Идентификация

Номер от ИСУН BG05M2OP001-2.016-0005-C01
Наименование на проекта Модернизация на Югозападен университет „Неофит Рилски“–гр. Благоевград, Национален военен университет "Васил Левски"–гр. Велико Търново и Софийски университет "Св. Климент Охридски"–гр. София, в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление
Бенефициент 000017149 ЮГОЗАПАДЕН УНИВЕРСИТЕТ "НЕОФИТ РИЛСКИ"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Наука и образование за интелигентен растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 19.07.2021
Дата на стартиране 19.07.2021
Дата на приключване 17.07.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Благоевград, гр.Благоевград
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Велико Търново, гр.Велико Търново
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект е разработен съвместно от Югозападен университет „Неофит Рилски“ в качеството му на Водеща организация, в партньорство с Национален военен университет „Васил Левски“- В. Търново, СУ „Св. Климент Охридски“ и асоциираните партньори- Академия за сухопътни войски "Николае Балческу" Сибиу, Университет “Спиру Харет” Букурещ и Технически университет по строително инженерство-Букурещ.
Планираните дейности са насочени към професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление и се базират на резултатите от извършените самооценки на трите университета-партньори в инструмента HEInnovate.
В рамките на проекта партньорите ще разработят 7 нови съвместни магистърски програми. Всички те ще бъдат дигитализирани,  в допълнение 5 от тях ще бъдат разработени на английски език за обучение с асоциираните партньори. Предвидено е изграждането на център за онлайн обучения, дигитална библиотека, облачно-базирана платформа и мобилно приложение за управление на обучението, както и закупуване на необходимите оборудване и софтуер за въвеждане на дигиталното съдържание.
Проектът предвижда обучения за усъвършенстване на чуждоезиковите и дигиталните умения на преподавателите, вкл. за работа с иновативни ИКТ базирани образователни технологии, както и изходящи мобилности и краткосрочни специализации в чужбина, резултатите от които ще бъдат мултиплицирани чрез споделяне на преподаватели между ЮЗУ, НВУ и СУ „Св. Климент Охридски“.
За създаване на ефективна връзка между университетите и пазара на труда, и постигане на адекватно съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование, ще бъде изградена единна мрежа от кариерни центрове.  Предвидено е организиране на състезания, кариерни борси, клубове по интереси, акселератори и допълнителни курсове за студентите, насочени към придобиване на „меки“ умения и социални компетентности.
Дейности
  • Дейност: РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СЪВМЕСТНИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ МЕЖДУ ЮГОЗАПАДЕН УНИВЕРСИТЕТ „НЕОФИТ РИЛСКИ“, НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ И СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“, С ИЗДАВАНЕ НА ОБЩИ ДИПЛОМИ, КАКТО И РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СЪВМЕСТНИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ С АСОЦИИРАНИТЕ ПАРТНЬОРИ (1.1 и 1.2): Дейността е насочена към разработването и въвеждането на 7 нови съвместни учебни програми на български език между партниращите организации ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“. Предвижда се новите програми да бъдат „хибридни“, обхващайки общо три професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление. В допълнение, съвместно с асоциираните партньори, 5 от програмите ще бъдат разработени и на английски език. Описание на новите програми: • ТЕХНОЛОГИЧНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО – МАГИСТЪРСКА ПРОГРАМА (МП) – направления 5.3 и 3.7 Специалността ще бъде ориентирана към подготовка на специалисти, способни да организират, осъществяват и управляват предприемаческа дейност в малките, средните и големите предприятия в областта на технологиите и иновациите. Това е “хибридна” специалност, която ще съчетава модерното инженерно образование, с акцент върху технологиите, със задълбочени и комплексни познания в областта на икономиката, предприемачеството и управлението на фирмата. • КОРПОРАТИВНА СИГУРНОСТ – МП – направления 5.3 и 3.7 Специалността ще бъде ориентирана към подготовка на специалисти, способни да организират, осъществяват и управляват дейности, свързани със сигурността в организации от различни сфери. Тя е интердисциплинарна специалност, която съчетава знания в управленски, психологически и правен аспект със знания, свързани с осигуряване на сигурността в организациите. • СОЦИАЛНА ЛОГИСТИКА – МП – направления 5.3 и 3.7 Програмата има за цел да задоволи нарастващите потребности на обществото, публичната сфера и бизнеса от високо квалифицирани специалисти от областта на логистиката. Обучението ще бъде насочено към подготовката на специалисти с компетентности в областта на логистиката и публичната и социалната сфера, работещи в активно променяща се среда, и способни да интегрират традиционни и иновативни функции и аспекти на логистиката с потребностите на обществото. • АУТСОРСИНГ И КИБЕРСИГУРНОСТ – МП – направления 5.3 и 3.7 Програмата ще е с основен акцент върху нуждите на бизнеса от квалифицирани специалисти в областта на инженерните и компютърни науки, по-специално в киберсигурността. Учебната програма ще бъде в съответствие с настоящите тенденции за необходимостта от квалифицирани специалисти, способни да реализират самостоятелност и отговорност на своите знания, умения, лични и професионални компетентности в областта на информационната сигурност. • ГЕОПРОСТРАНСТВЕНО РАЗУЗНАВАНЕ И АНАЛИЗИ – МП-направления 5.3 и 4.4 Програмата ще бъде единствена в Източна Европа. Специалистите по геопространствено разузнаване използват редица инструменти и ресурси, за да идентифицират и оценят информацията за физическото местоположение, неговите характеристики и свързаната с тях човешка дейност. Тази информация позволява на лидерите да вземат информирани критични решения. Геопространственото разузнаване влияе на политически, военни, дипломатически, екологични и операции за възстановяване при бедствия на всяко ниво на управление. • МЕНИДЖМЪНТ И ИКОНОМИКА НА ОКОЛНАТА СРЕДА – МП –направления 5.3 и 4.4 Единствената на Балканския полуостров МП по мениджмънт и икономика на околната среда ще развива умения, необходими на днешните екологични мениджъри, политици, консултанти и учени за справяне с проблемите на околната среда на местно, регионално и глобално ниво. • РЕГИОНАЛЕН МЕНИДЖМЪНТ И ГРАДСКА ИКОНОМИКА–МП – направления 5.3 и 4.4 Единствената по рода си в Югоизточна Европа МП Регионален мениджмънт и градска икономика ще е свързана с изследване на социално-икономически проблеми с регионални или пространствени измерения посредством различни комбинации от аналитични и емпирични изследователски методи. Програмата ще предоставя задълбочени знания и умения по пространствена, междурегионална и теория на местоположението в контекста на икономическите, социалните и политическите системи., Договорена стойност: 193 280.00 , Отчетена стойност: 233 318.11
  • Дейност: РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ПРОГРАМИ С ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ, ВКЛ. ЗА ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ (1.3): Дигитализацията на висшето образование е от съществено значение за изграждането на цифрова екосистема, която да се подобри и подпомогне взаимодействието между студенти и преподаватели. Дигиталната екосистема ще позволи на организации-партньори да съсредоточат енергията си върху улесняване на работата за всички участници в образователния процес, включително и предоставяне на редица нови образователните модели. Програмите с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, ще подобрят ефективността на учебния процес в системата на висшето образование. В рамките на дейността се предвижда разработването и въвеждането на 7 програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение в направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление: • Технологично предприемачество, магистърска програма Обучението в магистърската програма ще осигури високоефективно и продуктивно интегриране на междуобластно и междунаучно ниво на нагласи, знания, умения и отношения у студентите от областта на социалните, икономическите и техническите науки. • Корпоративна сигурност, магистърска програма Обучението в дигиталната програма ще бъде насочено към усвояване на знания и умения по управление и организация на корпоративната сигурност, интелектуална собственост, национална, икономическа и социална сигурност, международна сигурност, нелоялна конкуренция, управление на риска, информационна сигурност, правни аспекти на корпоративната сигурност и други. • Социална логистика, магистърска програма Дигиталната програма ще бъде насочена към усвояване на знания и умения по логистичен мениджмънт, корпоративна социална отговорност, социалната логистика в публичния сектор, финансовия мениджмънт в социалната логистика, социално ориентираната бизнес логистика, управлението на риска в логистиката, моделирането на логистична система, логистиката при управление на кризи и други. • Аутсорсинг и киберсигурност – магистърска програма Дистанционната програма ще осигури на обучаемите на знания, умения, компетенции, които да им позволят да ръководят и управляват екипи за планирането на киберзащитата на комуникационни и информационни системи, анализиране на възможните рискове, използване на необходимите защитни средства, реакция след евентуални пробиви и усъвършенстване на текущата информационна сигурност. • Геопространствено разузнаване и анализи – магистърска програма Изучаването на геопространственото разузнаване в рамките на дигиталната програма ще обедини статистическите и аналитичните умения на студентите с география, история на разузнаването и ГИС технология. Успехът в програмата ще изисква разбиране на математическа вероятност и статистика, география, ГИС и политически науки. • Мениджмънт и икономика на околната среда - магистърска програма Дигиталното съдържание на програмата ще разглежда широк кръг от въпроси, като загубата на биологично разнообразие, устойчивото икономическо развитие и формирането на международни екологични споразумения, приложните инструменти на икономиката на околната среда, които имат значение за вземащите решения при справяне с предизвикателствата в областта на околната среда. Програмата ще научи студентите да прилагат икономически и управленски концепции и количествени методи за анализ и оценка на широк спектър от екологични проблеми и политики. • Регионален мениджмънт и градска икономика – магистърска програма Дигиталната програма ще е свързана с изследване на социално-икономически проблеми с регионални или пространствени измерения посредством различни комбинации от аналитични и емпирични изследователски методи., Договорена стойност: 256 388.00 , Отчетена стойност: 366 908.73
  • Дейност: РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ, ЕЛЕКТРОННИ РЕСУРСИ И ОБЛАЧНИ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС (1.4 и 1.5): Дейността е насочена към създаване на дигитална среда, осигуряваща непрекъсната интелектуална стимулация и възможности за електронно дистанционно обучение. В рамките на дейността ще се разработи и приложи дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии за целите на въвеждането на разработените в рамките на проекта нови учебни програми с дигитално образователно съдържание и за дистанционно обучение. Разработването и внедряването на дигиталното учебно съдържание ще се извърши от висококвалифиран екип от преподаватели от страна на ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“, който ще създаде електронните учебни ресурси за новите магистърски програми и ще ги интегрира в облачните и електронни платформи, които ще се изградят в рамките на проекта. В рамките на дейността се предвижда разработването и внедряването на електронно учебно съдържание за 7 програми в направленията 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление: Технологично предприемачество, Корпоративна сигурност, Социална логистика, Аутсорсинг и киберсигурност, Геопространствено разузнаване и анализи, Мениджмънт и икономика на околната среда, Регионален мениджмънт и градска икономика. Разработеното съдържание ще включва следните електронни елементи: - Дигитално Учебно съдържание по всяка тема – това ще включва лекции по всяко едно занятие, които ще бъдат преработени по стандарт SCORM, практически казуси, интерактивни презентации, видеа, мултимедия, онлайн викторини и др.; - Дигитален Учебник по дисциплината – изработен на електронен носител. Всяка глава/тема ще включва въведение, съдържателна част, изброени ключови думи и понятия, въпроси за самоподготовка на обучаемите, които да акцентират върху основните моменти на главата/темата, списък на използваната/препоръчителната литература, приложения и кратко представяне на автора. , Договорена стойност: 182 485.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: ЗАКУПУВАНЕ НА СОФТУЕР И/ИЛИ ИКТ ОБОРУДВАНЕ, НЕОБХОДИМИ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ И ПРОГРАМИ И ЗА ВНЕДРЯВАНЕТО НА ОБЛАЧНИ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС В ЮЗУ „НЕОФИТ РИЛСКИ“, НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ И СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ‘‘ (1.6): Дейността е насочена към закупуването на софтуер и оборудване, необходими за разработването и въвеждането на дигитално образователно съдържание и дистанционни програми по настоящия проект. В ЮЗУ „Неофит Рилски“ и НВУ „Васил Левски“ ще бъдат реализирани следните под-дейности: 1. ИЗГРАЖДАНЕ НА ДИГИТАЛНИ ЦЕНТРОВЕ За НВУ „В. Левски“ : Необходимо е да се придобие ИКТ за дигитализиране на библиотечния фонд в университета. Дигитализацията на обекти от фондовете на библиотеката (книги, каталози, албуми и други) осигурява тяхното съхранение, запазване и възможност за последващо предоставяне в мрежова среда за използване в електронен вид от студенти, преподаватели, изследователи и други лица. За дигитализиране на библиотечния фонд е необходимо придобиване на дигитален център със съответния софтуер библиотеките на НВУ „В. Левски“.....Поради изчерпване на броя на максимално допустимите символи за полето пълният текст на дейността може да бъде видян в писмо с изх. № 0404-3/23.03.2022 на РУО, прикачено в раздел 14. 2. ЗАКУПУВАНЕ НА СОФТУЕР ЗА ДИГИТАЛНИ ЦЕНТРОВЕ За НВУ „В. Левски“: Софтуерът за дигиталните центрове осигурява пълна функционалност на библиотеките, като използва модули на библиотечна система с цялостна функционалност на дейностите по обработка и отчетност на библиотечните фондове и предоставя широк набор от онлайн услуги за студентите. Чрез включените модули се предоставя възможност за постигане на бързи резултати в работата на служителите в библиотеката и съвременно обслужване на читателите. Интегрираната библиотечна система ще включва 5 (пет модула): Електронен каталог книги, Управление на дигитално съдържание, Регистрация и обслужване на читатели, .....Поради изчерпване на броя на максимално допустимите символи за полето пълният текст на дейността може да бъде видян в писмо с изх. № 0404-3/23.03.2022 на РУО, прикачено в раздел 14. 3. ИЗГРАЖДАНЕ НА ЦЕНТЪР ЗА ON-LINE ВИДЕООБУЧЕНИЕ Центърът дава възможност за аудио и видео връзка между студента и преподавателя, използване на виртуална бяла дъска, възпроизвеждане на аудио и видео файлове към уроците, както и опция за чат и споделяне на файлове между участниците. В допълнение, само за водещия партньор по проекта ЮЗУ „Неофит Рилски“ е предвидено центровете да позволяват създаване на собствено дигитално видео образователно съдържание, като лекции, презентации, дискусии, упражнения и др. и съответно тяхната видео обработка и монтаж, както и закупуването на софтуер за центровете за on-line видео обучение, с което да се осъществяват описаните дейности. За нуждите на СУ „Св. Климент Охридски“ ще бъде рализирано: 1. ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЛАЧНО-БАЗИРАНА ПЛАТФОРМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО Платформата ще позволява да се използват и споделят много одобрени ресурси с други преподаватели в световен мащаб и ще поддържа и смесено обучение. На разположение на преподавателите ще има удобства за видеолекции с добро качество, ползващи се с предимствата на виртуалната класна стая. Вградените инструменти за създаване на курсове ще помагат при създаването на учебен курс и съдържание. За студентите платформата ще предлага интуитивно пространство за дискусии, където те да могат да общуват със своите преподаватели и състуденти. 2. СЪЗДАВАНЕ НА МОБИЛНО ПРИЛОЖЕНИЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС Мобилното приложение ще бъде специално създадено за целите на СУ „Св. Климент Охридски“ по модела на най-реномираните университети в световен мащаб, както и ще опрости придобиването на информация от студентите и преподавателите, която е необходима за осъществяването на ефективен образователен процес. В приложението ще се съдържат данни за: учебна програма, изпити, оценки, новини и събития, кариерен център, библиотека, факултетен студентски съвет, резервиране на зали, функционалност за запазване на час с възможност да се задават въпроси към преподавателите и те да отговарят в реално време., Договорена стойност: 1 105 216.00 , Отчетена стойност: 1 029 483.60
  • Дейност: ОБУЧЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ ОТ ЮЗУ „НЕОФИТ РИЛСКИ“, НВУ ''ВАСИЛ ЛЕВСКИ'' И СУ ''СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ'' В БЪЛГАРИЯ (2.1): Дейността предвижда обучения за преподавателите от ЮЗУ „Н. Рилски“, НВУ ''В.Левски'' и СУ ''Св.Климент Охридски'' с цел придобиване и усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология и придобиване и усъвършенстване на дигитални умения, вкл. използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии. Обученията по чужд език ще спомогнат за включването на по-голям брой преподаватели в краткосрочни специализации в асоциираните партньори, както и в изходящите мобилности с цел обучение, преподаване и научноизследователска дейност. Уменията по чужд език са от голямо значение за процеса на разработване на съвместни учебни програми с асоциираните партньори. За да бъдат по-гъвкави в методите си на преподаване и предвид нуждата от смесени форми на обучение – присъствена и онлайн, в проекта са предвидени обучения, както за повишаване на дигиталните умения, така и за работа с уеб-базирани образователни технологии. Те ще допринесат за повишаване на оценката на двете ВУ в област „Дигитална трансформация и способност“ на инструмента HEInnovate. За преподавателите на ЮЗУ „Н. Рилски са предвидени следните обучения: 1. ЕЗИКОВИ КУРСОВЕ - Базисен курс по английски език I-во ниво (продължаващо -160 ч) - Базисен курс по английски език II-ро ниво (продължаващо-80 ч) - Курсове по професионална терминология на английски (интензивно-24 ч).Те ще включват следните модули: o професионална терминология на английски език в областта на ИКТ o професионална терминология на английски език в областта на икономическите науки 2. ИНТЕНЗИВНИ ОБУЧЕНИЯ (ПО 24 ЧАСА) ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ДИГИТАЛНИТЕ УМЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ: o курсове по използване на съвременни дидактически средства o курсове по подготовка на материали в електронен формат o курсове по използване на облачни технологии в обучението o курсове по използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение o курсове по създаване на видеоклипове и учебни филми За преподавателите в НВУ „В. Левски“ са предвидени следните обучения: 1. ЕЗИКОВИ КУРСОВЕ: - Базисен курс по английски език I-во ниво (продължаващо -160 ч) - Базисен курс по английски език II-ро ниво (продължаващо -80 ч) - Курсове по професионална терминология на английски език (интензивно -24 ч.).Те ще включват следните модули: o професионална терминология на английски език в областта на ИКТ o професионална терминология на английски език в областта на икономическите науки 2. ИНТЕНЗИВНИ ОБУЧЕНИЯ (ПО 24 ЧАСА) ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ДИГИТАЛНИТЕ УМЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ: - курсове по използване на съвременни дидактически средства - курсове по подготовка на материали в електронен формат - курсове по използване на облачни технологии в обучението - курсове по използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение - курсове по създаване на видеоклипове и учебни филми За преподавателите в СУ „Св. Климент Охридски“ са предвидени следните обучения: 1. ИНТЕНЗИВНИ ОБУЧЕНИЯ (ПО 24 Ч.) ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ДИГИТАЛНИТЕ УМЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ • курсове по Предприемачество • курсове по професионална терминология на английски език в областта на информационните и комуникационни технологии в икономическите науки • курсове по професионална терминология на английски език в областта на икономическите науки • курсове по използване на съвременни дидактически средства за преподаватели • курсове по подготовка на материали в електронен формат • курсове по използване на облачни технологии в обучението • курсове по използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение • курсове по създаване на видеоклипове и учебни филми 2. ПРОДЪЛЖАВАЩИ ОБУЧЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ С ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ 80 АКАДЕМИЧНИ Ч. • курс GIS • курс Регонални изследвания • курс Екосистемни услуги 3. ПРОДЪЛЖАВАЩИ ОБУЧЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ С ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ 160 АКАДЕМИЧНИ Ч. • курс GIS • курс Remote Sensing Дейността ще се изпълнява от кандидата и партньора – висши училища при условията на режим „не помощ“., Договорена стойност: 220 320.00 , Отчетена стойност: 163 800.00
  • Дейност: ПРОВЕЖДАНЕ НА КРАТКОСРОЧНИ СПЕЦИАЛИЗАЦИИ В АСОЦИИРАНИТЕ ПАРТНЬОРИ (2.2): Дейността предвижда провеждането на краткосрочни специализации на преподаватели на ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ «Васил Левски» и СУ «Св. Климент Охридски» в асоциираните партньори по проекта – Академията за сухопътни войски "Николае Балческу" в Сибиу, Университет “Спиру Харет” Букурещ и Технически Университет по Строително Инженерство Букурещ -ТУСИБ. Краткосрочните специализации в асоциираните партньори ще представляват мобилност с цел преподаване на преподаватели от участващите в проекта български висши училища (кандидат и партньори) в чуждестранните асоциирани партньори, които са удостоени с харта за висше образование „Еразъм“. Предвидените специализации са в областта на киберсигурността, ИКТ логистиката, аутсорсинга, регионалния мениджмънт и опазването на околната среда и технологичното предприемачество и са с продължителност 2 седмици или 1 месец. В двуседмичните специализации ще се включат 50 преподаватели от ЮЗУ, 30 преподаватели от НВУ и 16 преподаватели от СУ „Климент Охридски“. В едномесечната специализация ще вземат участие 4 преподаватели от СУ „Климент Охридски“. Участниците ще бъдат подбрани чрез механизъм за избор на представители на целевите групи. Те ще получат удостоверения или сертификати от асоциираните партньори, при които са проведени специализациите за успешно приключване. Целта на специализациите е придобиване и усъвършенстване от страна на преподавателите на дидактически знания и умения; чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология; дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии и умения за „проблемно базирано“ преподаване. Това ще даде възможност с помощта на придобитите компетентности, преподавателите да въведат в ежедневната си работа иновативни методи и похвати на преподаване. Преподавателската дейност в рамките на мобилността ще включва минимум 4 часа преподаване седмично (вкл. съвместно преподаване). Минималният брой на учебните часове за непълна седмица ще бъде пропорционален на продължителността на тази седмица. За преподавателите от трите ВУ – партньори по проекта, участието в краткосрочни специализации е необходимо и важно, тъй като съвременното образование изисква преподавателите непрекъснато да актуализират и усъвършенстват знанията, уменията, компетентностите си, да се запознават с новости в образованието и в методиката на преподаване на европейско и световно ниво. Краткосрочните специализации ще доведат до повишаване качеството на работата със студентите и ще мотивират за професионално изпълнение на задачите. , Договорена стойност: 449 368.00 , Отчетена стойност: 446 140.00
  • Дейност: МУЛТИПЛИЦИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ПРОВЕДЕНИТЕ КРАТКОСРОЧНИ СПЕЦИАЛИЗАЦИИ ЧРЕЗ СПОДЕЛЯНЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ МЕЖДУ БЪЛГАРСКИТЕ ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА, УЧАСТВАЩИ В ПРОЕКТА (2.3): Дейността предвижда обучение на студентите от ВУ кандидат, от преподаватели на партньорите, и обратно с цел мултиплициране на резултатите от предходната дейност 6. В изпълнението на дейността ще бъдат включени единствено преподаватели, които в рамките на проекта са завършили краткосрочна специализация в чужбина (мобилност с цел преподаване) в асоциирания партньор. Дейността ще включва осъществяване на обучения на студенти в университетите партньори по проекта от професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление, включени в проектното предложение. Преподавателската дейност ще представлява еднодневни обучения по 4 часа или няколкодневни обучения с продължителност минимум 4 часа преподаване седмично. Предвижда се прилагането на иновативни методи на преподаване, както и ИКТ-базирани иновационни образователни технологии, усвоени по време на специализациите. Темите ще бъдат свързани с развиването на предприемачески умения у студентите, като ще се използва метода на проблемно-базирано обучение. По този начин студентите ще имат възможността да изучават даден въпрос или тема в контекста на комплексни, многостранни и реални проблеми от реалния живот. За целта ще бъдат осигурени различни източници на информация, насоки и инструкции към студентите, така че те да овладеят знания и да развият умения за самостоятелно анализиране и решаване на проблемно-базирани казуси. В рамките на дейността е предвидено да вземат участие студентите от всички образователни и квалификационни степени и специалности по професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление, включени в проектното предложение, като с приоритет ще се ползват студентите от новите специалности, разработени в рамките на проекта., Договорена стойност: 124 354.80 , Отчетена стойност: 93 135.24
  • Дейност: КАРИЕРНО КОНСУЛТИРАНЕ И ОРИЕНТИРАНЕ НА СТУДЕНТИ (3.1): Дейността е насочена към подобряване на процеса по кариерно консултиране и ориентиране на студентите, обучаващи се в трите ВУ и е насочена към подкрепа за успешна реализация на пазара на труда, в това число изграждане на лична самооценка, определяне на възможни алтернативи за бъдещо развитие, помощ при съставяне на документи за кандидатстване за работа, насоки за добро представяне на интервю и др. Водещият партньор по проекта ЮЗУ „Неофит Рилски“ ще изгради и за трите организации-партньори ЕДИННА СИСТЕМА ЗА ПРОСЛЕДЯВАНЕ НА РЕАЛИЗАЦИЯТА НА СТУДЕНТИТЕ, които се обучават в новите учебни програми, разработени в рамките на проекта. Изграждането и поддържането на система за проследяване на професионалната реализация на реализацията на студенти, завършили съвместните програми, включително в случаите, когато те намират работа в друга държава, ще подпомогне за подобряване качеството на висшето образование, включително да се оцени до каква степен висшето образование отговаря на изискванията на пазара на труда. Данните от системите ще подпомагат управлението на политиките по образование в трите ВУ, а също и професионално ориентиране на кандидат студентите. Тези информация ще се използва и за оценка на качеството на образователния процес. Единната система ще предоставя информация за всички съвместни програми (минали, настоящи и планирани) и студентите участващи в тях. Ще предоставят данни за реализацията на участващите студенти. В рамките на системата ще бъде създаден регистър на бившите възпитаници, както и инструмент за проследяване на тяхната професионална реализация. Системата ще включва механизъм за контакт с бившите възпитаници за подпомагане на обучението в практически аспект – чрез технически средства и контакт с бизнеса. Изградената система ще повиши качеството на университетските дейности за по-добра реализация на студентите в съответствие с критериите в рейтинговата система за висшите училища на МОН. Дейността включва също така организиране и провеждане на общо 9 КАРИЕРНИ БОРСИ, както следва: 3 кариерни борси в ЮЗУ „Неофит Рилски“, 3 кариерни борси в НВУ „Васил Левски“ и 3 кариерни борси в СУ „Св. Климент Охридски“. Кариерните борси ще дадат възможност на студентите, които търсят кариерно развитие в областта на технологичното предприемачество, аутсорсинга, киберсигурността, корпоративната сигурност и социалната логистика, да се срещнат с компаниите - лидери в секторите ИТ, комуникации и аутсорсинг и да открият своето ново работно място или възможност за стажантска програма. В рамките на кариерните борси студентите ще се запознаят лично с представителите на компании от различни отрасли и ще разширят професионалните си контакти, пропускайки дългия процес по подбор на персонал. Целта на дейността е подпомагане на професионалното ориентиране на студентите и изграждането на по-добре съобразено с трудовия пазар качествено образование, което на свой ред ще стимулира растежа, иновациите и конкурентоспособността в икономиката. Проследяването на професионалната реализация на висшистите има за цел увеличаване на подробните и съпоставими данни за заетостта им и социалните резултати от тяхното образование. Целта е да се помогне на младите хора да направят информиран избор, а на университетите — да подобрят изготвянето на образователните си програми. , Договорена стойност: 352 000.00 , Отчетена стойност: 341 040.00
  • Дейност: СЪЗДАВАНЕ НА МРЕЖИ ОТ КАРИЕРНИ ЦЕНТРОВЕ В ПАРТНИРАЩИТЕ БЪЛГАРСКИ ВИСШИ УЧИЛИЩА (3.2): В рамките на настоящата дейност ще бъдат изградени кариерни центрове на територията на ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и Геолого-географския факултет на Софийски университет „Св. Климент Охридски“, които ще бъдат интегрирани в единна информационна мрежа. Дейността ще обхваща студентите, обучаващи се в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление и ще се осъществи съвместно от организациите- партньори по проекта. Кариерните центрове ще бъдат създадени, посредством разработването на уеб-базирана платформа за връзка между работодатели и студенти, която от една страна ще осигури на бизнеса липсващите в момента достатъчно квалифицирани специалисти, а от друга- ще намали безработицата сред младите хора. Кариерните центрове ще следят движението на пазара на труда посредством разработване и управление на база данни за потенциални работодатели, за конкретни позиции, за стажантски програми, за постоянна работа, за почасова работа, за работа по проекти или по конкретни задания, информация за фирмени представяния и семинари и др. Това ще позволи на работодателите да осъществяват контакт със студентите още по време на следването им, да им предоставят възможност за стаж и в да привлекат най-добрите от тях на постоянна работа. Студентите ще могат да придобият практически умения и компетентности, свързани с работа по реалните проблеми на индустрията и бизнеса. Мрежата от кариерни центрове на трите ВУ ще предоставя услуги, насочени както към кариерно планиране, свързано с идеите за учене през целия живот, взимане на решения, управление на редица събития и роли, което формира кариерата на студента и подпомага постигането на неговите цели, избор на професия, така и към: – кариерно обучение, подпомагащо студентите да развиват своето себепознание, да придобият познания за света на заетостта, професиите и възможностите за обучение и да формира у тях нагласи и способности за справяне на съвременния пазар на труда, при взимането на кариерни решения; – кариерно образование, препращащо към организираното теоретично и практическо обучение, в резултат на което студентите ще развиват знания и умения, необходими за планиране на кариерата, и формират нагласи, готовност за учене през целия живот; – кариерно консултиране, подкрепящо взимането на информирани решения по отношение развитието на собствената кариера. Темите, които се обхващат по време на процеса, са свързани предимно с избора на професия, обучение, заетост; – посредничество при предоставяне на кариерна информация – структурирани данни относно образованието, пазара на труда, професиите и връзките помежду им. Основните цели на мрежата от кариерни центрове към трите университета са предоставянето на ефективни услуги, свързани с кариерното ориентиране и развитие, съдействието за успешна професионална реализация на студентите и завършилите университетите, както и създаване на система за комуникации с възпитаниците на ВУ, която да работи за утвърждаване репутацията на университетите и повишаването на рейтинга им в Рейтинговата система на МОН. Мрежата от кариерни центрове ще се превърне в един от основните стимули за ефективна комуникация между бизнеса (и неправителствения сектор), трите университета и студентите. , Договорена стойност: 350 000.00 , Отчетена стойност: 349 200.00
  • Дейност: ОРГАНИЗИРАНЕ НА СТУДЕНТСКИ КЛУБОВЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОБУЧЕНИЯ ЗА СТУДЕНТИТЕ, НАСОЧЕНИ КЪМ РАЗВИТИЕ НА ПРЕДПРИЕМАЧЕСКИ УМЕНИЯ, ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ И ДИГИТАЛНА КРЕАТИВНОСТ (3.3.): В рамките на настоящата дейност, организации- партньори по проекта предвиждат формиране на студентски клубове на територията на трите висши училища, посредством които да бъдат организирани и проведени разнообразни уъркшопи, дискусии, ролеви игри и други с цел разработване на лични професионални планове за реализация, усвояване на уменията, необходими в процеса за търсене на работа, умения за дебатиране, работа в екип, решаване на конфликти и реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и други, което да подпомогне студентите за адекватна реализация на пазара на труда. Всяка от организациите-партньори ще организира по три студентски клуба, с различна тематична насоченост. В рамките на клубовете ще бъдат проведени допълнителни обучения на студенти за развитие на техните предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност, с продължителност 40 часа за всяко обучение. ЗА СТУДЕНТИТЕ В ЮЗУ „НЕОФИТ РИЛСКИ“ СА ПРЕДВИДЕНИ: - Обучения за предприемачески умения (40 часа; брой обучаеми - 300 студенти; място на провеждане – ЮЗУ „Неофит Рилски“, гр. Благоевград) Обученията по предприемачески умения ще спомогнат за повишаване на оценката на университета в инструмента HEInnovate по отношение на област „Предприемаческо преподаване и обучение“. - Обучение за презентационни умения (40 часа; брой обучаеми - 300 студенти; място на провеждане – ЮЗУ „Неофит Рилски“, гр. Благоевград) - Обучение за умения за дигитална креативност -(40 часа; брой обучаеми - 300 студенти; място на провеждане – ЮЗУ „Неофит Рилски“, гр. Благоевград) ЗА СТУДЕНТИТЕ В НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ СА ПРЕДВИДЕНИ: - Обучения за предприемачески умения (40 часа; брой групи – 7; брой обучаеми в група – 10; място на провеждане –НВУ „В. Левски“ Обученията по предприемачески умения ще спомогнат за повишаване на оценката на университета в инструмента HEInnovate по отношение на област „Предприемаческо преподаване и обучение“. - Обучение за презентационни умения (40 часа; брой групи – 7; брой обучаеми в група – 10; място на провеждане –НВУ „В. Левски“ - Обучение за умения за дигитална креативност (40 часа; брой групи – 7; брой обучаеми в група – 10; място на провеждане –НВУ „В. Левски“. ЗА СТУДЕНТИТЕ В СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“ СА ПРЕДВИДЕНИ: - Обучения за предприемачески умения (40 часа; брой обучаеми - 90 студенти; място на провеждане – СУ „Св. Климент Охридски“) Обученията по предприемачески умения ще спомогнат за повишаване на оценката на университета в инструмента HEInnovate по отношение на област „Предприемаческо преподаване и обучение“. - Обучение за презентационни умения (40 часа; брой обучаеми - 90 студенти; място на провеждане – СУ „Св. Климент Охридски“) - Обучение за умения за дигитална креативност -(40 часа; брой обучаеми - 90 студенти; място на провеждане – гр. София) - Обучителен курс по Географски информационни системи – 40 часа; брой обучаеми - 90 студенти; място на провеждане- СУ „Св. Климент Охридски“); - Обучителен курс по Remote Sensing - 40 часа; брой обучаеми - 90 студенти; място на провеждане - СУ „Св. Климент Охридски“). , Договорена стойност: 93 600.00 , Отчетена стойност: 82 800.00
  • Дейност: РАЗВИТИЕ НА МЕКИ УМЕНИЯ У СТУДЕНТИТЕ, ЧРЕЗ ОРГАНИЗИРАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ СТУДЕНТСКИ ОБУЧЕНИЯ, ПРОВЕЖДАНЕ НА КАРИЕРНИТЕ АКСЕЛЕРАТОРИ И СТУДЕНТСКИ СЪСТЕЗАНИЯ (3.4.): Настоящата дейност е насочена към създаване на уменията на студентите за намиране на работа, в т.ч. умения за дебатиране, работа в екип, решаване на реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и др., посредством организиране на различни събития за студентите от целевата група от включените в проекта направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление. В рамките на дейността се предвижда се да бъдат организирани 3 еднодневни кариерни акселератора в ЮЗУ „Неофит Рилски“, 3 в НВУ „Васил Левски“ и 3 в СУ “Св. Климент Охридски“, в които ще вземат участие общо 360 студенти (по 40 студенти във всеки един от акселераторите). Посредством провеждането на кариерните акселератори студентите ще се научат как да анализират силните си страни, да напишат впечатляваща автобиография и да създадат открояващ се профил в LinkedIn; да разработят план на мечтаната кариера; да изберат подходящата за квалификацията си работа и да се подготвят за интервю. Ще имат възможност да направят „пробни“ интервюта с представители на различни компании и при добро представяне да получат директно предложение за работа. Общо участващи студенти – 360. Като резултат на обученията, проведени в рамките на дейност 10 от настоящия проект, организациите-партньори ще организират и проведат състезания за студентски бизнес идеи. ЮЗУ „Неофит Рилски“ ще организира и проведе общо шест състезания, НВУ „Васил Левски“- 3 и СУ „Св. Климент Охридски“-3, в рамките на които студентите ще имат възможност да демонстрират придобитите знания и умения по време на обученията по предприемачество, презентационни умения, дигитална креативност и ГИС. Състезанията ще се проведат във формат за малки екипи от по 5 човека, в които студентите ще работят върху своя бизнес идея, като през последния ден ще трябва да я презентират пред компетентно жури от представители на работодатели от региона. Идеите ще бъдат оценявани и класирани по критерии като иновативност, практическа приложимост, презентация, потенциал за доразвиване и превръщане в пазарен продукт. Организациите-партньори предвиждат провеждане и на 1 допълнително тридневно обучение за студентите във всяко от ВУ, насочено към повишаване на уменията и квалификацията на студентите на тема „Създаване на иновации, защита на интелектуалната собственост и на трансфер на технологии в партньорство с бизнеса“. Целта на обучението е студентите да изградят умения за провеждане на научни изследвания, създаване на иновации и осъществяване на технологичният им трансфер за пазарна реализация. Също така ще развият компетенции как да превърнат създадените иновации във възможности за партньорства с бизнеса, как да създадат нови високотехнологични предприятия и как успешно да развият предприемаческия си потенциал. Обучението ще включва следните модули: Модул 1 - Трансфер на технологии – същност, характеристики Модул 2 – Страни, функции и цикъл на технологичния трансфер Модул 3 - Дифузия на иновациите Модул 4 - Търговски и нетърговски трансфер на технологии Модул 5- Проектен цикъл и управление на иновативни проекти Модул 6 - Партньорство с бизнеса Модул 7 – Интелектуална собственост- същност и защита Дейността предвижда и провеждането на 3 събития под наслов Hack the Earth, които ще представляват мащабни международни форуми, включващи конференции, хакатони, дискусии, кръгли маси и изложения. Всяко ще бъде с продължителност 7 дни и ще включва 300 студенти. На събитията ще бъдат поканени учени от българската и международната научни общности. Целта на събитията е да дадат на студентите възможността да се запознаят с най-новите технологии за наблюдения на Земята и под менторството на експертите да достигнат до нови технологични решения - идеи, продукти и услуги. Панелите на Хакатоните ще бъдат, както следва–1. Създаване на "Умни" градове; 2. Мониторинг на Черноморския регион; 3.Електронно управление чрез геопространствени данни и изкуствен интелект., Договорена стойност: 584 760.00 , Отчетена стойност: 505 378.80
  • Дейност: ИЗХОДЯЩА МОБИЛНОСТ НА СТУДЕНТИ, ДОКТОРАНТИ, ПОСТДОКТОРАНТИ, СПЕЦИАЛИЗАНТИ, МЛАДИ УЧЕНИ, ИЗСЛЕДОВАТЕЛИ И УЧЕНИ, В Т.Ч. МОБИЛНОСТ ЗА ОБУЧЕНИЕ И МОБИЛНОСТ ЗА НАУЧНОИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ (3.5): Настоящата дейност предвижда провеждането на изходяща мобилност на студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени от трите висши училища-партньори, която се основава на база механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта, подробно описан в секция 11 на формуляра за кандидатстване. С оглед спецификата на потребностите на целевите групи, изходящата мобилност е обособена в 2 групи според нуждите на допустимите участници: А. Мобилност за обучение на студенти и докторанти; Б. Мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени. А. ИЗХОДЯЩА МОБИЛНОСТ ЗА ОБУЧЕНИЕ НА СТУДЕНТИ И ДОКТОРАНТИ Предвидено е да бъде осъществена при румънските асоциирани партньори по проекта – Академията за сухопътни войски "Николае Балческу" в Сибиу,“Спиру Харет” Букурещ и Технически Университет по Строително Инженерство Букурещ -ТУСИБ, които са удостоени с харта за висше образование „Еразъм“. Академията на сухопътните войски "Николае Балческу" е център за върхови постижения в областта на образованието и научните изследвания с три основни факултета– Военно управление, Военни науки, Икономически и административни науки. Техническият Университет по Строително Инженерство Букурещ е регионален център за постижения в образованието и научните изследвания в областта на строителството и допринася за консолидирането на ролята на строителното инженерство в обществото на бъдещето, а “Спиру Харет” Букурещ е най-големият и модерен частен университет в Румъния По време на мобилността, студентите и докторантите ще провеждат голяма част от обучителната си дейност в основните факултети на асоциираните партньори. Докторантите ще могат да правят различни изследвания, да събират и анализират различни данни и информация, да ползват неограничения библиотечен потенциал на румънските университети, с което да обогатят своите дисертационни трудове и научни разработки. Студентите от ЮЗУ „Неофит Рилски“ и НВУ „Васил Левски“ ще участват в 4-месечна мобилност, а студентите и докторантите от СУ „Св. Климент Охридски“ ще участват в 3-месечна мобилност, като кредитите, придобити в резултат от тях, ще бъдат признати и от кандидата и от партньорите по проекта. За ЮЗУ в 4-месечна изходяща мобилност ще участват 50 студенти. За НВУ в 4-месечна изходяща мобилност ще участват 15 студенти. За СУ в 3-месечна изходяща мобилност ще участват 20 студенти и 5 докторанти. Периодът на обучение в чужбина ще бъде част от учебната програма на студентите за придобиване на образователно-квалификационна степен. Изходящата мобилност за обучение е планирано да се отнася до всяка тематична област или академична дисциплина от учебната програма на студента/докторанта. ИЗХОДЯЩА МОБИЛНОСТ ЗА ОБУЧЕНИЕ, ПРЕПОДАВАНЕ И НАУЧНОИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ НА ПОСТДОКТОРАНТИ, СПЕЦИАЛИЗАНТИ, МЛАДИ УЧЕНИ, ИЗСЛЕДОВАТЕЛИ И УЧЕНИ. Изходящата мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени ще бъде с цел обучение и обмяна на опит, преподаване, изпълнение на научноизследователски задачи, като участие в научни конференции и други. Предвидено е 20 представители на ЮЗУ „Неофит Рилски“ да вземат участие в 3 месечна мобилност, както следва: - 10 постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи или учени ще участват в мобилност с цел преподаване; - 10 постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи или учени ще участват в смесена мобилност (в т.ч 16 дни физическа и 76 дни виртуална). Предвидено е 6 представители на НВУ „Васил Левски“ да вземат участие в 3 месечна в смесена мобилност (в т.ч 16 дни физическа и 76 дни виртуална). Виртуалната част е планирана с цел преодоляване на риска за прекъсване на мобилността поради влошена епидемиологична ситуация., Договорена стойност: 542 573.00 , Отчетена стойност: 465 342.00
  • Дейност: ВХОДЯЩА МОБИЛНОСТ ЗА ПРЕПОДАВАНЕ: ПРИВЛИЧАНЕ НА ЧУЖДЕСТРАННИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ (3.6): Дейността предвижда входяща мобилност на чуждестранни преподаватели с цел преподаване на студенти от българските висши училища, включени в проекта. Входящата мобилност за преподаване ще бъде осъществена от преподаватели от чуждестранните асоциирани партньори - Академията за сухопътни войски "Николае Балческу" в Сибиу, Университет “Спиру Харет” Букурещ и Технически Университет по Строително Инженерство Букурещ -ТУСИБ. Асоциираните партньори управляват центрове за върхови постижения в областта на образованието и научните изследвания и разполагат с висококвалифицирани учени и специалисти в сферата на социалните, природните и икономическите науки. Те ще проведат специализирани обучения в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление, които ще бъдат съчетани с възможност за повишаване на знанията и уменията по предприемачество на българските студенти. Обученията ще бъдат с ясно изразен интердисциплинарен характер, което ще позволи изучаване едновременно на всички взаимовръзки между отделните научни области в сферата на предприемачеството, корпоративната сигурност и киберсигурност, аутсорсинга, геопространствените анализи, регионалния мениджмънт и градската икономика, както и на практическата им приложимост. По време на входящата мобилност ще бъде поставен акцент и върху уменията за работа в екип на студентите, уменията им за решаване на по-сложни проблеми и способността им за колаборация, изграждане на критично мислене, инициативност, гъвкавост и други меки умения, които са така необходими в XXI век и професиите на бъдещето. Използваните методи на преподаване ще поощряват изследователския подход в обучението. Това, от своя страна, ще повиши творческите и дигиталните умения, уменията за справяне в различни ситуации на студентите. Обученията ще се проведат със студенти от специалности „Технологично предприемачество“, Аутсорсинг и киберсигурност“, „Социална логистика“, „Корпоративна сигурност“ „Регионален мениджмънт и градска икономика“, „Мениджмънт и икономика на околната среда“ и „Геопространствено разузнаване и анализи“. Предвижда се 3-месечна входяща мобилност на общо 19 чуждестранни преподаватели, като съответно 15 от тях при ЮЗУ „Неофит Рилски“, 2 чуждестранни преподаватели в НВУ „В. Левски“ и 2 чуждестранни преподаватели при партньора СУ „Св. Климент Охридски“. , Договорена стойност: 84 702.00 , Отчетена стойност: 83 626.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: Национален военен университет "Васил Левски", Договорена стойност по проекта*: 903 507.00 , Отчетена стойност: 578 361.07
  • Партньор: СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ.КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ", Договорена стойност по проекта*: 932 347.68 , Отчетена стойност: 440 798.88
Изпълнители
  • Изпълнител: КАНТЕК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 82 687.20 , Отчетена стойност**: 82 687.20
  • Изпълнител: БАКЪРСУЕЙ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 39 298.80 , Отчетена стойност**: 39 298.80
  • Изпълнител: ЕВРОКОНСУЛТАНТС БЪЛГАРИЯ С.А. АД, Договорена стойност по проекта*: 43 920.00 , Отчетена стойност**: 43 920.00
  • Изпълнител: РИН КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 128 280.00 , Отчетена стойност**: 128 280.00
  • Изпълнител: КОРЕКТ КОНСУЛТИНГ ГРУП ООД, Договорена стойност по проекта*: 138 120.00 , Отчетена стойност**: 138 120.00
  • Изпълнител: ИТА ИНЖЕНЕРИНГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 657 550.80 , Отчетена стойност**: 657 550.80
  • Изпълнител: РС-ТМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 22 320.00 , Отчетена стойност**: 22 320.00
  • Изпълнител: Център за наука, иновации и технологии ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 472 800.00 , Отчетена стойност**: 472 800.00
  • Изпълнител: А1 България ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 51 885.60 , Отчетена стойност**: 51 885.60
  • Изпълнител: Ентърпрайз Комюникейшънс Груп ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 568 200.00 , Отчетена стойност**: 568 800.00
  • Изпълнител: СПЕЦИАЛИЗИРАНИ БИЗНЕС СИСТЕМИ АД, Договорена стойност по проекта*: 19 440.00 , Отчетена стойност**: 19 440.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в различни форми на мобилност, които са с повишена квалификация и умения и по-добра реализация, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 126.00 , Достигната стойност: 130.00
Индикатор 2 Брой студенти, записани в курсове, преподавани съвместно от български висши училища, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 248.00 , Достигната стойност: 248.00
Индикатор 3 Студенти, обучаващи се в технически специалности, от включените в дейности по ОП, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 41.00 , Достигната стойност: 80.00
Индикатор 4 Млади учени до 34 г. вкл., получили подкрепа по ОП за дейности в сферата на НИРД (GOVERD плюс HERD), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 26.00 , Достигната стойност: 8.00
Индикатор 5 Брой въведени съвместни учебни програми за обучение на чужд език с чуждестранни висши училища/чуждестранни научни организации/ чуждестранни специализирани клиники, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 5.00
Индикатор 6 Висши училища, участващи в изграждането на обща информационна мрежа на кариерните центрове, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 7 Лица на възраст 25-64 години, участващи в продължаващо обучение и надграждане на знания, умения и компетентности по ОП, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 190.00 , Достигната стойност: 190.00
Индикатор 8 Повишен рейтинг по отношение на включените в операцията професионални направления за съответните висши училища кандидати и партньори, измерен при актуализация на рейтинга на висшите училища през годината, следваща годината на окончателно приключване на проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 9 Брой въведени съвместни учебни програми с партниращи български висши училища, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 7.00
Индикатор 10 Брой студенти, получили подкрепа за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 460.00 , Достигната стойност: 430.00
Индикатор 11 Студенти, записани в курсове, преподавани чрез дигитално образователно съдържание, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 181.00
Индикатор 12 Брой споделени преподаватели между партниращите български висши училища, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 45.00 , Достигната стойност: 44.00
Индикатор 13 Дял на младите учени до 34 г. вкл., които участват в дейностите по ОП сред заетите в НИРД (GOVERD плюс HERD), Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 6.67
Индикатор 14 Дял на преподавателите, преминали краткосрочни специализации в асоциираните партньори в чужбина по настоящата процедура, които са останали на работа във висшето училище – кандидат/партньор 6 месеца след приключване на процедурата, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 15 Брой преподаватели, успешно преминали програми за входяща мобилност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 19.00 , Достигната стойност: 19.00
Индикатор 16 Дял на студентите, записани в курсове на чужд език, преподавани съвместно с чуждестранни висши училища, подкрепени по процедурата, които са преминали в по-горен курс, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 98.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 17 Преподаватели във висши училища, включени в програми за повишаване на квалификацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 120.00 , Достигната стойност: 168.00
Индикатор 18 Дял на признатите кредити за обучение, от общия брой придобити кредити от проведена мобилност за обучение по настоящата процедура, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 100.00
Индикатор 19 Дял на студентите, записани в курсове, преподавани чрез дигитално образователно съдържание, подкрепени по ОПНОИР, които са преминали в по-горен курс, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 98.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 20 Брой студенти в технически науки, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 190.00 , Достигната стойност: 72.00
Индикатор 21 Дял на студентите, записани в курсове, преподавани съвместно от български висши училища, подкрепени по процедурата, които са преминали в по-горен курс, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 98.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 22 Брой въведени нови програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 7.00
Индикатор 23 Висши училища, участващи в мерки за оптимизация на професионалните направления и на институционалната мрежа, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 100.00
Индикатор 24 Студенти включени в програми за мобилност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 85.00 , Достигната стойност: 72.00
Индикатор 25 Кариерни центрове, които са получили подкрепа за проследяване на реализацията на завършилите в първата година след дипломирането, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 26 Брой студенти, записани в курсове на чужд език, преподавани съвместно с чуждестранни висши училища, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 38.00 , Достигната стойност: 40.00
Индикатор 27 Висши училища, включени в инициативата HEInnovate, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 28 Дял на преподавателите във висши училища от включените в дейности по ОП, получили удостоверение за успешно премината програма за повишаване на квалификацията, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 100.00
Индикатор 29 Брой млади преподаватели (до 34 г. вкл.), завършили краткосрочни специализации в чужбина и/или обучения в България, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30.00 , Достигната стойност: 21.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 4 576 189.73 BGN
БФП 4 576 189.73 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 4 576 189.73 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ДНА- Софтуер за нуждите Дигитален център, на територията на НВУ „Васил Левски“ , гр. Велико Търново, Прогнозна стойност: 27 216.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на ДНА софтуер за нуждите на дигитален център на територията на НВУ "Васил Левски" гр. В. Търново
    Изпълнител: РС-ТМ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 22 320.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ДНА- Софтуер за нуждите СУ „Св. Климент Охридски“, гр. София по две обособени позиции, Прогнозна стойност: 204 000.00
  • Обособена позиция 1: Облачно-базирана платформа за управление на обучението
    Изпълнител: Център за наука, иновации и технологии ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 145 200.00
  • Обособена позиция 2: Мобилно приложение за управление на образователния процес
    Изпълнител: Център за наука, иновации и технологии ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 50 400.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ДНА- Софтуер за нуждите Център за on-line видеообучение и дигитален център, на територията на ЮЗУ „Неофит Рилски“, гр. Благоевград, Прогнозна стойност: 50 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ИКТ оборудване за нуждите на Дигитални центрове на територията на НВУ „В. Левски“, гр. Велико Търново , Прогнозна стойност: 86 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на Доставка на ИКТ оборудване за 2 броя дигитални центрове на територията на НВУ "Васил Левски" гр. В. Tърново по проект BG05M2OP001-2.016-0005 "Модернизация на Югозападен университет "Неофит Рилски" гр. Благоевград, Национален военен университет "Васил Левски" – гр. Велико Търново и Софийски университет "Св. Климент Охридски" – гр. София, в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4. Науки за земята и 3.7. Администрация и управление", финансиран от Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове
    Изпълнител: КАНТЕК ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 82 687.20
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ИКТ оборудване на територията на СУ „Св. Климент Охридски“ , Прогнозна стойност: 20 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на Сървър за онлайн образователна платформа
    Изпълнител: СПЕЦИАЛИЗИРАНИ БИЗНЕС СИСТЕМИ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 540.00
  • Обособена позиция 2: Доставка на ГИС Сървър за онлайн образователна платформа
    Изпълнител: СПЕЦИАЛИЗИРАНИ БИЗНЕС СИСТЕМИ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 900.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ИКТ оборудване на територията на ЮЗУ „Неофит Рилски“, гр. Благоевград по две обособени позиции , Прогнозна стойност: 658 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж, пускане (въвеждане) в експлоатация и реализиране на отдалечен достъп на оборудване за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание за 2 бр. центрове за on-line видео обучение
    Изпълнител: ИТА ИНЖЕНЕРИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 137 770.80
  • Обособена позиция 2: Доставка, монтаж, пускане (въвеждане) в експлоатация и реализиране на отдалечен достъп на оборудване за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание за 2 бр. дигитални центрове с виртуални лаборатории за отдалечен достъп
    Изпълнител: ИТА ИНЖЕНЕРИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 519 780.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване за изграждане на 2 (два) броя центрове за on-line видео обучение за нуждите на НВУ "Васил Левски" , гр. Велико Търново, Прогнозна стойност: 60 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на оборудване за изграждане на 2 (два) броя центрове за on-line видео обучение за нуждите на НВУ "Васил Левски" по проект BG05M2OP001-2.016-0005 "Модернизация на Югозападен университет "Неофит Рилски" гр. Благоевград, Национален военен университет "Васил Левски" – гр. Велико Търново и Софийски университет "Св. Климент Охридски" – гр. София, в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4. Науки за земята и 3.7. Администрация и управление", финансиран от Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове
    Изпълнител: А1 България ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 51 885.60
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Организиране на кариерни борси, кариерни акселератори и студентски състезания за нуждите на НВУ „Васил Левски“ , гр. Велико Търново в три обособени позиции, Прогнозна стойност: 110 880.00
  • Обособена позиция 1: Трикратно организиране на кариерни борси в НВУ "Васил Левски"
    Изпълнител: КОРЕКТ КОНСУЛТИНГ ГРУП ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 28 800.00
  • Обособена позиция 2: Трикратно организиране и провеждане на 2-дневен младежки кариерен акселератор
    Изпълнител: РИН КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 480.00
  • Обособена позиция 3: Tрикратно организиране и провеждане на тридневно състезание за студентски бизнес идеи
    Изпълнител: БАКЪРСУЕЙ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 39 298.80
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Организиране на кариерни борси, кариерни акселератори и студентски състезания за нуждите на СУ „Св. Климент Охридски“, гр. София в три обособени позиции , Прогнозна стойност: 92 400.00
  • Обособена позиция 1: „Трикратно организиране и провеждане на кариерни борси за нуждите на СУ „Св. Климент Охридски“, гр. София“
    Изпълнител: КОРЕКТ КОНСУЛТИНГ ГРУП ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 35 640.00
  • Обособена позиция 2: „Трикратно организиране и провеждане на двудневен младежки акселератор за нуждите на СУ „Св. Климент Охридски“, гр. София“
    Изпълнител: КОРЕКТ КОНСУЛТИНГ ГРУП ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 29 040.00
  • Обособена позиция 3: „Трикратно организиране и провеждане на четиридневно състезание за студентски бизнес идеи за нуждите на СУ „Св. Климент Охридски“, гр. София“
    Изпълнител: КОРЕКТ КОНСУЛТИНГ ГРУП ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 44 640.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Организиране на кариерни борси, кариерни акселератори и студентски състезания за нуждите на ЮЗУ „Неофит Рилски“, гр. Благоевград в три обособени позиции, Прогнозна стойност: 285 000.00
  • Обособена позиция 1: „Провеждане на кариерни борси за нуждите на ЮЗУ „Неофит Рилски“ – гр. Благоевград"
    Изпълнител: Център за наука, иновации и технологии ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 57 000.00
  • Обособена позиция 2: "Провеждане на четиридневни младежки акселератори за нуждите на ЮЗУ „Неофит Рилски“ - гр. Благоевград“
    Изпълнител: Център за наука, иновации и технологии ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 132 000.00
  • Обособена позиция 3: "Провеждане на четиридневни състезания за студентски бизнес идеи за нуждите на ЮЗУ „Неофит Рилски“ - гр. Благоевград“
    Изпълнител: Център за наука, иновации и технологии ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 88 200.00
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Организиране на три едноседмични международни форум-хакатон, включващи конференции, изложения, дискусии, кръгли маси и b2b събития за общо 300 студенти , Прогнозна стойност: 165 000.00
  • Обособена позиция 1: „Организиране на три едноседмични форум-хакатони за нуждите на ЮЗУ „Неофит Рилски“, гр. Благоевград“
    Изпълнител: РИН КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 100 800.00
Процедура 12 Предмет на предвидената процедура: Разработване и интегриране на единна информационна мрежа на кариерните центрове на ЮЗУ „Неофит Рилски“, гр. Благоевград, НВУ „Васил Левски“ гр. Велико Търново и СУ „Св. Климент Охридски“ гр. София, по три обособени позиции , Прогнозна стойност: 350 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване и интегриране на система за осигуряване работата на кариерен център на ЮЗУ „Неофит Рилски“, гр. Благоевград и изграждане на единна информационна мрежа с кариерните центрове на НВУ и СУ
    Изпълнител: Ентърпрайз Комюникейшънс Груп ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 219 000.00
  • Обособена позиция 2: Разработване на система за осигуряване работата на кариерен център на НВУ „Васил Левски“ гр. Велико Търново и изграждане на единна информационна мрежа с кариерния център на ЮЗУ и СУ
    Изпълнител: Ентърпрайз Комюникейшънс Груп ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 64 800.00
  • Обособена позиция 3: Разработване на система за осигуряване работата на кариерен център на СУ „Св. Климент Охридски“ и изграждане на единна информационна мрежа с кариерния център на ЮЗУ и НВУ
    Изпълнител: Ентърпрайз Комюникейшънс Груп ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 64 800.00
Процедура 13 Предмет на предвидената процедура: Разработване на единна система за проследяване в страната и чужбина, реализацията на студенти, завършили съвместните програми, Прогнозна стойност: 220 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване на единна система за проследяване в страната и чужбина, реализацията на студенти, завършили съвместните програми
    Изпълнител: Ентърпрайз Комюникейшънс Груп ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 219 600.00
Процедура 14 Предмет на предвидената процедура: Разходи за организиране и провеждане на три броя обучения на територията на гр. Благоевград, гр. София и гр. Велико Търново, Прогнозна стойност: 45 000.00
  • Обособена позиция 1: „Организиране и провеждане на тридневно обучение на тема: „Създаване на иновации, защита на интелектуалната собственост и на трансфер на технологии в партньорство с бизнеса“ на територията на гр. Благоевград, за нуждите на ЮЗУ „Неофит Рилски“
    Изпълнител: ЕВРОКОНСУЛТАНТС БЪЛГАРИЯ С.А. АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 640.00
  • Обособена позиция 2: „Организиране и провеждане на тридневно обучение на тема: „Създаване на иновации, защита на интелектуалната собственост и на трансфер на технологии в партньорство с бизнеса“ на територията на гр. Велико Търново, за нуждите на НВУ „Васил Левски“
    Изпълнител: ЕВРОКОНСУЛТАНТС БЪЛГАРИЯ С.А. АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 640.00
  • Обособена позиция 3: „Организиране и провеждане на тридневно обучение на тема: „Създаване на иновации, защита на интелектуалната собственост и на трансфер на технологии в партньорство с бизнеса“ на територията на гр. София за нуждите на СУ „Св. Климент Охридски“
    Изпълнител: ЕВРОКОНСУЛТАНТС БЪЛГАРИЯ С.А. АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 640.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN