Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.001-1126-C01
Наименование на проекта Подобряване на производствения капацитет в „АРСИ КОЗМЕТИКС“ ЕООД
Бенефициент 040195939 АРСИ КОЗМЕТИКС ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 09.02.2016
Дата на стартиране 09.02.2016
Дата на приключване 16.02.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Смолян, Рудозем, с.Елховец

Описание

Кратко описание на проекта
„АРСИ КОЗМЕТИКС“ ЕООД е създадена през 2006 година.Отличително за нашите продукти е огромното разнообразие на растителни екстракти, вложени в бутиковата ни козметика. Голяма част от растителните екстракти, които влагаме в продуктите са произведени от нас, като се използват доказаните качества на билките в Родопа планина.Нашите екстракти се използват като съставки за висококачествена козметика както от множество български производители, така и от компании в чужбина. Използваната технология позволява максимално извличане на най-доброто от растенията. Комбинацията на екстракти от екологично чист регион и иновативен научен подход позиционира козметичните продукти на компанията предимно във високия ценови клас. Реализираме продуктите си както в Европа, така и в Близкия Изток – компанията има офис в Кувейт, а най-голям пазарен дял имаме в Либия.
Планираните дейности по проекта се обуславят от нарастващата продуктова гама и ограничения капацитет на наличното оборудване, което препятства увеличаване на производството и ни поставя в невъзможност да удовлетворим всички поръчки. Специфичен момент при клиентите от Близкия Изток е необходимостта в кратки срокове да бъдат доставени договорените продукти. Същевременно компанията изпълнява и регулярни поръчки, тъй като работим и с крайни клиенти, и с интернет магазини. Поради недостатъчния технологичен капацитет сме възпрепятствани да реализираме пълния си пазарен потенциал. 
Планираните дейности по проекта включват подобряване на производствените процеси и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност, и ще бъдат реализирани посредством доставката и въвеждане в експлоатация на Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби, Етикираща машина за плоски и кръгли флакони и Линия за фолиране с термосвиваемо фолио. 
Предвидени са и подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Дейности
  • Дейност: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби – 1 брой, Етикираща машина за плоски и кръгли флакони – 1 брой и Линия за фолиране с термосвиваемо фолио – 1 брой).: Предвижда се в рамките на дейността да бъдат закупени и въведени в експлоатация: 1.Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби –1 брой 2.Етикираща машина за плоски и кръгли флакони–1 брой 3.Линия за фолиране с термосвиваемо фолио–1 брой. Дейността ще допринесе за подобряване на производствените процеси чрез увеличен технологичен капацитет и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната/ите процедура/и (от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура/и за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати (от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор/и с избрания/те изпълнител/и (от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (от 8-ми до 9-ти месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на финален приемо-предавателен протокол за доставки (от 9-ти до 11-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК, както и други дейности за визуализация в съответствие с Регламент 1303/2013 за мерки за комуникация и информация. Проектът и планираните дейности се отнасят до областта „Индустрия за здравословен живот и био-технологии“ на Иновационната стратегия за интелигентна специализация.Кодът на икономическа дейност на предприятието е 20.42 Производство на парфюми и тоалетни продукти.Аргументите в подкрепа на изложеното са заложени в самия проект, който представлява подкрепа инвестиции в идентифицираните тематични области и за ускорено усвояване на технологии, методи и др. подобряващи ресурсната ефективност и прилагането на ИКТ в предприятието. Целите и дейностите на проекта са в пълен унисон със стратегическата цел на ИСИС-инвестиции във високотехнологични области (производство на козметика), в които България има традиции, като фирмата е създала свои специалисти, перманентно разработва иновативни продукти и успешно се конкурира на международния пазар. Пълно е съвпадението и с постигането на двете оперативни цели на ИСИС. Дружеството целенасочено използва ИКТ във всичките си дейности – от 2011 година е инсталиран софтуерен продукт „Money Works”, модул „Производство, модул „Счетоводство“ и др. Редица проучвания и примери от практиката демонстрират, че организациите, които развиват целенасочено своята ИТ инфраструктура изпреварват значително конкурентите си по отношение на всички показатели. Планираното за закупуване оборудване е резултат от съчетание между ИКТ и най-новите достижения в машиностроенето, тъй като е продукт на проектиране и разработка на мехатронни и управляващи системи-сервоуправление, оптични датчици, контролери, специализирани и уникални прибори и устройства, като чрез математическо моделиране и компютърна симулация се оптимизират структурата, параметрите и управлението им. В резултат на изпълнението на проекта се предвижда внедряване в производството на автоматични машини с високата степен на адаптивност, като управлението на оборудването отговаря на изискванията на ИСИС и допринася за реализацията на цитираната стратегия. , Договорена стойност: 447 600.00 , Отчетена стойност: 447 600.00
  • Дейност: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби – 1 брой, Етикираща машина за плоски и кръгли флакони – 1 брой и Линия за фолиране с термосвиваемо фолио – 1 брой).: Предвижда се в рамките на дейността да бъдат закупени и въведени в експлоатация: 1.Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби-1бр 2.Етикираща машина за плоски и кръгли флакони–1бр 3.Линия за фолиране с термосвиваемо фолио–1 бр Дейността ще допринесе за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната/ите процедура/и(от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура/и за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО(от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати(от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор/и с избрания/те изпълнител/и(от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на ППП за доставки(от 8-ми до 9 месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на ФППП за доставки(от 9-ми до 11-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта. Дейността е отнесена към внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес поради спецификата на предвиденото оборудване и технологиите, които машините използват-автоматизирани и програмируеми, с електронно управление. Тези характеристики подобряват ресурсната ефективност и ефикасност и включват в себе си последните достижения на ИКТ технологиите и мехатрониката. Със закупуването на новите ДМА ще оптимизираме всички процеси по разфасоване, дозиране, етикетиране и пакетиране на 80 % от произвежданите продукти. Това ще рефлектира в намалена консумация на енергия и невъзобновяеми ресурси, както и в редуциране на производствените отпадъци. При повишена производителност и оптимално качество ще сведем до минимум брака в производството. Планираното за закупуване оборудване представлява инвестиция, фокусирана в подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в предприятието. Автоматичната линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби е със серво задвижване и намален разход на вода, като линията има функция за отрязване горния край на тубата посредством щанца, след което отпадъкът се издухва в улей. Това ще ни позволи да редуцираме пластмасовите отпадъци от туби с над 40 %, както и ще улесни процесите по събирането, сортирането и съхранението им. С въвеждането в експлоатация на Етикиращата машина и Линията за фолиране ще се намалят разходите за ел.енергия, за опаковъчно фолио, както и високите нива на брака. Инсталацията всички машини ще спомогне и за намаляване на генерираната пластмаса, която не подлежи на рециклиране. Чрез внедряването на автоматизирано и програмируемо оборудване се постига максимална ефективност и ефикасност.Ще се увеличи прецизността на извършваните операции, което несъмнено ще рефлектира в редуциране на отпадъците като цяло. Понастоящем на годишна база от производството се получават около 4 тона пластмасови отпадъци, които в следствие на реализацията на проекта ще се редуцират до около 2.6 тона годишно. От повишената прецизност на процесите се очаква намаляване на отпадъците от пластмаса с около 35 % на годишна база или с 1.40 тона в абсолютна стойност., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕВРОМАШИН ООД, Договорена стойност по проекта*: 268 800.00 , Отчетена стойност**: 153 600.00
  • Изпълнител: КРЕАТИВ БИЛД ООД, Договорена стойност по проекта*: 44 520.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 4.00 , Целева стойност: 2.60 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води на годишна база преди/след изпълнението на проекта в кубични метра/год., Мерна единица: м3/год., Базова стойност: 1 200.00 , Целева стойност: 960.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.05 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 68 656.27 , Достигната стойност: 68 657.33
Индикатор 6 Вътрешна норма на възвръщаемост, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 146.39 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 74.38 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 Нарастване на производителността, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 17.81 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 9 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 10 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 447 600.00 BGN
БФП 313 320.00 BGN
Собствено финансиране 134 280.00 BGN
Общо реално изплатени суми 313 320.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Обособена позиция 1. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби - 1 брой; Обособена позиция 2. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Етикираща машина за плоски и кръгли флакони - 1 брой; Обособена позиция 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за фолиране с термосвиваемо фолио - 1 брой. , Прогнозна стойност: 447 600.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби - 1 брой;
    Изпълнител: ЕВРОМАШИН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 268 800.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Етикираща машина за плоски и кръгли флакони - 1 брой
    Изпълнител: ЕВРОМАШИН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 268 800.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за фолиране с термосвиваемо фолио - 1 брой.
    Изпълнител: КРЕАТИВ БИЛД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 44 520.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN