедневието, ниско самочувствие, преодоляване на зависимости, мотивиране. Акцентът на предоставяните услуги и дейности може да е разрешаване на проблема или усвояване на специфични техники за справяне. Дейността по психологическо консултиране ще включва психологическо изследване и индивидуално и групово социално консултиране. Проектът включва следните видове подкрепа като част от комплексната услуга „Патронажна грижа”: 1. Психологична подкрепа: след психологични изследвания на всеки от потребителите се изготвя психологична характеристика, съобразно която се набелязва включване в другите терапевтични дейности и интервенции, съгласно индивидуалния план на потребителите; индивидуална работа с цел мотивация, установяване на самоувереност и ясна себеоценка на възможностите, толерантност към нуждите на другите, по-добро вграждане в група и социализиране; придобиване на познания за психичния живот и умения у човека; приучване на потребителите да изразяват чувствата си и да ги владеят, насочвайки ги към съзидателни дейности. Преодоляване на стреса или последваща криза. Провеждат се терапевтични дейности за по- леко приемане на увреждането/ соматичното заболяване, за подобряване на съня и придобиване/усъвършенстване на природосъобразен живот; снижаване прага на болката. Психолозите работят по посока подобряване на здравната култура по отношение приема на болкоуспокояващи и сънотворни. 2. Психо-социално консултиране и подкрепа - обсъждането и решаването на трудни индивидуални ситуации, стимулиране и развитие на уменията за междуличностното общуване и отношения, групова солидарност. Придобиване на нови и затвърждаване на придобити знания, умения и навици: умения за себеобгрижване; развитие на хигиенни и битови навици; придобиване на различни сръчности и умения; усъвършенстване на фината моторика и координиране на движенията. Комбинираната психо-социална мултидисциплинарна дейност е съобразена с психичното и социалното здраве на всеки един потребител, с неговата личност, характер, индивидуални потребности. Особен акцент се поставя върху наблюдението и терапевтичната намеса на потребители с проблеми и възрастови изменения в когнитивните процеси. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.