Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0057-C07
Наименование на проекта "Осигуряване на топъл обяд в Община Бяла Слатина 2016"
Бенефициент 000193058 ОБЩИНА БЯЛА СЛАТИНА
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 22.07.2016
Дата на стартиране 25.05.2016
Дата на приключване 29.02.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Бяла Слатина

Описание

Кратко описание на проекта
Голям процент от населението на Община Бяла Слатина живее под прага на бедност, в тежки материални лишения и неспособност за реализация на пазара на труда. В отговор за решаване на тези проблеми е настоящото проектното предложение, което ще окаже решаващо въздействие за преодоляване на бедността. Проектът ще обхване най-уязвимите жители в общината, засегнати от форми на крайна бедност. С него се цели подпомагането на лицата чрез предоставянето на топъл обяд в работните дни от месеца. Посредством изпълнението на проекта ще се осигури също подкрепа за надграждане на дейността на обществената трапезария и разширяване обхвата на социалните услуги. Основните целеви групи, на които ще се предоставя топъл обяд по проекта са:
1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП;
2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП;
3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии несвързани с трудова дейност;
Неполученият топъл обяд ще се разпределя на допълнителна целева група, която включва:
1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление;
2. Конкретни представители от основната целева група, които са включени в резервен списък на чакащи. 
Основната цел на проекта е намаляване на броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с топъл  обяд, с оглед преодоляване на основно материално лишение. Тази основна цел ще бъде постигната чрез реализиране на дейностите по проекта, които са:
- Определяне на целевите групи;
- Закупуване на хранителни продукти;
- Осигуряване на топъл обяд;
- Предоставяне на съпътстващи мерки. 
В резултат от изпълнението на проекта ще бъдат постигнати следните резултати:
- надградена дейността на обществената трапезария;
- разширен обват на социалните услуги;
- намален броят на бедни.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: В проекта ще бъдат включени 3 вида групи от основната целева група, както следва: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП ; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии несвързани с трудова дейност. Към момента на кандидатстване, Община Бяла Слатина е изискала по официален ред от ДСП Бяла Слатина списък с броя на лицата от основните целеви групи и по така предоставените данни, общият брой на лицата е около 1000. Конкретният брой на лицата за всяка група е определен на база подадени заявления от кандидат потребители. Предвижда се в проекта да се включат общо 1300 лица от основната целева група - 550 лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП, 150 лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП и 600 лица и семейства, получаващи минимални пенсии. Неполученият топъл обяд, ще бъде разпределян на допълнителна целева група, която включва: 1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление; 2. Конкретни представители от основната целева група, които са включени в резервен списък на чакащи., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти Трапезария Бяла Слатина: Дейността по закупуване на храните ще се извърши от Община Бяла Слатина, съгласно изискванията на националното законодателство за прозрачен избор на доставчик, избран с процедура по реда на ЗОП. Предвижда се раздаването на топъл обяд да започне на 25.05.2016 г. и да приключи до 29.02.2020 г. Раздаването ще се извършва само през работните дни, като общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд е 943, разпределени по месеци както следва: Брой работни дни за 2016г. – 155 дни, разделени по месеци както следва: 1. месец Май 2016 г. - 5 дни; 2. месец Юни 2016 г. - 22 дни; 3. месец Юли 2016 г. - 21 дни; 4. месец Август 2016 г. - 23 дни; 5. месец Септември 2016 г. - 20 дни; 6. месец Октомври 2016 г. - 21 дни; 7. месец Ноември 2016 г. - 22 дни; 8. месец Декември 2016 г. - 21 дни; Брой работни дни до 30.04.2017г. – 81 дни, както следва: 1.месец Януари 2017 г. - 21 дни; 2.месец Февруари 2017 г. - 20 дни; 3.месец Март 2017 г. - 22 дни; 4.месец Април 2017 г. - 18 дни. Брой работни дни от 01.05.2017г.– 167 дни, както следва: 5.май 2017 г. – 20 работни дни; 6.юни 2017 г. – 22 работни дни; 7.юли 2017 г. – 21 работни дни; 8.август 2017 г. – 23 работни дни; 9.септември 2017 г. – 19 работни дни; 10.октомври 2017 г. – 22 работни дни; 11.ноември 2017 г. – 22 работни дни; 12.декември 2017г. - 18 работни дни Брой работни дни за 2018 г. – 249 дни Брой работни дни за 2019 г. – 249 дни Брой работни дни за 2020 г. до 29.02.2020 – 42 работни дни Общият брой потребители на услугата са 1300 лица. Доставките на хранителните продукти ще са по предварителни заявки. Общите изисквания към доставяните храни са: 1. Да са опаковани и етикирани на български език съгласно българското законодателство; 2. Да се придружават от документи доказващи произхода и безопасността /здравни документи/, както и първични финансови документи /стокова разписка, приемо-предавателни протоколи, фактури, товарителница и др./; 3. Документа за произход трябва да съдържа информация за вида, количеството и партидата на съответната фирма производител. Задължителна информация е и държавата производител; 4. При доставките могат да се прилагат и други документи на български език, доказващи качеството и безопасността на доставяните хранителни продукти; 5. Хранителните продукти да са в начален срок на годност; Типовете хранителни продукти, необходими за приготвяне на топлия обяд включват: мляко и млечни продукти, месо и месни продукти, риба и рибни продукти, яйца и яйчни продукти, хранителни мазнини, пресни и преработени плодове и зеленчуци, зърнени продукти, нишесте, захар и захарни продукти. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00384-2017-0009, и № на договор с избран изпълнител - №ОПХФЕИНЛ-94/21.09.2017г., Договорена стойност: 1 400 843.71 , Отчетена стойност: 1 582 058.43
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: В рамките на дейността ще се реализират 2 обществени трапезарии - Трапезария №1 в гр. Бяла Слатина, която се помещава в сградата на Общинска администрация в гр. Бяла Слатина, с адрес ул. Климент Охридски №68 и се използва от Общинско предприятие "Пазари и социални дейности" и Трапезария №2, която се помещава в сградата на „Дом за стари хора“ с. Попица, с адрес с. Попица, ул. „Петко Р.Славейков“№13а. В обекта, обособен като Трапезария №1 – Общинско предприятие „Пазари и социални дейности“, ще се осъществява дейността по приготвяне на топъл обяд за 650 броя потребители от гр. Бяла Слатина и част от населените места в общината. Помещенията, в които ще се приготвя топлия обяд отговарят на всички специфични хигиенни изисквания и необходими условия. Обекта, където ще се осъществява дейността по приготвяне на топлия обяд, е с обособена зона - кухненски блок със столова и складови помещения със самостоятелно влизане за зареждане, което улеснява последователността на извършваните операции от зареждане до готова храна. Кухненският блок е много добре оборудван, с две отделни топли кухни - „Домашен социален патронаж“ и „ Ученическо столово хранене“ , три помещения за подготовка на суровини /на месо, яйца, риба, зеленчуци/, помещение за миене на съдове. В обекта има и три складови помещения за съхранение на хранителните запаси. Обособени са отделни складови и хладилни помещения. Материалната база позволява едновременна работа на 25 души, като персоналът, който ще бъде ангажиран по осигуряването на топлия обяд ще бъде от 13 човека: готвач 1 бр.;помощник готвач - 1 бр.;работник кухня - 3 бр.;разносвач на храна - 3 бр.;шофьор - 2 бр.;домакин - 1 бр.;социален работник - 2 бр. Раздаването на топлия обяд ще обхване всички населени места в общината и град Бяла Слатина. За транспорта на храната и за нуждите на проекта ще се използват 2 бр. специализирани автомобили, които се поддържат в добър вид, позволяващ ефикасно почистване и дезинфекция. Приготвената храна в Трапезария №1 и Трапезария №2 ще се транспортира на специално обособените за целта пунктове за раздаване на храна във всяко населено място от Общината, като за целта ще се използват 2 бр. специализирани автомобили на ОП „Пазари и социални дейности“. Персоналът на Общинското предприятие „Пазари и социални дейности“ ще продължи да отговаря за изготвянето на седмичните менюта и видовете хранителни продукти, които ще бъдат включени в приготвянето на топлия обяд. , Договорена стойност: 129 986.22 , Отчетена стойност: 130 965.65
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, които ще бъдат предоставени в рамките на проекта, ще помогнат на най-уязвимите групи за преодоляване на бедността и социалното изключване. Подкрепата, която тези лица ще получат, е адресирана не само към основните им жизнени нужди и материални лишения, но и върху тяхното социално приобщаване. В рамките на проекта се предвижда да бъдат предоставени следните съпътстващите мерки: 1. Индивидуално и групово консултиране С оглед възможността за включване на конкретни потребители от целевите групи по проекта в други социални услуги, предоставяни на територията на община Бяла Слатина, включително и такива, финансирани от ОП "Развитие на човешките ресурски" 2014-2020, периодично ще се провеждат консултации, в зависимост от установените потребности. 2. Информиране за преодоляване на социалното изключване Чрез поредица от срещи с лицата от целевите групи и посредством специално разработени информационни материали ще се създадат условия за по-добро социално включване и подобряване на взаимната адаптация на крайните потребители в средата, в която те живеят. По този начин, лица от целевите групи ще получат полезна и практична информация, за да могат на следващ етап да се възползват от реалните мерки за активен и пълноценен живот. 3. Насърчаване включването на пазара на труда Една от основните причини за високото ниво на бедност сред лицата от целевите групи е липсата на заетост. Това обуславя предприемането на действия за насърчаване включването на пазара на труда на продължително безработни лица, лица на социално подпомагане и лица без или с ниско образование и квалификация. В този смисъл, в рамките на дейността ще се осигури посредничество за повишаване достъпа до заетост на лица и семейства, които са на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП. Предвижда се мотивация на лицата за включване в програми за обучение и заетост, проучване на потребностите и пречките за включване на пазара на труда. За изпълнение на съпътстващите мерки ще се сформира екип от общински служители, които ще предоставят подкрепа на лицата, ще съдействат за решаване на установени конкретни проблеми, ще подпомагат достъпа до здравни услуги, ще насочват лицата към дирекция „Социално подпомагане“ за отпускане на социални помощи и ще информират потребителите по различни въпроси. Фокусът на съпътстващите мерки ще бъде поставен върху преодоляване на социалното изключване и осигуряване на възможност за бъдещата интеграция в обществото., Договорена стойност: 129 986.22 , Отчетена стойност: 124 140.65
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти - Обществена трапезария - с.Попица: Дейността по закупуване на храните ще се извърши от Община Бяла Слатина, съгласно изискванията на националното законодателство за прозрачен избор на доставчик, избран с процедура по реда на ЗОП.В обекта, обособен като Трапезария №2–„Дом за стари хора“ в с. Попица, ще се осъществява дейността по приготвяне на топъл обяд за 650 броя потребители от с. Попица и останалата част от населените места в общината. Сградата на Трапезария №2 е публична общинска собственост, отговаря на специфични хигиенни изисквания и необходими условия за приготвяне на топлия обяд. Разполага с добре оборудван кухненски блок /състоящ се от 6 бр. помещения/ и отделно 3 бр. складови помещения със самостоятелно влизане за зареждане, което улеснява последователността на извършваните операции от зареждане до готова храна. Персоналът, който ще бъде ангажиран в приготвянето на топлия обяд се състои от 1 готвач, 2 бр. помощник готвачи и 2 бр. работник кухня. Приготвената храна в Трапезария №2 ще се транспортира на обособените за целта пунктове за раздаване на храна във всяко населено място, като ще се използват 2 бр. специализирани автомобили на ОП „Пазари и социални дейности“. Персоналът на Общинското предприятие „Пазари и социални дейности“ ще продължи да отговаря за изготвянето на седмичните менюта и видовете хранителни продукти, които ще бъдат включени в приготвянето на топлия обяд. Дейността на обществената трапезария ще бъде с продължителност 9 месеца, като се предвижда да стартира на 01.03.2017 г. и да приключи на 29.02.2020г..Раздаването ще се извършва само през работните дни, като общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд е 742.Обществена трапезария - с. Попица ще предоставя топъл обяд на 650 лица в рамките на общо 742 дни /всеки работен ден в рамките на 36-те месеца на предоставяне на услугата/.За целите на операцията стойността на един храноден за едно лице от целевата група е определен размер - 2,30 лв. с ДДС на лице на ден от 01.03.2017 - 30.04.2017 г..Закупуването на храни ще обезпечи предоставянето на услугата по проекта за 650 потребители, за общо 40 дни, за период от 01.03.2017г.- до 30.04.2017г. и от 01.05.2017 г. до 31.12.2019 г. – 665 р.д. и от 01.01.2020 г. до 29.02.2020 г. - 42 или общо 747 р.д. както следва: Брой работни дни за 2017г. – 207 дни, разделени по месеци както следва: Брой работни дни до 30.04.2017г. – 40 дни, както следва: месец Март 2017 г. - 22 дни; месец Април 2017 г. - 18 дни.Брой работни дни от 01.05.2017г.– 167 дни, както следва:май 2017 г. – 20 работни дни;юни 2017 г. – 22 работни дни; юли 2017 г. – 21 работни дни;август 2017 г. – 23 работни дни;септември 2017 г. – 19 работни дни;октомври 2017 г. – 22 работни дни;ноември 2017 г. – 22 работни дни;декември 2017г. - 18 работни дни.Брой работни дни за 2018 г. – 249 дни Брой работни дни за 2019 г. – 249 дни 01.01.20202 г. до 29.02.20202 г. – 42 р.д. Доставките на хранителните продукти ще са по предварителни заявки. Общите изисквания към доставяните храни са: 1.Да са опаковани и етикирани на български език съгласно българското законодателство; 2.Да се придружават от документи доказващи произхода и безопасността /здравни документи/, както и първични финансови документи /стокова разписка, приемо-предавателни протоколи, фактури, товарителница и др./; 3. Документа за произход трябва да съдържа информация за вида, количеството и партидата на съответната фирма производител. Задължителна информация е и държавата производител; 4. При доставките могат да се прилагат и други документи на български език, доказващи качеството и безопасността на доставяните хранителни продукти; 5. Хранителните продукти да са в начален срок на годност; Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00384-2017-0009, и № на договор с избран изпълнител - №ОПХФЕИНЛ-94/21.09.2017г., Договорена стойност: 1 198 880.71 , Отчетена стойност: 1 037 254.57

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДЕО - ХЛЯБ И ХЛЕБНИ ИЗДЕЛИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 591 757.80 , Отчетена стойност**: 321 563.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 300.00 , Достигната стойност: 2 223.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 859 696.86 BGN
БФП 2 859 696.86 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 2 859 696.86 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 10 695.00 0.00 10 695.00 Финансова корекция на ниво проект
Нарушения в документацията за обществени поръчки 9 779.64 0.00 9 779.64 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на хранителни продукти за нуждите на Община Бяла Слатина" по проект "Осигуряване на топъл обяд в община Бяла Слатина 2016" по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, Прогнозна стойност: 96 086.33
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на хранителни продукти за нуждите на Община Бяла Слатина" по проект "Осигуряване на топъл обяд в община Бяла Слатина 2016" по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, Прогнозна стойност: 381 416.67
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на хранителни продукти и напитки за нуждите на общинска администрация, Общинско предприятие "Пазари и социални дейности", Дом за стари хора и целодневни детски градини на територията на Община Бяла Слатина", Прогнозна стойност: 438 518.66
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №1; Доставка на месо и месни продукти, риба, мляко и млечни продукти, хляб и тестени изделия, плодове и зеленчуци, пакетирани храни, мазнини, подправки и безалкохолни напитки
    Изпълнител: ДЕО - ХЛЯБ И ХЛЕБНИ ИЗДЕЛИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 393.82
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция №2; Доставка на захарни изделия, ядки и преработени плодове и зеленчуци
    Изпълнител: ДЕО - ХЛЯБ И ХЛЕБНИ ИЗДЕЛИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 360.38

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN