Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0212-C01
Наименование на проекта Подобряване на енергийната ефективност на ЯКИМО АГРО ИМПОРТ ООД
Бенефициент 202764851 ЯКИМО АГРО ИМПОРТ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.12.2017
Дата на стартиране 06.12.2017
Дата на приключване 29.11.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Враца, гр.Враца
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Карлово, гр.Карлово

Описание

Кратко описание на проекта
„Якимо Агро Импорт“ ООД е дружество занимаващо се основно с довършителните работи в строителството, като: 
•	шпакловки;
•	замазки;
•	полагане на твърди настилки (фаянс,теракота);
•	боядисване външно и вътрешно;
•	вътрешни и външни изолации;
•	монтаж на гипсокартон;
•	окачени тавани.

Дружеството е базирано в гр. Сопот, ул. ''Ген. Ямаков'' №1, а проектът ще се изпълнява в Северозападна България.

Фирмата има намерение да започне изцяло нова дейност, свързана с изпълнение на изкопни дейности за строителство на пътища, инфраструктурни проводи, сгради и други.

По проектното предложение ще бъдат закупени един мини багер и един колесен багер, които ще участват в извършването на изкопни дейности за строителни обекти.
Дейности
  • Дейност: Закупуване на мини багер (Мярка 1)- 1 брой: Предвижда се интегриране в производственият процес на нов мини багер (Мярка 1) с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. При изборът на актива трябва да се имат предвид следните технически характеристики: • Тегло на машината 8690 kg; • Дължина на рамото 1690 мм; • Двигател – 55 hp; • Стандартна кофа 600 mm; • Гумени вериги – 450 mm; • Булдозерна дъска; • Климатроник; • Хидравличен бързосменник. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) , Договорена стойност: 180 719.00 , Отчетена стойност: 180 500.00
  • Дейност: Закупуване на колесен багер (Мярка 2)- 1 брой: Предвижда се интегриране в производственият процес на нов колесен багер, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Техническите характеристики трябва да следват изброените: Общи данни: • Тегло на машината – 18.050 kg; • Кофа – 1. 0 m3; • Хидравлична линия за чук; • Булдозерна дъска и 2 бр.стабилизатори; • Двойна стрела; Двигател: • Брой цилиндри: 6; • Обем 6.7 ; • Мощност 141 hp / 105 kW при 2000 rpm; • Среден разход на гориво 7 l/h. ; Електрическа система: • Напрежение 24 V; • Акумулатори 2 x 12 V – 100 A/h; • Алтернатор 70 A; Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) , Договорена стойност: 314 497.00 , Отчетена стойност: 314 200.00
  • Дейност: Закупуване на вентилационна система с рекуперативен блок (Мярка 3) : Предвижда се изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона, която ще бъде поставена в производствено хале в гр. Карлово. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: - Дебит 360 m3/h; - Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; - Висока енергийна ефективност над 75%; - Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; - Спестени емисии CO2; - Опазване на околната среда; Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец), Договорена стойност: 5 658.00 , Отчетена стойност: 5 658.00
  • Дейност: Система за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 2 – Колесен багер (Мярка 4), състояща се от: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт; 2. Хардуер - уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 2, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на дизелово гориво), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 2 – Колесен багер представлява: - Софтуер за енергиен мениджмънт: - с възможност за анализ на разходите по различни активи; - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им; - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри; - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. - Уред за измерване ефективност на строителни машини - измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: - технологично, GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на КБТ; - възможност да чете и да предава данните от борд-компютъра на превозното средство; - възможност за дистанционно предаване на данни от дигитални тахографи; - GPS устройството има DUAL CAN функционалност, която позволява да се чете и да предава данни към системата, както от борд компютър така и от дигитален тахограф едновременно; - вградена батерия, позволяваща на устройството да изпраща данни до 4 часа след неговото изключване от токоизточника. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец), Договорена стойност: 15 420.00 , Отчетена стойност: 15 300.00
  • Дейност: Енергиен одит : Дейността по изготвяне на енергийния одит в ЯКИМО АГРО ИМПОРТ ООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура., Договорена стойност: 19 900.00 , Отчетена стойност: 19 900.00
  • Дейност: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съответствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец)., Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 995.00
  • Дейност: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой: Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011, като целта е да се оцени внедряването и ефикасността на Системата за управление на бенефициента, например: - информацията и доказателствата за съответствие с всички изисквания на приложимия стандарт за системата за управление или друг основен документ; - наблюдението, измерването, отчитането и прегледа на постигнатото спрямо целите за най-важните характеристики и резултатите (за съответствие с приложимия стандарт за система за управление или друг основен документ); - постигнатото по отношение на съответствието с нормативните актове; - оперативния контрол на процесите и др. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: - провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата. Чрез сертифицирането на система за енергиен мениджмънт, Бенефициентът ще постигне следните резултати: • намаляване на разходите за енергийни ресурси; • ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; • измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). , Договорена стойност: 14 000.00 , Отчетена стойност: 13 800.00
  • Дейност: Визуализация: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. (ако е приложимо) Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). , Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 2 830.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 895.50 , Отчетена стойност**: 995.00
  • Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 420.00 , Отчетена стойност**: 13 800.00
  • Изпълнител: Еко Глоуб ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 910.00 , Отчетена стойност**: 19 900.00
  • Изпълнител: ДИ ЕМ 2008 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 547.00 , Отчетена стойност**: 2 830.00
  • Изпълнител: ДАНИЕЛ СТАНДАРТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 697.40 , Отчетена стойност**: 15 300.00
  • Изпълнител: КЛИМАТРОНИК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 909.68 , Отчетена стойност**: 5 658.00
  • Изпълнител: Тайтън Машинъри България EАД, Договорена стойност по проекта*: 341 837.70 , Отчетена стойност**: 494 700.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 166.63 , Достигната стойност: 166.63
Индикатор 4 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 618.93 , Достигната стойност: 618.94
Индикатор 5 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 554 194.00 BGN
БФП 390 995.16 BGN
Собствено финансиране 163 198.84 BGN
Общо реално изплатени суми 390 217.28 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Визуализация, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Визуализация
    Изпълнител: ДИ ЕМ 2008 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 547.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой, Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой
    Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 895.50
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Енергиен одит, Прогнозна стойност: 19 900.00
  • Обособена позиция 1: Енергиен одит
    Изпълнител: Еко Глоуб ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 910.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на вентилационна система с рекуперативен блок (Мярка 3) - 1 брой , Прогнозна стойност: 5 658.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на вентилационна система с рекуперативен блок (Мярка 3) - 1 брой
    Изпълнител: КЛИМАТРОНИК ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 909.68
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на мини багер (Мярка 1) - 1 брой и колесен багер (Мярка 2) - 1 брой, Прогнозна стойност: 495 216.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на мини багер - 1 брой
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Закупуване на колесен багер - 1 брой
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Закупуване на мини багер - 1 брой
    Изпълнител: Тайтън Машинъри България EАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 124 725.50
  • Обособена позиция 4: Закупуване на колесен багер - 1 брой
    Изпълнител: Тайтън Машинъри България EАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 217 112.20
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на система за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 2 – Колесен багер (Мярка 4) - 1 брой, състояща се от: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт - 1 брой; 2. Хардуер - уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания - 1 брой, Прогнозна стойност: 15 420.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на система за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 2 – Колесен багер (Мярка 4) - 1 брой, състояща се от: - Софтуер за енергиен мениджмънт - 1 брой; - Хардуер - уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания - 1 брой.
    Изпълнител: ДАНИЕЛ СТАНДАРТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 697.40
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой, Прогнозна стойност: 14 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой
    Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 420.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN