Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектът "Подобряване на достъпа до рибарска инфраструктура и увеличаване на синия потенциал чрез рехабилитация на ул. „Крайезерна“ , довеждаща до рибарска зона в с. Страшимирово, община Белослав“,  решава въпросите по облагородяването на обществената зона, свързана с дейността на местните рибари, практикуващи дребномащабен крайбрежен риболов и подобряване достъпа до рибарската инфраструктура в с. Страшимирово, община Белослав. Рибарската зона е от ключово значение за развитието на сектор рибарство на територията на община Белослав. През 2013 година е основан клуб към читалището в  с. Страшимирово,  създаден да се грижи за развитието на риболова, обучения по екология и инициативи, свързани със "Синия растеж".  В клуба членуват професионални рибари, които споделят своя опит и демонстрират своите умения с деца и новатори (които се интересуват от риболов и културния живот в този отрасъл).Целите на проекта са в пряко съответствие с основната цел на мярка 2.1.1 „Подобряване на достъпа до рибарска инфраструктура и увеличаване на синия потенциал“, а именно, да се насърчи социалното благополучие и икономическото развитие на територията на МИРГ. Чрез реализацията на проектното предложение ще се допринесе за развитието на рибарската област, чрез подобряване средата на живот, като се използва, опазва и възстановява природния и демографски потенциал. Предвиждат се дейности по ремонт и рехабилитация на уличната настилка и изграждане на тротоари, чиято реализация е в подкрепа, както на дребномащабния крайбрежен риболов, така и на културния живот в общината. 
Състоянието на обществено-достъпната среда и обществените зони, в районите на МИРГ, в една държава, са показател за нейното икономическо състояние. Публичната среда в България страда от хроничен остър недостиг на средства за нейната своевременна модернизация и поддръжка, което да подобри привлекателността й, както и да се подпомогне подобряването на достъпа до рибарската инфраструктура и увеличаване на синия потенциал.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подобряване на достъпа до рибарска инфраструктура и увеличаване на синия потенциал чрез рехабилитация на ул. "Крайезерна", довеждаща до рибарска зона в с. Страшимирово, община Белослав: "Подобряване на достъпа до рибарска инфраструктура и увеличаване на синия потенциал чрез рехабилитация на ул. „Крайезерна“ , довеждаща до рибарска зона в с. Страшимирово, община Белослав“, решава въпросите по облагородяването на обществената зона и подобряване на достъпа до рибарската инфраструктура в с. Страшимирово, община Белослав. Рибарската зона е от ключово значение за развитието на сектор рибарство на територията на община Белослав. През 2021 година в рибарската зона е изградена зона за отдих и развлечение в ПИ 69763.117.2 по КККР на с. Страшимирово, Община Белослав. Създадени са благоприятни условия за рибари от местната общност - любители и професионални рибари, притежаващи разрешително за стопански риболов и на жителите на с. Страшимирово, чрез обособяване на привлекателна за посещения рибарска зона, служеща и за отдих и развлечение в селото. Същата е оборудвана с дървени беседки и барбекюта, а осветлението е от соларни лампи със собствено захранване. Изградени са каменни пътеки между беседките и барбекютата и са поставени кошчета за отпадъци. Ежедневно зоната се посещава от множество посетители и местни рибари, за които достъпването до рибарската зона се осъществява чрез ул. "Крайезерна", която е в изключително лошо състояние. Има участъци с изцяло извлечен асфалтобетон. По средата на пътя и до ръба на настилката има огромни пукнатини, дупки, напречни вълни и големи участъци с цялостно износена настилката. Реализацията на настоящото проектно предложение ще отговори на нуждите на населението чрез подобряване на достъпността . През 2013 година е основан клуб "Надлъжиме" към НЧ "Пробуда" 1930 г., с. Страшимирово, създаден да се грижи за развитието на риболова и обучения по екология. В клуба членуват 30 души, като се работи за възстановяване, развитие и утвърждаване на националните традиции в риболовното дело и спорт, както и свързаното с тях опазване и поддържане на екологично равновесие в дивия животински свят. Той е опит за хармонично съжителство между подрастващото население, рибарите и природната среда, чрез създаването и опазването на природни, исторически, културни и традиционни ценности за региона. В клуба членуват, както професионални рибари, които споделят своя опит и демонстрират своите умения с деца и новатори (които се интересуват от основна информация, свързана с риболова). Чрез реализацията на проектното предложение ще се допринесе за развитието на рибарската област, чрез подобряване средата на живот, като се използва, опазва, развива и възстановява природния, културния и демографски потенциал. Проектът предвижда дейности по ремонт и рехабилитация на уличната настилка и изграждане на тротоари. Ул. "Крайезерна" в с. Страшимирово е с дължина 592 м и обхват ОТ 58-59-74-75-76. Тя се явява обслужваща улица VI клас от второстепенната мрежа улична мрежа на с. Страшимирово, с локално движение. Предвижда се изпълнението на предвидените СМР , съобразно вида на ремонта по участъци и финансовите му ресурси, да се изпълни, както следва: --- етап 1 - от км 0+000 до км 0+364; --- етап 2 - от км 0+364 до км 0+592 ; Обект на инвестиция в настоящия проект, е изпълнението на СМР за етап 1 - от км 0+000 до км 0+364. Съгласно чл. 137, а. 1, т.4 (буква а) от ЗУТ и Наредба 1/30.07.2003 г. (ДВ 72/2003 г. ) за номенклатурата на видовете строежи, обектът попада в IV (четвърта) категория. Състоянието на обществено-достъпната среда и обществени зони в районите на МИРГ, в една държава, са показател за нейното икономическо състояние. Публичната среда в България страда от хроничен остър недостиг на средства за нейната своевременна модернизация и поддръжка, което да подобри привлекателността й, както и да се подпомогне подобряването на достъпа до рибарската инфраструктура и увеличаване на синия потенциал. 357 727.45 303 396.22
Авторски надзор : За да се спази техническия проект при изпълнението на СМР е нужно да се упражни авторски надзор от сертифицирано лице по време и след приключването на строителните дейности. Осъществяването на авторски надзор от проектантите ще включва следните дейности: 1. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта. 2. Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта. 3. Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта. 4. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи. 5. Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация. 6. Изработване на допълнителни чертежи на детайли при възникнала необходимост; 7. Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. 8. Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. 600.00 600.00
Строителен надзор : Строителният надзор ще бъде извършен по време и след приключване на строително-монтажните работи. За да бъдат законосъобразни и прозрачно извършени строително-монтажните работи е нужно да бъде извършен строителен надзор от сертифицирано лице. 3 000.00 2 633.00
Дейности за информация и комуникация: За осигуряване на публичност и информираност на гражданите, относно дейностите и целите на проекта е необходимо да се изпълни конкретен набор от мерки. Това ще популяризира Програмата за морско дело и рибарство 2014-2020 г. и дейността на Местна инициативна рибарска група (МИРГ) Варна, Район Аспарухово - Белослав - Аксаково, както и възможностите, които Европейските структурни и инвестиционни фондове (и в частност Европейския фонд за морско дело и рибарство) предлагат. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.