Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-1.027-0007-C01
Наименование на проекта Създаване на Кризисен център гр. Горна Оряховица
Бенефициент 000133673 Община Горна Оряховица
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 02.09.2020
Дата на стартиране 02.09.2020
Дата на приключване 16.03.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Горна Оряховица, гр.Горна Оряховица

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение има обща цел: Социално приобщаване и удовлетворяване на потребностите от социални услуги на най-уязвимите лица от общността, по-добри условия за живот за всички жители на града и общината и развитие на сферата на социалните услуги. 
Проектът си поставя следните специфични цели:
- Да се удовлетвори потребността на 15 уязвими лица от социалната услуга в общността от резидентен тип - Кризисен център;
- Да се осигури подходяща общинска инфраструктура за предоставяне на социалната услуга в общността от резидентен тип - Кризисен център - за 15 лица жертви на насилие.

Целите на проекта ще бъдат постигнати посредством изпълнението на няколко основни дейности: преустройство на сграда за създаване на  кризисен център за лица жертви на насилие; Упражняване на авторски и строителен надзор; Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане. Основният резултат след реализиране на проекта ще бъде оборудван и обзаведен кризисен център с капацитет 15 лица. Проектното предложение е с продължителност 30 месеца. Екипът, отговорен за изпълнението на проекта се състои от ръководител, специалист "инвеститорски контрол", специалист "обществени поръчки", технически сътрудник и счетоводител. Информация за проекта и донора ще бъдe разпространенa сред широката общественост.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление: Целта на дейността е да се осигури безпроблемно и в срокове реализиране на дейностите по проекта, да се гарантира качествено изпълнение, достигнат целите и отчетат заложените резултати. Дейността предвижда: 1.Сформиране на екип за организация и управление на проекта.Членовете на екипа ще са служители на Общинска администрация гр. Горна Оряховица с нужния опит и компетенция за изпълнение на своите задължения. Екипът ще бъде сформиран със Заповед на кмета на Общината , като включва ръководител, технически сътрудник, специалист "инвеститорски контрол", счетоводител и специалист "обществени поръчки" . Екипът ще бъде отговорен за цялостното планиране, организиране, координиране и отчитане на изпълнение на проектните дейности, съгласно подписания ДБФП. 2.Осъществяване на вътрешен мониторинг и контрол върху възложените дейности по изпълнение на проекта; 3. Изготвяне на технически, финансови и др. отчети съгласно изискванията на ОПРР., Договорена стойност: 25 512.60 , Отчетена стойност: 25 508.25
  • Дейност: Мерки за информация и публичност: Дейността цели да се информира широката общественост за целите, дейностите, резултатите и ползите от проекта, както и да се оповести финансовото участие на Европейския съюз (ЕС) в проекта - получена финансова подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. Дейността ще се извърши в съответствие с правилата на Регламент № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общо приложими разпоредби за европейските структурни и инвестиционни фондове, Регламент № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г., както и с "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.". Дейността предвижда: 1 Публикуване на уеб-сайта на Община Горна Оряховица информация за проекта до два дни след подписването на Договор за безвъзмездна финансова помощ включваща целите на проекта, дейностите и резултатите, като откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз; 2.Изработване на 1 брой информационен банер с размери 160х60см . 3 Публични събития - пресконференция за старта на проекта и пресконференеция за приключване на проекта: 3.1.Публикуване на рекламно-информационни карета в регионална печатна медия за предварително анонсиране на публичните събития – пресконференция за старта на проекта и пресконференция за приключване на проекта; 3.2. Публикуване на предварителна информация за публичните събитията на уеб-сайта на Общината и изпращане на предварителната информация за тях до УО на ОПРР и ОИЦ – гр. Велико Търново; 3.3 Организиране и провеждане на публични събития - пресконференции – една в началото на проекта за информиране на обществеността и една в края на проекта. 3.4. Изготвяне на прес-съобщения в регионална печатна медия - след провеждане на пресконференциите едно за началото на проекта и едно в края на проекта. 3.5. Публикуване на прес-съобщенията след провеждане на пресконферетциите и на уеб-сайта на Общината; 4. Изработване и монтиране на билборд с размери 4х3м в близост до строителната площадка; 5. Официални церемонии: 5.1.Публикуване на рекламно-информационни карета в регионална печатна медия за предварително анонсиране на официални церемонии – „Първа копка“ и откриване на обекта. 5.2.Публикуване на предварителна информация за официалните церемонии на уеб-сайта на Общината и изпращане на информацията на УО на ОПРР и ОИЦ – гр. Велико Търново; 5.3. Организиране и провеждане на официални церемонии– „Първа копка“ за ефективния старт на проекта и откриване на обекта; 5.4. Публикуване на прес-съобщения в регионална печатна медия след провеждане на официалните церемонии „Първа копка“ и откриване на обекта 5.5.Публикуване на прес-съобщенията след официалните церемонии и на уеб-сайта на Общината; 6.Поставяне на информационни стикери с размери 5х9см на подходящо място на повърхността на оборудването. 7. Поставяне на постоянна обяснителна табела с размери 50х70 см на видно място, достъпно за широката общественост; За изработката и монтажа на билборда, постоянната табела, стикерите, банера, публикациите в регионален вестник ще бъде проведен избор на изпълнител при спазване на изискванията на ЗОП., Договорена стойност: 2 660.00 , Отчетена стойност: 3 168.00
  • Дейност: Създаване на Кризисен център чрез преустройство на сграда: Целта е да се създаде подходяща и ефективна социална инфраструктура с капацитет 15 места за предоставяне на социалната услуга от резидентен тип в общността - Кризисен център за лица, пострадали от насиелие. Ще бъде изготвена тръжна документация и проведен избор на изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши при спазване на изискванията на ЗОП. Избрания изпълнител ще трябва да организира и изпълни всички СМР дейности свързани с преустройството на съществуващ сграден фонд и създаването на Кризисен център, вкл. тези по прилежащото дворно пространство. Той е длъжен да осигури необходимите технически и човешки ресурси за изпълнение на дейностите. Обхватът на строително-монтажните работи ще се извърши съобразно изготвения инвестиционен проект, количествено-стойностна сметка и техническата спесификация на възложителя. Ще бъде изградена достъпна среда съобразно изискванията на Наредба 4 за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, вкл. за хората с увреждания. Ще бъдат внедрени мерки за енергийна ефективност. Обща стойност без ДДС 1 133 056.55, от която от БФП 1 125 837,34 лв и принос на Община Горна Оряховица 7 219,21 лв., Договорена стойност: 1 133 056.55 , Отчетена стойност: 1 316 262.66
  • Дейност: Упражняване на авторски и строителен надзор: Целта на дейността е гарантиране на качествено изпълнение на заложените за изпълнение СМР и спазването на инвестиционния проект. Дейността се осъществява от избрания за изпълнител на Строителен надзор и от Авторския колектив изготвил техническата документация. Авторския надзор ще бъде упражняван от авторския колектив изготвил техническата документация. При спазване на изискванията на ЗОП ще бъде възложено упражняване на авторския надзор. За авторски надзор без ДДС общо 7500, от които БФП 7452,00 лв. принос на Община Горна Оряховица 48,00 лв.; За избора на строителен надзор ще бъде изготвена тръжна документация и проведен избор на изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши при спазване на ЗОП. Упражняването на Авторски и Строителен надзор по време на строителството гарантира законосъобразно започване на строежа, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите в строителството, изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект, следене за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите на безопасност, правилно изпълнение на строително монтажните работи, подготовка на строежа и въвеждането му в експлоатация. За строителен надзор без ДДС общо 10000 лв от които БФП 9936, принос на Община Горна Оряховица 64,00 лв.;, Договорена стойност: 17 500.00 , Отчетена стойност: 14 816.21
  • Дейност: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на социалната услуга с оглед задоволяване на потребностите на потребителите. Ще бъде изготвена тръжна документация и проведен избор на изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши при спазване на изискванията на ЗОП. Доставката и монтажа на оборудването ще се извърши съобразно приложената техническа спецификация., Договорена стойност: 128 312.43 , Отчетена стойност: 140 572.55
  • Дейност: Одит: Целта на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовите отчети по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предоставят на Бенефициента доклади за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Определянето на изпълнител за извършване на одит ще се извърши при спазване на разпоредбите на ЗОП. Екипът по проекта ще предостави цялата необходима документация (финансови отчети, технически доклади по проекта, договор за безвъзмездно финансиране, договори с изпълнители, тръжна документация, разходно-оправдателни документи и др.) на квалифицирания одитор. На базата на тези документи той ще извърши проверка и ще изрази заключенията си в доклади за фактически констатации, които ще съдържат заключително мнение върху одитираните финансови отчети като цяло. При подготовка на междинно и окончателно плащане, преди изпращане на документите до УО, одитора ще извърши предварителна проверка за законосъобразност и спазване на изискванията. Докладите за фактически констатации ще бъдат прибавени към исканията за плащане., Договорена стойност: 2 064.00 , Отчетена стойност: 2 400.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Миглена, Договорена стойност по проекта*: 1 666.22 , Отчетена стойност**: 1 660.18
  • Изпълнител: "Контракс" АД, Договорена стойност по проекта*: 8 961.60 , Отчетена стойност**: 8 961.60
  • Изпълнител: АЛФАБЕТ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 783.78 , Отчетена стойност**: 5 842.20
  • Изпълнител: Ренета, Договорена стойност по проекта*: 6 036.07 , Отчетена стойност**: 3 479.70
  • Изпълнител: Ана, Договорена стойност по проекта*: 5 453.27 , Отчетена стойност**: 3 428.49
  • Изпълнител: Офис и мебел ленд ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 377.41 , Отчетена стойност**: 7 377.41
  • Изпълнител: Деница, Договорена стойност по проекта*: 7 533.40 , Отчетена стойност**: 5 219.55
  • Изпълнител: "КУБЕР-ЛАЙТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 168.00 , Отчетена стойност**: 3 168.00
  • Изпълнител: Обединение ДЗЗД "Горна Оряховица 2015-2020", Договорена стойност по проекта*: 8 910.00 , Отчетена стойност**: 8 974.01
  • Изпълнител: ЕТ "ИДЕАЛ - ХАСАН ЮСЕИНОВ", Договорена стойност по проекта*: 1 335 073.31 , Отчетена стойност**: 1 316 262.66
  • Изпълнител: "Акаунт консулт ВТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 400.00 , Отчетена стойност**: 2 400.00
  • Изпълнител: НАД ДИЗАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 124 233.54 , Отчетена стойност**: 124 233.54
  • Изпълнител: Донка, Договорена стойност по проекта*: 4 823.64 , Отчетена стойност**: 3 340.45
Подизпълнители Няма
Членове на обединение
  • Член на обединение: Инжпроект ООД, Договорена стойност по проекта*: 8 100.00
  • Член на обединение: ДЖИ ЕР ЕН ПАУЪР БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 900.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Представители от маргинализирани групи, включително роми, които се ползват от модернизирана социална инфраструктура, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 585.00 , Достигната стойност: 3 763.00
Индикатор 2 Брой на модернизираните обекти за социални услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Население, ползващо подобрени социални услуги, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 585.00 , Достигната стойност: 3 763.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 297 225.46 BGN
БФП 1 289 316.86 BGN
Собствено финансиране 7 908.60 BGN
Общо реално изплатени суми 1 289 316.86 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 133 507.33 1 348.73 134 856.06 ЕТ "ИДЕАЛ - ХАСАН ЮСЕИНОВ"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 448.08 0.00 448.08 "Контракс" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 128.18 0.00 3 128.18 НАД ДИЗАЙН ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 083.50 0.00 3 083.50 НАД ДИЗАЙН ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 1 844.35 0.00 1 844.35 Офис и мебел ленд ЕООД
Липса на добро финансово управление 4 371.91 0.00 4 371.91 Деница Иванова Коева

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за реализация на проект №BG16RFOP001-1.027-0007-C01 „Създаване на Кризисен център гр. Горна Оряховица” по обособени позиции: Обособена позиция № 1 "Доставка и монтаж на технологично оборудване ", Обособена позиция № 2 "Доставка и монтаж на подвижно обзавеждане", Обособена позиция № 3 "Доставка и монтаж на вертикални щори и транспарант", Прогнозна стойност: 128 312.43
  • Обособена позиция 1: "Доставка и монтаж на технологично оборудване"
    Изпълнител: НАД ДИЗАЙН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 62 563.62
  • Обособена позиция 2: "Доставка на компютърна техника и телевизори"
    Изпълнител: "Контракс" АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 961.60
  • Обособена позиция 3: "Доставка и монтаж на подвижно обзавеждане"
    Изпълнител: НАД ДИЗАЙН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 61 669.92
  • Обособена позиция 4: "Доставка и монтаж на вертикални щори и транспарант"
    Изпълнител: Офис и мебел ленд ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 377.41
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Мерки за публичност, Прогнозна стойност: 2 660.00
  • Обособена позиция 1: Мерки за публичност
    Изпълнител: "КУБЕР-ЛАЙТ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 168.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Одит, Прогнозна стойност: 2 064.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на одит за реализация на проект №ВG16RFOP001-1.027-0007-C01 "Създаване на Кризисен център гр. Горна Оряховица" по ОПРР 2014-2020 г."
    Изпълнител: "Акаунт консулт ВТ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 400.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Създаване на Кризисен център в гр. Горна Оряховица чрез преустройство на сграда , Прогнозна стойност: 1 125 837.34
  • Обособена позиция 1: Създаване на Кризисен център в гр. Горна Оряховица чрез преустройство на сграда
    Изпълнител: ЕТ "ИДЕАЛ - ХАСАН ЮСЕИНОВ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 335 073.31
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на авторски надзор, Прогнозна стойност: 7 500.00
  • Обособена позиция 1: Упражняване на авторски надзор по проект BG16RFOP001-1.027-0007-C01 "Създаване на Кризисен център гр. Горна Оряховица" по ОПРР 2014-2020 г.
    Изпълнител: Обединение ДЗЗД "Горна Оряховица 2015-2020"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 910.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на строителен надзор, Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Упражняване на строителен надзор
    Изпълнител: АЛФАБЕТ КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 783.78

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN