Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 106 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектът включва създаване на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда", предоставящ интегрирани услуги за хора с увреждания и хора над 65 г.с невъзможност за самообслужване. Към Центъра ще бъдат назначени 32 лица, предоставящи услуги в домашна среда: "личен асистент" на  хора с увреждания и 1 лице "домашен помощник", което ще обслужват 2-ма потребители. Ще се предоставят още: основни медицински грижи, рехабилитация и психологическа подкрепа, като за целта ще се назначат рехабилитатор, специалист по здравни грижи, психолог и социален работник. Основната причина за избора на услугите е липсата на лечебно заведение в общината (към  момента са налични индивидуални лекарски практики), което  затруднява достъпа до основни медицински услуги и рехабилитационни грижи за хората с увреждания и хората над 65 г. По време на подготовката на проектното предложение се извърши проучване сред целевата група, за да се определят нуждите и проблемите на жителите на общината. Основен проблем на хората с увреждания е невъзможността да се предвижват до мястото за предоставяне на социални  и здравни услуги поради липсата на специализиран транспорт. В тази връзка  проекта предвижда закупуване на специализирано транспортно средство, с което хората с увреждания ще бъдат превозвани до новосъздадения Център, както и до най-близката болница. Потребителите, ползващи услугата "личен асистент" по проект  „Нови възможности за грижа” по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Нови алтернативи” са общо 13 и настоящият проект предвижда те да продължат да ползват тази услуга, поради тежкото си здравословно състояние, изискващо постоянни грижи. Като потребители ще бъдат включени още 3 деца и 16 лица с увреждания, в тежко състояние .  Услугата "Домашен помощник" ще се предостави на 2  самотно живеещи лица, над 65 г., с невъзможност да се самообслужват , които не са освидетелствани от ТЕЛК, въпреки показанията за това.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените резултати. За тази цел ще бъде сформиран екип по проекта от 3 члена – ръководител, координатор и счетоводител. Членовете на ЕУП ще бъдат служители на общинска администрация с опит в разработването и изпълнението на проекти, като с оглед постигане на максимална ефективност при организацията и управлението на проекта ще бъде осигурена и външна техническа помощ в дейностите по подготовка и провеждане на тръжните процедури, с цел подсигуряване съответствието на изпълнението с изискванията на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020 г.” и българското законодателство. Ще бъдат разпределени задълженията, ще се определят правилата за работа и докладване. Ще се обсъди плана за действие и процедурите за вътрешен мониторинг и за отчетност. Ще бъде изготвен детайлен план-график, а в случай на възникнала непредвидена ситуация – актуализация на плана на действие. Дейностите по управление, отчетност, мониторинг и контрол продължават през целия период на изпълнение на проекта и ще се изпълняват съобразно изискванията, заложени в Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ със съответните Специални условия и Общи условия. Изпълнението на тази мярка се налага от необходимостта за проследяване правилното изпълнение на предвидените дейности и законосъобразното разходване на средствата, както и да се гарантира постигането на целите на проекта. Екипът за управление на проекта ще бъде ангажиран в постоянното наблюдение на проектното изпълнение и за наблюдението на първоначално договорените изисквания и крайни срокове, като ръководителят ще изработва регулярни отчети за проектното изпълнение, съобразно изискванията на Управляващия орган. В обхвата на тази дейност се включва и изготвянето на всички отчети за изпълнението на проекта и постигнатите резултати. Ежемесечно, всеки член от екипа за организация и управление на проекта ще се отчита за свършената работа пред кмета на общината или пред изрично упълномощено от него лице. Членовете на екипа за управление и администриране на проекта ще провеждат ежемесечни работни срещи. Разходи за материали и консумативи - принтерна хартия, тонери, класьори, папки и др.: 2160 лв. с ДДС. Стойността е вкл. в т.4.1. на Бюджета 26 160.00 21 514.77
Публичност на проекта и информационна кампания сред общността: Предвижда се провеждане на информационна кампания с цел информиране на местната общност за проекта, обхвата на интегрираните услуги, които ще се предоставят в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда", както и за начина на предоставяне на услугите към Центъра, които ще се предоставят в домашна среда - „социален асистент” и „домашен помощник”. Предвижда се изготвянето на 500 брошури/ флаери, които ще се разпространят сред местната общност. Ще се изработи информационна табела, която ще се постави на видно място на сградата на общинската администрация. На официалния сайт на общината ще бъдат публикувани съобщения, новини и информация относно проекта. С оглед информиране на възрастните хора, които не използват средствата за масова комуникация и информация и интернет, на видни места в населеното място ще има съобщения във връзка с подбора на потребителите на услугите, възможностите за ползване на интегрираните услуги и друга информация, свързана с проекта. Дейностите са необходими за популяризиране на проекта сред общността, заинтересовани от проекта групи и за изграждане на доверие. В рамките на проекта ще бъдат спазени всички изисквания за публичност съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020". Предвижда се в началото и в края на проекта да бъдат организирани пресконференции, като първата ще има за цел да информира населението и местните медии за целите на проекта, дейностите, периода на изпълнение, допустимите целеви групи, които ще бъдат включени в него. Втората пресконференция (заключителната пресконференция). На нея ще бъде представен анализа на резултатите от проекта, ще се отчете неговото цялостно изпълнение, ще бъдат споделени добри практики при неговата реализация , ще бъдат обобщени постигнатите резултати. 990.00 693.00
Подготовка на документации и провеждане на процедури за обществени поръчки: Част от дейностите по проекта, изброени по-долу ще бъдат възложени на външни изпълнители, в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки, с цел за гарантиране законосъобразността на предприетите действия в съответствие с принципите на прозрачност и равнопоставеност на потенциалните изпълнители и при стриктно съблюдаване за избягването на всякакви конфликти на интереси. С цел оптимизиране сроковете за изготвяне и качеството на документациите за обществени поръчки за фазата на реализация, се предвижда тяхното изготвяне да се възложи на външен консултант, при спазване изискванията на ЗОП. При подготовката и провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки ще се съблюдават законовите изисквания и ще се гарантира обективност и безпристрастност при избора на съответните изпълнители. Всички процедури за обществени поръчки ще бъдат проведени съобразно изискванията на Закона за обществените поръчки и при съблюдаване на основните принципи за възлагането на поръчки на изпълнители: - Публичност и прозрачност; - Свободна и лоялна конкуренция; - Равнопоставеност и недопускане на дискриминация; Ще бъдат съблюдавани и всички общи указания на ОПРЧР, както и специфичните изисквания на настоящата схема и Договора за безвъзмездна финансова помощ. След като бъдат разработени документациите за обществените поръчки, същите ще бъдат обявени и след тяхното провеждане, с избраните изпълнители ще бъдат сключени договори за изпълнение на съответните услуги, доставки и предвидения текущ ремонт на Центъра 8 520.00 8 400.00
Извършване на текущ ремонт на помещенията, предвидени за използване от Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Целта на тази дейност е да се създадат подходящи условия за предоставяне на интегрирани услуги за хора с увреждания и хора над 65 г. Дейността включва текущ ремонт на предвидените помещения за обособяване, създаване и функциониране на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда", вкл.: - кабинет, предвиден за предоставяне на основни здравни услуги; - рехабилитационен кът, основна зала, в която ще се предоставя психологическа и социална подкрепа на целевата група по проекта; - помощни помещения - кухненски бокс и коридор. Сградата, в която се предвижда да се създаде Центърът е масивна едноетажна сграда. В сградата се помещават индивидуалните лекарски и амбулаторни практики, което прави предвидените помещения още по-подходящи за целите на дейността. Сградата е частна общинска собственост, актувана с акт за собственост № Ч-335 от 31.05.2012г. (приложен е към проекта), находяща се в село Челопеч, VІІ-325, в кв. 32 по плана на с. Челопеч. Застроената площ на сградата е 418 кв.м. и 70 кв.м. - масивна стопанска постройка. Общата площ на предвидените помещения за създаване на Центъра е 47,30 кв.м. и представляват: четири стаи, коридор, баня и тоалетна с коридор. В помещенията не е правен нито основен, нито текущ ремонт. Именно поради тази причина същото е неизползваемо. Голяма част от мазилката е обрушена и паднала. Подовата настилка има нужда от цялостна подмяна. Предвиденият текущ ремонт във всички помещения е свързан със подмяна на подовите настилки в помещенията, шпакловане и боядисване на стените и таваните, подмяна на ел.ключове, контакти, осветителни тела и др. Дограмата в помещенията е дървена и има нужда от лакиране. Тоалетна и банята са неработещи и се нуждаят от подмяна на фаянс и ВиК инсталацията, доставка на мивки, моноблок с казанче и други. Двете входни врати се нуждаят от смяна. За състоянието на помещенията и нуждите от текущ ремонт към проекта е представено становище за нуждата от текущ ремонт на на гл.ах. на община Челопеч, както и скица на предвидените помещения. 21 600.00 10 227.44
Оборудване и обзавеждане на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Дейността предвижда доставка на оборудване и обзавеждане, необходимо за новосъздадения Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда. Целта на общинската администрация е да създаде условия за предоставяне на качествени услуги в Центъра, за което е необходимо да бъде извършено подходящо оборудване и обзавеждане за ремонтираните, в рамките на предходната дейност помещения. Основните зали, в които ще се предоставят услугите са: 1. Кабинет, в който ще се предоставят здравни услуги; 2. Кабинет, в който ще се предоставя психологическа и социална подкрепа на целевата група, както и на лицата, предоставящи услугите "личен асистент" и "домашен помощник"; 3. Зала за рехабилитация, в който ще се предоставят услугите от назначения рехабилитатор; 4. Всекидневна за социални контакти на хората с увреждания и възрастни над 65 г. След оборудването и обзавеждането на помещенията ще бъдат създадени всички условия за предоставяне на качествени интегрирани услуги за хората в неравностойно положение и възрастните над 65 г. 21 600.00 15 985.85
Закупуване на специализирано транспортно средство: Дейността предвижда доставка на специализирано транспортно средство за превоз на хора с увреждания, снабдено със специализирано съоръжение за обслужване на лицата. Целта на дейността е след като се създадат услугите в Центъра, да се осигури достъп до тях на лицата с увреждания, които при нужда от транспорт се сблъскват с неразрешимия проблем от липса на специализирано транспортно средство. Това неминуемо води до влошено качество на живот, защото без такъв специализиран транспорт те нямат достъп до предлаганите здравни, рехабилитационни и други услуги. Проблемът с отсъствието на специализирано транспортно средство е посочван най-често от хората с увреждания като основен. Закупуването му ще реши този проблем, като лицата със специални потребности ще имат възможност да се придвижат, за да получат необходимите здравни, рехабилитационни и психологически услуги. Закупуването на специализираното транспортно средство ще допълни създадените в рамките на проекта услуги, и осигури допълнителна възможност за достъп и на хората с увреждания до Центъра, както и до най-близката болница. В проекта се предвижда назначаването на шофьор, както и разходи за гориво за периода след стартирането на услугите до приключването на проекта. 72 000.00 53 935.19
Подбор на персонал, който да предоставя медицински, рехабилитационни, психологически и социални услуги в Центъра и сключване на Договори: Целта на тази дейност е да се осигурят специалисти, които да предоставят предвидените дейности в "Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда": - медицинско лице, което ще предоставя основни здравни услуги в Центъра; - рехабилитатор; - психолог; - социален работник; - ще бъде назначен и шофьор за специализираното транспортно средство. Медицинското лице ще предоставя основни здравни грижи в обособения кабинет в Центъра. Рехабилитаторът ще предоставя рехабилитационни услуги. Социалния работник ще изготви индивидуалните социални оценки за идентифициране на нуждите и потребностите на кандидат-потребителите, ще изработи индивидуални планове за социални услуги за потребителите и индивидуални работни планове на асистентите и домашните помощници след извършване на техния подбор и оценка, под ръководството от Ръководителя на проекта. Социалният работник, подпомаган от координатора на проекта ще следи за качеството на предоставяните услуги и удовлетвореността на потребителите. Психологът ще предоставя психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги в домашна среда - назначените лични асистенти и домашни помощници, както и психологическа подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. С назначаването на специалистите, които ще предоставят услугите в центъра се създава изцяло нова интегрирана услуга на територията на община Челопеч за социално включване на лицата с увреждания и лицата над 65 години с невъзможност да се самообслужват. 0.00 0.00
Подбор на потребителите на социални услуги и лицата, които ще предоставят услуги в домашна среда, сключване на договори : Настоящата дейност включва подбор на потребителите на услуги „личен асистент” и „домашен помощник” чрез извършване оценка на потребностите за всички кандидат-потребители подали заявления за участие в проекта. Подбор на потребителите на социални услуги и сключване на договори за ползване на съответната услуга Чрез информиране на обществеността, чрез сайта на общината и поставяне на съобщения на територията на община Челопеч ще бъдат уведомени всички жители за стартирането на приемът на заявления на кандидати, които да ползват и предоставят услуги по проекта. Приемът се предвижда да започне през втория проектен месец и да продължи до шестия месец на проекта. В началото на всеки месец, следващ месеца, през който се набират заявления от кандидат-потребителите, ще бъде извършена оценка на потребностите за всеки кандидат-потребител, подал заявление за участие в проекта. Със заповед на Кмета на община Челопеч, ще бъде сформирана комисия за подбор на потребителите, която ще включва социалния работник, назначен в Центъра, Ръководителя на проекта, както и общински служители, занимаващи се със социални дейности. При определяне на най-нуждаещите се лица/ деца които ще ползват почасови услуги по проекта ще се вземе предвид желанието на всеки кандидат-потребител и изготвената оценка. Като резултат от работата на Комисията ще бъде изготвен списък на лицата подали заявления да ползват услуги по проекта, като предвид получената оценка на потребността от ползване на услуги, същите ще бъдат подредени по низходящ ред. За постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребностите на конкретния потребител ще се изработят индивидуални планове за предоставяне на услугата, в които ще се разписват конкретни дейности, съобразени с направената оценка и заявеното желание. Принципите за прозрачност на процедурите, равнопоставеност между кандидатите и недопускане на дискриминация ще залегнат като основни изисквания към членовете на Комисията при извършване на подбора. С всички одобрени потребители, ще бъдат сключени договори за ползване на услуги и съобразно индивидуалните им потребности ще бъдат изготвени индивидуални планове за предоставяне на услугите. Социалният работник, който ще бъде назначен към Центъра ще бъде назначен 2 месеца преди останалите (мед.лице, психолог, рехабилитатор), за да изготви социалните оценки на потребителите. Подбор на персонала за предоставяне на услугите „личен асистент” и „домашен помощник” в домашна среда и сключване на договори Чрез информиране на обществеността, чрез сайта на общината и поставяне на съобщения на територията на община Челопеч ще бъдат уведомени всички жители на общината, че стартира приемът на документи за лица, желаещи да предоставят услуги в домашна среда към Центъра. Със заповед на Кмета на община Челопеч, ще бъде сформирана комисия за подбор и ще бъде определен денят и часа за провеждане на заседанието й. Оценката на кандидатите ще се извърши на два етапа: по документи и чрез провеждане на интервю, като резултатите на кандидатите ще бъдат съпоставени с минималните критерии за подбор на лицата в Центъра, разработени от екипа за организация и управление на проекта и утвърдени от Кмета на община Челопеч. Принципите за прозрачност на процедурите, равнопоставеност между кандидатите и недопускане на дискриминация ще залегнат като основни изисквания към членовете на Комисията при извършване на подбора. На видно място в сградата на Община Челопеч ще бъдат поставени списъци с класираните кандидати по позиции, към одобрените лица ще бъдат отправени покани за сключване на трудови договори. Ще се изготви и списък с резерви, които ще бъдат поканени, ако някои от титулярите напусне през периода проекта. 0.00 0.00
Провеждане на обучение на лицата, които ще предоставят услуги в домашна среда: Дейността предвижда провеждане на едно въвеждащо обучение и едно поддържащо обучение за преките доставчици на услуги в домашна среда - общо 33 човека. Във въвеждащото обучение ще бъдат включени само лицата одобрени да предоставят услуги, които не са преминавали през подобен вид обучения (за предоставяне на услуги в домашна среда) по други програми и/ или проекти. В поддържащото обучение ще бъдат включени доставчици на услуги, които са преминали подобно обучени по предходни програми/ проекти. Обученията ще се се възложат на външен изпълнител. 396.00 320.00
Стартиране и предоставяне на интегрирани медицински, рехабилитационни и психологически услуги в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Дейността включва стартирането и предоставянето на изцяло нова интегрирана услуга на територията на община Челопеч за социално включване на лицата с увреждания и лицата над 65 години, в т.ч. медицински и рехабилитационни услуги, психологическа и социална подкрепа. Медицинското лице ще предоставя основни здравни в обособения кабинет в Центъра. Рехабилитаторът ще предоставя рехабилитационни услуги. Социалният работник изготвя индивидуалната социална оценка на представителите на целевата група, както и подпомаган от координатора на проекта ще следи за качеството на предоставяните услуги и удовлетвореността на потребителите. Психологът ще предоставя психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги в домашна среда - назначените лични асистенти и домашни помощници, както и психологическа подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. С назначаването на специалистите, които ще предоставят услугите в центъра се създава изцяло нова интегрирана услуга на територията на община Челопеч за социално включване на лицата с увреждания и лицата над 65 години. Лицата, които ще ползват услугите личен асистент (32 на брой) и домашен помощник (2-ма потребители), ще ползват и услугите, предоставяни в Центъра от медицинското лице, рехабилитаторът, психологът и социалният работник. Именно по тази причина проектът предвижда закупуването на специализираното транспортно средство. С него потребителите ще бъдат придвижвани до Центъра. 61 290.19 43 638.97
Стартиране и предоставяне на услугите в домашна среда към Центъра и предоставяне на услугите "личен асистент" и "домашен помощник": Дейността цели осигуряване на постоянни грижи за най-тежките случаи на хора с увреждания - общо 32, чрез предоставяне на услугата "личен асистент", които заедно с интегрираните услуги, предоставяни в Центъра ще доведат до значително повишаване качеството на живот на хората с увреждания. Дейността е от особено значение за преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността и подобряване условията на живот на хората с увреждания и възрастни хора над 65 г., чрез осигуряване на помощ в дома от "домашен помощник" за 2-ма потребители на услугата. В допълнение ще се създадат възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания, назначени като "личен асистент" и "домашен помощник". 203 825.80 203 665.52

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.