Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

В рамките на тригодишния период ще бъдат закупени хранителни продукти (ХП) и продукти за хигиенни нужди(ХМ),произведени или закупени от пазара на Европейския съюз (ЕС),които ще бъдат предоставяни на избран бенефициент за съхранение и последващо разпространение към крайните получатели от целевите групи,определени съгласно Наредба №РД-06-53/17.09.2021г.(Наредбата).Дейността по закупуване на определените от Управляващият орган (УО) и утвърдени от Министъра на труда и социалната политика видове ХП и ХМ,ще бъде обезпечена чрез провеждането на няколко открити процедури по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) при спазване на европейското и националното законодателство в сферата на обществените поръчки (ОП) и на принципите,заложени в чл.2 от ЗОП и чл.9 от Регл.(ЕС)2021/1060.За периода на реализиране на процедурата,дейностите по закупуване ще бъдат организирани по начин,който да осигури закупуването на ХП и ХМ за своевременно ежегодно раздаване на основната целева група,при съобразяване с изискванията за диференцирано количество,така както е предвидено в Наредбата, доколкото предвидения финансов ресурс е достатъчен. Закупените  видове ХП,в рамките на настоящата процедура,ще гарантират пълноценен,разнообразен и балансиран хранителен режим. Закупените видове ХМ в рамките на настоящата процедура,са основни продукти за лична хигиена и почистващи препарати. Предвидени са за закупуване и дамски хигиенни продукти за млади момичета от целевите групи на възраст от 15 до 29г. В процеса на реализация на процедурата ще бъде разработен и приложен механизъм,който да гарантира намаляване на риска от разхищение на нерециклируеми материали или закупени стоки и спазване на принципа за ненанасяне на вреди на околната среда.Всички продукти,предмет на закупуване по настоящата процедура ще съответстват изцяло на изискванията на действащото национално и европейско законодателство, в т.ч. по отношение на тяхната безопасност.
Всички посочени в проектното предложение цени са с включен ДДС.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Закупуване на хранителни продукти: Дейностите по закупуване на ХП ще се реализират чрез провеждането на няколко открити процедури по реда на ЗОП при стриктно спазване на сроковете и разпоредбите в националното и европейско законодателство,както и на принципите,определени с чл.2/ЗОП и чл.9/Регл.(ЕС) 2021/1060.В рамките на 3-год. период на реализиране на процедурата,бенефициентът своевременно ще планира,програмира и провежда ОП по начин и в срокове,осигуряващи ежегодното раздаване на продукти на основната целева група,определена с Наредбата.АСП чрез Дирекция „Информационни системи“(ДИС) поддържа и актуализира интегрирана информационна система,съдържаща данни относно нейната численост.За целите на настоящото кандидатстване за финансиране е изпратено запитване до горепосочената дирекция за предоставяне на данни,относно индикативния брой на подпомаганите лица,чрез предоставяне на пакети с ХП.Съгласно получения отговор индикативният бр. на пакетите с ХП е 402441, а прогнозният брой на подпомаганите лица и членовете на техните семейства е 555601.Стойностите към този момент се приемат за индикативни и са съотносими единствено и само за целите на проектнотото предложение.На последващ етап,отчитайки динамиката на данните в системата за социалното подпомагане,ежегодно за целите на програмиране на всяка една от ОП,ще бъде изисквано актуализиране броя на подпомаганите лица. С реализирането на горепосочените действия ще се обезпечи закупуването на ХП в достатъчно количество,което да осигури подпомагане на не по-малко от 300000 лица и семейства от основната целева група съгл. чл.4 от Наредбата и при съобразяване с изискванията за диференцирано количество съгл. чл.5 от Наредбата,както следва:за едночленни и двучленни–най-малко един пакет ХП,а за три и повече членни семейства–най-малко два пакета ХП. В ОП ще бъдат дефинирани изисквания,които ще гарантират,че закупените ХП отговарят на европейските и национални норми/стандарти за качество,безопасност и съхранение,осигуряват балансиран хранителен режим и отговарят минимум на следните изисквания: -имат достатъчно дълъг срок на годност,който ще е съобразен с нормативните изисквания в областта на храните; -са с висока енергийна и хранителна стойност,в съответствие с изискванията на технологичната обработка и стандартизация; -са без хидрогенирани и частично хидрогенирани растителни мазнини за продуктите,за които е приложимо; -са с ниско съдържание на сол и мазнини и без или с минимално количество на вода или марината по отношение на зеленчуковите консерви; -плодовите консерви са с ниско съдържание на захар,с контролирано използване на синтетични подсладители и оцветители,в съответствие с допустимото,съгласно действащото европейско и национално законодателство и да са без добавена водa; -месните и рибните консерви са с високо съдържание на протеини,съгласно вида на хранителния продукт и неговата технологична обработка. За 2023г. прогнозното количество ХП в базовия пакет включва по минимум една опковка от всеки артикул и е 11,55кг.,а индикативна му стойност е 63,40лв.,изчислена в зависимост от действащите пазарни цени към дата на кандидатстване.Включени са ХП от 5-те основни групи по видове,опаковки и количества,както следва: -пшеничено брашно тип 500–1оп. по 1кг. -ориз–1оп. по 1кг. -макаронени изделия–спагети-1оп. по 0,500кг. -стерилизирана лютеница-1оп. по 0,500 кг. -фасул зелен стерилизиран–1оп. по 0,800кг. -домати белени стерилизирани-1оп. по 0,800кг. -грах зелен стерилизиран-1оп. по 0,800кг. -стерилизиран гювеч-1оп. по 0,800кг. -конфитюр едноплодов-1оп. по 0,500кг. -3 вида стерилизирани месни консерви-по 1оп. от вид по 0,300кг. -стерилизирани рибни консерви–1оп. по 0,170кг. -фасул зрял стерилизиран-1оп. по 0,800кг. -леща-1оп. по 1кг. -захар кристална-1оп. по 1кг. -и олио слънчогледово, рафинирано-1оп. по 1л. Реалното количество и стойност на пакетите ще бъдат определени в процеса на програмиране на всяка една от ОП,като на етап подаване на проектното предложение,същите са индикативни. 88 096 598.41 27 029 700.45
Закупуване на продукти за хигиенни нужди: Дейностите по закупуване на ХМ ще се реализират чрез провеждането на няколко открити процедури по реда на ЗОП при стриктно спазване на сроковете и разпоредбите в националното и европейско законодателство, както и на принципите,заложени в чл.2/ЗОП и чл.9/Регл.(ЕС)2021/1060.В рамките на 3-год. период на реализиране на процедурата, бенефициентът своевременно ще планира, програмира и провежда ОП по начин и в срокове,осигуряващи ежегодното раздаване на продукти на основната целева група, определена с Наредбата.АСП чрез Дирекция „Информационни системи“(ИС) поддържа и актуализира интегрирана информационна система,съдържаща данни относно нейната численост.За целите на настоящото кандидатстване за финансиране е изпратено запитване до горепосочената дирекция за предоставяне на данни,относно индикативния брой на подпомаганите лица,чрез предоставяне на пакети с ХМ. Съгласно получения отговор индикативният бр. на пакетите ХМ е 402 441.Броят на подпомаганите лица и членовете на техните семейства е 555 601,като от тях 30 131 са млади момичета на възраст от 15 до 29г.Стойностите към този момент се приемат за индикативни и са съотносими единствено и само за целите на проектнотото предложение.На последващ етап,отчитайки динамиката на данните в системата за социалното подпомагане,ежегодно за целите на програмиране на всяка една от ОП,ще бъде изисквано актуализиране броя на подпомаганите лица.С реализирането на горепосочените действия ще се обезпечи закупуването на ХМ в достатъчно количество,което да осигури подпомагане на не по-малко от 300 000 лица и семейства от основната целева група съгл. чл.4 от Наредбата и при съобразяване с изискванията за диференцирано количество съгл. чл.5 от Наредбата,както следва:за едночленни и двучленни–най-малко един пакет ХМ,а за три и повече членни семейства–най-малко два пакета ХМ. В ОП ще бъдат дeфинирани изисквания,които ще гарантират, че закупените ХМ отговарят на европейските и национални норми/стандарти за качество,безопасност и съхранение. С оглед спецификата на продуктите и тяхната насоченост към рискова група потребители,при реализиране на обществените поръчки,бенефициентът своевременно ще: -предвиди необходимостта от информация/указания/инструкции за ползване на разбираем и достъпен език,както и информация,позволяваща на крайните получатели на помощта да преценяват рисковете,присъщи на продуктите през времето на техния нормален или разумно предвидим период на употреба,когато това е приложимо; -вземе предвид всички изисквания,свързани със зачитането на принципа на предпазливост за ненанасяне на значителни вреди,така че да не се засяга в значителна степен постигането както на екологичната,така и на социалната цел. -изиска гаранции,че закупените продукти и артикули съответстват на нормативно установените изисквания за безопасност,на които трябва да отговарят,за да бъдат пуснати на пазара,в съответствие с изискванията на Закона за защита на потребителите. Продуктите за хигиенни нужди,за които е приложимо,ще имат достатъчно дълъг срок на годност,който да е съобразен, както с реда и времето за предоставянето им,в съответствие с предвиденото в програмата,така и с предвидения период на ползване. За 2023г. прогнозното количество ХМ включени в базовия пакет е с обща индикативна стойност 28,60лв., изчислена в съотношение от индикативната целева група и действащите пазарни цени към дата на кандидатстване.Включени са ХМ от 3-те основни групи по видове,опаковки и количества,както следва: -Тоалетен сапун -Шампоан -Паста за зъби -Четка за зъби -Тоалетна хартия -Препарат за почистване на под -Препарат за измиване на съдове -Перилен препарат за тъкани -Дамски превръзки Реалното количество и стойност на пакетите ще бъдат определени в процеса на програмиране на всяка от ОП,като на етап подаване на проектното предложение същите са индикативни. 47 205 684.17 13 971 214.22

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.