Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0121-C05
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд в община Крумовград
Бенефициент 000235913 ОБЩИНА КРУМОВГРАД
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 20.09.2016
Дата на стартиране 15.09.2016
Дата на приключване 29.02.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Крумовград

Описание

Кратко описание на проекта
Проект "Осигуряване на топъл обяд в община Крумовград" цели намаляване на броя на живеещите в бедност лица на територията на община Крумовград, чрез подпомагането им с храни, с оглед преодоляване на основно материално лишение. 
Община Крумовград разполага с налична база за осигуряване на топъл обяд. Услугата ще се предоставя чрез Домашен социален патронаж на 520 лица, от които на 233 души в Домашен социален патронаж гр. Крумовград, 37 - във филиала в с. Аврен за периода от 15.09.2016 г. до 29.02.2020г.,както  на 135 лица във филиал  с. Токачка и на 115 във филиал с. Егрек от 01.01.2018г. до 29.02.2020г. Те ще получават супа, основно ястие и хляб, а при реализирани икономии и десерт.
В проекта ще бъдат включени лица от следните целеви групи:
- Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане;
- Лица  с  доказана  липса  на  доходи  и  близки,  които  да  се  грижат  за  тях, установено от дирекция „Социално подпомагане“;
-Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност , както и на допълнителна целева група, съгласно наредба на министъра на труда и социалната политика № РД-07-1 от 04.04.2016 г. 
На част от одобрените бенефициенти, обядът ще се предоставя на място, а на друга част ще се прави разнос по домовете. Патронажът и филиалите към него разполагат с коли и достатъчно канчета за разнос на храна по домовете на крайни потребители със затруднения в придвижването.
В рамките на проекта ще се предлагат и съпътстващи мерки на целевата група, допълващи предоставянето на топъл обяд. Те се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие за възможностите за ползване на други социални услуги, предлагани на територията на община Крумовград, включително и такива, финансирани от ЕСФ; за здравословно и балансирано хранене или други форми на подкрепа.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: На територията на община Крумовград е направено предварително проучване относно наличието на лица от допустимите целеви групи по проект „Осигуряване на топъл обяд в община Крумовград“ и техните потребности. На етап подготовка на проектното предложение е поискана информация от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Крумовград за лицата, попадащи в обхвата на допустимите целеви групи по проекта и по този начин е определен приблизителният обхват на потенциалните бенефициенти. Вследствие на подадена информация (списъци) от Дирекция "Социално подпомагане" са определени целевите групи, които ще бъдат обхванати по проекта и ще получават топъл обяд. За основна целева група са определени следните групи лица: - Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - - Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“ - - Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност - По проекта ще бъдат включени резервни потребители от допълнителните целеви групи, които ще бъдат определени в съответствие с Наредба № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни като елемент от механизмите за избягване на разхищението на хранителните продукти. Община Крумовград ще поиска от Дирекция "Социално подпомагане" списък на лица, попадащи в следните допълнителните целеви групи: ● Лица и семейства,подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; ● Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); ● Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; ● Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи,предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. ● Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, възоснова на установеното индивидуално ниво на материално лишение. ● Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. ● Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария. Общият брой на потенциалните потребители, които ще бъдат обхванати е 520., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти за трапезария 1- Домашен социален патронаж гр.Крумовград: Община Крумовград е възложител по смисъла на чл.5, ал.2, т. 9 от ЗОП. За задоволяване на потребностите от доставка на хранителни продукти необходими за нуждите на община Крумовград и звената към нея, съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки ежегодно Община Крумовград провежда обществена поръчка за избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти. С цел законосъобразното определяне на вида процедура в началото на всяка календарна година директори на всички звена в сферата на образователната и социалната инфраструктура представят доклади на база на които се обобщава информацията съдържаща се в тях и се определя вида и стойността на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти. В обхвата на заведенията, които са определени като място за изпълнение на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти е включен и Домашен социален патронаж гр. Крумовград. С оглед прогнозната стойност на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти вида на процедурата е "открита процедура", съгласно разпоредбата на чл. 18, ал. 1, т. 1 и чл. 20, ал. 1, т. 1, б. "Б" от Закона за обществените поръчки. Обществената поръчка се финансира от бюджета на Община Крумовград. За всеки обект се издава отделна фактура, придружена с подадените писмени заявки от домакина на обекта за месеца. В указанията за участие в откритите процедури, в част „Техническа спецификация“ възложителят определя минималните изисквания, на които следва да отговаря всеки един артикул посочен в обособената позиция. В договора на изпълнителя са му вменени следните задължения: 1. Да доставя хранителни продукти, които да отговарят на стандартите по БДС и да са съпроводени със сертификат за качество. 2. Да доставя стоки, предмет на договора, задължително първо качество и/или качество защитено от производителя, като същите бъдат с 70 % остатъчен срок на годност към момента на доставката. 3. Да доставя храни, които отговарят на изискванията за качество и безопасност съгласно Закона за храните и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане. Топъл обяд ще се предоставя от 15.09.2016 г. до 29.02.2020г., в рамките на 42 (четиридесет и два ) месеца, в работните дни, както следва: - за периода от 15.09.2016г. до 30.04.2017г. - 20 675,18лв. за периода от 01.05.2017г. до 29.02.2020г. - 707 работни дни *233 потребителя* 2,50 единица продукт - топъл обяд =411 827,50лв. Общо за храна в трапезария Крумовград – 432 502,68лв. Броят на лицата, на които ще се предоставя топъл обяд е общо 233лица. В трапезария 1 - Домашен социален патронаж гр. Крумовград ще се хранят 233 потребители., Договорена стойност: 432 502.68 , Отчетена стойност: 432 956.94
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти за трапезария 2 - село Аврен: Община Крумовград е възложител по смисъла на чл.5, ал.2, т. 9 от ЗОП. За задоволяване на потребностите от доставка на хранителни продукти необходими за нуждите на община Крумовград и звената към нея, съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки ежегодно Община Крумовград провежда обществена поръчка за избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти. С цел законосъобразното определяне на вида процедура в началото на всяка календарна година директори на всички звена в сферата на образователната и социалната инфраструктура представят доклади на база на които се обобщава информацията съдържаща се в тях и се определя вида и стойността на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти. В обхвата на заведенията, които са определени като място за изпълнение на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти е включен и Домашен социален патронаж гр. Крумовград. С оглед прогнозната стойност на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти вида на процедурата е "открита процедура", съгласно разпоредбата на чл. 18, ал. 1, т. 1 и чл. 20, ал. 1, т. 1, б. "Б" от Закона за обществените поръчки. Обществената поръчка се финансира от бюджета на Община Крумовград. За всеки обект се издава отделна фактура, придружена с подадените писмени заявки от домакина на обекта за месеца. В указанията за участие в откритите процедури, в част „Техническа спецификация“ възложителят определя минималните изисквания, на които следва да отговаря всеки един артикул посочен в обособената позиция. В договора на изпълнителя са му вменени следните задължения: 1. Да доставя хранителни продукти, които да отговарят на стандартите по БДС и да са съпроводени със сертификат за качество. 2. Да доставя стоки, предмет на договора, задължително първо качество и/или качество защитено от производителя, като същите бъдат с 70 % остатъчен срок на годност към момента на доставката. 3. Да доставя храни, които отговарят на изискванията за качество и безопасност съгласно Закона за храните и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане. Топъл обяд ще се предоставя от 15.09.2016 г. до 29.02.2020г., в рамките на 42 (четиридесет и два) месеца, в работните дни, както следва: - за периода от 15.09.2016г. до 30.04.2017г. - 8 месеца - * 2,30 храноден = 3 438,46лв. - за периода от 01.05.2017г. до 29.02.2020г. - 707 работни дни *37 потребителя* 2,50 единица продукт - топъл обяд = 65 397,50лв. Общо за храна в трапезария Аврен – 68 835,96лв. Броят на лицата,на които ще се предоставя топъл обяд в трапезария 2- село Аврен е общо 37 потребители. , Договорена стойност: 68 835.96 , Отчетена стойност: 68 937.59
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Община Крумовград разполага с налична база за осигуряване на топъл обяд - хранителен блок към Домашен социален патронаж гр. Крумовград и хранителен блок към филиала на Домашен социален патронаж гр. Крумовград в с. Аврен, с. Токачка и с. Егрек. Домашен социален патронаж се помещава на първия етаж в масивна 4-етажна сграда (общинска собственост), която се намира в гр. Крумовград, ул. „Трети март” № 3. Помещенията, с които разполага Домашния социален патронаж са: предверие, санитарен възел, кухня, бюфет, салон за хранене, стая – домакинска и кът за персонала. Налице е необходимото оборудване за съхранение и приготвяне на храна, а именно: фризер, хладилен шкаф, картофобелачка, пържолник, фритюрник, пекарна-двойна с котлони, пекарна-тройна, електрическа скара. Салонът за хранене е оборудван с маси и столове. Патронажът е в съответствие със санитарно-хигиенните изисквания: - издадено санитарно разрешително за разкриване на обект (пререгистрация) №163 / 10.07.2003 г. от Хигиенно-епидемиологична инспекция гр. Кърджали. - издадено удостоверение за регистрация на обект за търговия с храни на заведение за обществено хранене № Т-25-00103/ 06.04.2012 г. от Областна дирекция по безопасност на храните - гр. Кърджали. Базата разполага с подготвен персонал за предлагане на услугата Домашен социален патронаж – 7 души: главен специалист социални услуги, домакин, готвач, двама помощник-готвачи, разносвач на храна и медицинска сестра. Филиалът на Домашен социален патронаж гр. Крумовград в с. Аврен се помещава на приземния етаж на двуетажна сграда и се състои от 4 помещения и санитарен възел. Налице е необходимото оборудване за съхранение и приготвяне на храна, а именно: една печка с 6 котлона и 2 фурни, една печка с 4 котлона и 2 фурни, три комбинирани хладилника, един фризер тип ракла. Салонът за хранене е оборудван с 8 маси с по 4 столове. Филиалът разполага с трима души персонал за предоставяне на услугата: един готвач, който извършва и разноса на храната, един домакин и един помощник-кухня. Филиалът на Домашен социален патронаж гр. Крумовград в с. Токачка се помещава на приземния етаж на двуетажна сграда (общинска собственост) и се състои от кухня, складови помещения и санитарен възел. Налице е необходимото оборудване за съхранение и приготвяне на храна. Към филиала ще бъде назначен следния персонал - готвач, домакин и шофьор-разносвач. Хранителния блок на филиала е в съответствие със санитарно-хигиенните изисквания: издадено е удостоверение за регистрация на обект за търговия с храни на заведение за обществено хранене № Т-25-00111/ 09.04.2012 г. от Областна дирекция по безопасност на храните - гр. Кърджали. Филиалът на Домашен социален патронаж гр. Крумовград в с. Егрек се помещава на приземния етаж на двуетажна сграда (общинска собственост) и се състои от кухня, складови помещения и санитарен възел. Налице е необходимото оборудване за съхранение и приготвяне на храна. Към филиала ще бъде назначен следния персонал за предоставяне на услугата: готвач, домакин и шофьор-разносвач. Хранителния блок на филиала е в съответствие със санитарно-хигиенните изисквания: издадено е удостоверение за регистрация на обект за търговия с храни на заведение за обществено хранене № Т-25-00116/ 09.04.2012 г. от Областна дирекция по безопасност на храните - гр. Кърджали. , Договорена стойност: 41 941.93 , Отчетена стойност: 41 969.73
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки се изразяват в информиране на целевите групи за други услуги, предлагани на територията на община Крумовград, включително и такива, финансирани по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, консултиране и съдействие за ползване на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги и други дейности, допълващи предоставянето на топлия обяд и насочени към социалната интеграция на най-нуждаещите се лица, независимо дали тези действия се подпомагат от Фонда. Дейностите по информиране, консултиране и съдействие ще бъдат изпълнявани от служител към Домашен социален патронаж и служител в дирекция "Национални и европейски програми и проекти". На ползвателите на услугите, предоставяни от Домашен социален патронаж се предлага и медицинско обслужване от медицинска сестра – мерене на кръвно налягане и консултиране. Четири дни в седмицата, услугата се предоставя по домовете, а в петък медицинското обслужване се извършва в ДСП. Медицинската сестра ще обслужва и потребителите на услугата "Топъл обяд" като ги консултира на ниво медицинска сестра и подпомага достъпа им до здравни услуги. Служителите, които ще предоставят съпътстващи мерки всеки месец ще попълват доклад за извършени дейности и консултирани лица. , Договорена стойност: 41 941.93 , Отчетена стойност: 41 969.73
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти за трапезария 3 - село Токачка: Община Крумовград е възложител по смисъла на чл. 5, ал.2, т. 9 от ЗОП. За задоволяване на потребностите от доставка на хранителни продукти необходими за нуждите на община Крумовград и звената към нея, съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки ежегодно Община Крумовград провежда обществена поръчка за избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти. С цел законосъобразното определяне на вида процедура в началото на всяка календарна година директори на всички звена в сферата на образователната и социалната инфраструктура представят доклади на база на които се обобщава информацията съдържаща се в тях и се определя вида и стойността на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти. Доставените храни ще отговарят на следните нормативни документи: - Закон за храните; - Наредба №5/25.05.2006 за хигиена на храните; - Наредба №16/28.05.2010 г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци издадена от МЗХ; - Наредба №23/19.07.2005 г. за физиологичните норми на хранене на населението, издадена от МЗ. Топъл обяд ще се предоставя от 01.01.2018 г. до 29.02.2020 г., в рамките на 26 (двадесет и шест/ месеца, в работните дни, както следва: 01.01.2018г. -29.02. 2020 г. – 540 работни дни/26 месеца/ *2,50лв единица продукт – топъл обяд*135 потребители = 182 250,00лв.. , Договорена стойност: 182 250.00 , Отчетена стойност: 182 550.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти за трапезария 4 - село Егрек: Община Крумовград е възложител по смисъла на чл. 5, ал.2, т. 9 от ЗОП. За задоволяване на потребностите от доставка на хранителни продукти необходими за нуждите на община Крумовград и звената към нея, съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки ежегодно Община Крумовград провежда обществена поръчка за избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти. С цел законосъобразното определяне на вида процедура в началото на всяка календарна година директори на всички звена в сферата на образователната и социалната инфраструктура представят доклади на база на които се обобщава информацията съдържаща се в тях и се определя вида и стойността на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти. Доставените храни ще отговарят на следните нормативни документи: - Закон за храните; - Наредба №5/25.05.2006 за хигиена на храните; - Наредба №16/28.05.2010 г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци издадена от МЗХ; - Наредба №23/19.07.2005 г. за физиологичните норми на хранене на населението, издадена от МЗ. Топъл обяд ще се предоставя от 01.01.2018 г. до 29.02.2020 г., в рамките на 26 (двадесет и шест) месеца, в работните дни, както следва: 01.01.2018г. -29.02. 2020 г. – 540 работни дни/26 месеца/ *2,50лв единица продукт – топъл обяд*115 потребители = 155 250,00лв. Броят на лицата,на които ще се предоставя топъл обяд в трапезария 3- село Егрек е 115 потребители. , Договорена стойност: 155 250.00 , Отчетена стойност: 154 950.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕТ "Тотма - Сергей Кайряков", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 24 669.53
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 520.00 , Достигната стойност: 799.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 922 722.50 BGN
БФП 922 722.50 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 922 722.50 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 250.65 0.00 250.65 ЕТ "Тотма - Сергей Кайряков"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 28.18 0.00 28.18 ЕТ "Тотма - Сергей Кайряков"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 212.01 0.00 212.01 ЕТ "Тотма - Сергей Кайряков"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 46.62 0.00 46.62 ЕТ "Тотма - Сергей Кайряков"

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хранителни продукти, необходими за ученическите столове, учебните и социалните заведения на територията на община Крумовград, Прогнозна стойност: 362 500.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 "Месо, месни продукти и риба"
    Изпълнител: ЕТ "Тотма - Сергей Кайряков"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 "Консерви и захарни изделия"
    Изпълнител: ЕТ "Тотма - Сергей Кайряков"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хранителни продукти, необходими за ученическите столове, учебните и социалните заведения на територията на община Крумовград, Прогнозна стойност: 562 501.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 "Хляб и хлебни изделия"
    Изпълнител: ЕТ "Тотма - Сергей Кайряков"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 "Мляко и млечни продукти"
    Изпълнител: ЕТ "Тотма - Сергей Кайряков"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция № 3 "Месо, месни продукти и риба"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция № 4 "Плодове и зеленчуци"
    Изпълнител: ЕТ "Тотма - Сергей Кайряков"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция № 5 "Други хранителни продукти и подправки"
    Изпълнител: ЕТ "Тотма - Сергей Кайряков"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция № 6 "Хранителни продукти, предназначени за доставка от специализирани предприятия или кооперации на хора с увреждане""
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN