Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-1.029-0005-C01
Наименование на проекта Изграждане на Център за временно настаняване /ЦВН/
Бенефициент 000261630 ОБЩИНА ДУПНИЦА
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 05.05.2020
Дата на стартиране 05.05.2020
Дата на приключване 26.10.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Дупница

Описание

Кратко описание на проекта
Обектът предложен за подкрепа, представлява ново строителство на сграда, предназначена за Център за временно настаняване /ЦВН/ на територията на Община Дупница, гр. Дупница. Това е мярка от група дейности „Социална инфраструктура“ с изключение на социалните жилища. С безвъзмездната финансова помощ по ОПРР се финансира единствено инфраструктура, която е 100% общинска собственост и няма да бъде използвана за осъществяване на икономическа дейност. Финансираната инфраструктура служи за предоставянето на социална услуга (посочена в т. 5.4.6. Допустими дейности/Насоки за кандидатстване) -  център за временно настаняване. Осигуряването на услугите е задължение на общината: съгласно чл. 18а от ЗСП, отговорни за управлението и предоставянето на социални услуги, делегирани от държавата дейности и местни дейности, са общините. Този факт е от изключително значение от гледна точка на предоставената възможност на общините да развиват и управляват услугите за хората в неравностойно положение въз основата на конкретните потребности на населението на общината. В случая общините не изпълняват икономическа дейност, а действат в качеството им на публични органи, които провеждат социалната политика на своята територия. Като такива за тях възниква задължението да планират, управляват и определят какви социални услуги да се предоставят на тяхната територия на местно ниво (в съответствие със ЗСП и Правилника за неговото прилагане). В подкрепа на казаното по горе Община Дупница има конкретно инвестиционно намерение и волята да изгради Център за временно настаняване /ЦВН/ с капацитет 10 места, като място за живеене на бездомни лица със срок не повече от 3 месеца в рамките на календарната година, който при необходимост може да се удължава до 6 месеца, съдействие за включване в курсове за квалификация и преквалификация и/или за намиране на работа, както и за социална адаптация на потребителите.
Дейности
  • Дейност: Изпълнение на инженеринг по изграждане на Център за временно настаняване /ЦВН/.: Основната дейност в проектното предложение на Община Дупница е Изпълнение на инженеринг по изграждане на Център за временно настаняване /ЦВН/. Тук се включва подготовката на работните проекти по всички части, изпълнение на строително монтажните работи и упражняването на авторски надзор. За обекта Община Дупница няма разработени проекти и няма издадено Разрешение за строеж, за това в този случай изпълнението на инженеринг е най-удачното решение. Предвиденият за изграждане Център за временно настаняване /ЦВН/ е с капацитет 10 места като място за живеене на бездомни лица и се намира на територията на Община Дупница, гр. Дупница, ул. „Втора“, поземлен имот с идентификатор 68789.30.71 по кадастралната карта на гр. Дупница. Готовите работни проекти ще бъдат съгласувани с експлоатационните дружества, които имат пряко отношение и впоследствие ще бъде издадено Разрешение за строеж от одобряващата администрация, в случая - Общинска администрация - Дупница. След което ще стартират строително монтажните работи, а заедно с тях и авторския надзор по проекта, който ще съблюдава изпълнението на СМР да бъде в синхрон с работните проекти. Приключването на строително монтажните работи става с издаването на Акт образец 15. Общата стойност на дейността е 352 288,40лв. без ДДС или 422 746,08 лв. с ДДС., Договорена стойност: 352 288.40 , Отчетена стойност: 437 643.24
  • Дейност: Строителен надзор по проекта.: Строителният надзор е задължителен участник в строителството. Той включва: откриване на строителна площадка; заверка на заповедна книга; съставяне на актове по време на строителството; съставяне на акт 14 за изпълнената конструкция; издаване на технически паспорт на обекта, който се представя пред Агенцията по Кадастър и органа, издал разрешението за строеж; изготвяне на констативен акт 15 по чл. 176 от ЗУТ (след завършването на строежа); изготвяне на окончателен доклад; подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на сградата в експлоатация. Освен това строителният надзор е пряко отговорен за законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежа; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; правилно изпълнение на строително – монтажните работи. Дейността ще се изпълнява паралелно с дейност 1. Общата стойност на дейността е 5 500 лв. без ДДС или 6 600 лв. с ДДС., Договорена стойност: 5 500.00 , Отчетена стойност: 4 662.00
  • Дейност: Информация и комуникация по проекта.: Съгласно Единният наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., Община Дупница ще изпълни необходимите мерки за осъществяване на информация и комуникация за финансирането и изпълнение на проекта. Предвиждат се следните дейности и мерки за осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта: начална и финална пресконференция, промоционални събития първа копка и официално откриване, 2 бр. прес-публикации, поставяне на 1 бр. билборд с размери 4 х 3 метра, 1 бр. постоянна обяснителна табела, информационни дипляни ( А4, 3 сгъвки, пълноцветен печат) - 100 бр. Информирането на максимално широк кръг аудитория ще окаже съществено значение върху въвличането на гражданското общество в процеса на обогатяване на механизмите за прозрачност и достъпност на администрацията и мултиплицирането на ефектите от проекта. Общата стойност на дейността е 3850 лв. без ДДС или 4 620 лв. с ДДС., Договорена стойност: 3 850.00 , Отчетена стойност: 4 714.50
  • Дейност: Организация и управление на проекта: В изпълнение на тази дейност ще се сформира висококвалифициран екип, притежаващ необходимата експертиза и опит за изпълнение и управление на инфраструктурни проекти. Екипът по проекта ще включва: Ръководител на проекта, Координатор на проекта, Счетоводител на проекта и ще бъде сформиран непосредствено след подписване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и фактическото му стартиране. Екипът ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, отговаря за постигане на заложените цели и за целесъобразното изразходване на средствата по проекта. Осъществява текущ мониторинг, изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на договарящия орган, изготвя и представя междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на договарящия орган, контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнител за целите на проекта. Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи на успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности, проследяване на изпълнението на дейностите, обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му, управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности, разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му, изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта, правилното попълване и поддържане на досието на проекта.Общата стойност на дейността е 7 770 лв., а по отделно за всеки член от екипа е както следва: Ръководител - 3 271 лв.; Координатор - 2 250 лв.; Счетоводител - 2 249 лв., Договорена стойност: 7 770.00 , Отчетена стойност: 7 720.90
  • Дейност: Одит на проекта: Одитът на проекта цели обобщен контрол на полученото и разходвано финансиране от бенефициента. Конкретната проектна дейност включва провеждането на одит на проекта по време на изпълнението му. Одитираният период включва времето от подписване на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ до приключване на изпълнението на проекта. Целта на одита е да се провери и потвърди, че финансовото изпълнение на проекта е проведено в съответствие с одобрения бюджет и според изискванията на настоящата процедура за подбор на проекти, в съответствие с приложимите стандарти и законодателство, да провери реалното изпълнение на дейностите чрез проверки на място, в съответствие с принципите за добро финансово управление, да провери дали всички декларирани разходи са допустими и реално осъществени. Одитът на проекта е необходим, с оглед предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС. Основната цел на дейността е да одитира извършените разходи по проекта и да предоставя констатации за законосъобразност и допустимост на извършените и отчетени разходи. Допустимостта на разходите се определя като целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът трябва да потвърди, че: - Всички разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на националното и европейското законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - Са изпълнени необходимите процедури за финансова дисциплина; - Не е налице двойно финансиране; - Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: - Всички документи, на база на които са извършени разходите са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; - Неправомерно изплатените суми (в случай, че има такива) са възстановени по надлежния ред: одитът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - Счетоводните системи и осчетоводявания са изрядни: одитът трябва да провери дали Община Дупница поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. - Всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одитът следва да потвърди, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Дейността ще започне същинското си изпълнение след първото направено плащане по проекта и след избор на изпълнител за извършване на дейността. Одитните проверки ще обхващат цялата финансова информация по дейностите и договорите на проекта с цел установяване на верността и законосъобразността на отчетените разходи. Общата стойност на дейността е 1 200 лв. без ДДС или 1 440 лв. с ДДС., Договорена стойност: 1 200.00 , Отчетена стойност: 1 440.00
  • Дейност: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване.: В изпълнение на тази дейност ще бъде доставено и монтирано оборудването и обзавеждането на Центъра за временно настаняване. По този начин ще бъде завършен цикълът по подготвителните дейности за предоставяне на социалната услуга. Доставката и монтажът ще включват необходимите мебели, електрически уреди и др. Подробното съдържание на оборудването и обзавеждането ще бъде представено към проектното предложение в табличен вид и ще бъде приложено. Обзавеждането и оборудването ще улесни максимално грижите за лицата в риск и ще допринесе за постигане на главната цел на проектното предложение. Общата стойност на дейността е 26 279 лв. без ДДС или 31 534,80лв. с ДДС., Договорена стойност: 26 279.00 , Отчетена стойност: 26 136.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ПЕРУН - ККБ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 960.00 , Отчетена стойност**: 12 960.00
  • Изпълнител: ЕЛ БИ ЕКСПЕРТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 13 176.00 , Отчетена стойност**: 13 176.00
  • Изпълнител: КОНСУЛТАНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 440.00 , Отчетена стойност**: 4 662.00
  • Изпълнител: СТИЛ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 440.00 , Отчетена стойност**: 1 440.00
  • Изпълнител: М-СИНТЕЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 012.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СИТИ СТРОЙ 63 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 420 000.00 , Отчетена стойност**: 437 643.24
  • Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 560.00 , Отчетена стойност**: 4 714.50
Подизпълнители
  • Подизпълнител: М-СИНТЕЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 010.00
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой на модернизираните обекти за социални услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Представители на маргинализирани групи, включително роми с подобрени жилищни условия, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Население, ползващо подобрени социални услуги, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6 857.00 , Достигната стойност: 7 593.00
Индикатор 4 Представители от маргинализирани групи, включително роми, които се ползват от модернизирана социална инфраструктура, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 9.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 420 837.61 BGN
БФП 420 837.61 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 420 837.61 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 42 000.00 0.00 42 000.00 СИТИ СТРОЙ 63 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 222.00 0.00 222.00 КОНСУЛТАНТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 219.00 0.00 219.00 ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Инженеринг (проектиране, строителство и осъществяване на авторски надзор) на обект: "Изграждане на Център за временно настаняване (ЦВН)", Прогнозна стойност: 352 288.40
  • Обособена позиция 1: „Инженеринг (проектиране, строителство и осъществяване на авторски надзор) за обект: „Изграждане на Център за временно настаняване (ЦВН)“. Изпълнението на инженеринга включва следните основни дейности: 1. Дейност I – Изготвяне на инвестиционен проект 2. Дейност II - Изпълнение на СМР по реализиране на строителството на обекта Дейност III - Упражняване на авторски надзор
    Изпълнител: СИТИ СТРОЙ 63 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 420 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: “Осъществяване на информация и комуникация чрез печат и доставка на 100 бр. информационни дипляни по проект „Изграждане на Център за временно настаняване /ЦВН/“ , Прогнозна стойност: 200.00
  • Обособена позиция 1: “Осъществяване на информация и комуникация чрез печат и доставка на 100 бр. информационни дипляни по проект „Изграждане на Център за временно настаняване /ЦВН/“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: „Осъществяване на информация и комуникация“ по две обособени позиции, Прогнозна стойност: 3 650.00
  • Обособена позиция 1: обособена поз.№1 „Организиране и провеждане на пресконференции, промоционални събития, публикации и изработка на билборд и постоянна обяснителна табела по проект „Изграждане на Център за временно настаняване /ЦВН/“
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 380.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: „Предоставяне на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ на обекти на Община Дупница“ по две обособени позиции, Прогнозна стойност: 5 500.00
  • Обособена позиция 1: Осъществяване на строителен надзор при изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и осъществяване на авторски надзор) на обект: „Изграждане на Център за временно настаняване (ЦВН)“
    Изпълнител: КОНСУЛТАНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 440.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на Център за временно настаняване (ЦВН), Прогнозна стойност: 26 279.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и монтаж на оборудване - ОП1
    Изпълнител: ЕЛ БИ ЕКСПЕРТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 176.00
  • Обособена позиция 2: Доставка и монтаж на обзавеждане - ОП2
    Изпълнител: ПЕРУН - ККБ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 960.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за одит по проекта., Прогнозна стойност: 1 200.00
  • Обособена позиция 1: подписан договор с изпълнител за извършване на одит по проекта.
    Изпълнител: СТИЛ КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 440.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Осъществяване на информация и комуникация чрез печат и доставкана 100 бр. информационни дипляни по проект "Изграждане на Център за временно настаняване /ЦВН/“, Прогнозна стойност: 200.00
  • Обособена позиция 1: Осъществяване на информация и комуникация чрез печат и доставкана 100 бр. информационни дипляни по проект "Изграждане на Център за временно настаняване /ЦВН/“
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 180.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN