Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0011-C02
Наименование на проекта Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства "Надежда" гр. Харманли
Бенефициент 000903939 ОБЩИНА ХАРМАНЛИ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 03.01.2018
Дата на стартиране 03.01.2018
Дата на приключване 16.12.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Хасково, Харманли, гр.Харманли

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектното предложение има за цел и е насочено към успешното продължаване на процеса на деинституализация чрез замяна на институционалния модел на грижа с грижа в семейството или в близка до семейната среда в общността,на база на  успешен опит по ОП"Регионално развитие"2007-2013г.Създаването на Дневен център  за подкрепа  на деца  с увреждания и техните семейства ще  допринася за националното, регионалното и местно развитие, за намаляване на неравнопоставеността по отношение на здравния статус,насърчаването на по-добро социално приобщаване чрез подобряване на достъпа до социални,културни и развлекателни услуги и преминаването от услуги,предоставяни в институциите към услуги,предоставяни в общността.Утвърждаване на родителите като привилигирован партньор на институциите по отношение на специалните здравни и образователни нужди на децата чрез организиране на специални за целта консултации за родители.Дневния център за подкрепа  на деца  с увреждания и техните семейства ще бъде ситуиран в централната градска част на гр.Харманли,за целта  ще бъде преустроена двуетажна сграда от бивша детска градина и прилежащото пространство, намираща се в УПИ I, кв.103 по ПУП-ЗРП,ПИ №77181.19.124 по КК на гр. Харманли.Имота е с площ 4 279,70 кв. м.,частна общинска собственост.В близост е до здравни, образователни и културни и развлекателни институции, също много важно условие,което ще допринесе за социалната интеграция на децата и техните семейства и за по-високото качество на здравни и образователни услуги,които ще им се осигурят.Основните помещения в Дневния център за подкрепа  на деца  с увреждания и техните семейства  ще са разположени и оразмерени така,че да осигуряват удобно разполагане на необходимото обзавеждане и оборудване за индивидуална или групова работа с децата.
Дейности
  • Дейност: Сформиране на екип и управление на проекта. Подготовка и провеждане на тръжни процедури.: Настоящият проект ще бъде управляван и изпълнен в пълно съответствие с разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, включително законодателството в областта на държавните помощи, възлагането на обществени поръчки, осигуряването на равни възможности и опазването на околната среда. За тази цел Община Харманли ще мобилизира всички финансови, човешки и материални ресурси, необходими за цялостното изпълнение на проекта. На оперативно ниво ще бъде създаден екип за управление на проекта, който ще отговаря напълно на изискванията на ПМС№189. Екипът ще се състои от: 1.Ръководител на проекта. 2.Координатор на проекта. 3.Счетоводител на проекта. В срок до три месеца от датата на влизане в сила на договора за БФП ще бъдат обявени всички процедури за избор на изпълнители по проекта, съгласно Закон за обществените поръчки. Договорите за обществените поръчки с изпълнителите по проекта ще бъдат сключени в срок до 12 месеца от влизане в сила на договора за БФП. В рамките на проекта се предвиждат да се проведат следните тръжни процедури: Тръжна процедура за инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР/; избор на изпълнител за строителен надзор; избор на изпълнител за осигуряване на информация и комуникация по проекта; тръжна процедура за доставка, монтаж и инсталиране на обзавеждане и оборудване. , Договорена стойност: 6 967.20 , Отчетена стойност: 7 059.40
  • Дейност: Информация и комуникация: Осигуряването публичността по проекта и информиране на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта е съгласно Единен наръчник на бенифициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и Регламент (ЕС) № 1303/2013г. на Европейския парламент. Всички информационни и публични събития и материали ще са съобразени с ръководството. Проектът предвижда следните мерки за информация и публичност: 1. Провеждане на пресконференция по повод стартирането на проекта. 2. Провеждане на пресконференция при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. 3. Изготвяне и отпечатване на 50 броя брошури. 4. Изготвяне и отпечатване на 450 броя стикери за закупеното оборудване и обзавеждане. 5. Изготвяне и монтиране на табела с размери 90/75 см на фасадата на Дневния център. 6. Изготвяне на прес-съобщения за началото и приключването на проекта за официалния сайт на община Харманли. , Договорена стойност: 800.00 , Отчетена стойност: 960.00
  • Дейност: Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор: След проведена процедура по ЗОП с предмет:"Изпълнение на инженеринг (проектиране,авторски надзор и СМР) за обект:"Преустройство на сгради №77181.19.124.1 и № 777181.19.124.5 от детско заведение в УПИ I,кв.103 по ПУП–ЗРП на град Харманли,ПИ № 77181.19.124 по КК на гр.Харманли в Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства ",община Харманли ще сключи договор с изпълнител за инженеринг.Изграждането на инфраструктурата следва да бъде в съответствие с разработените и утвърдени от МТСП функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата,съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността.Необходимо е да се обособят:Зала за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика,Кабинет за логопед,Кабинет за психолог,Зала за индивидуална работа,Зала за групова работа/дневен престой-2бр.,Психосензорна зала,Зала за почивка на потребителите,Санитарен възел за потребителите,Кухня/разливочно и трапезария/кът за хранене/,Стая за персонала,Санитарен възел за персонала,Дворно място с подходящи съоръжения за деца с увреждания.Обхвата на проектирането е съгласно Наредба № 4/21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.Заданието включва и част"Интериор и обзавеждане" и техническа спецификация на обзавеждането и оборудването.Обзавеждането и оборудването трябва да бъде съобразено с Функционалните изисквания, одобрени от МТСП.Част "Интериор и обзавеждане" и списъка и техническите спецификации на оборудването и обзавеждането се съгласуват с МТСП.Изпълнителя е длъжен да изготви количествено-стойностна сметка за изпълнение на СМР, която се съгласува с Възложителя и МТСП.Авторския надзор се изпълнява от техническите лица изготвили съответните части на проекта. По време на изпълнение на строително-монтажните работи, проектантите по съответните части на проекта подписват документите по Наредба №3/31.06.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.Строително-монтажните работи ще започнат след съгласуване на инвестиционния проект от МТСП,съгласуване с експлоатационните дружества и издаване на Разрешение за строеж от община Харманли. СМР включват: Ремонт на покрив - подмяна на елементи на дървената конструкция, ремонтни работи по обшивката на покрива, нова подкеремидена мушама, нова двойна летвена скара, нови керамични керемиди и капаци, обшивка с поцинкована ламарина на улами, комини, надулучна пола; Отводняване на покрива - нови олуци и водосточни тръби ламаринени, безшевни, кафяви; Подмяна на външна дограма - демонтаж на дървена дограма и монтиране на PVC дограма за прозорци и алуминиева дограма за врати, включително подпрозоречни дъски от вън и от вътре, комарници и вертикални щори, Топлоизолационна система по фасади с минерална мазилка, Разваляне на тухлена зидария, къртене на мазилки фаянсови плочи, Зидария с газобетонни блокчета, изкърпване на варо-циментова мазилка, шпакловка по стени с мрежа, гипсокартон по таван, фаянсова облицовка, теракотна настилка, ремонтни работи по подова конструкция, настилка от ламиниран паркет, демонтаж на дървени врати, нови алуминиеви плътни врати, машинно почистване на мозаечна настилка, боядисване по стени и тавани, метална ръкохватка по стени; Асансьор на две нива, Отопление и охлаждане - система термо-помпен чилър, влагозащитени конвектори за санитарните възли; Соларна инсталация, вентилация, нова сградна и дворна ВиК инсталация, нова външна ВиК връзка, обзавеждане на санитарни възли; Електрическа инсталация - нова, нови осветители тела, домофонна, телефонна и интернет връзка, мълниеприемник; Вертикална планировка на дворно пространство; Блогоустрояване на дворно пространство, Детска площадка за деца с увреждания.Сумата от 11 144,99 лв. без ДДС, която включва недопустимите дейности по отношение на дограма и топлоизолационна система по фасади на помещенията, в които няма да се помещава услугата /ако е необходимо/ ще бъде финансирана със собствени средства от бюджета на община Харманли. , Договорена стойност: 291 276.99 , Отчетена стойност: 360 407.22
  • Дейност: Обзавеждане и оборудване: Във връзка с постигането на целите на проекта свързани със създаване на условия за медицинската и двигателна рехабилитация на децата, както индивидуална, така и групова е необходимо закупуването, доставката и монтажа на специализирано, битово и административно оборудване и обзавеждане. Чрез него ще се създадат условия за качествено предоставяне на социалната услуга. Чрез доставката се гарантира предоставянето на ефикасна специализирана помощ на деца с увреждания и подкрепа за техните родители. Към момента на кандидатстване в сградата, в която ще бъде поместен Дневният център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, липсва необходимото за целите на предвижданията социална услуга оборудване и обзавеждане. Дневният център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства се нуждае от оборудване и обзавеждане за всички помещения, които ще се обособят, за да отговори на функционалните изисквания и за да работи ефективно. Доставките са съобразени с естеството на подкрепата и същността на новата услуга, свързана с цялостно обслужване на децата с увреждания през деня, предоставянето на храна, задоволяване на ежедневните, здравните рехабилитационни потребности, организация на свободното време и личните контакти. Детайлен списък за материалите и консумативите,необходими за развиването на здравни,терапевтични, образователни и рехабилитационни програми за децата е приложим към документите за кандидатстване.Цената на всеки актив е посочена на базата на проучване,чрез оферти от специализирани доставчици на уреди и обзавеждане., Договорена стойност: 63 428.00 , Отчетена стойност: 70 530.72
  • Дейност: Строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация.: Изпълнителят на строителния надзор по обекта ще има ангажименти, произтичащи от ЗУТ и в съответствие с всички други нормативни актове, регламентиращи особеностите и задълженията в дейността му с оглед спецификата на строителството при реализацията на проекта. С изпълнението ще се обезпечи законосъобразното изпълнение на строителството. Въз основа на доклада от независимия строителен надзор ще се извършат дейностите, свързани с получаване на разрешение за ползване на обекта, в изпълнение на изискванията на чл. 177 от ЗУТ. Целта е да се установи функционалната пригодност за ползване, съобразно издадените строителни книжа на сградата и функционалните изисквания на МТСП. , Договорена стойност: 4 000.00 , Отчетена стойност: 4 800.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Лидия, Договорена стойност по проекта*: 2 890.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 69 488.39 , Отчетена стойност**: 70 530.72
  • Изпълнител: Бистра, Договорена стойност по проекта*: 1 550.91 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РАДЕВ -06 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 800.00 , Отчетена стойност**: 4 800.00
  • Изпълнител: ДАРС 2002 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 960.00 , Отчетена стойност**: 960.00
  • Изпълнител: Петя, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Ганка, Договорена стойност по проекта*: 2 374.20 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕЛЕКТРОСТРОЕЖИ АД, Договорена стойност по проекта*: 336 158.40 , Отчетена стойност**: 360 407.22
  • Изпълнител: Живка, Договорена стойност по проекта*: 1 703.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Грижи за децата и образование: Капацитет на подпомогнатата инфраструктура, предназначена за грижи за децата или образование, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 90.00
Индикатор 2 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 380 555.13 BGN
БФП 380 555.13 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 380 555.13 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 33 615.84 0.00 33 615.84 ЕЛЕКТРОСТРОЕЖИ АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 474.42 0.00 3 474.42 СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и инсталиране на обзавеждане и оборудване за нуждите на проекта., Прогнозна стойност: 63 428.00
  • Обособена позиция 1: "СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ" ЕООД
    Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 69 488.39
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Екип на проекта, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Лидия Николова - ръководител
    Изпълнител: Лидия
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 890.00
  • Обособена позиция 2: Петя Бонева - координатор
    Изпълнител: Петя
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 3: Живка Плачкова - счетоводител
    Изпълнител: Живка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 703.00
  • Обособена позиция 4: Ганка Дончева - координатор
    Изпълнител: Ганка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 374.20
  • Обособена позиция 5: Бистра Колева - координатор
    Изпълнител: Бистра
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 550.91
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на инженеринг - изработване на инвестиционен проект за строежа, изпълнение на авторски надзор по време на изпълнение на строежа и изпълнение на строително-монтажни работи на строежа. , Прогнозна стойност: 291 276.99
  • Обособена позиция 1: ЕЛЕКТРОСТРОЕЖИ АД
    Изпълнител: ЕЛЕКТРОСТРОЕЖИ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 336 158.40
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на информация и комуникация по време на изпълнение на проекта., Прогнозна стойност: 800.00
  • Обособена позиция 1: ДАРС 2002 ЕООД
    Изпълнител: ДАРС 2002 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 960.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Строителен надзор по време на изпълнение на обекта, съгласно Закона за устройство на територията., Прогнозна стойност: 4 000.00
  • Обособена позиция 1: РАДЕВ - 06 ЕООД
    Изпълнител: РАДЕВ -06 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 800.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN