Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.101-0159-C02
Наименование на проекта " Надежда за бъдеще"- патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в община Каолиново
Бенефициент 000931881 ОБЩИНА КАОЛИНОВО
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 09.06.2020
Дата на стартиране 16.03.2020
Дата на приключване 31.01.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Каолиново

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение ще предостави подкрепа на възрастни хора и лица с увреждания, които  изпитват в най-голяма степен затруднения в своето ежедневие в период на кризисна ситуация свързана с COVID-19. Тези групи са крайно ограничени в самостоятелното  си обслужване относно храна, медикаменти и административни услуги, което увеличава  рисковете за тяхното здраве и живот.  
Основната цел на проекта е подобряване качеството на живот и премахване на бариерите пред социалното включване на хора в риск, за които в период на криза съществува риск, да не могат да посрещат свои основни потребности и да изпитват затруднения при възникването на нови проблемни ситуации. Още повече проектът подкрепя, не само   директно засегнати от кризата (застрашени в най-голяма степен от COVID-19, както и лица в карантинен период) , но и спомага и за превенция на разпространението на епидемията сред общността. Очакваните краткосрочни ефекти от постигането на целта са свързани с осигуряване на подкрепа за справяне с ежедневието на уязвими възрастни с и без увреждане в община Каолиново. Основните дейности, планирани по проекта са: подбор на персонал за управление на проекта и  услугата, предоставяне на подкрепа в домашна среда чрез закупване на необходими продукти, медикаменти и заплащане на битови сметки. Проектът предвижда дейности за  осигуряване на  безопасния достъпа на персонала до  потребителите до услугата като осигурява предпазни средства и транспорт.  Очаква се броят да потребителите да бъде 46  човека в 16 населени места в общината. Предвижда се обособяване на пространство за диспечерски център и  след оборудването да координира проектните дейности. Продължителността на проекта е  10 месеца, като услугите ще се предоставят почасово в зависимост от потребностите на целевите групи е в период от 10 месеца. 
Дейности
  • Дейност: Подбор на персонал за предоставяне на услугата: Подборът на персонал ще осигури необходимите човешки ресурси за предоставяне на услугата. Основната цел на дейността е гарантиране качественото предоставяне на услугата, както и постигане на плранираните проектни резултати. Екипът за услугата в домашна среда ще се състои от 11 човека (11 помощници), осигуряващи подкрепа в общинския център и 16 те населени места в общината. Основните ангажименти на екипите за директна подкрепа са свързани със снабдяване със стоки от първа необходимост и медикаменти, заплащане на битови сметки и неотложни административни услуги. Основните изисквания за заемане на позицията помощник са свързани с опит в работата с хора, комуникативност, мобилност, възможности за гъвкаво работно време, предимство е участие в подобни проекти свързани с подкрепа на целевата група на настоящия проект. Медицинското образование и опит е предимство, но не изискване. Основните етапи от изпълнението на дейността ще включват: • Подготовка –финално разработване на описание на ролите и отговорностите, обявяване сред общността, набиране на кандидатури; • Подбор – провеждане на разговори с кандидатите и избор на членовете на екипите; • Договаряне – сключване на договори според планирания бюджет и уточняване на задълженията, комуникацията, отчетността и др. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 7 999.64
  • Дейност: Услуги за ежедневно обслужване : Дейността включва два основни етапа: - подготовка за стартиране на услугата; - предоставяне на подкрепата или стартиране на подкрепата; В периода на подготовка ще бъдат определени конкретните 46 ползватели на услугата и локациите на тяхното местоживеене. За набиране на целевата група от ползватели на услугите ще бъдат използвани комуникационни канали - обявление на сайта на община Каолиново, таблото на общината и съответните подразделения на общинска администрация. Чрез местните кметове и кметски наместници ще се идентифицират най-нуждаещите се в населените места, както и ще се осъществят заявките на потребителите след техния избор. Водещ критерий при изборът ще бъде степента на уязвимост на потребителите от конкретното населено място включено в проекта и тяхното желание да получат подкрепа. При възможност ще бъде извършено от проектния екип напасване на потребители с членовете на екипа по отношение на пол и възраст. Процесът на подготовка и администриране на услугата ще се извършва в Диспечерския център обособен за целта на територията на сградата за община Каолиново. При реализиране на подкрепата помощниците, членове на екипа на услугата ще работят в рамките на целия период на проекта като средно ще отговарят за нуждите на 4-5 потребители. При извършвани покупки на храни и медикаменти със средства на конкретния човек според нейните/неговите нуждите на потребителите в резултат на общото и/му планиране с помощника. Подкрепата за заплащане на битови сметки и осъществяване на спешни административни услуги ще се планира в началото на предоставянето на услугата. Екипът от помощници за усулгите за ежедневно обслужване ще работи по график съгласуван с екипа за управелние на проекта. Помощниците ще достигат до потребителите с кола осигурена от общината. При възникването на специфични спешни здравно социални нужди на конкретния потребител помощниците ще информират проектния екип, който от своя страна ще търси съдействие от съответните органи и институции. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на транспорт и предпазни средства за персонала.: Проектната дейност ще осигури възможност, както за предпазване на екипа на услугата, така и на потребителите. Индиректно дейноста ще допринесе и за предпазване на общностите, в които се предоставя услугата. Осигуряването на транспортни средства ще повиши достъпа на услугата до и от домовете на потребителиге и безпрепятственото доставяне на необходимите продукти и медикаменти и ще превентара разпостранение на заразата. Проектната дейност ще се осъществи при следните етапи: • Подготовка - закупуването на предпазни средства (маски, костюми, дезинфектанти и ръкавици) за екипа на услугата и за екипа на проекта; • Реализиране - предоставяне за ползване от членовете на екипа на услугата и проект; • Периодичен контрол на ползването на предпазните средства от членовете на екипа на услугата; , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Участници над 18г., вкл. с увреждания, получаващи грижа във връзка с пандемичната ситуация, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 46.00 , Достигната стойност: 51.00
Индикатор 4 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 46.00 , Достигната стойност: 51.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 75 210.00 BGN
БФП 75 210.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 75 209.95 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN