Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-1.018-0005-C02
Наименование на проекта "Обновяване, саниране, ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Община Перник и Областна администрация"
Бенефициент 000386751 ОБЩИНА ПЕРНИК
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 20.03.2017
Дата на стартиране 20.03.2017
Дата на приключване 31.07.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Перник, Перник, гр.Перник

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда обновяване, саниране, ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на административна сграда, публична общинска собственост / с Акт за общинска собственост №978 от 09.06.1998 г./ и публична държавна собственост /с Акт за Държавна собственост №341 от 10.01.2001 г. /, с предназначение за делова и административна дейност. В сградата се помещават "Община Перник", "Областна администрация Перник",  Териториална дирекция на Национална агенция за приходите – Перник, ''Областно управление пожарна безопасност и защита на населението - гр. Перник'', "Агенция по вписванията'', ''Регионална Дирекция Социално подпомагане - гр. Перник'', ''Министерство на Труда и Социалната политика''.
Обектът се намира в гр. Перник, пл. „Св. Иван Рилски" № 1  в Зона с публични функции с висок обществен интерес, съгласно ИПГВР и се  състои от  петнадесет административни етажа и един/шестнадесети/ технически етаж, с разгъната застроена площ 11 410,66 кв.м,  построена е през 1976 г.  
Проектът цели привеждане на обекта в състояние, регламентирано от действащото законодателство, изпълнявайки задължителните мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност и техническото обследване на сградата, ведно с други дейности, които ще удължат експлоатационната й годност, ще  намалят енергийното потребление и ще подобрят архитектурният й облик.
Дейности
  • Дейност: Създаване на екип. Организация и управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период. Членовете на екипа за управление на проекта ще отговарят за прилагане на всички необходими мерки за избягване на конфликт на интереси, като уведомяват незабавно Управляващия орган относно обстоятелство, което предизвиква или може да предизвика подобен конфликт; носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство в съответствие с националното законодателство и вътрешните правила приложими в Община Перник; изготвят междинните и окончателният доклад /техническа и финансова част/ съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания, които се представят на Управляващия орган. Отговарят за цялата документация, която се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени версии верни с оригинала, на общоприети носители на данни. С оглед на утвърдената и прилагана в Община Перник система по време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му (краен срок за изпълнение на дейностите, изплащане на окончателното искане за плащане, счетоводното приключване и приключила проверка от представители на УО), ЕУП предава официално с приемо-предавателен протокол цялата налична окомплектована документация по проекта (съгласно изискванията на Оперативната програма) на оправомощен служител на общината за архивиране и съхранение, с което ангажиментите на ЕУП приключват. Съхранението се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството като счетоводната система и документация са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията, указани в чл.140 от Регламент (ЕС) № 1303/2013. Екипът ще се състои от: -Ръководител проекта; - Счетоводител; - Координатор; - Експерт строителство; - Експерт "Обществени поръчки"; , Договорена стойност: 45 500.00 , Отчетена стойност: 47 117.24
  • Дейност: Организация и възлагане на обществени поръчки: Изпълнението на дейността ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители и ще допринесе за изпълнение на общата и специфичните цели на проекта. Настоящата дейност е избрана с цел: - Подбор на предложения за Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР/. - Подбор на предложения за извършване на външни услуги за целите на проекта; - Сключване на договори с избраните изпълнители за Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР/ и външни услуги; - Осигуряване на ефективно изпълнение на предвидените дейности., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР /: Проектното предложение включва обновяване, саниране, ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Община Перник и Областна администрация, заложени за изпълнение по инвестиционен приоритет "Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради" от ИП на Община Перник. Тази дейност предвижда възлагане на външен изпълнител, дейността по проектиране и СМР, съобразявайки се с всички задължителни енергоспестяващи мерки предписани в обследването за енергийна ефективност, мерките предписани в техническото обследване, мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащото законодателство и др. мерки, които да доведат до изпълнение на заложените изисквания от УО на ОПРР. Авторският надзор ще гарантира спазването на изготвения и одобрен технически/работен проект. Ще бъде изпълняван съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Авторски надзор по проекта ще бъде осъществен от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ и Наредба № 4. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на работния проект , Договорена стойност: 2 638 740.00 , Отчетена стойност: 2 669 672.84
  • Дейност: Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на проекта: В съответствие с чл.166 (1) от ЗУТ ще бъде нает Консултант въз основа на писмен договор, който ще извършва оценяване на съответствието на инвестиционния проект и ще упражнява строителен надзор по време на целия строителен процес. Изпълнението на строителния надзор по време на изпълнение на СМР, включва: • упражняване на строителен надзор по време на строителството в съответствие с чл. 168 от ЗУТ и по реда на Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството • координиране на строителния процес до въвеждането на Строежа в експлоатация ; • извършване на постоянен строителен надзор по всички части на инвестиционния проект; • осъществяване на контрол върху извършваните строително-монтажни работи (СМР) по качество и количество; • проверка на представените от Изпълнителя актове за действително извършени строително – монтажни работи; • разпорежда премахването на некачествено извършените СМР и повторното им извършване; • осъществяване на контрол на строителните продукти, влагани в обекта на интервенция, като изисква сертификати за качество на материалите, одобрява заедно с възложителя предложените образци и разрешава влагането на материалите след представянето на сертификати за тях; • изготвяне на окончателен доклад по смисъла на чл. 168, ал. 6 от ЗУТ за въвеждане на обекта в експлоатация; • участие в държавната приемателна комисия да изисква сертификати за качеството на материалите, да одобрява заедно с Възложителя предложените образци и да разрешава влагането на материалите след представянето на сертификати за тях; • упражняване на строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове; • изпълнение на всички останали задължения, предвидени в договора за обществена поръчка, договора с Изпълнителя на строителството и законовите разпоредби., Договорена стойност: 66 000.00 , Отчетена стойност: 58 800.00
  • Дейност: Публичност и визуализация: Тази проектна дейност включва всички мерки, които бенефициентът ще изпълни в съответствие с изискванията Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. при спазване на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета., Договорена стойност: 26 400.00 , Отчетена стойност: 25 855.20
  • Дейност: Одит на проекта: Дейността ще бъде осъществена в края на проекта след приключване на останалите дейности, като има за цел да предостави допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните изисквания и нормативи на ЕС. Одитът по проекти трябва е дейност, регламентирана в специалните указания, издавани от ОПРР. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Дейността завършва с изразяване на независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост на финансовите отчети по проектите, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство. Формата на докладване е във формат, съобразен с образеца на Одит за фактически констатации и Указанията на ЕК., Договорена стойност: 30 000.00 , Отчетена стойност: 5 316.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: МИНИСТЕРСТВО НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: АГЕНЦИЯ ЗА СОЦИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ОБЛАСТНА АДМИНИСТРАЦИЯ - ОБЛАСТ ПЕРНИК, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: АГЕНЦИЯ ПО ВПИСВАНИЯТА, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ Държавна агенция, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: "ЛАМБАДЖИЕВ СТАНДАРТ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 16 296.00 , Отчетена стойност**: 16 296.00
  • Изпълнител: Владислав, Договорена стойност по проекта*: 14 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДЗЗД "ЕН ЕКИП - ИВТ КОНСУЛТ", Договорена стойност по проекта*: 58 800.00 , Отчетена стойност**: 58 800.00
  • Изпълнител: Военно инвалидна кооперация "КОРОНА", Договорена стойност по проекта*: 9 559.20 , Отчетена стойност**: 9 559.20
  • Изпълнител: Иван, Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
  • Изпълнител: Росита, Договорена стойност по проекта*: 9 500.00 , Отчетена стойност**: 9 499.96
  • Изпълнител: Михаил, Договорена стойност по проекта*: 9 500.00 , Отчетена стойност**: 9 499.84
  • Изпълнител: Галина, Договорена стойност по проекта*: 10 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Обединение по ЗЗД "Обновен дом", Договорена стойност по проекта*: 23 152.80 , Отчетена стойност**: 23 152.80
  • Изпълнител: "БЕП ПЕРНИК" ДЗЗД, Договорена стойност по проекта*: 2 602 677.86 , Отчетена стойност**: 2 633 888.36
  • Изпълнител: "ХЕЛИОС ЕНЕРДЖИ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 712.94 , Отчетена стойност**: 17 712.94
  • Изпълнител: Иван, Договорена стойност по проекта*: 14 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "РСМ БГ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 316.00 , Отчетена стойност**: 5 316.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение
  • Член на обединение: ПРО КОНСУЛТ-ЛД ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: КОРЕКТ КОНСУЛТИНГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ИВТ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: БГ ЛЕНД КО ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: БЪЛГАРО-АВСТРИЙСКА КОНСУЛТАНТСКА КОМПАНИЯ АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ЕП КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: Ен ЕКИП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 418.79 , Достигната стойност: 432.27
Индикатор 2 Енергийна ефективност: Понижаване на годишното потребление на първична енергия от обществените сгради, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 798 217.00 , Достигната стойност: 1 862 792.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 648 530.61 BGN
БФП 2 648 530.61 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 2 648 530.61 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 130 133.89 0.00 130 133.89 "БЕП ПЕРНИК" ДЗЗД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Изпълнение на инженеринг – проектиране, авторски надзор и СМР по проект "Обновяване, саниране, ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Община Перник и Областна администрация", по договор № BG16RFOP001-1.018-0005-C01 с Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура на директно предоставяне BG16RFOP001-1.018 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 – Перник, част от процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”., Прогнозна стойност: 2 198 950.00
  • Обособена позиция 1: „Изпълнение на инженеринг – проектиране, авторски надзор и СМР по проект "Обновяване, саниране, ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Община Перник и Областна администрация", по договор № BG16RFOP001-1.018-0005-C01
    Изпълнител: "БЕП ПЕРНИК" ДЗЗД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 602 677.86
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционните проекти по проект "Обновяване, саниране, ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Община Перник и Областна администрация", по договор № BG16RFOP001-1.018-0005-C01 с Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура на директно предоставяне BG16RFOP001-1.018 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 – Перник, част от процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”., Прогнозна стойност: 55 000.00
  • Обособена позиция 1: „Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционните проекти
    Изпълнител: ДЗЗД "ЕН ЕКИП - ИВТ КОНСУЛТ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 58 800.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнители за участие в Екип за управление на проекта за позиции: експерт строителство; счетоводител; експерт обществени поръчки, Прогнозна стойност: 21 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнители за участие в Екип за управление на проекта за позиции: експерт строителство
    Изпълнител: Михаил
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 500.00
  • Обособена позиция 2: Избор на изпълнители за участие в Екип за управление на проекта за позиции: счетоводител
    Изпълнител: Росита
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 500.00
  • Обособена позиция 3: Избор на изпълнители за участие в Екип за управление на проекта за позиции: експерт обществени поръчки
    Изпълнител: Иван
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнители за участие в Екип за управление на проекта за позиции: ръководител и координатор., Прогнозна стойност: 24 500.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнители за участие в Екип за управление на проекта за позиции: ръководител
    Изпълнител: Владислав
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 000.00
  • Обособена позиция 2: Избор на изпълнители за участие в Екип за управление на проекта за позиции: координатор.
    Изпълнител: Галина
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 500.00
  • Обособена позиция 3: Избор на изпълнители за участие в Екип за управление на проекта за позиции: ръководител
    Изпълнител: Иван
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Извършване на Обследване за енергийна ефективност, техническо обследване и изготвяне на технически паспорт на административна сграда на Община Перник и Областна администрация по две обособени позиции, Прогнозна стойност: 40 000.00
  • Обособена позиция 1: "Обследване на енергийна ефективност на административна сграда на Община Перник и Областна администрация”
    Изпълнител: "ХЕЛИОС ЕНЕРДЖИ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 712.94
  • Обособена позиция 2: "Техническо обследване за изготвяне на технически паспорт на административна сграда на Община Перник и Областна администрация”
    Изпълнител: Обединение по ЗЗД "Обновен дом"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 152.80
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на инженеринг – проектиране, авторски надзор и СМР по проект "Обновяване, саниране, ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Община Перник и Областна администрация", по договор № BG16RFOP001-1.018-0005-C01 с Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура на директно предоставяне BG16RFOP001-1.018 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 – Перник, част от процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 , Прогнозна стойност: 2 198 950.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Одит на проекта, Прогнозна стойност: 25 000.00
  • Обособена позиция 1: Одит на проекта
    Изпълнител: "РСМ БГ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 316.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 22 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1: „Организиране и провеждане на пресконференции, официални церемонии, разпространение на интернет публикации, интернет банер, подготовка и публикуване на публикации в местна/регионална преса и национален ежедневник, радио и ТВ излъчвания, изработка и монтаж на билборд, временна и постоянна обяснителни табели, банер за пресконференциите“
    Изпълнител: "ЛАМБАДЖИЕВ СТАНДАРТ" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 296.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 – „Изработване на печатни информационни и промоционални материали – плакати формат А3, брошури и информационни дипляни, промоционални материали от допустимите съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., запазена на основание чл. 80, ал.1 от ППЗОП.
    Изпълнител: Военно инвалидна кооперация "КОРОНА"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 559.20

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN