Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.001-1238-C02
Наименование на проекта Подобряване на производствения капацитет на "Абати" АД чрез въвеждане на хелп-деск система за управление на процесите по обслужване на клиенти, свързани с дейностите по внедряване на приложения, гаранционна и извънгаранционна поддръжка.
Бенефициент 200490168 АБАТИ АД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 29.03.2016
Дата на стартиране 29.03.2016
Дата на приключване 10.05.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Видин, гр.Видин

Описание

Кратко описание на проекта
Абати АД е българска компания с основна дейност разработка на софтуер. Компанията работи  предимно за публичния сектор като министерства, агенции, общини и т.н. Абати разполага с офиси в гр.София. Основните процеси, през които преминава реализацията на един наш продукт (информационна система) са проектиране, разработване, тестване, внедряване, обучение и поддръжка. По време на тези процеси, но най-вече при тестването, внедряването и поддръжката на даден софтуер, фирменият екип пряко взаимодейства с клиента и потребителите. Към момента тези взаимодействия се осъществяват чрез двустранни срещи, по телефон, е-mail, безплатни приложения за регистриране на грешки или други канали за комуникация като писма, факсове и т.н. Липсва централизирана система, която да обхваща всички тези начини на взаимодействие, която да систематизира информацията, да дава възможност за справки и анализи по различни критерии и да е единна точка за обслужване на клиенти. Една такава система ще улесни работата с клиентите, ще оптимизира процесите и разходите за обслужване,  и ще даде възможност за предлагане на по-голям брой услуги за внедряване и поддръжка на софтуер. Проектното предложение предвижда закупуване на централизирана хелп-деск система (софтуер), както и необходимото за нейното нормално функциониране оборудване (хардуер), които да бъдат въведени в компанията. Планира се въвеждането на активите да бъде в нов стопански обект, който да бъде създаден в гр. Видин.  По проекта ще бъде извършена доставка на 1 брой цялостно софтуерно решение хелп-деск система и доставка на съответното ИТ оборудване - 1 сървър за приложения, 1 сървър за бази данни, 2 непрекъсващи токозахранващи устройства (UPS), 1 мрежови дисков масив, 2 комутатора, 1 защитна стена, 1 шкаф за оборудване, 1 климатик, 1 тел. централа и 1 лиценз за база данни и 2 лиценза за операционна система за сървъри.
Дейности
  • Дейност: Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 централизирана хелп-деск система, 1 сървър за приложения, 1 сървър за бази данни, 2 непрекъсващи токозахранващи устройства (UPS), 1 мрежови дисков масив, 2 комутатора, 1 защитна стена, 1 шкаф за оборудване, 1 климатик, 1 тел. централа, 1 лиценз за база данни и 2 лиценза за операционна система за сървъри): По тази дейност ще бъдат закупени 1 централизирана хелп-деск система, 1 сървър за приложения, 1 сървър за бази данни, 2 непрекъсващи токозахранващи устройства (UPS), 1 мрежови дисков масив, 2 комутатора, 1 защитна стена, 1 шкаф за оборудване, 1 климатик, 1 тел. централа, 1 лиценз за база данни и 2 лиценза за операционна система за сървъри. Инвестицията включва закупуване на софтуер и на съответното оборудване, на което да бъде инсталиран, както и оборудване необходимо за осъществяване на нормалната работа на системата в новия стопански обект. Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността като подобри взаимодействието с клиентите, което пряко ще окаже влияние върху качеството на продукта. Бързината и ефективността при комуникация с клиентите и централизиране на процесите свързани с тях, в резултат от въвеждането на системата, ще окаже влияние в посока на повишаване на възможностите за предлагане на повече услуги за внедряване и поддръжка, съответно повече сключени договори и увеличение на оборота. Дейността ще бъде реализирана на два етапа. Етап 1 - Разработка, доставка и инсталиране на хелп -деск система 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Разработка на системата (от 4-ти до 10-ти месец) 4. Инсталиране, тестване, обучение за работа със системата и въвеждане в експлоатация. Подписване на приемо-предавателен протокол (11 -ти месец) Етап 2 - Доставка и инсталация на техническа платформа 1. Избор на изпълнители (от 6-ти до 8-ми месец) 2. Сключване на договори (от 8-ми до 9-ти месец) 3. Доставка, инсталация и въвеждане в експлоатация. Подписване на приемо-предавателни протоколи (от 9-ти до 11-ти месец) , Договорена стойност: 990 000.00 , Отчетена стойност: 966 500.00
  • Дейност: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (в резултат на въведената в експлоатация цялостна хелп-деск система): Като част от дейността ще бъдат закупени 1 централизирана хелп-деск система, 1 сървър за приложения, 1 сървър за бази данни, 2 непрекъсващи токозахранващи устройства (UPS), 1 мрежови дисков масив, 2 комутатора, 1 защитна стена, 1 шкаф за оборудване, 1 климатик, 1 тел. централа, 1 лиценз за база данни и 2 лиценза за операционна система за сървъри. В резултат от въведената в дейност 1 цялостна хелп-деск система предвижда минимизиране н хартиения документооборот, поради което може да бъде определена като съвременна безотпадна технология. След въвеждане на системата ще се намали ползването на хартиени документи и папки. Ще се намалят разходите за телефон, факс, консумативи. Ще се намалят разходите за транспорт до и от клиента. Ще се намалят разходите за суровини и ще има пряк екологичен ефект върху природните ресурси - по-малко изсечени дървета, по-чист въздух, по-добър климат., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Ай Пи Сек ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 75 950.00 , Отчетена стойност**: 108 500.00
  • Изпълнител: СТОУН КОМПЮТЪРС АД, Договорена стойност по проекта*: 600 600.00 , Отчетена стойност**: 343 200.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Вътрешна норма на възвръщаемост, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.92 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 26.59 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Нарастване на производителността, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.03 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 151 853.68 , Достигната стойност: 148 251.35
Индикатор 6 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 7 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 8 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 17.67 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 990 000.00 BGN
БФП 693 000.00 BGN
Собствено финансиране 297 000.00 BGN
Общо реално изплатени суми 676 550.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и инсталация на техническа платформа за хелп-деск система по 2 обособени позиции. Обособена позиция 1: ИКТ оборудване. Обособена позиция 2: Климатик, Прогнозна стойност: 109 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Икт оборудване
    Изпълнител: Ай Пи Сек ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 74 200.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Климатик
    Изпълнител: Ай Пи Сек ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 750.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Разработка, доставка и инсталиране на хелп -деск система, Прогнозна стойност: 860 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработка, доставка и инсталиране на хелп -деск система
    Изпълнител: СТОУН КОМПЮТЪРС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 600 600.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN