Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.005-0058-C02
Наименование на проекта Разработване на иновативен производствен процес в Бизнес Софтуер Консулт АД в областта на аутсорсинг услугите по изнесена обработка на възнаграждения и администриране на персонала
Бенефициент 130203096 Бизнес Софтуер Консулт АД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 20.07.2018
Дата на стартиране 20.07.2018
Дата на приключване 22.10.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Описание

Кратко описание на проекта
Общата цел на проекта е да се повиши конкурентоспособността и иновационния капацитет на Бизнес Софтуер Консулт АД, чрез разработване на иновативен производствен процес в областта на аутсорсинг услугите по изнесена обработка на възнаграждения и администриране на персонала.

За постигане на основната цел на проекта способстват следните специфични цели:
- Да се осигури необходимата технологична инфраструктура за разработване и тестване на процесовата иновация чрез осигуряване на нужното за създаване на прототип на бизнес процес софтуерно и хардуерно оборудване;
- Да се разработи и изпита функционалността и надеждността на прототип на бизнес процес при различни условия;
- Да се достигне до реализация на интегриран процес отговарящ едновременно на всички изисквания по отношение обработка на възнаграждения и администриране на персонала.

Дейностите по проекта са свързани с научно-изследователка дейност по анализ, разработване и тестване на иновативен на световно ниво процес в по обработка на възнаграждения и администриране на персонала.
В резултат на изпълнение на проекта, се очаква фирмата да получи значително пазарно предимство и да увеличи възможностите си за обслужване на чуждестранни клиенти, както и да навлезе трайно на нови пазари в ЕС.
Дейности
  • Дейност: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на процесовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 6 бр. експерти): В рамките на дейността ще бъде осигурен екипът за реализация на разработката. Екипът ще включва както експерти с икономическо и финансово образование, УЧР и опит по отношение специфичните потребителски функционалности и изисквания на системата, така и специалисти в областта на ИКТ, които технологично да реализират системата. Поради комплексността на системата и високите изисквания за надеждност е наложително още на този етап да се обработят голям масив данни, което е изключително трудоемко и времеемко. Стъпките са следните: 1. Планиране на изпълнението: регламентиране на цялостната организационна структура за изпълнение на дейностите в проекта и на експертите по изпълнението, с техните компетенции и отговорности; определяне на нивата на взаимодействие между тях и нивата и времената за ескалиране и решаване на потенциални проблеми при изпълнение /месец 1/ 2. Извършване на изследвания и анализи на приложимите бизнес процеси, в т.ч. /месец 2-3/ - на изискванията на доставчиците на глобални услуги – NGA, SDWorx, Elanor, BlueMarble; - на процеса прилаган от кандидата; - на изискванията на законодателството, локално и на ниви ЕС; - на специфичния процес при ключовия клиент, който е и партньор по проекта; 2.1. Определяне на фазите, етапите и отделните задачи на всеки от процесите. 2.2. Определяне на уникални поделементи на процеса, определяне на аналози и съвместими, изготвяне на диаграма на всеки от анализираните процеси. Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1: Подбор на квалифициран персонал /месец 1/ Етап 2: Период на заетост на наетия персонал по конкретната дейност /месец 2-3/ , Договорена стойност: 36 840.00 , Отчетена стойност: 27 249.80
  • Дейност: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на процесовата иновация (дейността ще бъде извършена чрез придобиване на: Сървър, Устройство за архивиране на данни, UPS, Рутер - защитна стена, Опорен комутатор – суич, Оборудван комуникационен шкаф, Стационарна компютърна система, Мултифункционално устройство): За целите на научно изследователската дейност се налага осигуряване на специфична техническа инфраструктура. Най--общо за прототип на системата са ни необходими: - Сървър за бази данни и Уеб приложение - 2 бр. /Необходим е един сървър за специализиран софтуер и един сървър за обслужване база данни производствени процеси. Оборудването ще се използва за управление на базата данни, в която ще се съхраняват счетоводните данните, предлагани услуги, цени, извършени назначения, плащания, динамично публично УЕБ съдържание с всички други данни свързани с потреблението на услугите и предоставянето им. Сървърите ще се ползват и като WEB сървър за инсталиране на УЕБ приложението за достъп до клиенти, обмен на данни с компютри и мобилни устройства на потребители с цел автоматизиран интерфейс и синхронизация на данни/; - Устройство за архивиране на данни - 2 бр. /закупуването и инсталирането на устройства за съхранение на данни ще осигури архивиране на данните за голям период назад, както и превенция за евентуална загуба на информация във всеки един момент. Устройствата за съхранение на данни ще гарантират подходяща защита на информацията и достъп за упълномощените лица по всяко време. Те ще осигурят поддържане на целостта и достъпността на информация и средства за обработка на информация; осигуряване на достъпност, цялостност и наличност на информацията по всяко време; осигуряване на непрекъснатост на процесите; защита на записите, данните и тайните на организацията/; - Непрекъсваемо токозахранващо устройство UPS - 2 бр. /ще осигурят възможност за защита от пренапрежение и спад на напрежението/; - Рутер - защитна стена - 2 бр./Устройствата са предназначени да следят входно-изходния трафик на центъра за данни и да не позволяват непланирани (неоторизани) връзки. Поставя се физически на границата между вътрешната ( локална ) мрежа и външната ( Интернет). Чрез описване на правила за допустими връзки не позволява на хакери от публичното пространство да правят връзки със защитените сървъри, представяйки се като администратори, потребители и т.н./; - Опорен комутатор – суич - 2 бр. /ще свързва сървърите и компютърните терминали с възможност за осигуряване на надеждна връзка/ - Оборудван комуникационен шкаф - 2 бр. /ще осигурят разполагането и монтирането на необходимата апаратура, предвидена да осигури функционалност на 2-та сървъра. Ще осигурят свързването, захранването, предаването на цифрови данни и осигуряването на нормално функциониране на всички останали подсистеми. Напълно оборудвани с необходимото пасивно оборудване за организиране на мрежа от 24 гигабайтови устройства (мрежови точки) и възможност за охлаждане/; - Стационарна компютърна система - 6 бр. /Компютърните системи са необходими за работата на специализираните компютърни приложения, свързани с разработване на иновацията. Компютрите ще бъдат свързани в единна мрежа със сървърите, за да мога да се обменят данни между създавания прототип и компютрите/; - Мултифункционално устройство - 3 бр. /за бързо и безпроблемно сканиране и запис на информация/. Посочените активи ще се закупят в рамките на проекта изключително за целите на разработката, тъй като към момента кандидата не разполага с такъв тип оборудване или налични свободни мощности, които да се използват. Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1: Избор на изпълнители за закупуване на ДМА /месец 1-2/ Етап 2: Сключване на договор и доставка, инсталация и тестване на ДМА, подписване на приемо-предавателен протокол /месец 3/, Договорена стойност: 146 420.00 , Отчетена стойност: 144 990.00
  • Дейност: Придобиване на специализиран софтуер, представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА), необходим за разработването на процесовата иновация (дейността ще бъде извършена чрез придобиване на: Уеб базирано приложение, осигуряващо идентификация, проектиране, разработка и експлоатация на производствени процеси ): В рамките на дейността ще бъде закупен специализиран софтуер, необходим за създаване на прототип на системата и тестване в релевантна среда - 1 бр. Уеб базирано приложение, осигуряващо идентификация, проектиране, разработка и експлоатация на производствени процеси. Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1: Избор на изпълнители за закупуване на софтуера /месец 1-2/ Етап 2: Сключване на договор и доставка, инсталация и тестване на софтуера, подписване на приемо-предавателен протокол /месец 3-4/, Договорена стойност: 99 500.00 , Отчетена стойност: 98 990.00
  • Дейност: Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на процесовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез продължаване на заетостта на 6-мата експерти от страна на кандидата и наемане на 1 бр. експерт от страна на партньора): След осигуряване на всички необходими активи - софтуер и хардуер и достигане на финална концепция за системата, ще бъде създаден и тестван прототип на системата в близки до реалните условия. В рамките на дейността ще бъде осигурен екипът за реализация на разработката /ще бъде продължена заетостта на 6-мата експерти от страна на кандидата, както ще бъде ангажиран 1 бр. експерт от страна на партньора/. Стъпките са следните: 1. Създаване на прототип на иновативния бизнес процес /месец 4-14/ На базата на анализа и създадените информационни съвкупности за фази, етапи и отделни задачи от 1-вата дейност ще се изготви прототип на бизнес процес Изготвяне на диаграма на процеса Създаване на описание на процеса 2. Подготовка на контролни примери и тестване на прототипа в релевантна среда /месец 15-23/ Подготовка на контролни примери, базирани на реални данни, приложими за процеса при кандидата и при партньора Тестване на приложимостта на изготвения прототип на бизнес процес, анализ на несъответствията, осъществяване на промени, при необходимост. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Създаване на прототип /месец 4-14/ Етап 2: Тестване в релевантна среда /месец 15-23/, Договорена стойност: 313 140.00 , Отчетена стойност: 287 689.11
  • Дейност: Визуализация на проекта: Бизнес Софтуер Консулт АД ще предоставя активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата. При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта, кандидата и партньора ще информираме обществеността за получената подкрепа, като: - включим на уебсайта на двете организации кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроим финансовата подкрепа на ЕС; - поставим табела на видно място в двете организации; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата. - текущо ще информираме медиите за напредъка на проекта и т.н. Информацията в Интернет ще съдържат: емблемата на ЕС; „Европейски съюз“; наименование на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на програмата, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. На закупеното оборудване ще се поставят стикери с изискуемата информация за финансиране по проекта. Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1: Избор на изпълнител /1-ви месец/ Етап 2: Дейности по информиране и публичност /месец 1-23/ Дейността ще стартира веднага след подписване на договор за финансиране и определяне на екип по проекта, като мерките за визуализация ще се приложат незабавно., Договорена стойност: 600.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: Институт по океанология "Фритьоф Нансен" - Българска академия на науките, Договорена стойност по проекта*: 21 490.00 , Отчетена стойност: 28 903.21
Изпълнители
  • Изпълнител: ТРИТОН БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 170 786.00 , Отчетена стойност**: 243 980.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, които си сътрудничат с научноизследователски институции, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 67 322.82 , Достигната стойност: 71 892.11

Финансова информация

Обща стойност на проекта 596 500.00 BGN
БФП 443 338.00 BGN
Собствено финансиране 153 162.00 BGN
Общо реално изплатени суми 418 401.65 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на ДМА (Сървър, Устройство за архивиране на данни, UPS, Рутер - защитна стена, Опорен комутатор – суич, Оборудван комуникационен шкаф, Стационарна компютърна система, Мултифункционално устройство), Прогнозна стойност: 146 420.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на ДМА (Сървър, Устройство за архивиране на данни, UPS, Рутер - защитна стена, Опорен комутатор – суич, Оборудван комуникационен шкаф, Стационарна компютърна система, Мултифункционално устройство)
    Изпълнител: ТРИТОН БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 101 493.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на ДНА (Специализиран софтуер - Уеб базирано приложение, осигуряващо идентификация, проектиране, разработка и експлоатация на производствени процеси - 1 бр.), Прогнозна стойност: 99 500.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на ДНА (Специализиран софтуер - Уеб базирано приложение, осигуряващо идентификация, проектиране, разработка и експлоатация на производствени процеси - 1 бр.)
    Изпълнител: ТРИТОН БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 69 293.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за мерки за визуализация, Прогнозна стойност: 600.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за мерки за визуализация
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN