Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0152-C09
Наименование на проекта „Осигуряване на топъл обяд на територията на община Асеновград“
Бенефициент 000471059 Община Асеновград
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 19.10.2016
Дата на стартиране 01.10.2016
Дата на приключване 30.04.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Асеновград

Описание

Кратко описание на проекта
С настоящото проектно предложение Община Асеновград ще има възможността да продължи дейностите по предоставяне на топъл обяд през 2016 и 2017 г, 2018 г., до 30.04.2020 г. С реализирането на проекта за срок от 44 месеца ще се допринесе за постигането на общата цел на оперативната програма, свързана с намаляването на броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с осигуряване на топъл обяд, с оглед преодоляване на основно материално лишение, чрез обхващане на потребители от утвърдените целеви групи. 
За тази цел ще бъдат изпълнени следните дейности: 
1. Определяне на целевите групи; 
2. Закупуване на хранителни продукти; 
3. Осигуряване на топъл обяд; 
4. Предоставяне на съпътстващи мерки. 
Топъл обяд ще се осигури на 250 лица. За хората със затруднения в придвижването, ще бъдат реализирани доставки по домовете им. Ще се създаде екип за управление на проекта, който ще реализира дейности по недопускане на двойно финансиране, обратна връзка от потребителите, предоставяне на съпътстващи мерки, качествено изпълнение на проекта и други дейности, които ще допринесат за обхващането на най-нуждаещите се лица и оказване на необходимата им подкрепа за водене на нормален начин на живот.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Основната цел на настоящата дейност е да се идентифицират най-нуждаещи се лица и семейства за подпомагане с храни по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица 2014 – 2020. Определянето на лицата от съответните целеви групи, които ще бъдат включени в настоящия проект и ще получават топъл обяд ще е съгласно Наредба № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица на Министъра на труда и социалната политика. Конкретният брой лица от всяка целева група, които се предвижда да получават топъл обяд е следният: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане – 40 лица ; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от дирекция „Социално подпомагане“ Асеновград – 20 лица; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност– 188 лица; 4. Скитащи и бездомни деца и лица– 2 бр. 5. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците - тази целева група към момента не е идентифицирана на територията на общината. Информация за представителите на целевите групи ще се предостави от дирекция „Социално подпомагане“ - Асеновград. ДСП – Асеновград ще определи поименно конкретни представители на целевите групи, въз основа на данните от регистрите на подпомаганите лица, на служебно предоставена информация или въз основа на обосновано предложение съгласно приложението по ред и в срокове, определени от ръководителя на Управляващия орган на Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане. Предвид, че в списъка на дирекцията би могло да фигурират по-голям брой лица, от лицата, които могат да бъдат обслужени (250 лица), то ще е необходимо да се изготви процедура за подбор, по която ще бъдат подбрани конкретните потребители. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти: Целта на настоящата дейност е закупуването на хранителни продукти за приготвяне на топъл обяд (супа, основно ястие, хляб), в съответствие с изискванията на националното законодателство и осигуряване разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група от 250 човека, живеещи на територията на община Асеновград, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Изпълнителят на услугата ще е отговорен пред Общината за изпълнение на изискванията за прозрачност, икономичност, ефикасност и ефективност при разходване на средствата за закупуване на хранителните продукти, независимо от избрания подход за реализиране на дейността. Влаганите хранителни продукти за приготвяне на готовите храни следва да отговарят на изискванията на Закона за храните и БДС. Продуктите, които ще бъдат доставяни, задължително трябва да бъдат с остатъчен срок на годност не по-кратък от 75 % от срока на годност на конкретния продукт. Продуктите трябва да са с доказан произход, да отговарят на нормативно-установените изисквания за качество и за безопасност при употреба от крайните потребители, да отговарят на санитарните, ветеринарно-санитарните, хигиенните и други норми, установени от действащото в Република България законодателство и/или издадени от специализирани държавни контролни органи. Продуктите, които ще бъдат доставяни, следва да бъдат етикетирани съгласно чл.6 от Наредбата за изискванията за етикетирането и представянето на храните. Избран изпълнител по ППЗСП - "Райд Раим Кюлджев" с удостоверение за регистрация 01819/10.04.2018 г дейност "Кухня- Майка дейност Кетъринг" Дейността на трапезарията ще се реализира в периода от 01.10.2016 година до 30.04.2020 год. Общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд са 146 дни, разпределени както следва: 2016 год.: - октомври - 21 дни; - ноември - 22 дни; - декември - 21 дни ; 2017 год.: - януари - 21 дни; - февруари - 20 дни; - март - 22 дни; - април -18 дни. 167 работни дни от 01.05.2017 до 31.12.2017 г м. май 2017 -20 работни дни; м юни 2017 г - 22 работни дни; м. юли 2017 г- 21 работни дни; м. август 2017 г- 23работни дни; м. септеври 2017 г- 19 работни дни; м. октомври 2017 г - 22 работни дни; м. ноември 2017 г - 22 работни дни ; м. декември 2017 г-18 работни дни; 2018 г - 249 работни дни 2019 г - 249 работни дни 2020 г. -84 работни дни Общ брой работни дни след 01.05.2017 - 749 работни дни. Общият брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд, както са описани в дейност „Определяне на целевите групи“, е 250 лица. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа -Топъл обяд се предоставя чрез възлагане на управлението на услугата с избран доставчик по реда на ЗСП и ППЗСП, Заповед за обявяване на конкурса по ЗСП-№ А-1231/15.07.2016г. и сключен договор № 1/14.09.2016г., Допълнително споразумение №1 от 28.04.2017г. и Допълнително споразумение №2 от 02.01.2018г. Допълнително споразумение №3/27.12.2018 г № 4/20.06.19 г., Приложено е допълнително споразумение № 5 /05.12.2019 г към искането за промяна., Договорена стойност: 539 714.71 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Целта на настоящата дейност е да се осигури топъл обяд на 250 най-нуждаещи се лица от целевите групи, живеещи на територията на община Асеновград, чрез качественото управление и изпълнение на дейностите по проекта. За целта планираме реализирането на една обществена трапезария със съответния капацитет - 250 места. Със Заповед на Кмета на общината № А-1231 от 15.07.2016 год. е обявен конкурс за възлагане управлението на социалната услуга „Обществена трапезария“, по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (БФП) BG05FMOP001-03.02 „Осигуряване на топъл обяд-2016“, в съответствие с ПМС № 37 от 23.02.2015 г. за определяне реда и условията за изпълнение на ОП за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица (ФЕПНЛ) за периода 2014-2020 г. и последвалите го изменения, и съгласно описанието на ОП за храни и/или материално подпомагане. В условията на конкурса са посочени задължителните условия, на които да отговарят кандидатите, като част от тях са свързани с материалната база: - Кандидатът в процедурата /доставчик на социалната услуга/ ползва на съответно правно основание (договор за наем) подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене на територията на гр. Асеновград, в съответствие с чл. 12 от Закона за храните. - Има собствени съдове за разнасяне на храната и собствен транспорт. Общината не разполага с материална база (собствена или ползвана на съответното правно основание) и налично оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене. Приемът на документи по обявения конкурс за възлагане управлението на соц. услуга „Обществена трапезария“ е до 01.09.2016 год. и е извършен подборът- услугата ще се възложи на „РАЙД-РАИМ КЮЛДЖЕВ” ЕООД. Адрес на трапезарията – гр. Асеновград, ул.”Иван Вазов”№ 2 Материалната база е в съответствие с чл.12 от Закона за храните и се състои от два етажа. Първият етаж с площ 735.14кв.м. се ползва от кухня-майка и включва помещения за прием на продукти, топла кухня, студена кухня със спомагателни помещения, умивалня кухня, складово помещение, гардеробна за мъже и жени, душове, санитарен възел, стая за почивка, помещение за отпадъци. На етаж 2 са разположени столова, зала, разливочна, фоайе с каса, магазин за хранителни продукти, сан.възел и умивалня, помощни помещения и ресторант. Налице е необходимото оборудване, отговарящо на европейските стандарти за приготвяне и за разнасяне на храна. Храната ще се приготвя от квалифициран персонал, нает от „РАЙД-РАИМ КЮЛДЖЕВ” ЕООД с необходимата профес. подготовка- трима готвачи и двама пом.готвачи и необходимия брой работници кухня. Доставчикът разполага с два товарни автомобила, отговарящи на изискванията за транспортиране на храни. , Договорена стойност: 26 985.74 , Отчетена стойност: 577 741.62
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Целта на настоящата дейност е да се предоставят съпътстващи мерки в допълнение към осигуряването на храни – топъл обяд, с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Община Асеновград има финансов и административен капацитет при управлението на консултативни и подкрепящи социални услуги, чийто опит и капацитет ще осигури реализирането на съпътстващите мерки в настоящата проектна дейност. Община Асеновград ще осигури съпътстващите мерки самостоятелно, като за целта ще ангажира двама сътрудници социални дейности с опит в релевантни дейности. Общината има богат опит при изпълнение на проекти, финансирани с публични и европейски средства, в това число и от Фонд „Социална закрила“ в социалната сфера, както и при разкриване и управление на социални услуги. Успешно предоставя услуги: в домашна среда «Социален/личен асистент» и «Домашен помощник; консултативни и подкрепящи услуги в общността- ЦОП, ДЦДУ, ЦНСТ, Център за ранно детско развитие. Общината реализира от 2013 до 2015год. Обществена трапезария по реда на чл. 27, т. 3 от ЗСП, от Фонд „Социална закрила“. Община Асеновград изпълнява част от социалните си ангажименти чрез създаденият Домашен социален патронаж повече от 30 год., като предлага комплекс от социални услуги: доставка на качествена, здравословна и питателна храна; социално обслужване; санитарно обслужване, битови услуги. Съпътстващите мерки, които се предвижда да бъдат предоставяни на представителите на целевите групи са в две направления: 1) Предоставяне на индивидуално/групово консултиране, посредничество и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; - ползването на административни общински услуги; - за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, - за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, диетично хранене; - индивидуално или групово консултиране в отговор на идентифицирани конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. 2) изготвяне на информационни материали, свързани с : - социални права и насочване към други услуги – 250 бр. брошури, - управление на семейния бюджет– 250 бр. брошури, - насоки за балансиран режим на хранене – 250 бр. брошури. За предоставянето на съпътстващите мерки ще се сформира екип от двама сътрудници социални дейности, с което ще се даде възможност за пълноценно преодоляване на предизвикателства от различно естество за намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации. Екипът ще предоставя консултирането, посредничеството и съдействие на потребителите на обществената трапезария, ще изготвя текстовете за информационните материали. , Договорена стойност: 26 985.73 , Отчетена стойност: 681.02

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДИМИТЪР, Договорена стойност по проекта*: 1 700.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РАЙД - РАИМ КЮЛДЖЕВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 83 950.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЛЮБОМИРА, Договорена стойност по проекта*: 1 700.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 250.00 , Достигната стойност: 445.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 593 686.18 BGN
БФП 593 686.18 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 593 653.67 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: В рамките на настоящата услуга се предвижда закупуването на хранителни продукти за приготвяне на топъл обяд /супа, основно ястие, хляб/ в съответствие с изискванията на националното законодателство и осигуряване разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група от 250 човека, живеещи на територията на община Асеновград, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Количеството следва да обхваща ежедневната нужда на бенефициентите на социалната услуга. Храната се приготвя в деня на доставката. Не се допуска доставка на храна приготвена от предния ден. Да има разнообразие на видовете ястия съобразно предварително изготвеното седмично меню. Доставяните храни следва да са приготвени с качествени продукти с доказан произход., Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Подадени две оферти: "РАЙД-Раим Кюлджев" ЕООД и Национална асоциация за защита на пациента Пловдив
    Изпълнител: РАЙД - РАИМ КЮЛДЖЕВ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 83 950.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN